Skocz do zawartości

PlayStation 6 - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiadomo że na ps5 będzie dobrze wyglądać.

 

PS6 to chyba będzie łabędzi śpiew konsol. Na takie zgrabne pudełeczko z napędem może jeszcze się skuszę. Jeśli nie przesadzą z ceną, a nie mam co do tego pewności :E.

  • Odpowiedzi 419
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

 

 

Polecam obejrzeć optymistom od "będzie z zen2 na zen 6 więc będzie ogroooomna poprawa!".

W niejednej gierce ścięcie cache'u z 32MB do 16MB oznacza bardzo duży spadek wydajności. A tu będzie być może jeszcze nawet mniejszy budżet prądu niż w PS5 (oby nie, ale zależy jak mocno Sony pójdzie w "AI, AI AI!"

 

 

Nawet +25% na tej samej architekurze i prawie takich samych zegarach, tylko dzieki temu, że jest 32MB a nie 16MB cache'u. 

Leak MLiDa sugeruje jakieś śmieszne 4MB. No to powodzenia z tymi nadziejami, że będzie 2x lepsze CPU w PS6. Albo że chociaż 2/3 lepsze. 

 

Moim zdaniem mogą być gry/miejsca w grach, gdzie nawet +50% nie osiągnie.

Jednak oni tam w Sony i AMD muszą mieć opierd(zie)l od Devów. Jak dostali odnośnie niemocy AMD Klakiera w PS4 to dali jako-taki w PS5. 

Teraz nie dostali, więc dadzą kartofla. Znowu :/

 

 

Opublikowano (edytowane)

Czyli jak zwykle korpo idą metodą powolnego gotowania żaby. Za 20 lat pokolenie konsolowców jak dzisiaj w przypadku steam napisze mi, że przecież to NORMALNE, że nie ma się gry na własność tylko w abonamencie albo wypożyczeniu :rotfl2: A tak trochę offowo podobno Game Pass w wersji ultimate zdrożał do 114zł/miesiąc? :) Nie mam więc nie wiem, ale coś mi mignęło na YT

Edytowane przez hubio
  • Upvote 2
Opublikowano
2 godziny temu, hubio napisał(a):

Sorry, że tak bez czytania tematu: czy SONY planuje wyłącznie wersje cyfrowe aby po graczach PC całkowicie już zaorać rynek rozrywki gamingowej? :) Dogadali się z Microsoft czy wciąż dogadują? :) 

Jakoś na pc się udało i na konsolach też jest to nieuniknione.

  • Like 1
  • Sad 1
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, kanon7 napisał(a):

Wydaje Ci się, wracaj pod kamień :E 

Doinformuj się. Bo nie dość, że się mylisz to jeszcze piszesz w agresywnym tonie. Bo ja nie siedzę w temacie, ale dobrze zapamiętałem:

 

Xbox Game Pass Ultimate – cena wzrasta z 73,99 zł do aż 114,99 zł miesięcznie.

 

https://imagazine.pl/2025/10/02/xbox-game-pass-z-ogromna-podwyzka-takze-w-polsce-cena-ultimate-skoczyla-o-ponad-55/

 

 

Edytowane przez hubio
  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)

@hubio Agresywny, to jestes akurat Ty teraz ;) On Ciebie po prostu wysmial sarkazmem, bo pytasz na forum, zamiast na google w 5 sekund miec odpowiedz? lol.

W dniu 4.10.2025 o 15:15, VRman napisał(a):

Nawet +25% na tej samej architekurze i prawie takich samych zegarach, tylko dzieki temu, że jest 32MB a nie 16MB cache'u.

Wlasnie tak sie konczy jak ktos jest tylko hobbysta i mocno napalony (negatywnie/pozytywnie, obojetne). Nagle "NAWET 25%" konczy sie na 12% srednio :E Raz, ze konsola to nie PC, dwa to ze oba procki sa na Zen4, nie oznacza ze to jest doslownie to samo tylko obciety cache. Brak analizy w ktorych sytuacjach jest duza przepasc, a w ktorych mniejsza. Jakby tak chociaz z 5 minut poswiecic na przeanalizowanie wynikow, to sie nagle okazuje, ze 16MB cache a 32MB, realnie wyladuje w okolicy 5%.

 

Ale latwiej jest zauwazyc, ze jakas gra sygnalizuje do 25% roznicy, podpalic sie, wbic na forum i walic kolejne sciany tekstu :E

 

Spoiler

hint dla opornych: RTX5090

 

Wiemy wszyscy jak sie koncza przecieki MLID szczegolnie 2 lata przed premiera. Ale ogolem to smiesznie wyglada: w przeciekach 10-16MB cache - olaboga tragedia. Ten sam przeciek mowi o 40TFLOPach i rastrze 2.5x - nie, to akurat fake :E Jest taka piekna nazwa na selektywny dobor argumentow pasujacych pod teze, ale moglbys poczuc sie urazony, a nie taki jest cel mojej wypowiedzi.

Edytowane przez ryba
  • Confused 1
Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, ryba napisał(a):

 

RAZ Wlasnie tak sie konczy jak ktos jest tylko hobbysta i mocno napalony (negatywnie/pozytywnie, obojetne). Nagle "NAWET 25%" konczy sie na 12% srednio :E Raz, ze konsola to nie PC, dwa to ze oba procki sa na Zen4, nie oznacza ze to jest doslownie to samo tylko obciety cache. DWA Brak analizy w ktorych sytuacjach jest duza przepasc, a w ktorych mniejsza. Jakby tak chociaz z 5 minut poswiecic na przeanalizowanie wynikow, to sie nagle okazuje, ze 16MB cache a 32MB, realnie wyladuje w okolicy 5%.

 

Ale latwiej jest zauwazyc, ze jakas gra sygnalizuje do 25% roznicy, podpalic sie, wbic na forum i walic kolejne sciany tekstu :E i TRZY

 

Nie można napisać normalnie, że się nie zgadzasz i czemu? 

No nie można widzę. :(

 

Zaznaczyłem każdy raz jak się dowalasz bez powodu, tylko aby poniżyć i pokazać, że jesteś lepszy.

Tylko, że kompletnie bez sensu w tym przypadku.

Jak piszę nawet to mam na myśli nawet. Jak bym miał na myśli średnio to bym pisał średnio. Patrzę na nawet, bo mnie to interesuje. To pokazuje potencjalną różnicę tam, gdzie cache się liczy. A czy się liczy czy nie, to już będzie zależało od typu obliczeń. Od decyzji developera. Może się np. nie liczyć gdy dev zawali sprawę i coś innego i tak już ograniczy potencjalną wydajność. 

Jestem hobbystą. Owszem. Ale jakimś cudem od lat zdarza mi się dość często kłócić z "fachowcami" a potem wychodzi na moje. Tutaj bycie hobbystą oznacza oglądanie wydajności proców przez 20 lat i doświadczenie, które sugeruje właśnie na te najgorsze przypadki patrzeć, a nie na żadne średnie. Kiedyś mnie wyzywali od idiotów, że argumentuję, że dobry RAM vs. gówniany RAM to aż do nawet +20% różnicy. Wyśmiewali, bo to przecież tylko w teście 720p a tak to nikt nie gra i nikt tak nie będzie testował, bo ja jestem głupi.

Próbowałem tłumaczyć, że 720p jest właściwe bo testujemy potencjał wydajności proca, a nie karty. 

Po 3 latach wyszły lepsze karty i wszędzie pojawiła się różnica jaką sugerowałem na podstawie testu w 720p. Także przywalanie się do mnie nie robi na mnie już wrażenia i nie będziesz pierwszy "pan ekspert" co mi próbuje  dowalić. 

 

Do tego ja jeszcze od 2004r. się kłócę na forach, że brak cache'u wyłazi później, nawet jak na początku tylko jedna gra jakoś mocno kuleje. Nauczyłem się tego będąc hobbystą i próbując grać w Comanche'a 4 na Duronie 800 a potem na Athlonie 800. Później to samo było z testem Core 2 Duo, gdzie jako jedyny na całym forum sugerowałem, że przepaść w FEAR w teście z obniżonymi cieniami, może sugerować, że dodatkowe 2MB jednak może się przydać w grach. Niestety wtedy jeszcze się dałem przekrzyczeć wronom. Nawet kupiłem proca z tylko 2MB. A później wyszło, że jednak faktycznie większy cache zaczął robić duże różnice w grach. Kwestia pewnie programistów robiących kod pod więcej dostępnego cache'u. 

 

 

Dobra. A teraz co niby przegapiłem? Poza cache'm różnic tam nie ma. Jest ok 10% wyższy zegar bazowy, ale ten sam boost. Jest ten sam ZEN i te samo TDP. 

Przypomnę plotki - ma być jakieś śmieszne 4MB cache'u. Modlę się do Boga Kaca, żeby wcześniejsze plotki jakimś cudem okazały się prawdziwe, choć MLiD o niczym nie słyszał jak dotąd - jak te APU dostanie jednak v-cache to będzie inna sytuacja. Ale jak znowu dostaniemy kartofla z mikroskopijną ilością cache'u to wydajność w grach ucierpi. Zawsze cierpi. 

Rozumiałbym oburzenie gdybym napisał +100%. Ale żeby do tego +25% się czepiać, gdy przez ostatnie 20 lat zawsze widać wyraźne różnice w procach z większym cache'em to serio przyczepianie się i na siłę i bez sensu. 


I o co CI chodzi z tym hintem? JEstem chyba bardzo oporny bo nie rozumiem. No 5090. I co? Tylko nie pisz, że za szybka do testu proca :E

 

Cytat

 

podpalic sie, wbic na forum i walic kolejne sciany tekstu :E i TRZY

 

 

 

Albo...  być po prostu zainteresowanym tematem i postanowić napisać w wątku który jest dla... zainteresowanych tematem.

Wręcz przeciwnie - ja się nie podpalałem. Ja wrzuciłem to pod rozwagę tym co się podpalili, że PS6 będzie super choćby nie wiem co, bo przecież tyle generacji dalej. A że bez v-cache różnicy pomiędzy Zen 4 a Zen 5 nie ma i że różnice w samym cache są duże, to ignorują. Moim zdaniem czeka ich nieprzyjemna niespodzianka. Po to to napisałem, bo sam osobiście nienawidzę nieprzyjemnych niespodzianek. 

9 godzin temu, ryba napisał(a):

Wiemy wszyscy jak sie koncza przecieki MLID szczegolnie 2 lata przed premiera. Ale ogolem to smiesznie wyglada: w przeciekach 10-16MB cache - olaboga tragedia. Ten sam przeciek mowi o 40TFLOPach i rastrze 2.5x - nie, to akurat fake :E

Cytat

Jest taka piekna nazwa na selektywny dobor argumentow pasujacych pod teze, ale moglbys poczuc sie urazony, a nie taki jest cel mojej wypowiedzi.

 

Wszyscy wiemy?

No nie wiemy. Nie oglądałem gościa. Dopiero zacząłem od niedawna. Natomiast "dobrze wiemy" jak ludzie lubią wyciągać coś z kontekstu, nie rozumieć czegoś i potem kręcić afery. Nie rozumieją też tego, że plany danego dnia mogą być inne od planów rok później. 1/4 jego filmików to prostowanie durnych zarzutów, bo komuś się nie chciało posłuchać. Teraz gadał, że zarzucają mu, że twierdzi, że PS6 będzie w grach z RT na poziomie 5090tki. A mówił, że to RT będzie na tym poziomie (tu akurat ja mu niespecjalnie wierzę, nawet biorąc pod uwagę, że raster to co innego a wydajność samego RT nie przekłada się na wydajność  w grze, bo ta też mocno "wisi" na wydajności rastera)

W ostatnich filmikach wyjaśniał, że chodzi o TYLKO wydajność w RT, a w grze przecież wydajność określa raster+RT.

 

Dla przykładu kiedyś były plotki o Radeonie z 256MB pamięci cache. A potem nic z tego nie wyszło. Czy te ploty to był fake? Nie. AMD po prostu w międzyczasie zmieniło plany i nawet oficjalnie przyznało, że trwały prace, ale uznali że cost/benefit nie miał sensu więc skasowali te wersje kart. Wystarczy tylko uważnie słuchać co gość mówi. Kiedy mówi o czymś czego projekt już został zamknięty i co na pewno będzie, a kiedy mówi o planach i oczekiwaniach. Teraz np. mówi o oczekiwaniach, że wyjdą sporo poza 7GHz. Ale tutaj się spodziewam, że potem będzie "oj, jednak nie wyszło tak dobrze i nie będzie tego "mocno ponad 7GHz" ani nawet w pobliżu tego." 

 

Co do rasteru to on twierdzi, że 2.5-3x, ale opiera wiedzę o suche zgadywanie na podstawie cyferek na papierze i/lub (tu nie wiem czy i czy lub) na tym, co mu powiedzili. A co mówią programiści też nie zawsze się potem potwierdza. Pamiętam różne wypowiedzi różnych developerów w okolicach premiery PS4. Nauczyło mnie to brać poprawkę, że oni nie zawsze wiedzą co mówią albo mówią o "wydajności" zamiast o wydajności. Np. gdy mówią o koszcie upscallera. Zapominają często powiedzieć, że te ich np. 3% to oni mieli na myśli grę w 30fps. Dla mnie takie info jest kompletnie bezużyteczne bo w życiu w żadną grę w 30fps już grać nie zamierzam. Czy dev mówił prawdę? Tak. Czy to dało jakiekolwiek sensowne info? Nie. 

Tutaj tak samo. MLiD twierdzi, że 2.5-x3x. Ale nie ma info gdzie, czy zawsze, czy tylko w jakichś konkretnych scenariuszach i w jednej grze będzie 3x a w drugiej 1.5x.

Nie to, że twierdzę, że MLiD tu kłamie. Po prostu wolę podejść ostrożnie. 2x wydaje się sensowne przy zmniejszonym poborze prądu konsoli i patrząc na różnice pomiędzy N4 a N3. Patrzę na wydajność i pobór prądu 9060XT i 9070 i nijak mi się "nie dodaje" to co on mówi. A mówi, że będzie w rasterze trochę gorzej od 5080tki, a w RT blisko 5090. To nie jest "bo mi się tak podoba pod tezę". Ja nie mam żadnej tezy. Mam tylko obawy, bo na 10 przypadków niepokojących wieści odnośnie mocy nadchodzących konsol, w 8  się potem potwierdzało. Przynajmniej od roku 2010. Wcześniej było OK, ale też pamiętam newsy o PS3 mającej być 1000x szybszą od PS2. Wtedy też w to nie wierzyłem. A wiesz co? Bardzo chciałem wierzyć. 

 

 

Chcesz obalić jakąś moją tezę? Obal tą: uważam, że nie ma szans, że przeczytasz tego posta w całości. O! :D

Edytowane przez VRman
Opublikowano

@VRman Twoja teza to - PS6 bedzie gownem i lapiesz sie wszystkiego, zeby jeczec, ot co.

 

Widzisz, tak sie interesujesz, ze nawet nie ogarniasz prostej rzeczy. 8400F, PCI-e 4.0 x8 dla RTX5090 to sie potem nie dziw, ze dowalone RT na maxa i procek kuleje.

 

Nie ogarniasz, ze roznica w tych prockach istnieje, ba, nawet IMC maja i inne, a przeciez to tez Zen4.

 

PS5 ma 4MB L2 i ile z tego dali rade wyciagnac? 6 bedzie miala wiecej, a Twoj przekaz - gowno, nie da sie na tym grac w 8K@240Hz, zero progresu, cofamy sie.

 

Target dla konsoli o 60-120FPS, co z tego ze procek nie jest wybitny do >200FPS? Wlasnie na tym polega analizowanie wynikow i warunkow w jakich byl wykonany test.

 

Kolejny raz sciana tekstu totalnie bez znaczenia. Odrzucajac wyniki w high FPS i tam gdzie grafa potrzebuje przepustowosci, roznica miedzy 8400F a 7400F z tym samym taktowaniem jak wyglada? Miedzy 5, a 10%.

 

Zawsze mozemy zaprosic experta bez doswiadczenia 😎 @tomcug uwazasz, ze po powyzszym tescie realna roznica wydajnosci czystego core miedzy tymi cpu, z pominieciem pci-e to az 25% z racji obcietego L2 o polowe?

 

Najzwyklej w swiecie inni sobie odpuscili czytanie wypocin i dalsze dyskusje. Zamiast napisac kilka zdan, piszesz kilka stron i komu sie chce z tym silowac? Mam Ciebie zacytowac, jak sam przyznajesz ze piszesz chaotycznie i po 10 zdaniach powtarzasz to samo, co bylo na poczatku?

 

W tym przypadku masz czarno na bialym gdzie cos kuleje, ale wolisz zganic na L2 bo pasuje do tezy.

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)
44 minuty temu, ryba napisał(a):

@VRman Twoja teza to - PS6 bedzie gownem i lapiesz sie wszystkiego, zeby jeczec, ot co.

 

Widzisz, tak sie interesujesz, ze nawet nie ogarniasz prostej rzeczy. 8400F, PCI-e 4.0 x8 dla RTX5090 to sie potem nie dziw, ze dowalone RT na maxa i procek kuleje.

image.thumb.png.7612eefa4dad7ac75e49350cb8b4fab4.png

Od kiedy ta gra ma RT? Tu masz +25% w lows w 1080p ultra+. 

W Horizon Forbidden West też nie ma RT a jest ok +20%

Space Marine +16.5%

Mafia + 41% i jednym i +21% w drugim

ACC +16%, ale w AVG (które dla mnie się mniej liczą) +25%

 

25% z RT widzę tylko w Spidermanie 2. I kto tu wyciąga coś pod tezę, hę?

 

 

44 minuty temu, ryba napisał(a):

 

Nie ogarniasz, ze roznica w tych prockach istnieje, ba, nawet IMC maja i inne, a przeciez to tez Zen4.

Jakie są te różnice? Możesz tu mnie zgasić, bo nie wiem o żadnych. Nawet na szybko wygooglowałem sobie teraz i nadal nie widzę, żeby jakieś były. 

44 minuty temu, ryba napisał(a):

 

PS5 ma 4MB L2 i ile z tego dali rade wyciagnac?

No dali radę tyle wyciągnąć, że gra na konsolę z 2013r. (Uncharted 4) idzie w 80-120fps zamiast w 30 (lock, realna wydajność mogła być w okolicach 40fps). Mówimy o przesiadce z tabletowego AMD Klakiera, więc szału nie ma. 

PS. Google mówi, że to ma 8MB a nie 4.

 

44 minuty temu, ryba napisał(a):

 

6 bedzie miala wiecej, a Twoj przekaz - gowno, nie da sie na tym grac w 8K@240Hz, zero progresu, cofamy sie.

No. A wiele lat temu mi pisali "to idź do AMD i im powiedz, żeby cię zatrudnili, skoro wiesz lepiej od nich i oni nie potrafią zrobić proca do gier!" jak pisałem, że wkurza mnie to, że robią proce

nie do gier, że nie dają więcej cache'u a chiplety i IMC poza procem to potężna kula u nogi. 

I wiesz co? AMD w DIY zdychało aż... dali więcej cache. A im więcej go dawali tym lepiej sobie te proce radziły.

Najpierw podbili do trochę więcej. Potem całość była dostępna (czyli defacto 2x więcej) a nie robita na 2 CCD. Potem dodali v-cache. Za każdym razem różnica była duża. Do tego są testy gdzie jest dowiedzione, że często pełny 8jajowiec prześciga 4jajowca i ludzie myśleli "to osiem rdzeni robi robotę" a jak wyłączyli połowę rdzeni to się okazywało, że proc zapierdziela tak, że prawdziwy 4 jajowiec tylko może oglądać kurz. Cache zawsze się liczył i liczył się będzie. 

 

Cytat

przekaz - gowno, nie da sie na tym grac w 8K@240Hz, zero progresu, cofamy sie.

Nic nie poradzę na to, jak interpretujesz. Do tego masz swoją tezę "on znowu będzie pisał pierdoły i bzdury" zanim zaczniesz czytać i tak to się potem kończy. Pokaż mi, gdzie pisałem, że chcę 8K. Pokaż mi gdzie pisałem, że bez 240fps nie da się grać. Owszem. Uważam, że przejście w grze sterowanej myszką w 240fps dałoby więcej niż przejście z 1440p na 8K. Ale nigdy nie pisałem, że tego oczekiwałem i brak 240fps w grach na PS6 mnie oburza i że to skandal. 

Co do zera progresu - no przecież szychy z Nvidii, AMD i Sony to oficjalnie przyznały. To jak? Przecież to era AI, "post resolution era", że "raster się skończył". 

Konsola dostanie

 

a) gówniany skok w rasterze. Ttuaj moim zdaniem obowiązkowo powinno być conajmniej +80% w CPU (w worst case scenario!, w każdej grze i każdej sytuacji) i 4x wyżej GPU w rasterze.  Nie da się? To poczekać aż się da. Wymagałoby to wyższego poboru prądu niż PS5? No to trudno. Kosztowałoby więcej niż 499? No to trudno. Ale niech to da "nextgen" a nie PS5superpro RTAI edidtion"

 

b) możliwość grania w gry z RT i PT (co mi akurat kompletnie zwisa a wręcz uważam to za zły kierunek, który w ważnych aspektach nas cofnie w rozwoju - bo PS5 startowało z grami w 120fps a teraz dostaniemy gry z ciężim RT lub PT i znowu 30fps. A to jest cofnięcie się w rozwoju bo wpływa na fun z gry, na przyjemność ze strzelania, na responsywność, na mechaniki gameplayu które trzeba zmieniać w grze pod 30fps (vide Uncharted i chowanie się za murkami, elementy skradankowe itp). To trochę co innego niż "on pisał, że PS6 cofnie się w rozwouju" moim zdaniem. 

 

44 minuty temu, ryba napisał(a):

 

Target dla konsoli o 60-120FPS, co z tego ze procek nie jest wybitny do >200FPS?

Zaraz. Przecież to ja mam być głupim hobbystą, a Ty eskpertem. A tu taka głupota. No coś nie tak. 

Im więcej fps tym mniej się liczą sztuczki. Tym bardziej wyłazi wydajność jednowątkowa. Oczywiście jest też korelacja pomiędzy wpływem ilości cache na wydajność odnośnie ilości fps, bo mniejsza paczka obliczeń może cała się zmieścić w cache'u. Natomiast bzdurą jest, że skoro test jest w ponad 200fps to jest nieistotny. Ogromną bzdurą, której się po Tobie nie spodziewałem, serio.

44 minuty temu, ryba napisał(a):

Wlasnie na tym polega analizowanie wynikow i warunkow w jakich byl wykonany test.

Polega na błędnych założeniach, błędnych wnioskach i krzyczeniu "ja wiem lepiej"? 

 

44 minuty temu, ryba napisał(a):

 

Kolejny raz sciana tekstu totalnie bez znaczenia. Odrzucajac wyniki w high FPS i tam gdzie grafa potrzebuje przepustowosci,

Gdzie grafa potrzebuje przepustowości? "Pokaż mnie to palcem, bo chcę uwierzyć że śnię". Chyba testy gier z testami programów użytkowych pomyliłeś. 

 

44 minuty temu, ryba napisał(a):

roznica miedzy 8400F a 7400F z tym samym taktowaniem jak wyglada? Miedzy 5, a 10%.

Pokazałem Ci przykłady częstego 15% i 20%, niejednego +25%. Boost jest taki sam. Pokaż mi te testy, gdzie jest ten same zegar i tylko 10%. Tylko nie rób pod tezę. Źródło ma być testem zrobionym porządnie i nie interesuje mnie żadne "average" z czegośtam.

 

44 minuty temu, ryba napisał(a):

Zawsze mozemy zaprosic experta bez doswiadczenia 😎 @tomcug uwazasz, ze po powyzszym tescie realna roznica wydajnosci czystego core miedzy tymi cpu, z pominieciem pci-e to az 25% z racji obcietego L2 o polowe?

AI trzeba było wzywać na pomoc. Taka tradycja na forum jak ktoś nie ma argumentów i woła "mamo powiedz mu że ja mam rację!"

44 minuty temu, ryba napisał(a):

 

Najzwyklej w swiecie inni sobie odpuscili czytanie wypocin i dalsze dyskusje. Zamiast napisac kilka zdan, piszesz kilka stron i komu sie chce z tym silowac? Mam Ciebie zacytowac, jak sam przyznajesz ze piszesz chaotycznie i po 10 zdaniach powtarzasz to samo, co bylo na poczatku?

Ad personam znowu. Zaczepiasz mnie. Nie ja. TY mnie zaczepiasz trzykrotnie w jednym poście obnosząc się swoją wyższością i zarzucając mi brak wiedzy, co nie jest prawdą. 

Atakujesz, przegrywasz i jeszcze płacz że to przeze mnie. Owszem, piszę źle. I fakt, sam to przyznaję. Ale to nie znaczy, że ma to jakikolwiek związek z opiniami  które wyrażam. 

Strasznie to słabe było stary. Jak 90% twoich zaczepek do mnie, zresztą. 

 

44 minuty temu, ryba napisał(a):

 

W tym przypadku masz czarno na bialym gdzie cos kuleje, ale wolisz zganic na L2 bo pasuje do tezy.

:E

 

Teraz masz dwie opcje: 

a) napisać "lalalala nic nie słyszę, ściana tekstu, nie czytałem

b) zachować się porządnie i  przyznać do błędu

 

Wydaje mi się, że wiem którą wybierzesz. :D

Edytowane przez VRman
Opublikowano

Mam przepraszac osobe, ktora nawet nie widzi roznicy w PCI-e 4.0 x8 vs 5.0 x16? :E

 

Skoro @tomcug nie chce sie udzielic, jest jego test https://ithardware.pl/testyirecenzje/amd_ryzen_5_8400f_test_recenzja_opinia-36918.html

https://www.techpowerup.com/review/nvidia-geforce-rtx-5090-pci-express-scaling/29.html
 

Dowod empiryczny na roznice w IMC miedzy zwyklym Zen4, a APU, powtarzal sie przy kazdym APU z przeszlosci - roznice w maksymalnych taktach RAMu. A dlaczego, to szkoda mi literek na wyjasnienia, juz zrozumienie PCI-e przeroslo. Jak myslisz ze tam jest copy&paste z chipletow do monolitu....

 

Takze czekam na kolejne strony A4, fajnie sie to czyta :)

Opublikowano
11 godzin temu, ryba napisał(a):

@hubio Agresywny, to jestes akurat Ty teraz ;) On Ciebie po prostu wysmial sarkazmem, bo pytasz na forum, zamiast na google w 5 sekund miec odpowiedz? lol.

No nie sądzę. Kto kto pisze Wydaje Ci się, wracaj pod kamień bez żadnej emotionki to ja tu nie widzę żadnej ironii.... I nie chodzi tylko o emotionkę. Jakby napisał np. coś w stylu: "coś ty przecież Microsoft nigdy by nie zrobił takiej rzeczy..." to byłby sarkazm. A przecież napisałem, że słyszałem, że podniósł więc nie pytałem o to. 

Opublikowano (edytowane)

A  "nie miałem racji, faktycznie to nie 5%" i wcale nie w grach z RT" to już zapomniałeś napisać :D

 

OK, to masz w jednym rację, nie wiedziałem, że 4.0 i 8x. Na filmiku HU nie podali tego info a się takim szrotem jak proce z 16MB nie interesowałem. OK. Tu się przyznaję, że nie wiedziałem. Jednak to absolutnie niczego moim zdaniem nie zmienia. Zazwyczaj (i średnio) jest to strata 4%. To nie sprawia,  że nagle z +25% się zrobi 5% jak usiłowałeś na początku mi wmawiać.

Są dwie gry, które się pokrywają z moimi przykładami. Jedna ma 8% na samym PCI-E, OK, to jest różnica. Ale i tak z +20% zostaje +11%. Znacznie więcej niż Twoje 5%. Nawet w tym przypadku. W wielu grach różnicy nie ma wcale.

 

W teście TPU też mają w jednym słupku kilka wersji. To może oznaczać błędne założenie, że testowali jedno a uznali, że skoro sumaryczna przepustowość jest taka sama, to innych nie trzeba. Pytanie czy testowali faktycznie wszystko osobno i jeśli nie, to co konkretnie testowali dla słupka z 4.0 x8.

 

W recce Tomcuga masz "co spowalnia kartę jedynie symbolicznie" a w filmiku HU masz przy omawianiu dużej różnicy 7400f vs 8400f  "due to much smaller L2 cache". 

To w HU też są "gupi i sie nie znajom"?

 

Nie obaliłeś więc mojej "tezy", że cache robi różnicę. Nie udowodniłeś, że przesadzam pokazując, że potrafi być ona naprawdę spora. 

Nie udowodniłeś bo się nie da. Wszyscy siedzący w temacie od dawna wiedzą, że cache się liczy. Czy to tym porównaniu czy w dziesiątkach innych w poprzednich 20 latach. 

Poszukaj sobie testów, chyba na HU albo na GNie, gdzie się bawili blokując rdzenie. Jasno wyszło, że ta sama architektura + zero żadnych innych różnic (tak, nawet nie różnic w PCI-E) wyraźnie reaguje na ilość cache'u. Chyba to były zabawy 12900K, ale nie pamiętam już. Dość dawno temu to było. W każdym razie porównali 4 i 6-jajowce na tej samej płycie, RAMie itp. do tego "flagshipa" któremu zmniejszyli ilość rdzeni w BIOSie. I wyszły "niespodzianki" dla osób, które myślały, że przyrosty to "mądry dev dobrze napisał kod na wykorzystanie więcej rdzeni" albo "nowe architektury tak fajnie poprawiają wydajność". 

Główną różnicą w tych nowych architekturach jest właśnie zazwyczaj cache. 

Są oczywiście wyjątki, tak jak są i w innych aspektach. Np. Faildozer nie reagował na 15% wyższy zegar od pewnego momentu. I na podstawie tego wyjątku przecież nikt nie będzie się kłócił, że wyższe taktowanie proca nie ma sensu bo nic nie daje. 

 

I nie mówię tu o skrajnych przypadkach jak we wspomnianym Comanche 4, gdzie nad wrogim lotniskiem wydajność szybko spadała do 1-2fps na Duronie 800 a do 30fps na Athlonie 800 (jedyna różnica: cache)

I nie chodzi mi o test FEAR z 2006r. gdzie ze skręconymi cieniami e6600 miał 90% lepszą wydajność od e6300. 

To są przypadki skrajne. Ale różnice są. Zawsze były. Zawsze będą. 

 

Może więc czas przestać się o to kłocić?

Miłego dnia i do następnej (Twojej) zaczepki  ;) 

(tylko następnym razem dobrze przemyśl zanim napiszesz)

Edytowane przez VRman
Opublikowano

 

 

image.png.3e552dcfad60e2526976de4ff4c06b41.png

 

Hmmm.. nie wiem co o tym myśleć. Jeśliby w obu konsolach, zgodnie ze starą a coraz mniej wiarygodną plotką, miało być X3D V-cache, to po co MS by pakował 3x więcej cache'u niż Sony? 

 

To mnie jeszcze bardziej straszy scenariuszem, że PS4 dostanie tylko 4MB. Szczerze mówiąc jeszcze rok temu nie uwierzyłbym, że konsole PS6/xbox5 mogą mieć mniej niż 24MB cache'u dla proca. 

 

 

Jeśli te plotki by się potwierdziły, to tym razem różnica między klockiem a konsolą Sony byłaby naprawdę duża. 

 

Szkoda, że przy takiej specyfikacji (250-350W TDP) tylko 192bit. No i przede wszystkim szkoda, że to konsola Microsoftu, czyli nie wiadomo czy dla jakiegokolwiek dev'a będzie targetem wydajnościowym. MS na pewno obok tej konsoli wyda jeszcze jakies gówno "S" jak Xone S i Xbox Series S. 

48GB to albo tylko możliwości kontrolera i nie ma żadnych planów, albo to będzie konsola Xbox Elite Premium Super Extra za jedyne $1499.99

Opublikowano

Ale X3D oznacza ogromną poprawę i wydajności i poboru prądu.

Do tego spójrz po ile chodziły 5700X3D i kiedy to było. Do tego postęp zwalnia, więc ta generacja może być na nie 7-8 a na 8-12 lat. 

 

Nikt nie mówi, żeby mieli od razu walić tam 64MB. 

 

Mogli zrobić kartoflowe GPU w wersji S (Playstation core czy jak to by nazwali w przypadku Sony) ale każdej wersji dać X3D, a dobre GPU dopiero do droższych konsoli, więc każdy by sobie sam wybrał. Zakup konsoli za 4000zł na dzisiejsze pieniądze to nie byłby wcale taki głupi pomysł jeśli kupowałbyś tym sprzęt do grania przez dekadę, który w dniu premiery wcale nie odbiegałby jakoś drastycznie od mocnych PeCetów (poza rozdzielczością i PT, oczywiście)

Opublikowano (edytowane)

 

 

Komu się nie chce oglądać, może przeczytać moje trzy grosze. Komu się nie chce czytać moich trzech groszy, może sobie obejrzeć sam. 

I wszyscy happy :D

 

 

Pan mówi o przyrodzie:

 

- rasteru się już nie da więcej. Dlatego obniżamy TDP poniżej tego co bywało wcześniej. :boink:

 

(Tylko zauważę, że taka wypowiedź pasuje nawet do zerowego przyrostu wydajności w rasterze. To z dedykacją dla tych, którzy uważają, że mniej niż 3x w rasterze nie wchodzi w grę. 

 

- nie da się więcej mocy, dlatego wydamy konsolę o rok szybciej, zamiast poczekać na postęp jaki się zdarza raz na pół dekady (N2P, N2X)

 

- path tracing. Path tracing. PATH TRACING, słyszycie? MAMY PATH TRACING!!!!!11111oneoneone

PS. Path tracing

 

- no i AI, AI, AI i jeszcze więcej AI. 

 

- i zawsze troszczymy się o graczy i ich dobro. Dlatego udupiliśmy w roku  2019 rozwój PSVR2 i dajemy gówniane pady, żeby na was zarabiać potrójnie, bo przez pięć lat nie naprawiliśmy analogów. "It's not a bug, it's a feature" i dlatego pchamy wam live services zamiast robić ex'y single player o wysokiej jakości. Bo TAK BARDZO nam zależy abyście wy, gracze, byli szczęśliwi :E

 

Spoiler

 

 

 

Zauważę jeszcze, że jak i w przypadku prezentacji PS4, najwięcej się można dowiedzieć z tego o czym nie mówią. Wtedy też nie mówili o wydajności CPU. Mówili, że GPU przejmie obliczenia fizyki da to taaaki postęp (a potem się okazało, że procesor z 2006 robił taką samą fizykę w grach)

W PS5 mówili, że wibracje w padzie i SSD to coś, co czyni PS5 nextgenem.

 

Teraz mówią, że AI i path tracing.

Szykujcie się na:

-30-40fps,

- szumy jak cholera,

- pop-in detali, cieni, odbić, psujący imersję 10x bardziej niż błędy w oświetleniu w grach na samym rasterze

- Ghosting jak na LCD z 1995r. 

image.png.b97f2abda5337ce4c12c81250f205d58.png

                                              Super nextgen, bulwo!

 

Edytowane przez VRman
  • Upvote 1
Opublikowano
4 godziny temu, VRman napisał(a):

 

Komu się nie chce oglądać, może przeczytać moje trzy grosze. Komu się nie chce czytać moich trzech groszy, może sobie obejrzeć sam. 

I wszyscy happy :D

 

 

Pan mówi o przyrodzie:

 

- rasteru się już nie da więcej. Dlatego obniżamy TDP poniżej tego co bywało wcześniej. :boink:

 

Angielski znasz? Czy napisy zapomniales przelaczyc ze wschodniego i bledy w tlumaczeniu? Takie zdanie tam nawet nie pada, dokonujesz grubej nadinterpretacji. Po tym jednym zdaniu zakoncze, bo juz wczesniej to nie mialo sensu. Powod ponizej:

(Plotka 1 x chcialbym x Plotka 2 x wymagam x Plotka 3 x domysly)/teorie spiskowe = #tragedia

  • Haha 1
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Czy mógłbyś przestać srać offtopem na mój temat? Jak potrzebujesz instrukcji rozumienia tekstu to twój problem, a nie całego forum. A już na pewno nie mój. 

 

W spojlerze wytłumaczę twoje urojenia na mój temat i spróbuję spokojnie i powoli wytłumaczyć czego nie zrozumiałeś. Liczę, że dzięki temu w przyszłości nie będę musiał. Może jakieś wnioski wyciągniesz. Wierzę. Chcę. "I want to believe". Dasz radę!

Spoiler

 

"trying to brute force this with raw power alone  just doesn't scale" 

 

 

Typowe marketingowe gadanie tych ludzi to raz. Typowa dla całego mojego  posta oczywistość, że nie cytowałem dosłownie, to dwa.

 

Tak się rozpędziłeś z próbą robienia ze mnie idioty, że kompletnie ignorujesz całość.  I jeszcze myślisz, że wyszedłeś na mądrego :hahaha:

To może, nie wiem. Czytaj dwa razy albo wcale. Wszystkim na zdrowie wyjdzie. 

 

Prościej napiszę w takim razie: On gada pierdoły. Typowe marketingowe pierdololo. Jego przekaz jest taki: nie da się, bo to i tamto. Gówno prawda. Dałoby się. Nikt nie kazał podbijać prognozowanej marży na sprzęcie od samego startu konsoli. Nikt nie kazał zmniejszać TDP. Nikt nie kazał dawać słabszych bebechów. 

Druga bzdura, to że się jakoś ma "skalować". Jakby raster to tylko x10 albo to nie ma sensu. 

Nikt nie twierdzi, że mamy dostać gry w 8K z konsolami 1000W.

Nikt nie twierdzi, że od razu musi być 1000fps.

Z rasteru można zrobić wiele więcej niż twierdzą osoby, dla których jedynym możliwym postępem jest lepsze światło. Jest naprawdę spory deficyt tej wydajności i bardzo realne możliwości wykorzystania większej wydajności proca i rasteru do wyraźnego postępu.

 

Czy ty serio oczekujesz w takim marketingowym nagraniu, że oni powiedzą do kamery "wiecie co, nie mamy konkurencji, chcemy zarobić więcej, więc dostaniego gorsze bebechy" czy jak? :E

 

6 godzin temu, ryba napisał(a):

Takie zdanie tam nawet nie pada, dokonujesz grubej nadinterpretacji.

 

 Dokonuję interpretacji. Bez nad.  To po pierwsze. To nie ty będziesz decydował co mi wolno interpretować i gdzie są granice nadinterpretacji.

Po drugie ta interpretacja ma 90% szans okazania się trafną. Wróćmy tu za 2 lata. 

Po trzecie - tak, to interpretacja. A co chciałeś? Miałem ci streszczenie pisać? Czy ja wyglądam jak bot AI? To jest forum. Wątek dla pasjonatów gier i sprzętu. Miejsce gdzie się pisze opinie i interpretacje wydarzeń/info/wypowiedzi w branży. (Ale może niekoniecznie opinie i interpretacje czyjegoś posta i osoby. Taka mała wskazówka na przyszłość.)

 

Zobacz co mówili na poprzedniej konfie AMD + Sony. Zobacz co mówi Nvidia. Co mówią ludki na Digital Foundry. 

 

Jak nadal nie rozumiesz czemu taka a nie inne interpretacja marketingowego bełkotu, to już chyba nikt tu nic nie poradzi.

 

6 godzin temu, ryba napisał(a):

(Plotka 1 x chcialbym x Plotka 2 x wymagam x Plotka 3 x domysly)/teorie spiskowe = #tragedia

"chiałbym" - 1x twoje urojenia

"wymagam" 2x twoje urojenia

"teorie spiskowe" 3x twoje urojenia

Nie ma żadnych teorii spiskowych. No chyba, że nie mieści ci się w głowie, że wielkie korpo wybiera swoje zyski zamiast dobra graczy. No to tak. Straszna teoria spiskowa. Niesłychane! :lol2:

 

Tragedia to jest poziom twojej aktywności na forum. Nic nie rozumiesz, próbujesz zgrywać mądralę i spamisz przypierdolkami, a co post to zakopujesz się bardziej.

 

Są na tę chwilę takie zestawy przecieków i plotek jakie są. Każdy ma prawo o tym dyskutować. Nikt tu nie wygłasza opinii które wpływają na życie. Nie jestem celebrytą. Tobie się serio już ostro odkleiło z tymi zaczepkami i marudzeniem, że ktoś ma czelność mieć opinię inną niż twoja własna :lol2:

 

 

Edytowane przez VRman
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, VRman napisał(a):

Czy mógłbyś przestać srać offtopem na mój temat? Jak potrzebujesz instrukcji rozumienia tekstu to twój problem, a nie całego forum. A już na pewno nie mój.

  Pokaż ukrytą zawartość

 

"trying to brute force this with raw power alone  just doesn't scale" 

 

 

Typowe marketingowe gadanie tych ludzi to raz. Typowa dla całego mojego  posta oczywistość, że nie cytowałem dosłownie, to dwa.

 

Tak się rozpędziłeś z próbą robienia ze mnie idioty, że kompletnie ignorujesz całość.  I jeszcze myślisz, że wyszedłeś na mądrego :hahaha:

To może, nie wiem. Czytaj dwa razy albo wcale. Wszystkim na zdrowie wyjdzie. 

 

Prościej napiszę w takim razie: On gada pierdoły. Typowe marketingowe pierdololo. Jego przekaz jest taki: nie da się, bo to i tamto. Gówno prawda. Dałoby się. Nikt nie kazał podbijać prognozowanej marży na sprzęcie od samego startu konsoli. Nikt nie kazał zmniejszać TDP. Nikt nie kazał dawać słabszych bebechów. 

Druga bzdura, to że się jakoś ma "skalować". Jakby raster to tylko x10 albo to nie ma sensu. 

Nikt nie twierdzi, że mamy dostać gry w 8K z konsolami 1000W.

Nikt nie twierdzi, że od razu musi być 1000fps.

Z rasteru można zrobić wiele więcej niż twierdzą osoby, dla których jedynym możliwym postępem jest lepsze światło. Jest naprawdę spory deficyt tej wydajności i bardzo realne możliwości wykorzystania większej wydajności proca i rasteru do wyraźnego postępu.

 

Czy ty serio oczekujesz w takim marketingowym nagraniu, że oni powiedzą do kamery "wiecie co, nie mamy konkurencji, chcemy zarobić więcej, więc dostaniego gorsze bebechy" czy jak? :E

 

 

 Dokonuję interpretacji. Bez nad.  To po pierwsze. To nie ty będziesz decydował co mi wolno interpretować i gdzie są granice nadinterpretacji.

Po drugie ta interpretacja ma 90% szans okazania się trafną. Wróćmy tu za 2 lata. 

Po trzecie - tak, to interpretacja. A co chciałeś? Miałem ci streszczenie pisać? Czy ja wyglądam jak bot AI? To jest forum. Wątek dla pasjonatów gier i sprzętu. Miejsce gdzie się pisze opinie i interpretacje wydarzeń/info/wypowiedzi w branży. (Ale może niekoniecznie opinie i interpretacje czyjegoś posta i osoby. Taka mała wskazówka na przyszłość.)

 

Zobacz co mówili na poprzedniej konfie AMD + Sony. Zobacz co mówi Nvidia. Co mówią ludki na Digital Foundry. 

 

Jak nadal nie rozumiesz czemu taka a nie inne interpretacja marketingowego bełkotu, to już chyba nikt tu nic nie poradzi.

 

"chiałbym" - 1x twoje urojenia

"wymagam" 2x twoje urojenia

"teorie spiskowe" 3x twoje urojenia

Nie ma żadnych teorii spiskowych. No chyba, że nie mieści ci się w głowie, że wielkie korpo wybiera swoje zyski zamiast dobra graczy. No to tak. Straszna teoria spiskowa. Niesłychane! :lol2:

 

Tragedia to jest poziom twojej aktywności na forum. Nic nie rozumiesz, próbujesz zgrywać mądralę i spamisz przypierdolkami, a co post to zakopujesz się bardziej.

 

Są na tę chwilę takie zestawy przecieków i plotek jakie są. Każdy ma prawo o tym dyskutować. Nikt tu nie wygłasza opinii które wpływają na życie. Nie jestem celebrytą. Tobie się serio już ostro odkleiło z tymi zaczepkami i marudzeniem, że ktoś ma czelność mieć opinię inną niż twoja własna :lol2:

 

A dlaczego robisz offtop w PS6 o Xboxie? Skoro Tobie wolno pisac fantazje o konsolach, ja mam prawo do komentowania 🥰

Edytowane przez ryba
  • Haha 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...