Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
43 minuty temu, GordonLameman napisał(a):

Nie pamiętasz stanu w jakim wydano GTA4 na PC? :) 

Każda gra od Rockstara miała masę błędów i bugów na premierę na każdej platformie ale pomijali to w reckach i dawali wysokie oceny:E

  • Odpowiedzi 864
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

Nie no czwórka to był paździerz niesamowity, najgorszy port jaki zrobili. Piątka przy niej to arcydzieło optymalizacyjne. 

 

Czwórka chyba do tej pory ma lock FPS bo inaczej się sypie?

Edytowane przez galakty
Opublikowano
W dniu 8.11.2025 o 13:55, kanon7 napisał(a):

Źródło? 

To samo czytałem przy GTA IV i GTA V - że ten „pociąg” wyjebie się na pysk, a wyszło jak wyszło: oceny 10/10 i miliony sprzedanych kopii, więc te opinie negatywne o GTA VI wkładam między bajki :E 

Opinie te najczęściej piszą osoby które zawsze miały w 4 literach serię GTA, lub PCMR którzy zawsze są wkurzeni że nie dostają GTA na PC, wraz z konsolami - tylko muszą czekać. 

 

Wpadka z Cyberpunk 2077 był związany z naciskiem akcjonariuszy którzy chcieli szybkiej premiery, a CDPR okłamywało co do stanu gry. 
 

W przypadku GTA VI właściciel Take-Two ma bezpośredni wgląd w grę - mówi w wywiadzie wielokrotnie prezes TT Straus Zelnick, że osoby z górnego szczebla TT na bieżąco nadzorują rozwój GTA VI. 

Tak jest  w przypadku każdej gry a GTA 6 to ogromny projekt Rokctars nie chce skończyć jak cyberpunk.

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, łukasz850 napisał(a):

Tak jest  w przypadku każdej gry a GTA 6 to ogromny projekt Rokctars nie chce skończyć jak cyberpunk.

Czyli wiem, że nic nie wiem. 

7 godzin temu, GordonLameman napisał(a):

Nie pamiętasz stanu w jakim wydano GTA4 na PC? :) 

Znowu GTA V na PC było świetnie zoptymalizowane. Więc mamy 1:1 - a patrząc że PS5 i XSX to podzespoły typowo PC, to szanse są większe iż będzie to optymalizacja 5'tki, a nie 4'ki - pożyjemy, zobaczymy...  miejmy nadzieje że będzie dobra optymalizacja na PC. 

W dniu 8.11.2025 o 13:35, tgolik napisał(a):

Przecież to ma chodzić na XSS a nie na kompie z NASA, jakie mamy na tym forum.

I co ten XSS zmienia? (szczególnie w przypadku gier R*?)

RDR2 -> Jaguar tabletowy 1,6 GHz + 1,31 TF + 5,0 GB RAM dla dewelopera gry 
GTA VI -> Zen 2, 3,6 GHz, 8/16 cores + 4 TF + 8,5 GB RAM dla dewelopera gry 

Przecież cała mechanika gry, fizyka, opcje, będą 1:1 jak w PS5 Pro - bo XSS/XSX/PS5/PS5 Pro - mają w 99% ten sam CPU (Pro 200 MHz szybszy).

W XSS jedynie będą ciecia wizualne:
- mniejsza rozdzielczość 
- gorsze tekstury 
- brak, lub szczątkowe RT (lub podobny system)
- 30 fps jak w banku 

Tutaj nie będzie szału graficznego (robotę optymalizacyjną będą mieć z RAM'em w XSS), ale gamplay'owo będzie to ta sama gra, co na mocniejszych konsolach. 

W dniu 8.11.2025 o 13:35, tgolik napisał(a):

Take Two leci na stratach od kilku lat, GTA 6 robione jest za pieniądze z kredytu.

Na styczeń 2025 GTA V zarobiła łącznie (sprzedaż [single] + online) dla Take-Two ok. 8 mld $. 
Więc GTA V zarobiło z nawiązką na kolejną część, ale ile wypłacono dywidendy i ile "przejedzono" to już "problem" Take-Two. 

Edytowane przez kanon7
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, kanon7 napisał(a):

 

Na styczeń 2025 GTA V zarobiła łącznie (sprzedaż [single] + online) dla Take-Two ok. 8 mld $. 
Więc GTA V zarobiło z nawiązką na kolejną część, ale ile wypłacono dywidendy i ile "przejedzono" to już "problem" Take-Two. 

Ponieważ GTA 6 ma chodzić na xss, rockstar poświęca tyle pieniędzy na produkcję, że wpływy z GTA online nie wystarczają. Nie ma też pieniędzy na dywidendy dla akcjonariuszy - nie wypłacono jej nigdy. Półroczne opóźnienie to dodatkowa 300 milionowa strata dla Take Two.

 

P.S.

Może i GTA 5 z GTA online przyniosło 8 miliardów przychodu brutto, jednak przy kosztach utrzymania online wysokości kilku miliardów dolarów

Edytowane przez tgolik
Opublikowano
18 minut temu, tgolik napisał(a):

Półroczne opóźnienie to dodatkowa 300 milionowa strata dla Także Two.

Wszystko ok, ale ten fragment co do potencjalnej kwoty straty za pół roku - to jakieś science fiction. 

Opublikowano

Oszacowałem tę wartość na podstawie danych publikowanych przez CD Projekt. W pierwszej połowie 2025 roku Redzi wydali ponad 240 milionów złotych na produkcję gier. Zespół Rockstara jest znacznie większy i deweloperzy u nich zarabiają 3-4 razy więcej niż w Polsce. Więc tak, na finiszu, gdy zespół jest zawsze największy, koszt 6 miesięcy pracy może wynieść 300 mln USD. 

Opublikowano

Byłem ciekaw co wyliczy chatGPT w tym temacie :E 

 

 

🔹 💰 Szacowany koszt opóźnienia GTA VI o 6 miesięcy (koszt: pracowników, koszty serwerów, narzędzi, outsourcingu, biur, testów QA, marketingu przygotowawczego itp.). 

 

≈ 170–180 milionów dolarów

Opublikowano

Gemini oszacował mi koszt pracownika Rockstara na 15 000 USD do 25 000 USD. Przy grze pracują niby tysiące pracowników.

Mnożąc 20 tys $ x 2500 osób x 6 mcy = 300 mln USD.

Te 170 mln co podałeś, to też kupa siana. 

Opublikowano (edytowane)

Wyliczenia z dupy wziete :hihot:

Ja przytocze plotke ale jest ona bardziej wiarygodna niz wyliczenia gownianego Ai ;) 

 

"Informacje pochodzą od Toma Hendersona, jednego z najbardziej zaufanych źródeł w branży (i redaktora naczelnego Insider Gaming). W swoim ostatnim podcaście powołał się na rozmowę z deweloperem, który najpewniej pracuje w Rockstarze. Z jego relacji wynika, że każdy dodatkowy miesiąc prac nad GTA 6 to koszt rzędu 10 milionów dolarów. Prosta matematyka pokazuje, że sześciomiesięczny poślizg pochłonie z budżetu kolejne 60 milionów.

Ale opóźnienie nie wynika z problemów produkcyjnych. Henderson potwierdził, że zawartość gry jest już gotowa - ma świat, fabułę i mechaniki. Dodatkowy czas studio w całości poświęci na usuwanie błędów i dopracowywanie najdrobniejszych detali (co w przypadku tak złożonego świata jest zadaniem tytanicznym). To inwestycja w jakość, która ma sprawić, że w dniu premiery produkt będzie w nienagannym stanie technicznym."

Edytowane przez Phoenix.
  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)

Jak wszystkie plotki o GTA 6: że koszt 2 mld$, że zarobi 5 mld, że grę kupi co drugi właściciel konsoli, że 10/10 na metacritic itp, itd.

 

 

Taa, bo zwykły deweloper wie ile firmę kosztuje pracownik - pewnie ledwie potrafi policzyć ile sam dostaje na rękę, co jest dalekie od kosztu pracodawcy.

Edytowane przez tgolik
  • Haha 1
Opublikowano

@tgolik co tam tak u ciebie się pali? R* i Take Two będzie spało na kasie przez najbliższą dekadę z GTA6 a ty tu jakieś straty wyliczasz przez koszty pracowników... :wariat:

 

To w zasadzie będzie demonstrator możliwości tworzenia gier przez ludzkość przy niemal nieograniczonym budżecie klasycznymi metodami.

 

Tu nie ma co płakać bo będzie co oglądać, choćby na youtubie ;)

Opublikowano
4 godziny temu, Wu70 napisał(a):

@tgolik co tam tak u ciebie się pali? R* i Take Two będzie spało na kasie przez najbliższą dekadę z GTA6 a ty tu jakieś straty wyliczasz przez koszty pracowników... :wariat:

 

To w zasadzie będzie demonstrator możliwości tworzenia gier przez ludzkość przy niemal nieograniczonym budżecie klasycznymi metodami.

 

Tu nie ma co płakać bo będzie co oglądać, choćby na youtubie ;)

Pewnie ma ich akcje:E

Opublikowano (edytowane)
22 godziny temu, GordonLameman napisał(a):

Nie pamiętasz stanu w jakim wydano GTA4 na PC? :) 

Przynajmniej na konsolach śmigało jak marzenie. 

PS3 1152x640P

 

Edytowane przez SmogSmok
Opublikowano
19 minut temu, SmogSmok napisał(a):

Przynajmniej na konsolach śmigało jak marzenie. 

PS3 1152x640P

 

Widzę, że na PC wydawało mi się, że gra źle chodzi a pewnie było to właśnie takie słabe 20-30 klatek co na konsoli. A pewnie nikomu na PC, na monitorze nie przyszło do głowy, żeby zejść do 640p. Nawiasem mówiąc wiele elementów tej gry nawet dzisiaj robi wrażenie.

Opublikowano (edytowane)

Na x360 chodziło i wyglądało lepiej i było jako-tako grywalne. PS3 ze swoim 256+256 już na start miało pod górkę, a gra nie była robiona głównie z myślą o PS3 i wyszło jak wyszło. 

 

Teraz takie 15-20fps już raczej nie przejdzie bez potężnej krytyki. Mówię o PS5, nie o Series S (swoją drogą to te nazwy konsol MSu to jest chyba konkurs na największy debilizm, i to co wygra, trafia na pudełka konsol)

Edytowane przez VRman
  • Like 1
Opublikowano
1 minutę temu, VRman napisał(a):

swoją drogą to te nazwy konsol MSu to jest chyba konkurs na największy debilizm, i to co wygra, trafia na pudełka konsol

Czasem kiedy chcę coś napisać o konsoli Microsoftu to długo się muszę zastanawiać nad tym jak ona się nazywa. Nigdy nie wiem ile tych x-ów i es-ów i w jakiej kolejności

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Dokładnie, ale to dalej bardzo dobre karciochy, więc można sobie na nich jeszcze siedzieć. Ja myślałem o 5070TiS, ale chyba można zapomnieć. Teraz mi chodzi po głowie, czy może nie kupić jakiejś 5070Ti/5080 na wszelki wypadek, bardziej bym się skłaniał ku 5070Ti. Niby jeszcze mi 12GB pamięci nie brakło, ale jak ma coś pójść nie tak i ceny pójść znacząco w górę Szkoda mi tylko wymieniać kartę dla samej pamięci i tylko 25% wydajniejszą, bo fanu z tego nie będzie  Troche tak, zwłaszcza jak Ty siedzisz dość długo na jednej karcie. Ale to jest patologia w wykonaniu nvidii co oni wyprawiają z tą pamięcią. 5060Ti, która jest w rasterze 25% wydajniejsza od 5 letniej 3060Ti ma tyle samo pamięci co 5080, gdzie 5080 z miejsca powinna mieć 24GB. Już nie mówiąc o 4060Ti 16GB i 4070Ti 12GB.
    • Wkleiłem @DaveCam Nawet cytowany @Jardier zachował się prawie tak samo niekonkretnie. Mam ci wyszukać wszystkich żeby zaspokoić twoje ego ? Chyba obaj nie wypełzliśmy spod jutubowego kamienia.   Wkleiłem linki twórców, którzy uważam że coś wnoszą, testują głębiej James Baldwin, @GamersMuscle
    • Możesz pokazać kto tak robi ze mówi: mi też się nie podoba i że jest to bełkot? Bo tylko widzę narzekanie że ten i tamten narzeka i bełkocze ale bez jakiś konkretów, że narracja jest taka i wszystkich jakby się zmówili co mają mówić. Trochę to wygląda jak? Bełkot
    • Przeciez roznica miedzy 9700x a 9800xd to 75-100mhz   W grach roznica jest zadna miedzy odkreconym cpu, a limitem ppt 88W  To co najwyzej w cine bedziesz mial wiecej ptk i to tyle   Jakie napieice i vid podczs testu raportuje ?  Nie wiem jak bardzo by musiala byc spartolona gra zebys mial drop z 250 na 120 fps tak wiec wymyslac torche abstrakcyjne scenariusze  I to by byla tylko i wylacznie wina gry a nie slabego cpu. Jak widac na ciebie placebo dobrze dziala ale to najwazniejsze ze dziala   W codzie na skreconym ppt i prilu bez kaganca nie ma zadnej roznicy w testach  Wiem bo testowalem   Jak jakis wbity limit nie dziala tzn ze jest problem z plyta/bios. Ja nie mam problemu z limitami, co  wklepie tak jest wiec moze sprawdz inny bios lub czy faktycznie zapisujesz ustawienia. Pusc cb23 i pokaz ile wypluje ptk przy takim poborze, jestem ciekaw.
    • piłeś nie pisz albo idź już spać i patrz co cytowałem https://brd24.pl/spoleczenstwo/pijany-biznesmen-w-darlowie-sedzia-nie-zabrala-mu-nawet-prawa-jazdy-umorzenie/
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...