Skocz do zawartości

Zestaw do 3.5k - ocena


Mateusin26

Recommended Posts

Hej,

prosiłbym Was o ocenę tego zestawu. Jego zastosowania to jakieś prace szkolne, gry (niekoniecznie topowe tytuły i niekoniecznie na ultra ;)), oglądanie filmów itp. Chciałbym się zmieścić w 3500, ewentualnie 200 złotych w górę. Jeżeli uważacie, że są jakieś podzespoły, które będą lepiej ze sobą współpracować, to piszcie. Interesuje mnie, czy wybrana grafika i procek nie będą się bottleneckować (o ile w tej półce cenowej takie zjawisko się może pojawić). Napęd optyczny i karta Wi-Fi muszą być. Drugie pytanie - czy stacjonarna karta Wi-Fi z antenami ma zauważalnie lepszą "wydajność", łapanie zasięgu czy jakby to nazwać względem tych małych wpinek do portu USB. Miał ktoś do czynienia z oboma typami?

 

Zestaw - https://www.x-kom.pl/lista/n4kyds5bk

 

Z góry dzięki za pomoc :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej to najlepiej (a własciwie najstabilniej) jest po kablu jesli nie mozesz po kablu to:

Zasięg zalezy od specyfikacji sprzetu - ja mam sam wifi na dongla z USB i jestem zadowolony (choc korzystyam z niego bardzo rzadko to majac router obok w pokoju/na dole w salonie działa w miare sensownie nie powodując lagów i jest MAX 45Ping)

To czy internet bedzie dobry zalezy tez od uslugodawcy

Jakie masz srednie predkosci internetu?

----

Czy wiesz ze mozesz zamiast staromodnego w tym wieku napedu optycznego kupić naped na kabel USB -> co za tym idzie = ładniejsza obudowa (jesli ci zalezy na wygladzie)

  • Like 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, xXMateoXx320 napisał:

Hej to najlepiej (a własciwie najstabilniej) jest po kablu jesli nie mozesz po kablu to:

Zasięg zalezy od specyfikacji sprzetu - ja mam sam wifi na dongla z USB i jestem zadowolony (choc korzystyam z niego bardzo rzadko to majac router obok w pokoju/na dole w salonie działa w miare sensownie nie powodując lagów i jest MAX 45Ping)

To czy internet bedzie dobry zalezy tez od uslugodawcy

Jakie masz srednie predkosci internetu?

----

Czy wiesz ze mozesz zamiast staromodnego w tym wieku napedu optycznego kupić naped na kabel USB -> co za tym idzie = ładniejsza obudowa (jesli ci zalezy na wygladzie)

 

Dzięki za odpowiedź. Średnio 20-30Mbit/s patrząc po prędkościach pobierania plików, nie jest źle. Czyli w sumie nie ma parcia na kupowanie stacjonarnej karty Wi-Fi.'

Wiem, że mogę kupić ten na USB, ale będę go używać tylko przy tym PC, poza tym mam małe dzieci w domu, więc musiałbym to za każdym razem gdzieś chować. Tę sprawę jeszcze przemyśleć.

 

Najbardziej zależy mi na tym, czy sensownie wybrałem procesor i kartę graficzną w tandemie.

 

Co do tego Cruciala, jest sens brać pojedynczą kość? Nie jestem najlotniejszy w tym temacie, ale jak się to odnosi do płyt ASRocka i tego procka. Wiem, że niektóre preferują dwie kości.

Edytowano przez Mateusin26
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mateusin26 Lepiej na tym wyjdziesz (3,6K):

 

https://www.x-kom.pl/lista/3ablkz743

 

Do koszyka dodaje sie jakies gownienko AMD, za ktore nie zaplacisz stowy. Wszystko przyzwoitej jakosci, ponizej ktorej bym nie schodzil. Ryzen 2600 (moze 3600?), bo mimo ze 3300X da wiecej klatek, 4 rdzenie bywa juz za malo do nowych gier i bedzie sie to poglebiac. W drugiej kolejnosci wyleciala obudowa SPC na rzecz takiej, ktora w przeciwienstwie do Armisa reprezentuje zadowalajaca jakosc, jej wentylatory cos robia, jest dobrze ofiltrowana i oblozona matami wyciszajacymi, wiec nie bierz opcji z oknem, bo minie sie to z celem. Na plycie prawdopodobnie posadzisz w przyszlosci cos z nadchodzacych Zen3 (jesli bedzie mialo sens kupowanie paroletniego procka, by oszczedzic na plycie), szybsze ramy, overkillowy zasilacz dla zapasu pod przyszle upgrade'y i kultury pracy. Za pozostala stowke kup naped zewnetrzny na USB i masz sympatycznego kompa :)

 

Do procka dostaniesz cooler i mozesz dac mu szanse, ale jakby Ci bardzo halasowal, warto wziac ten: https://www.ceneo.pl/78984690 (bo tanio), https://www.x-kom.pl/p/549782-chlodzenie-procesora-be-quiet-shadow-rock-3-120mm.html (jakbys chcial wydajnie i cichutko). Dorzuc gramca Grizzly Kryonaut, bo lepsza od tych dodawanych do coolerow.

 

EDIT: Zapomnialbym. Odpuscilem wolny dysk NVMe na rzecz porzadnego SSD. Nie zajmowalbym jedynego slotu na plycie takim powolniakiem. Na ten moment roznicy pomiedzy SSD, a NVMe w takich grach nie odczujesz, ale jakby potrzeba zakupu takiego sie pojawila - masz miejsce.

Edytowano przez Japanese Capacitor
  • Like 1
  • Upvote 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na technologiach internetowych sie nie znam, wiec nie doradze, ale te napedy: https://www.x-kom.pl/szukaj?sort_by=price_asc&f[1784][18868]=1&q=dvd&f[groups][5]=1&f[categories][1461]=1 na x-komie dosc kosztowne sa. Idzie cos takiego dostac za 60-70 PLN, ale musisz poszukac w innych sklepach. Oni chyba mieli jakiegos LiteOna za taka kwote, ale pewnie jedyny sie sprzedawal i dlatego nie ma :D

  • Like 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Japanese Capacitor napisał:

@Mateusin26 Lepiej na tym wyjdziesz (3,6K):

 

https://www.x-kom.pl/lista/3ablkz743

 

Do koszyka dodaje sie jakies gownienko AMD, za ktore nie zaplacisz stowy. Wszystko przyzwoitej jakosci, ponizej ktorej bym nie schodzil. Ryzen 2600 (moze 3600?), bo mimo ze 3300X da wiecej klatek, 4 rdzenie bywa juz za malo do nowych gier i bedzie sie to poglebiac. W drugiej kolejnosci wyleciala obudowa SPC na rzecz takiej, ktora w przeciwienstwie do Armisa reprezentuje zadowalajaca jakosc, jej wentylatory cos robia, jest dobrze ofiltrowana i oblozona matami wyciszajacymi, wiec nie bierz opcji z oknem, bo minie sie to z celem. Na plycie prawdopodobnie posadzisz w przyszlosci cos z nadchodzacych Zen3 (jesli bedzie mialo sens kupowanie paroletniego procka, by oszczedzic na plycie), szybsze ramy, overkillowy zasilacz dla zapasu pod przyszle upgrade'y i kultury pracy. Za pozostala stowke kup naped zewnetrzny na USB i masz sympatycznego kompa :)

 

Do procka dostaniesz cooler i mozesz dac mu szanse, ale jakby Ci bardzo halasowal, warto wziac ten: https://www.ceneo.pl/78984690 (bo tanio), https://www.x-kom.pl/p/549782-chlodzenie-procesora-be-quiet-shadow-rock-3-120mm.html (jakbys chcial wydajnie i cichutko). Dorzuc gramca Grizzly Kryonaut, bo lepsza od tych dodawanych do coolerow.

 

EDIT: Zapomnialbym. Odpuscilem wolny dysk NVMe na rzecz porzadnego SSD. Nie zajmowalbym jedynego slotu na plycie takim powolniakiem. Na ten moment roznicy pomiedzy SSD, a NVMe w takich grach nie odczujesz, ale jakby potrzeba zakupu takiego sie pojawila - masz miejsce.

 

Wielkie dzięki za pomoc. Mam dwa pytania.

 

1. Przy tej płycie głównej i karcie graficznej jest sens wykosztować się i wrzucić tam Ryzena 5 3600X? Czy ta karta nie będzie go obcinać w jakichś wymagających zastosowaniach?

2. Nie czaję tej zamiany dysków. NVMe jest teoretycznie szybszy ze względu na korzystanie z PCI-E x4 zamiast SATA III. Według danych producentów obu dysków nawet czterokrotnie. Nie rozumiem więc, czemu piszesz że jest wolniejszy. W sensie bardziej komputer nie wykorzysta jego potencjału czy raczej te suche dane nie mają rzeczywistego odzwierciedlenia?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mateusin26 1. Osobiscie nie jestem fanem 3600X/XT. Niemal zaden wzrost wydajnosci, a doplata. Podejrzewam, ze znalazles na niego jakas super okazje, ale podejrzewam tez, ze jeszcze lepsza okazje idzie znalezc na 3600. Biorac pod uwage, ze x-kom tani nie jest, przypuszczam ze biorac czesci z paru adresow i nawet wliczajac wysylki, cos tam oszczedzisz, wiec wydalbym te oszczednosci na Shadow Rocka lub zastanowil sie nad dyskiem. Co do obcinania, martwic to sie nalezy by procesor Ci karty nie ograniczal. W przyszlosci zechcesz zmienic karte, wiec przyda sie dodatkowa moc procka. Szczytem mozliwosci 2600 w FullHD jest RTX 2060 (nie Super), czyli karta ~30% mocniejsza od 1660S. Jakbys zostal w tej rodzialce, to imo malo sensowny upgrade i pewnie wyjdzie to drozej niz dzis te 5 stowek do 2060 doplacic. Granica 3600 w FullHD jest RTX 2070 Super, wiec jak widzisz doplacisz te dwie stowki do wiekszego pola manewru z wymiana karty w przyszlosci a przy okazji wiekszej ilosci fpsow dzisiaj. Jakbys przeniosl sie na wyzsza rozdzialke, mozliwosci obslugi kart obu procesorow wzrosna. Imo duzo przemawia za doplaceniem do 3600.

 

2. W zastosowaniach komputera wypisales gry, prace szkolne (MS Office?) i ogladanie filmow. Dysk NVMe patrzac po predkosciach zapisu i odczytu jest parokrotnie szybszy. Jednak trzeba miec do tego zastosowanie (np. obrobka video), bo na ten moment dysk NVMe nad dysk SSD to przy starcie systemu sekunda przewagi, tyle samo w przypadku loadingow gier, o ogladaniu filmow nie ma co wspominac. Sa wsrod gier wyjatki - ale jest ich tak malo, by tylko potwierdzaly regule - w przypadku ktorych ta przewaga urosnie do paru sekund. Byc moze z czasem (szybkie dyski w nadchodzacych konsolach, eksperymenty Nvidii) to sie zmieni i dyski NVMe odjada w takich grach SSDkom. Wtedy warto bedzie taki dysk miec, a Ty wybierajac zaproponowany przez Ciebie dysk (atrakcyjnie wyceniony, ale bardzo wolny jak na ten typ) zajmiesz sobie jedyny slot na plycie. Myslisz, ze jesli zajda takie zmiany, moj dysk z sygnaturki nie odjedzie temu Kingstonowi ? Dlatego gdy zajdzie taka potrzeba, warto bedzie miec ten slot wolny i wtedy sobie kupic taki, ktory bedzie najlepszym wyborem. Przy skladaniu zestawow staram sie myslec mozliwie przyszlosciowo :) 

 

Nieglupia opcja jest moj dysk o 500 GB, bo moze nie potrzebujesz 1TB przestrzeni. Wcisniesz tam ze trzy najciezsze gry i system, wiec moze Ci wystarczy. A na jakies duperele, zawsze mozesz dokupic sobie SSD.

  • Like 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Japanese Capacitor napisał:

@Mateusin26 1. Osobiscie nie jestem fanem 3600X/XT. Niemal zaden wzrost wydajnosci, a doplata. Podejrzewam, ze znalazles na niego jakas super okazje, ale podejrzewam tez, ze jeszcze lepsza okazje idzie znalezc na 3600. Biorac pod uwage, ze x-kom tani nie jest, przypuszczam ze biorac czesci z paru adresow i nawet wliczajac wysylki, cos tam oszczedzisz, wiec wydalbym te oszczednosci na Shadow Rocka lub zastanowil sie nad dyskiem. Co do obcinania, martwic to sie nalezy by procesor Ci karty nie ograniczal. W przyszlosci zechcesz zmienic karte, wiec przyda sie dodatkowa moc procka. Szczytem mozliwosci 2600 w FullHD jest RTX 2060 (nie Super), czyli karta ~30% mocniejsza od 1660S. Jakbys zostal w tej rodzialce, to imo malo sensowny upgrade i pewnie wyjdzie to drozej niz dzis te 5 stowek do 2060 doplacic. Granica 3600 w FullHD jest RTX 2070 Super, wiec jak widzisz doplacisz te dwie stowki do wiekszego pola manewru z wymiana karty w przyszlosci a przy okazji wiekszej ilosci fpsow dzisiaj. Jakbys przeniosl sie na wyzsza rozdzialke, mozliwosci obslugi kart obu procesorow wzrosna. Imo duzo przemawia za doplaceniem do 3600.

 

2. W zastosowaniach komputera wypisales gry, prace szkolne (MS Office?) i ogladanie filmow. Dysk NVMe patrzac po predkosciach zapisu i odczytu jest parokrotnie szybszy. Jednak trzeba miec do tego zastosowanie (np. obrobka video), bo na ten moment dysk NVMe nad dysk SSD to przy starcie systemu sekunda przewagi, tyle samo w przypadku loadingow gier, o ogladaniu filmow nie ma co wspominac. Sa wsrod gier wyjatki - ale jest ich tak malo, by tylko potwierdzaly regule - w przypadku ktorych ta przewaga urosnie do paru sekund. Byc moze z czasem (szybkie dyski w nadchodzacych konsolach, eksperymenty Nvidii) to sie zmieni i dyski NVMe odjada w takich grach SSDkom. Wtedy warto bedzie taki dysk miec, a Ty wybierajac zaproponowany przez Ciebie dysk (atrakcyjnie wyceniony, ale bardzo wolny jak na ten typ) zajmiesz sobie jedyny slot na plycie. Myslisz, ze jesli zajda takie zmiany, moj dysk z sygnaturki nie odjedzie temu Kingstonowi ? Dlatego gdy zajdzie taka potrzeba, warto bedzie miec ten slot wolny i wtedy sobie kupic taki, ktory bedzie najlepszym wyborem. Przy skladaniu zestawow staram sie myslec mozliwie przyszlosciowo :) 

 

Nieglupia opcja jest moj dysk o 500 GB, bo moze nie potrzebujesz 1TB przestrzeni. Wcisniesz tam ze trzy najciezsze gry i system, wiec moze Ci wystarczy. A na jakies duperele, zawsze mozesz dokupic sobie SSD.

1. Masz rację. Zastanawiam się nad dopłatą do 3600 pod ewentualne przyszłe zmiany karty bądź pozostaniem przy 2600/2600X. Pogrzebałem po sieci i wychodzi, że 2600 będzie idealnie współgrać z 1660S, więc się nie dotną, a 3600 nie będzie wielką różnicą (jedynie pod przyszłe upgrade'y).

2. W sumie, ma to sens. Spojrzałem na dysk z Twojej sygnaturki i zastanawiam się nad rzuceniem tych 80 złotych więcej do tego modelu, bo rzeczywiście jest o niebo lepszy od mojej propozycji.

3. Zapomniałem poprzednio zapytać, czemu wrzuciłeś praktycznie tego samego, ale droższego MSI? Chodzi o jakość wykonania czy jakieś różnice, których nie dojrzałem? Widzę, że ASRock ma takie feature'y jak USB Type C, czego MSI nie ma, ale to bardziej gadżet niż coś konkretnego. Jaka tu zatem różnica przemawia za MSI?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mateusin26 1. Imo zdecydowanie 3600 nad 2600. Co prawda razem z 2600 maja ta sama ilosc rdzeni i watkow, ponizej ktorej bym obecnie nie schodzi, ale 3600 ma je mocniejsze, wiec wieksze pole do manewru z przyszlymi kartami. Stad tez dalem Ci zasilke 700W. Doplata wzgledem nawet 500ki nie jest duza, to przyzwoity zasilacz i byc moze najlepszy za te pieniadze, ale to tylko Bronze, wiec straty energii wieksze niz w przypadku wyzszych certyfikatow, tj. z gniazdka ciagnie wiecej niz taki Gold, by dostarczyc prad do podzespolow. A to wiecej jest marnowane i przerabiane na cieplo, wiec tez halas. Imo w przypadku Bronza i mysleniu o przyszlych upgrade'ach najlepszym wyborem jest 700W, bo przy dyskutowanym configu bedzie tracil najmniej energii i ogolem jest z Vero najcichszy.

 

Jesli zestaw ma byc jednorazowka bez zadnej rozbudowy w przyszlosci, zostalbym przy 2600, ale pokombinowal jak tu wladowac RTXa 2060.

 

2. O niebo lepszy to on moze bedzie, ale raczej zostanie topowym dyskiem na tym standardzie. Wyzej bedzie tylko PCIe 4.0, ale to jeszcze bardziej piesn przyszlosci i koniecznosc doplaty do plyty B550.

 

3. To jedna z lepszych i bardzo fajnie wycenionych plyt B450. Wybralem ja glownie ze wzgledu na obsluge szybszych pamieci i obiecywana przez MSI mozliwosc posadzenia Zen3. Wzgledem Asrocka ma jednak slabsza sekcje zasilania, wiec teorytycznie moze ograniczyc mozliwosci OC, ale w przypadku wybieranych prockow bedzie az nadto, a imo tez nie ma sensu tych prockow krecic, bo jedyna odczuwalna kwestia ktora to daje, jest wzrost temperatur. Jak cos przemawia Ci za ASRockiem, to smialo, ale zmien ramy XMP 3200.

 

 

  • Like 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam już mniej więcej obraz tego zestawu. Teraz jeszcze dwa pytania :D
1. Czy ta pamięć (https://www.x-kom.pl/p/531223-pamiec-ram-ddr4-goodram-16gb-2x8gb-3600mhz-cl17-irdm-pro.html) będzie kompatybilna z tą płytą (https://www.x-kom.pl/p/508076-plyta-glowna-socket-am4-msi-b450-a-pro-max.html) ) oraz Ryzenem 5 2600X bądź Ryzenem 5 3600? Niby płyta główna i procesor obsługują DDR4 w tych taktowaniach, ale gdzieniegdzie pojawiają się oznaczenia PC4-28800 a na liście QVL płyty nie widzę tych konkretnych (po ID GOODRAMa) kości ;\

2. Patrząc bardziej w przyszłość w kontekście rozszerzania pamięci RAM. Zauważam dziwną zależność, że kupno zestawu 2x16GB jest mocno droższe niż kupno dwóch wyżej podlinkowanych zestawów podwójnych (czyli zapełnienie 4 slotów). Taktowanie, rozmiar, CLe i inne kwestie są zbliżone, więc skąd te rozbieżności? Jest to jakoś niewskazane, czy kości aby jakoś działać muszą być dedykowane zestawom podwójnym bądź poczwórnym?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mateusin26 1. Lista QVL to pamieci sprawdzone z plyta przez producenta (a nie jedyne dzialajace), wiec gwarancja prawidlowego dzialania i wczytania deklarowanego przez producenta ramu profilu XMP. Jak sie domyslasz, nie ma bata, aby stestowali wszystkie ramiki na rynku. Z tego co sie orientuje, w przypadku tych kosci Goodrama nie ma problemow. Mozesz poszukac po komentarzach pamieci w roznych sklepach, czy ktos przypadkiem nie napisal, ze bez problemu odpalily mu na wybranej plycie. Jesli sie o to obawiasz, mozesz poswiecic chwilke na przeklejanie kodow z QVL w Ceneo i wyszukiwanie najlepszej opcji, ale szczerze watpie, ze znajdziesz rownie dobra opcje co te Goodramy za takie pieniadze. Fajne, tanie, mocno krecone sa np. Patrioty i czesc znajdziesz je na QVL: 

 

https://www.x-kom.pl/szukaj?sort_by=price_asc&f[1796][from]=16&f[1796][to]=16&f[1797][from]=3200&q=patriot&f[groups][5]=1&f[categories][2250]=1

 

Zwracaj uwage na dalsze rzedy opoznien - nie kazde 3600 MHz, CL 17 sa takie same, a chodzi o to, by te dalsze opoznienia ( CL-16-17-17-...) byly jak najnizsze. To oczywiscie juz niuanse, ktorych nie odczujesz, wiec nie wahaj sie nad fajna opcja z troszke slabszymi dalszymi opoznieniami. Jesli nie bedziesz krecic pamieci, po prostu bierz najszybsze po XMP, a jak chcesz krecic, warto zastanowic sie nad wskazanymi przez Dziarsona Ballistixami, bo mimo wolniejszego XMP (fabryczne OC) maja przedni potencjal do wlasnorecznego OC.

 

2. Nie rozumiem. W sensie, ze kosci po wiecej giga w jednej sa drozsze od tej samej ilosci giga przy wiekszej ilosci kosci (2x16 > 2x2x8)? Tak po prostu jest i nie wiem, czy jest to jakos wytlumaczalne, czy po prostu strzyze sie klientow bardziej za danie im tej samej ilosci ramu, ktory jednak zajmie im mniej slotow na plycie, wiec pozwoli na przyszla rozbudowe.

 

EDIT: W sumie to chyba nie ma reguly, co do oplacalnosci 2x16 lub 2x2x8 i tego co wyjdzie taniej. Ostatnio mamy np. fajne ceny ramow, bardzo dynamicznie sie zmieniaja i przez to robia sie rozne rozbieznosci. Np. obniza cene 2x8 lub 2x16, wiec raz wyjdzie taniej, raz drozej.

 

Druga kwestia sa plyty i obslugiwanie przez nie Dual lub Quad Channel. Twoja, jesli mnie pamiec nie myli, obsluguje Dual Channel. Jak Cie to interesuje, poszukaj na purepc testu, ktory porownywal oba rozwiazania przy roznych konfiguracjach kosci i zastosowaniach.

 

EDIT2: Dobrze, ze podjales temat tych pamieci, bo namieszaly troche te procki, a w przypadku wyboru 2600(X) maksymalna predkosc XMP to 3444MHz. Na poczatku robilem Ci zestaw na 3300X, bo zwyczajnie nie liczylem na to, ze dostaniesz jeszcze 2600, z ktorymi jest juz ciezko. My bad, ale dobrze wyszlo, wiec w przypadku 3600 moga zostac, z wczesniejsza generacja wybierz cos do 3444.

Edytowano przez Japanese Capacitor
  • Like 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ta płyta (https://www.x-kom.pl/p/508076-plyta-glowna-socket-am4-msi-b450-a-pro-max.html) pociągnie tę pamięć (https://www.x-kom.pl/p/531223-pamiec-ram-ddr4-goodram-16gb-2x8gb-3600mhz-cl17-irdm-pro.html).

 Dziwnym trafem na liście obsługiwanych taktowań nie ma 3600, a są wyższe.

 

I jeżeli dam x-komowi (jest sens?) żeby złożyli komputer to dadzą jakąś dobrą pastę, czy mam dodać do koszyka Kryonauta i im w uwagach napisać?

Edytowano przez Mateusin26
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mateusin26 Przeciez sam Ci ta plyte i ramy polecilem. Poprawilem sie z tym, ze w ostatniej chwili podmienilem procka na wczesniejsza generacje, ktora jednak wczyta Ci maksymalnie 3444, a wypadlo mi to z glowy. Nie interesuje mnie krecenie ramow, ale podejrzewam, ze musialbys po prostu sam te pamieci ustawic i odpaliloby Ci na 3444 MHz, ale nizszym opoznieniu CL16, wiesz wyszedlbys wydajnosciowo na to samo. Czyli Ryzen 3 generacji (3600) i klikniecie profilu XMP lub Ryzen 2600 i samodzielne ustawianie. U siebie mam dwa profile XMP, to samo mialem z Ripjawsami, wszystko na powyzszej zasadzie, ale nie wiem, jak to wyglada w przypadku tych Goodramow.

 

Ja bym nie liczyl, ze klada Kryonauta :D Podejrzewam, ze klada to, co dostajesz z coolerem, a nie wiem, ktory bierzesz.

 

Jakbys cos w tym configu zmienial, wrzuc jeszcze koszyk do potwierdzenia, co by nie bylo zadnej pomylki jak z tymi ramami.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mateusin26 Czyli w zasadzie nie zmienilo sie nic poza dyskiem i zasilka 600W?

 

Z tymi ramami zapomnialem - obsluguje szybsze, obsluzy tez 3600 MHz. Specyfikacje zwykle sa niepelne.

 

Jakbys poczekal z zakupem kompa pewnie miesiac, dwa do premiery RTXa 3060/czegos od AMD, dostalbys pewnie RTXa 2060 za zdecydowanie mniejsza kase niz obecne 1500 PLN. A to karta wyraznie mocniejsza od 1660S. Stanialaby tez byc moze owa.

 

W kwestii TP-Linka nie doradze, bo nie znam sie na tym, ale za naped mocno przeplacasz. Wolabym zamowic go z np. Allegro, jak kolega wyzej wskazal, a oszczedzona kase dolozyc do zasilki 700W. To tylko Bronze, wiec jesli ma posluzyc, warto wydac te pare dyszek na wiekszy zapas, by nie byl uciazliwy po jakims upgradzie.

 

Ogolem pochwalam twoje decyzje, bo wlasnie tyle i na to warto bylo dorzucic. Swietny cooler i obudowa zapewnia Ci bardzo sympatyczna prace komputera lub mozliwosci OC. Wejdz sobie do biosu, ustaw smigla obudowy wzgledem temperatury CPU na jakas stala minimalna predkosc do np. 60C (temperatury, ponizej ktorej nie schodzisz w grach), od tej temperatury daj na jakies 80-100%. Fan Speed UP/DOWN daj na jakies 10s. Ten sam schemat, ale inne wartosci z karta podczas meczenia w wymaksowanym Unigine Heaven. Wtedy wycisniesz z tego kompa maksa kultury pracy przy zachowaniu odpowiedniej wentylacji.

 

Edytowano przez Japanese Capacitor
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Rafał Dawno tam pracowales? W sumie jak w przypadku SPC naprawde wyglada ich wklad projektowy w sprzedawane produkty? W sensie to dalej importowane chinczyki z doklejnonym logo, ktore zdarza sie, ze sa sprzedawane rownolegle przez inne marki (bodajze przyklad Pax M70) czy dzialaja sami, a Chinczycy tylko produkuja, czy moze to jakas relacja mieszana?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...