Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dobra, walić. Nie chce mi się czekać na kolejne patche. Niestety

Spoiler

początkowa wioska będzie u mnie skazana na zagładę z powodu buga.

Szkoda mi tych stalkerów :(

 

Teraz pogram już do samego końca, bo mam weekend i nadal mnie do gry ciągnie mimo bugów. A przejdę drugi raz kiedyś jak już będzie połatana.

Teraz, aureumchaos napisał(a):

A moze kupują z nudów, ciekawości i po prostu ich stać na to? 

No właśnie. Gra słaba technicznie to niekoniecznie słaba gra. A to że gra jest technicznie dopracowana, to nie znaczy że będzie dobra i wciągająca. 

Opublikowano

@Jaycob O kurde, chyba udało mi się to naprawić! Miałem zupełnie inny przypadek niż inni gracze, więc rozwiązanie też musiało być zupełnie inne.

 

U mnie był ten problem że jak ma być obrona wioski, to pojawia się quest, ale jak tylko tam przyszedłem to quest się od razu zaliczał, a żadnej obrony nie było (jedynie stalkerzy się rozstawili). 

Jak zaliczy ten quest to trzeba ręcznie przywołać fale przeciwników komendą

 

XStartQuestNodeBySID E07_SQ01_Spawn_MonoWave1_Squad

 

Wybić wszystkich przeciwników przy pomocy stalkerów. Następnie wejść do głównego budynku, gdzie Tatko zwoła zebranie. U mnie on się zaciął i stał w miejscu zamiast pójść do sali, ale to nic nie szkodzi. Teraz trzeba wyjść kawałek z wioski aż załączy się trigger i powinno być powiadomienie w radiu że wioska została obroniona. Na próbę odbiegłem dalej i nic się więcej nie dzieje, w dodatku wrócił NPC do naprawy ekwipunku.

 

Wydaje mi się że w końcu udało mi się to naprawić! :E

  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano
9 godzin temu, MJRegul napisał(a):

Mi gra schodzi czasami do 3-5fps przy 2560x1440 natywnych na detalach średnich bez FG (bo z FG zacząłem mieć crashe, dosłownie co 2 minuty) mając wg Afterburnera 6,5GB zajętego VRam i 18GB pamięci komputera gdzieś w środku lasu. To dopiero ciekawostka. Przed paczem tak nie miałem :D 

Te crashe, te spadki są przez vram, mieli poprawić memory leak. Sam zauważyłem, że jest zwiększona ilość vram na karcie, wtedy to tak szybko nie wrzucało na 7.7GB+, a teraz po kilku minutach są takie jazdy, wywaliłem mody dla testu, ale to nic nie daje, wczoraj jak grałem na 1440p balance z blokadą w 30fps przez RTSS(trzeba pamiętać, że blokada klatek w grze nie działa), to nawet na teksturach średnich z dlss balance w 1440p poza osadą miałem 7.2gb vramu, gdzie przed patchem tyle nie dobijało nawet na teksturach wysokich.
Teraz zauważyłem filmik na yt, koleś odpalił test na rtx 3070, i w porównaniu do 1.0 ma wyraźne zwiększone użycie vram i to na średnich detalach w 1440p z dlss q, ok 500MB więcej zjada vramu, dlatego teraz wszelkie FG czy dopakowane tekstury i detale nie mają racji bytu nawet w 1080p, bo to będzie to samo. Koleś twierdzi, że dostał boosta, co widać na filmiku- on ma 7600 z ddr5 to pewnie mu pomaga- czyli czas wymienić 5600x, szybko się zestarzał., ale u mnie jest gorzej po patchu niż było, wcześniej grałem na dlss jakość, a teraz muszę dać balans albo nawet performance, by dało się grać i ograniczyć zużycie vram i potencjalne spadki do 5-7fps albo nawet crashe, o ile takie będą, bo jedyne crashe mam jak używam FG, więc muszę grać bez niego.

Na razie zostaje granie w 30fps, bo w osadzie mam mniej fpsów niż przed patchem, niewiele pomaga dodanie moda, praktycznie znikoma pomoc. 

  • Like 1
Opublikowano
1 godzinę temu, pieciak napisał(a):

hej ktoś z Was wrzucał tu swój plik ini na poprawę grafiki ray recontruction i rzucanie cieni z latarki, nie mogę znaleźć tyle tu podstron :( mam linki do modów nexus ale nie ogarniam co tam dodać bo jest parę alternatyw, poratuje ktoś? mam rtx 4080s jesli ma to jakies znaczenie...

tez bym poprosił 

Opublikowano
1 godzinę temu, pieciak napisał(a):

hej ktoś z Was wrzucał tu swój plik ini na poprawę grafiki ray recontruction i rzucanie cieni z latarki, nie mogę znaleźć tyle tu podstron :( mam linki do modów nexus ale nie ogarniam co tam dodać bo jest parę alternatyw, poratuje ktoś? mam rtx 4080s jesli ma to jakies znaczenie...

Ja mam tak pod 4080

 

Spoiler

[SystemSettings]
r.MaxAnisotropy=16
r.MotionBlurSeparable=1
r.MotionBlurQuality=4
r.MotionBlur.Amount=0.2
r.MotionBlur.TargetFPS=75
r.MotionBlurFiltering=0
r.MotionBlur.HalfResGather=0
r.DepthOfFieldQuality=4
r.SceneColorFringeQuality=1
r.LensFlareQuality=3
r.Lumen.Reflections.Temporal=0
r.Lumen.Reflections.DownsampleFactor=0
r.Lumen.Reflections.SmoothBias=1
r.Lumen.TranslucencyReflections.FrontLayer.Allow=1
r.Lumen.TranslucencyReflections.FrontLayer.Enable=1
r.Lumen.Reflections.MaxRoughnessToTrace=0.3
foliage.LODDistanceScale=5.0
fg.MaxNumBakedFoliageActorsToProcess=32
fg.MaxNumBakedFoliageActorsToTick=128
fg.MaxNumBakedFoliageActorsToTick.Near=32
fg.MaxNumBakedHISMsOrISMsToProcess=32
fg.MaxNumBakedHISMsOrISMsToTick=128
fg.MaxNumComponentsToProcess=16
fg.MaxNumComponentsToTick=128
fg.MaxNumComponentsToTick.Near=64
fg.CullDistanceScale.Bushes=2
r.StaticMeshLODDistanceScale=0.1
r.Shadow.Virtual.smrt.samplesperraydirectional=3
r.Shadow.Virtual.smrt.texelditherscalelocal=10
r.Shadow.Virtual.Enable=1
r.Shadow.MaxCSMResolution=4096
r.Shadow.FilterMethod=1
r.Shadow.MaxResolution=4096
r.Shadow.DistanceScale=1.5
r.Shadow.CSMDepthBias=1
r.AmbientOcclusionRadiusScale=3
r.VolumetricFog.GridSizeZ=256
r.VolumetricFog.GridPixelSize=7
r.Tonemapper.Quality=5
r.Streaming.PoolSize=12288

 

Opublikowano
15 minut temu, Reddzik napisał(a):

trzeba pamiętać, że blokada klatek w grze nie działa

Jak nie działa, jak działa. Miałem locka w grze na 60, ale chciałem 72, więc zrobiłem blokadę w sterowniku, bo w grze nastepna wartośc to 120fps. Niestety w RTSS nie mogłem, bo grę ma w GP i M$ blokuje

Opublikowano

Nie działa- czyli nie trzyma sztywnych 30fps, czy 60fps, widać jak skacze frametime, np w przypadku 30fps to rwało, a nie było "płynne" tak samo było w przypadku 60fps, zablokowałem klatki w RTSS i jest jak skała, nie ma problemu z frametimem.
 

Opublikowano

@Valeri Co do ładowania shaderów i samej gry

 

 

1 minutę temu, Reddzik napisał(a):

Nie działa- czyli nie trzyma sztywnych 30fps, czy 60fps, widać jak skacze frametime, np w przypadku 30fps to rwało, a nie było "płynne" tak samo było w przypadku 60fps, zablokowałem klatki w RTSS i jest jak skała, nie ma problemu z frametimem.
 

Nie gram z OSD, ale jak ustawiłem 60, to było 60 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Od nowa se gram i po pierwszej wiosce poszedłem se do Kordonu i już mam USP + Spas12 I val z jaskini niedaleko wioski po drugiej stronie :E

Jakaś łatka 11 GB wpadła.

 

So, what is in patch 1.0.2?

Fixed an issue when the second wave  would not spawn during the 

“On the Edge”

 mission, blocking further progression.
Fixed the issue when  could be found dead during the 

“A Minor Incident”

 mission, blocking further progression.
The fixed issue was a player could get stuck after installing the fuse in the Wild Island area if they got the  first during the 

“Just Like the Good Old Days”

 mission, blocking further progression.
The fixed issue was when a player could not successfully complete the 

“All That is Left”

 mission while exploring the Chemical Plant region.
Fixed issue when quest enemies could spawn in unreachable areas for a player during the 

“Down Below”

 mission, blocking further progression.
Fixed an issue when  could be missing during the 

“Visions of Truth”

 mission.

A few more EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION errors are fixed.

 

11 GB xD 

Edytowane przez Crew 900
Opublikowano (edytowane)

Ciekawe czy oni wogóle naprawia ten FG i te spadki lub blokowanie sie gry na 15/20 fpsach bo to jest dramat

Patch wyszedł a sie okazuje ze to gorzej chodzi niz wczesniej eh brak słów chyba Silent Hill 2 lepiej chodzi tez na Unrealu jest fakt korytarzówka ale chyba tak dramatu nie ma..:boink:

Edytowane przez Devils1100
Opublikowano

Częściowym fixem jest kupno minimum rtx 4070 z 12gb albo rx 6700xt bez tego jest lipa w grze i nawet 1080p nie pomaga i granie w średnich detalach z dlss balans/wydajność. A FG dodaje kilkaset MB do vramu, którego i tak jest mało, a po patchu jeszcze mniej, bo go przybyło i dopchało i tak lichą ilość.

Opublikowano (edytowane)

Nowy, nie czytałeś co pisałem, że nowy patch dodał trochu vram i jeszcze opisywałem, że grałem na patchu.

On i tak łata questy. Raczej nic wielkiego, steam ściąga tak jak widać 8.3GB, wczorajszy patch był większy.

Edytowane przez Reddzik
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Reddzik napisał(a):

Te crashe, te spadki są przez vram, mieli poprawić memory leak. Sam zauważyłem, że jest zwiększona ilość vram na karcie, wtedy to tak szybko nie wrzucało na 7.7GB+, a teraz po kilku minutach są takie jazdy, wywaliłem mody dla testu, ale to nic nie daje, wczoraj jak grałem na 1440p balance z blokadą w 30fps przez RTSS(trzeba pamiętać, że blokada klatek w grze nie działa), to nawet na teksturach średnich z dlss balance w 1440p poza osadą miałem 7.2gb vramu, gdzie przed patchem tyle nie dobijało nawet na teksturach wysokich.
Teraz zauważyłem filmik na yt, koleś odpalił test na rtx 3070, i w porównaniu do 1.0 ma wyraźne zwiększone użycie vram i to na średnich detalach w 1440p z dlss q, ok 500MB więcej zjada vramu, dlatego teraz wszelkie FG czy dopakowane tekstury i detale nie mają racji bytu nawet w 1080p, bo to będzie to samo. Koleś twierdzi, że dostał boosta, co widać na filmiku- on ma 7600 z ddr5 to pewnie mu pomaga- czyli czas wymienić 5600x, szybko się zestarzał., ale u mnie jest gorzej po patchu niż było, wcześniej grałem na dlss jakość, a teraz muszę dać balans albo nawet performance, by dało się grać i ograniczyć zużycie vram i potencjalne spadki do 5-7fps albo nawet crashe, o ile takie będą, bo jedyne crashe mam jak używam FG, więc muszę grać bez niego.

Na razie zostaje granie w 30fps, bo w osadzie mam mniej fpsów niż przed patchem, niewiele pomaga dodanie moda, praktycznie znikoma pomoc. 

Odblokowałeś nowy tryb difficulty Hardcore Cinematic Expirience xD

15 minut temu, Devils1100 napisał(a):

Ciekawe czy oni wogóle naprawia ten FG i te spadki lub blokowanie sie gry na 15/20 fpsach bo to jest dramat

Patch wyszedł a sie okazuje ze to gorzej chodzi niz wczesniej eh brak słów chyba Silent Hill 2 lepiej chodzi tez na Unrealu jest fakt korytarzówka ale chyba tak dramatu nie ma..:boink:

Może posprawdzaj u siebie wszystko bo ja nie mam spadków do 20 fps, tylko w cut scenkach do 50, FG nie wywala mi gry. Gram też oczywiscie z DLAA. Jestem po instytucie i mam dalej 85 do 100 fps (lock mam na 100) Wszystko na Epic.

Edytowane przez aureumchaos
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Ja mam według steama 29h a dopiero skończyłem główny quest w 1 osadzie, bo przez ten cyrk nie da się grać, restarty, testowanie ustawień, blokowanie klatek, "cudowanie" i robienie fikołków, modowanie, tyle gimnastyki, a i tak ledwo działa.
Myślałem, że nic nie pobije Dragons Dogmy 2, ale jednak pobiło. Najgorsza gra roku pod względem technicznym. W DG2 nie było takich dropów, nie było crashy, jedynie słabszy fps w mieście, i tyle, i nawet grywalne z RT, a tu bez takich cudaków ledwo da się grać.

Edytowane przez Reddzik
  • Sad 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Zacznij od formata i zainstalowania podstawowych rzeczy, msi center i tam tylko sterowniki do chpisetu i nic więcej, stery do grafy trochę starsze i testuj. Żadnych light, razerów i co przyjdzie Ci jeszcze do głowy, tym bardziej programów monitorujących, bo to też potrafi działać negatywnie na gry jak i na psychikę  .W obecnym stanie możesz jeszcze wrzucić ss z latencymoon. Czy w ww grach różnicę robią ustawienia graficzne? Tzn. czy jak dasz wszystko na low to jest taki sam efekt jak na Twoich ustawieniach? Czy jak ograniczysz liczę klatek do 60fps, to też jest problem? Ja wiem że w grach online trzeba mieć więcej, ale z ciekawości możesz zobaczyć. Oczywiście blokujesz klatki o te 3 mniej, niż masz odświeżanie monitora? A tak na marginesie możesz poczytać  https://forum.ithardware.pl/topic/8975-stuttering-latencymon/ https://forum.ithardware.pl/topic/8444-stuttering-w-grach/#comments tylko tutaj są procki od AMD czy ludzie sobie z tym poradzili to nie wiem, trzeba się zagłębić, aaa jeszcze mamy jednego kolegę którego stuttery już długo męczą i sobie z tym nie poradził, też na AMD.      
    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
    • Jaki Linuks dla początkujących?Która dystrybucja Linuksa jest najlepsza dla osób początkujących. Czy dla komputera co ma 4 GB pamięci RAM gdyby wybrać Gnome albo KDE to czy wystarczyłoby miejsca w pamięci RAM na uruchomienie przeglądarki internetowej czy lepiej jest wybrać pulpit XFCE albo jeszcze lżejszy. Czy pulpit Cynamon jest lekki czy ciężki. Czy to złe pomysł wybierać lekkie ale mniej znane pulpity jak LXDE. Czy programy w Linuksie są pisane tylko pod konkretną dystrybucję Linuksa czy też pod konkretny pulpit KDE albo Gnome albo XFCE? Ubuntu ma taką polityke że tam muszą być tylko pakiety na darmowej licencji to tam zabraknie kodeków i ma swój rodzaj pakietów to też jest na minus. To że w Google najwięcej stron odnosi się do Ubuntu to nie znaczy że to najlepsza dystrybucja. Rozważam tylko 2 dystrybucje. Linuksa Mint albo Linuksa Debiana i taki pulpit graficzny żeby był jak najlżejszy żeby zostało coś wolnej pamięci RAM ale jednocześnie popularny żeby miał jak najmniej błędów to XFCE wydaje mi się oczywistym wyborem bez względy na to jaką bym wybrał dystrybucję Linuksa. Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana ale Linuks Debian jest dużo czystszym Linuksem od Linuksa Minta i dużo stabilniejszy i ma programy z w wersji ESU z długoterminowym czasem wsparcia na przykład przeglądarka internetowa Firefox. Interesuje mnie taki Linuks żeby był na zasadzie żeby zainstalować i zapomnieć i się z nim nie mordować. Co z tego że Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana jak Linuks Debian ma dużo więcej deweloperów i jest dużo lepiej dopracowany i stabilniejszy i jak coś będzie trudniej zainstalować to można użyć ChataGPT. Sprawdzałem różne Linuksy w wirtualnej maszynie VMWare Worsktation to sporo programów w Linuksie Mincie i tak trzeba ręcznie z konsoli za pomocą ChataGPT zainstalować i Linuks Debian oferuje dodatkowo większą stabilność. Czy da się tak Ustawić Linuksa żeby w czasie uruchamiania systemu nie trzeba było wpisywać hasła i nawet do wchodzenia do panelu sterowania i zarządzania partycjami i żeby systemowa konsola każde polecenia traktowała jako administratora tak jak to jest w Windowsie? Na naukę Linuksa najlepszy jest osobny komputer z przydzielonym całym dyskiem to nie ma takiej obawy że usunie przez pomyłkę Windowsa. Mam zainstalowanego Windowsa 10 22H2 64 bit na dysku talerzowym i tylko 8GB pamięci RAM to jest to do dupy pomysł żeby powolny dysk twardy jeszcze obciążać instalację Linuksa na VMWare Workstation. W takiej własnie konfiguracji Lnuks będzie najbardziej mulił. Czy gdybym zdecydował się na instalacje Linuksa na komputerze z 2003 roku na procesorze 1 rdzeniowym i obsługującym tylko 32 bity to czy lepszym pomysłem jest wybranie ostatniej dystrybucji Linuksa Debiana albo Minta co jeszcze obsługiwała 32 bity czy mniej znanej ale najnowszej co obsługuje 32 bity. Czy na procesorze 1 rdzeniowym muliłby YouTube gdyby na takim komputerze był zainstalowany najlżejszy możliwy graficzny Linuks. Dla Windowsa żeby oglądać bezpośrednio YouTube absolutne minimum to 2 rdzenie i 2 wątki. Czy Linuks nadaje się do codziennego użytku zamiast Windowsa. Czy MacOS jest dużo lepszy od Linuksa i czy Linuks jest tylko dlatego alternatywą dla Windowsa że jest darmowy i nie wymaga specjalnych komputerów i czy gdyby wszyscy ludzie byli bogaci to gdyby zrezygnowali z Windowsa to czy braliby tylko pod uwagę MacaOSa? Czy Linuks jest dla biednych osób i trudny terminal w Linuksie jest za kare że nie chciało się ludziom pracować i zarabiać więcej pieniędzy żeby sobie kupić lepszy komputer do najnowszego Linuksa albo komputer od MacaOSa?
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...