Skocz do zawartości

PlayStation 5/5 PRO


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

DF mowilo w swoich porownaniach wstepnie, ze PSSR nie ma jakosci DLSS ale bije na glowe kazde inne rozwiazanie upscalingu. Patrzac, ze jest to pierwsza iteracja PSRR to jakosc na start jest lepsza niz zaczynal FSR/DLSS.

 

A wiemy, ze to bedzie ulepszane wiec ma to swietlana przyszlosc a juz dzis wyglada lepiej niz kazdy inny upscaling na konsoli.

 

 

Szybki skrot i dopelnienie filu co wrzucilem:

https://videocardz.com/newz/playstation-5-pro-specs-and-teardown-leaks-ahead-of-launch-16-7-tflops-rdna-gpu-and-8-zen2-cores

RDNA3+ RT RDNA4.

 

Ciekawi mnie co desktopowe gpu pokaza w pelnej archi RDNA4.  Czy sie zdecyduje znowu na radka czy pozostane przy nvidia :D

Opublikowano

Ja swoje PS5 po 3,5 roku grania opchnąłem w licytacji za 1700 i zamówiłem pro.

 

Pro drogie, ale jak sobie pomyślałem, że to będzie kolejne 3-4 lata grania, z jakąś tam dozą pewności, że tryb 60fps nie będzie wiązał się z masakryczną ilością cięć i ogólnie nie powinno być problemu z osiągnięciem stabilnych 60fps to zwyczajnie te pińcet za rok grania mogę do interesu dołożyć. W sumie to taki prezent urodzinowy sobie zrobiłem ;) 

 

 

  • Haha 1
  • Upvote 1
Opublikowano
46 minut temu, ntt_system napisał(a):

Alan Wake 2 PS5/Pro

 

Alen to niszczyciel kazdego sprzetu ale z racji iz nie kupie tego na Epic dla jdnej gry to przejde na konsoli wiec zobacze czy tak wolna gra bedzie razic w 30fps czyjednak 60fps bedzie gora.

Patrzac jakie uproszczenia ma wersja PS5 to i tak jest to przyklad gry,kotra wyglada znakomicie porownujac do presetow w jakich dziala na konsoli.

Opublikowano (edytowane)

Premiera PlayStation 5 Pro już 7 listopada 2024 roku. Mimo że przedsprzedaż najnowszej konsoli od Sony ruszy dopiero 26 września, to w polskich sklepach już pojawiły się pierwsze strony z kartami produktów. Dzięki temu możecie zapisać się do specjalnego newsletteru i otrzymać odpowiednią wiadomość w momencie pojawienia się sprzętu. Rekomendowana cena PlayStation 5 Pro w Polsce została ustalona na 3499 zł.

 

Sony PlayStation 5 Pro dostępne w polskich sklepach. Premiera już za kilka dni!

 

Edytowane przez Tombycz
Opublikowano
25 minut temu, azgan napisał(a):

Nawet jak DLSS dalej będzie najlepszy to już teraz widać że jest lepiej od FSR

Patrza na to, ze DLSS jest na rynku 6lat, a PSSR w sumie nie mial jeszcze premiery to i tak wyglada to zadziwiajaco dobrze i lepiej niz obecnie dostepne upscalingi na konsolach. Pewnie takie PS6 bedzie mialo juz mocno rozwiniete PSSR.

  • Upvote 1
Opublikowano
1 godzinę temu, Phoenix. napisał(a):

DF mowilo w swoich porownaniach wstepnie, ze PSSR nie ma jakosci DLSS ale bije na glowe kazde inne rozwiazanie upscalingu. Patrzac, ze jest to pierwsza iteracja PSRR to jakosc na start jest lepsza niz zaczynal FSR/DLSS.

 

A wiemy, ze to bedzie ulepszane wiec ma to swietlana przyszlosc a juz dzis wyglada lepiej niz kazdy inny upscaling na konsoli.

 

 

Szybki skrot i dopelnienie filu co wrzucilem:

https://videocardz.com/newz/playstation-5-pro-specs-and-teardown-leaks-ahead-of-launch-16-7-tflops-rdna-gpu-and-8-zen2-cores

RDNA3+ RT RDNA4.

 

Ciekawi mnie co desktopowe gpu pokaza w pelnej archi RDNA4.  Czy sie zdecyduje znowu na radka czy pozostane przy nvidia :D

 

PRO Station to będzie teraz mocno "PC'towa" konsola. Powinni jeszcze dodać jakieś własne rozwiązanie FG bazujące nawet na tym od AMD i byłoby elegancko. 

Opublikowano
29 minut temu, voltq napisał(a):

gdyby każda gra na pro miała 60 fps bez mydła i konsola miała by napęd to warta by była swej ceny według mnie

To by kosztowala 10k ;)

30 minut temu, kanon7 napisał(a):

Teraz widzę że Sony opisuje moc nominalną GPU (bez „mocy” AI, RT i innych dupereli) na 16.7 TF vs. 10.28 w PS5. 

Czyli 62% skok.

Opublikowano
2 godziny temu, ntt_system napisał(a):

Alan Wake 2 PS5/Pro

 

Różnica jak dzień do nocy.

4 godziny temu, kanon7 napisał(a):

@Phoenix. patrząc przez pryzmat jakie są różnice między PS5 a PS5 Pro. 

 

image.thumb.jpeg.96f477bafbd57737acd1402f311d2c20.jpeg

 

To realna różnica to 10.28 TF do 11 TF Pro :E :E :E

 

Wygląda podobnie do tego co jest w trybie jakości na PS5 z tym że na PRO będzie teraz 60fps a nie 30. W Final Fantasy VII Rebirth tryb wydajności wygląda tragicznie.

Opublikowano

https://wccftech.com/ps5-pro-specs-leak-unveils-2-extra-gb-of-ddr5-ram/

 

"By far the biggest surprise is that Sony added 2GB of DDR 5 RAM. These are likely to be reserved for the OS so that game developers can fully utilize the 16 GB of GDDR6 for the actual games. Beyond that, it's largely what we already knew"

 

Dali 2gb na system zeby wiecej wolnego ramu zostalo na gry.

2 minuty temu, RTXnietylko4060tiUSER napisał(a):

 

Takie obliczenia nie maja sensu jesli sprzet ma inna architekture. 

Ja mysle ze wiekszosc rzeczy ktore piszesz nie maja sensu a to co napisalem jednak jak najbardziej ma ;)

Bo rownie dobrze mozna napisac, ze wzost ilosci jendostek obliczeniowych nie ma tez sensu bo przeciez to inna archi :lol2: NIC nie ma sensu :szatanek:

Opublikowano (edytowane)

No ale tobie raczej nie radzilbym sie wypowiadac w kwesti sprzetowych bo juz strone wczesniej wykazles swoja niewiedze ;)

4 minuty temu, RTXnietylko4060tiUSER napisał(a):

@Phoenix. RX 7700xt 35TF (RDNA 3), RX 6800 16TF (RDNA 2) a wydajnosc identyczna.  Faktycznie to co napisales ma sens :lol2: 

Roznice w wyrazaniu TF miedzy architekturami wyjasnilem juz wczesniej skad sie biora takie, a nie inne cyferki ;) 

Edytowane przez Phoenix.
  • Haha 1
Opublikowano
19 minut temu, Phoenix. napisał(a):

To by kosztowala 10k ;)

 

 

Bez dwóch zdań. Wystarczy zobaczyć ile trzeba wydać na lapka z mocnymi bebechami. Gdyby chcieli upchać je do konsoli wyszłoby 10 tys. zł jak nie lepiej https://ithardware.pl/testyirecenzje/msi_vector_16_hx-32485.html

 

Sztuka dla sztuki i dać się da ale mało kto by to kupił bo już teraz PRO Station jest dla tych 10% entuzjastów a reszta woli tańszy model 

Opublikowano
1 godzinę temu, azgan napisał(a):

 

Nawet jak DLSS dalej będzie najlepszy to już teraz widać że jest lepiej od FSR 

 

 

łoglądałem ^^, fajna konsolka, ja gram glownie w GT7 i do tego psa kupilem, aczkolwiek taka gierka jak No mans sky w VR jest niezla, glownie za sprawa foveated rendering. Dlatego takie PS5pro w VR i z Foevated Render i RT podniesie poziom grafiki jeszcze wyzej, kazdy mowi z perspektywy TV a ja mowie z perspektywy VR to bedzie niezly kop do przodu

  • Upvote 1
Opublikowano
8 minut temu, azgan napisał(a):

Sztuka dla sztuki i dać się da ale mało kto by to kupił bo już teraz PRO Station jest dla tych 10% entuzjastów a reszta woli tańszy model 

Podniecac sie moca konsoli, ktora na tle PC kosztuje gorsze to jak jarac sie tym, ze gruba baba ma cycki :lol2: Zaraz wyjda nowe gpu nvidia i ten PROsiak bedze juz archaiczny :D Konsoli sie nie kupuje po to by chwalic sie cyferkami, to po prostu prosty i latwy sprzet do gier za relatywnie male pieniadze, trzeba mierzyc sily na zamiary i nie oczekiwac cudow. Za 2-3msc zloze PC na 9800XD i RTX 50XX przy ktorym ta konsola dostenie kompleksow ;p Ale bede gral na obu sprzetach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Mnie to mocno zaskoczyło, że w ogóle ludzie są przyjaźni. Aż mi się głupio grało tuż po premierze. Wszyscy tylko sławetne "dont siut", no to się litowałem na początku :P. Tylko po 3 dniach zaczynało się to robić powoli nudne. Plus raz na jakiś czas zdarzył się gracz, który jednak strzelał, a człowiek przyzwyczajony, że sobie może beztrosko biegać wśród innych nie był na takie coś przygotowany :E.   W innych extraction shooterach 95% jak nie więcej ludzi jest wrogo nastawiona, więc widząc kogoś wiesz, że będzie walka. W Tarkovie może na początku wipe są sytuacje że ktoś mówi na voice, że nie chce walki, bo robi questa, ale im dalej w "sezonie" tym rzadziej się cos takiego zdarza. W Arc Raiders też tak było, w zamkniętych testach pół roku temu i przed premierą prawie każdy do siebie strzelał od razu. To ta "przyjazna" natura graczy po premierze gry była tą "nienaturalną" dla tych co przychodzili z innych extration shooterów, czy grali we wcześniejsze beta testy.   Jako, że jest to pvpve, to trzeba też brać pod uwagę otoczenie, boty/AI. To podstawowy element w tym gatunku. Walczymy z botami na głośno, musimy to robić szybko, w miarę bezpiecznym miejscu. Bo z tyłu głowy cały czas mamy to, że nasza walka z nimi mogła przywołać innych ludzi. Na otwartym terenie jest zbyt ryzykownie, lepiej boty ominąć. Zostawić ich jako czujki na innych graczy, a w tym czasie lootować sobie jakiś budynek. Jak zobaczymy albo usłyszymy, że się agrują, to wiemy że ktoś z tamtej strony nadchodzi. Wyjście z mapy powinno być sukcesem, człowiek powinien czuć satysfakcję, że przeżył raid. Od nas zależy ile jesteśmy na raidzie. Im dłużej tym więcej dobrego lootu możemy znaleźć, ale również większa szansa, że zginiemy. Tak samo podróż w miejsca z dobrym lootem, można się obłowić, ale ryzykujemy spotkanie z wieloma graczami, którzy też mają chrapkę na te miejsca.  Stosunek wyjść na poziomie 40-50% to całkiem dobry wynik w innych grach tego gatunku. W Arcu co prawda nie ma takich statsów, ale na oko mam chyba 90-95% :E.    Jedynie co bym zmienił, to wejście z darmowym sprzętem tylko po 12 minutach trwania raidu albo później, a jak wchodzisz ze swoim to zawsze na początku. Windy nie powinny się zamykać, do końca powinny być wszystkie otwarte. Oraz w solo grze zmniejszył bym trochę ilość graczy, bo jak się wszyscy zaczną napierdzielać, to będzie trochę chaotycznie.   To, że gra prędzej czy później zacznie tracić graczy jest naturalne. Mnie i tak zaskoczyła taka popularność. Nastawiałem się na 200k ludzi w okolicach premiery i koło 80-100 miesiąc po niej. Jest sporo lepiej i bardzo dobrze, bo to świetna gierka z małymi problemami (desynci, balans). Byle jej z czasem nie spierdzielili.   Na horyzoncie kolejne extraction shootery z jakimś tam potencjałem. Nowy PUBG :E, oraz Marathon od Bungie.
    • Ale klikasz obok i masz 253W  Wasze zarzuty byłyby słuszne gdyby właśnie nie to "obok"  
    • https://www.neonet.pl/karty-graficzne/gigabyte-geforce-rtx-5090-windforce-oc-32gb-gddr7-dlss4-gv-n5090wf3oc-32gd.html   9699
    • Tak jest w każdym teście CPU, nawet tych, które przysyła Intel, a nie AMD, także tutaj kulą w płot W każdym razie, co proponujesz? Zignorować w ogóle istnienie TDP i do głównych wykresów podawać typowe ustawienia automatyczne (czyli w przypadku Intela rzeczywiście będzie to 181/250 W), a obniżone limity do zestawienia zbiorczego? Ja jestem otwarty na każdą propozycję, ale musisz mieć świadomość, że to nie jest do końca tak, że to są zawsze limity, jakie masz, kiedy nie wchodzisz do BIOS-u. Bo są płyty np. B760, które fabrycznie ustawiają PL1 125 W i tylko PL2 181-253 W. A PL2 niczego do wydajności nie wnosi, po minucie spadnie w grze pobór do 125 W i już tak zostanie do końca rozgrywki.
    • I teraz pomyśl, że ten GTX 970 za 1500 zł był praktycznie na równi z GTX 780 Ti 3GB, który dwa lata wcześniej debiutował w kwocie 2849 zł.  Jednocześnie 970-tka była 50% szybsza od 770-tki.   Teraz o takich przyrostach można tylko pomarzyć. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...