Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Teraz, Brolly napisał(a):

@maxmaster027

 

Rozwaliło mnie to w komentarzach :

"Still need to see it on a huge field of moving grass...!" i odpowiedź na to "Nvidia sees it in their nightmares"  8:E

 

XD no to coś jak Hairwork on off za czasow wiedzmina, pewnie symulacja tego tak po prostu zuzywa dużo zasobów, aczkolwiek pewnie leci z 1000tokenow obliczajac jakby to zrobic :P

  • Upvote 1
Opublikowano
8 minut temu, Element Wojny napisał(a):

Czy ich powaliło totalnie? 5 wiatraków? Niech może wpierw jakieś specjalne obudowy zrobią do tych potworów, moje GPU jest niebezpiecznie blisko radiatora do CPU, a jest o niebo mniejsze niż te potwory które tutaj pokazują.

Kupując kartę będę miał więcej obaw czy uda mi się ją zainstalować, niż jakie realne przyspieszenie mi zaoferuje. 

Jest cała masa dużych obudów do wyboru do koloru.

 

GPU ci nie wejdzie na radiator od CPU w tą stronę one nie rosną.

Opublikowano (edytowane)
18 minut temu, Element Wojny napisał(a):

Czy ich powaliło totalnie? 5 wiatraków?

Teraz wiadomo po co ta zmiana:

 

"Aktualizacja MSI Afterburner wprowadza niezależną kontrolę wentylatorów dla serii NVIDIA RTX 50x0"

Edytowane przez DżonyBi
  • Upvote 1
Opublikowano
2 minuty temu, DżonyBi napisał(a):

Teraz wiadomo po co ta zmiana:

 

"Aktualizacja MSI Afterburner wprowadza niezależną kontrolę wentylatorów dla serii NVIDIA RTX 50x0"

Ale przecież to było już wcześniej wiadomo bo sam twórca o tym pisał.

Głównie chodziło tutaj o karty 3 wentylatorowe, bo wcześniej 2 z 3 wentylatorów były brane jako 1 wentylator.

Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, Brolly napisał(a):

BTW wiadomo czy na premierę 5xxx poprzednie serie też dostaną aktualizację z nowym DLSS czy później?

30 stycznia najprawdopodobniej

 

"Gdy karty graficzne GeForce RTX serii 50 trafią na półki sklepowe, gracze korzystający z kart GeForce RTX serii 50 będą mogli zwiększyć wydajność dzięki technologii DLSS Multi Frame Generation w 75 grach, a wszyscy użytkownicy kart GeForce RTX będą mogli zapoznać się z nowymi technologiami Transformer-Based DLSS Ray Reconstruction, DLSS Super Resolution i DLAA w ponad 50 grach"

Edytowane przez DżonyBi
  • Like 2
Opublikowano
Teraz, DżonyBi napisał(a):

30 stycznia najprawdopodobniej

 

"Gdy karty graficzne GeForce RTX serii 50 trafią na półki sklepowe, gracze korzystający z kart GeForce RTX serii 50 będą mogli zwiększyć wydajność dzięki technologii DLSS Multi Frame Generation w 75 grach, a wszyscy użytkownicy kart GeForce RTX będą mogli zapoznać się z nowymi technologiami Transformer-Based DLSS Ray Reconstruction, DLSS Super Resolution i DLAA w ponad 50 grach i aplikacjach."

gracze korzystający z kart GeForce RTX serii 50

Opublikowano
Teraz, DżonyBi napisał(a):

@P.Wiśnia

Czytaj dalej

 

"a wszyscy użytkownicy kart GeForce RTX będą mogli zapoznać się z nowymi technologiami Transformer-Based DLSS Ray Reconstruction, DLSS Super Resolution i DLAA"

No ale DLSS 4 dalej raczej nie dostaną.

Opublikowano (edytowane)

Dajcie ankietę do tematu kto na jaki model się zasadza i do jakiej rozdziałki np

 

1. 5090 4K

2. 5090 2K

3. 5080 4K

4. 5080 2K

5. 5080 1K

6. 5070Ti 4K

7. 5080Ti 2K

8. Itd

Edytowane przez Umpero
Opublikowano
Godzinę temu, Brolly napisał(a):

Ci co się burzą że w rasterze mała różnica między 4xxx a 5xxx tylko że nowy frame gen i DLSS 4

 

Myślicie że będzie lepiej w przypadku 6xxx? 8:E

 

images?q=tbn:ANd9GcTeOAaJno8S4ZvzZol9hHW

No szczerze mówiąc to tak. Mam taką nadzieję.
Zerknąłem tutaj

https://www.techpowerup.com/gpu-specs/geforce-rtx-5090.c4216

i oto potencjalne powody, przez które może być lepiej w 6xxx lub 7xxx (w każdym razie chodzi o prawdziwego następcę na

- TSMC 2nm, to będzie +15% względem 3nm, a 5090 to 4nm, więc więcej. Do tego pierwsza od wielu lat poprawa w SRAM, a zdaje się, że to właśnie jest wykorzystywane do budowy L2 w RTXach. 

Mówi się też o kilku usprawnieniach jakie TSMC planuje na najbliższe 2-3 lata, co ma pomóc właśnie układom o wysokim poborze prądu i wysokich zegarach.  Nie zdziwiłbym się jakby realnie dało to +30 albo i +35% względem 5090 przy poborze ~500-550W w grach.

- 5090 ma tylko 88MB cache zamiast 72.  192 ROPs vs 176 ROPs, co przy tak dużej poprawie przepustowości pamięci daje kolejne wiadro paliwa do podejrzeń, że Nvidia nie zrobiła żadnego GPU,  tylko dała co akurat miała z segmentu AI i tyle. Jeśli przez następne 2-3 lata będą robić GPU bardziej faktycznie do gier, może się okazać, że 5090 marnowało sporo wydajności bo np. ktoś uznał, że nie ma co "marnować" na jakieś tam prawdziwe niegenerowane klatki i to bez RT.  A co jeśli w 6090 dadzą 2x więcej ROPs i np. 200MB L2?

Ja pamiętam jak Nvidia poprawiała swoje karty po prostu przywracając priorytety w stronę graczy. Fermi 480 było bardziej do obliczeń niż do gier. Podobnie AMD poprawiło wydajność jak lekko odeszli od pakowania co się da byle lepiej się na ich kartach liczyło. Jeśliby faktycznie było tak, że NV popsuła wydajność priorytetyzując AI w serii 5xxx, to powrót na właściwe tory w serii 6xxx mógłby pozytywnie zaskoczyć. 

- za 2-3 lata wyjdą karty z HDMI 2.2 a nawet pewnie nowe konsole. Nvidia gada bzdury o tym, że era zwiększania wydajności w rasterze się skończyła, ale ciężko to będzie uzasadnić gdy PS6 za kilkaset dolców będzie oferowało podobną wydajność co ich karty za 1000$ (czyli rtx 6060 ;) ). Różnice w wydajności mogą nie być już tak ograniczane przez CPU jak szefostwo NV przewidywało rozpoczynając projekt Blackwell.

- być może pojawi się nisza dla gamingowych GPU. Za rok masowo będą dostępne kostki GDDR7 3GB, a jeśli premierę 6090 przesuną na koniec 2027, bo już się mówi, że TSMC nie idzie tak dobrze jak planowali, więc może nawet kostki 4GB. W przypadku karty typu 384bit można zrobić kartę 24GB na którą żaden fan AI nawet nie spojrzy gdy obok będą karty z 36 czy z 48GB. Pamiętacie 8800 GTS 320MB? To była świetna karta i świetny pomysł na dostawienie nowej niszy, bo kto chciał przyszłościowo, musiał kupić kartę z 640MB, ale ci którzy chcieli superszybką nextgenową kartę do tych gier, które już są, ale w bardzo fajnej cenie, kupowali wersję 320MB i się cieszyli wydajnością nieporównywalną z dotychczasowym flagowcem w postaci 7900GTX. 24GB pamięci na koniec roku 2027 to byłoby dokładnie coś takiego. Za mało aby mieć spokój na choćby rok, bo gry na PS6 pewnie będą celować w większą pamięć na pokładzie PS6, do AI nikt tego nie weźmie bo nawet tanie karty od AMD i Intela z 32, 36 lub 48GB na pokładzie nadadzą się do AI lepiej, kopać na tym już nikt niczego nie będzie, a graficy kupią wersję 48GB bo ich stać. Idealna okazja aby zarobić i jednocześnie zebrać oklaski od graczy.

 

Opublikowano
19 godzin temu, Kadajo napisał(a):

I tak jak pisałem, największa zaleta (pomijając ze fejkowa) w nowych RTX to HFR :

 

image.thumb.png.578b1dea35615dab6097d3950aedd139.png

 

Na co komu 250 fps a tym bardziej blisko 400 fps we Frostpunku 2? :E BTW ta gra to klapa, już mało kto w to gra. Hitman też starocie.

Opublikowano

Emocje opadły. Tylko 7 stron przez noc:thumbup:

7 godzin temu, sideband napisał(a):

Ty jak zwykle nie rozumiesz ten film tylko nie ogarniętym ma pokazać by nie dać się nabrać. Tam są różne miejsca i podstawka vs dodatek, a dodatek ma większe wymagania.

Niezła ściema z tą dwu slotową 5090 :E

Wrzuciłeś to jako 5 osoba.

Opublikowano

Pierdololo. Jak partnerzy mogą nie wiedzieć skoro muszą wiedzieć czy produkcja im się opłaci. Chipy kupują na kilka miesięcy przed premierą. Nie może być tak, że w hurcie chip do rtx 5070 kosztuje ich 450 usd a nvidia daje msrp 549 usd i niech partnerzy sobie za 100 usd ogarną pcb, cooler, produkcję i dostawę. W księgowości musi być porządek. 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Tak, może źle napisałem - nie odnosiłem się do konkretnych Twoich pamięci, tylko tak bardziej ogólnie. Moduły CL30 wcale nie są jakoś specjalnie szybsze od CL36, a obecnie przy kombinacjach producentów potrafią być wolniejsze...    
    • Tą płytę doradzałem ostatnio koledze z forum ale ty ją odradzałeś mówiłeś że to wymysły są a teraz sam doradzasz to samo😊
    • nie X870 a X870E, bo to kolosalna różnica musisz sam zdecydować co ci bardziej odpowiada, od wyjśc/wejśc po bolączki jednej i drugiej   masz podwieszonego posta z tabelą, wyswietl sobie jedną i drugą , obydwie mają kulawe audio, tylko alc897, ale x670e ma 4 m2, a x870e tylko 3, co komu pasuje itd    osobiście bym nie dopłacał, wolałbym 4 m2.. ale to ja
    • Samych Castlevanii uzbierałem 10, ale niektóre pewnie tylko sprawdzę.   Castlevania SNES Castlevania IV Rondo of Blood (PC Engine) Symphony of the Night (PS 1) (Game Boy Advance / DS) Aria of Sorrow Portrait of Ruin Dawn of Sorrow Order of Ecclesia Harmony of Dissonance Circle of the Moon Harmony of Despair (traktuję ją jako mechaniczne podsumowanie serii na PS3 /Xbox, zbalansowana jest pod coopa)   Metal Slug trochę Megamana trochę Metroid np. Fusion do retro handhelda The Legend of Zelda: Ocarina of Time  Discworld point and click God Hand kiedyś RE:Outbreak, gdy zacznę ponownie ogrywać oryginalne 1-3 Silent Hill 1, 2 raczej na PC z HD modami lub co tam znajdę na monitorze CRT DMC 1, 3, w trakcie na PC, a będzie jeszcze 5 i może 4  Zone of the Enders 2nd Runner, jakoś nie dokończyłem Do popatrzenia na sprity i mechaniki dawnych bijatyk: może Street Fighter Alpha 3 / MAX oraz Darkstalkers, gdybym dalej był głodny   I "zwieńczenie retro" to Ninja Gaiden 1-2 na xboxy. Chyba ich jedyny ex, który mnie interesuje. Sigmy oraz porty są innymi wersjami gry, ponieważ stracili kod źródłowy.    Jeszcze napatoczy się starszych tytułów, bo to lista na szybko, a współczesnych masy gier szkoda wymieniać. Akurat robię retro handleda ze smartfona, a jak będzie niewygodnie w gamesir g8 to wymienię na coś z chin lub nastąpi powrót na PC. Dawno temu odrzuciłem sporo tytułów, przy okazji nadrabiania i odbijania się od gier na emulacji z WiiU i przeglądania gier z playstation 1-3, choć trzeba będzie zrobić rewizję odrzutków.  Współczesne "retro" do nadrobienia to m.in.: DEVIL BLADE REBOOT Shadow of the Ninja - Reborn Oh, jeszcze oryginalne Dead Space 1 i 2   Nex Machina Signalis Bloodstained: Ritual of the Night Forgive Me Father 2 Vanquish Demon's Souls z PS3 (rozgrzebane, do okolic smoka) Lost Planet 1, 2 (pudełko od lat leży, kupiłem z sentymentu do trailerów i artykułów, jakoś nie odpalając.) Od biedy seria yakuza do 6, ale szkoda mi czasu na to i wystarczy mi same, już skończone Y0. ....iii musiałem zapomnieć dodawać do list steam.   Koniecznie muszę jeszcze skończyć RE:Village, ale przy nadrabianiu całej serii, w końcu DLC do RE7 zaczęło mnie męczyć, stąd skok w DMC. Po nowym RE z 2026r wskoczę w Dying Light 1. Podejrzewam że będzie to najlepsza mechanicznie gra "SP" o Zombi, więc zostawiłem na koniec. RDR2 czeka na odpowiedni nastrój.  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...