Skocz do zawartości

Czy jesteś za tym aby na forum pozostały tematy polityczne?  

116 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy jesteś za tym aby na forum pozostały tematy polityczne?


Ankieta została zamknięta

  • Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.
  • Ankieta została zamknięta 2024.11.12 o 08:13

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
29 minut temu, Topek napisał(a):

Wystarczyło coś złego napisać nie tak o ich poglądach, zostałeś atakowany przez całe stado starych wyjadaczy... I na koniec wzywany do tablicy przez moderatora zle napisałes, dostajesz bana na trzy miechy... Wróć i idz sie napraw. Serio śmiechu tam miałem sporo z tych ludzi haha :lol2:. Zrobił się klasyczny ściek z fekaliami na scianach z tego tematu.

Tutaj tak nie jest i nie będzie, dyskusja ma po prostu trzymać pewien poziom, co oznacza dyskusję bez wulgaryzmów i zbyt napastliwych wycieczek osobistych. Reszta raportów jest ignorowana, a dostajemy ich sporo.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
24 minuty temu, EvilKillaruna napisał(a):

Więc w myśl tego postanowienia, u szczytu swojej świetności na PCL, wątek nie przeżyłby jednego dnia.

Dokładnie. Gdy jeszcze moderacja, jak i całe forum trzymające się tematyki komputerów etc, działało i nie miało zapędów typu gość podpadł mi, puszcze oczko do moderatora, i zaraz na trzy miechy nie będzie Ciebie na forum. Taka prawda, jako kilkuletni użytkownik tamtego forum, gdzie szukałem rozwiązania na temat mojego cepa 2600k po OC, a później odkryłem ten ściek nazwany zacnie off polityczny. Nie mniej jednak szkoda, dużo tajemnej wiedzy pójdzie się... :lol2:

Edytowane przez Topek
Opublikowano

Zgodnie ze słownikową definicją moderator to: «osoba wpływająca łagodząco na stosunki w grupie»

Niestety moderatorzy mieli na Labie po pierwsze problem z bezstronnością, na jedne raporty reagowali stanowczo na inne niekoniecznie.

No i niepotrzebnie brali udział w dyskusjach, a jak im się coś nie podobało lub przegrywali dyskusję to drugi moderator adwersarza banował.

 

Opublikowano (edytowane)

Czemu zatem tych złych, stronniczych, nepotycznych, reagujących selektywnie moderatorów z Laba, ośmielających się brać udział w dyskusjach wraz z innymi użytkownikami, macie tutaj? Coś się po drodze zmieniło? Podpisali lojalki i wyrazili czynne żale? Czemu sam będąc moderatorem bierzesz udział w dyskusjach? Jaką zwykły szary user ma pewność, że gdy przegrasz, to nie przyjdą koledzy pałkarze robić mu ścieżkę zdrowia? :D

Edytowane przez EvilKillaruna
Opublikowano

@EvilKillarunaTego chciała społeczność - o czym głośnio dawała znać. W dodatku koledzy mają doświadczenie z co bardziej krewkimi userami, więc przydadzą się w adekwatnej reakcji na problematyczne sytuacje. Niemniej jest tak jak pisałem z tobą kilka dni temu. Styl moderacji będzie nieco inny na ith niż był na labie. Co nie oznacza bezkarności czy nawet pobłażliwości. Wyniki ankiety póki co wskazują, że wątek polityczny jednak się uchowa i jakoś tym zarządzić będzie trzeba. Osobiście nie mam zamiaru skupiać się na tym rejonie (chociaż czasem zawitam;)), ale mam nadzieję, że uda się wypracować takie reagowanie, by obie strony sporu dostawały po łapach po równo - mocno jak trzeba, ale dopiero jak zasłużą. Póki co koledzy przyzwyczajeni z laba do zalewania raportami oponentów za byle drobnostkę, nadal są chyba lekko zaskoczeni brakiem kasowania postów pod byle pretekstem czy wlepiania co chwilę kar za ich zdaniem usprawiedliwione raporty. A w większości, to wygląda tak, że raportuje się posty z którymi się nie zgadzają ideologicznie lub które im się nie podobają. To chyba nie o to w tym chodzi;).

 

Opublikowano (edytowane)

To nie jest odpowiedź na moje pytania, ale nic nie szkodzi. ;)

 

@Kelam Chłopaki wiedzą, że ich kompetencji nie podważam, a wytrzymałość psychiczną bezgranicznie podziwiam, więc nie trzeba ich tłumaczyć w żaden sposób :D. Natomiast co do wątku, to powiem tak: mam naprawdę szczerą nadzieję, że wszystkie moje proroctwa w guano się obrócą. Naprawdę szczerą.

Edytowane przez EvilKillaruna
Opublikowano

 

@EvilKillarunaSam ma pewne obawy. Zresztą mój głos w ankiecie jest widoczny. Ale jak demokracja, to demokracja - trzeba uszanować werdykt głosowania, nawet jak nam się nie do końca podoba;).

Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, Kelam napisał(a):

 

@EvilKillarunaSam ma pewne obawy. Zresztą mój głos w ankiecie jest widoczny. Ale jak demokracja, to demokracja - trzeba uszanować werdykt głosowania, nawet jak nam się nie do końca podoba;).

Z całym szacunkiem, ale te ankiety to wiadomo do czego są.... Ja też z różnych ip i urządzeń, mogę z 10 kont założyć, i kliknąć na tak :lol2: lepiej żeby wygrał zdrowy rozsądek, bo będziecie mieli prędzej czy później i tak syf... A szkoda żeby kolejne dobre forum skończyło podobnie.

Edytowane przez Topek
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Zhao napisał(a):

Kolega topek to akurat ostatniego bana na labie dostał  za wyzywanie na PW - widzę,że nie pomogło zbytnio...

Jesteś święty niczym papież ;)

Nie wiem o czym ty kolego mówisz... Nie zapominaj że już nie jesteś na Labie. Więc hamuj wrotki bo się wywalisz jeszcze :)

Edytowane przez Topek
Opublikowano
58 minut temu, EvilKillaruna napisał(a):

Coś się po drodze zmieniło? Podpisali lojalki i wyrazili czynne żale? 

Nic nie podpisywałem - nie będą mnie chcieli to odejdę i tyle

 

@Topek

Haha - myślisz,że nie wiem kim jesteś? xD

Opublikowano
Teraz, Topek napisał(a):

Z całym szacunkiem, ale te ankiety to wiadomo do czego są.... Ja też z różnych ip i urządzeń, mogę z 10 kont założyć, i kliknąć na tak :lol2: lepiej żeby wygrał zdrowy rozsądek, bo będziecie mieli prędzej czy później i tak syf...

Póki co głosują normalne konta userów i nie widać żadnych zapasów czy fejkowych kont. Nie trzeba mi pisać, ze polityka, to kłopoty, bo dobrze o tym wiem. Gdyby jednak nie udało się tego opanować i doszło do forumowej apokalipsy:E, to co się z tym dalej stanie, to zdecydują nie modki, a osoby decyzyjne i odpowiedzialne za ith. Tak podejrzewam tylko, bo nie siedzę w głowie tych osób czy właściciela;)

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Zhao napisał(a):

Nic nie podpisywałem - nie będą mnie chcieli to odejdę i tyle

 

@Topek

Haha - myślisz,że nie wiem kim jesteś? xD

Ale co ty mnie straszysz czy jak, czy próbujesz swoje ego z laba przenieść tutaj :lol2: Napisałem co sądzę o tym temacie i tyle. Więc schowaj kule, i idź gdzie indziej wróżyć :)

Edytowane przez Topek
Opublikowano

@TopekProponuję zostawić ten temat. Nawet jak wyzywałeś (lub nie), to i tak bez znaczenia. Kosy, winy i bany na labie nie mają przełożenia na ith. Nikt za darmo bana tutaj nie wlepi.

 

@ZhaoDla jasności - ani ty, ani kadajo mi nie przeszkadzacie;). W sumie niby czemu, skoro poza ukryciem paru postów nie mieliśmy jakiś specjalnych interakcji na linii mod-user:E. Moim zdaniem wasza pomoc się przyda:P

Opublikowano

Ja tam osobiście z moderacją na Labie nie miałem większych problemów, co trzeba było przyjąć na klatę, to się przyjęło i tyle xD Kadajo i Zhao mają duże doświadczenie z Labika i byli chętni, więc bez ceregieli ich wziąłem, proste.

 

Co do ankiety, to raczej rzeczywiście nic się tu już nie zmieni, ale poczekamy z ostatecznym werdyktem do jej zamknięcia. Zakładając, że skończy się, jak jest obecnie, to dorzucę tylko od siebie trzy grosze odnośnie stylu moderacji, jaki osobiście uważam za sensowny. Mianowicie wiadomo, że są pewne sytuacje, kiedy trzeba zainterweniować (np. groźby karalne), ale znaczna część raportów, jakie widziałem z tego wątku, to zgłaszanie postu, w którym ktoś wrzucił kilka linków z informacjami nie po myśli zgłaszającego, a to, że ktoś kogoś nazwał "lewakiem" czy "pisiorem", itd. Z takimi pierdołami raczej nie będziemy nic robić, jak się będziecie nawzajem w dyskusjach politycznych traktować, tak będziecie mieć :)

 

Natomiast w kwestii dawnych zatargów z czasów PCLaba, jak najbardziej rację ma @Kelam. Mamy nowe rozdanie, stare urazy trzeba puścić w niepamięć, żeby nie rzutowały na relacje między Forumowiczami w nowym miejscu. Ktoś miał z kimś kosę na Labie, trudno, lepiej zapomnieć, żeby nie popaść w niepotrzebny konflikt z "prawem" i zostać wysłanym na przymusowy urlop w Bieszczady :hihot: To tyle ode mnie.

  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, Mar_s napisał(a):

Tutaj tak nie jest i nie będzie, dyskusja ma po prostu trzymać pewien poziom, co oznacza dyskusję bez wulgaryzmów i zbyt napastliwych wycieczek osobistych. Reszta raportów jest ignorowana, a dostajemy ich sporo.

A jaki jest precedens odnośnie ruskiej propagandy? Rosyjska propaganda to treści mające na celu wypaczać percepcję konfliktu, np. przedstawiając Ukrainę jako agresorów czy prowodyrów konfliktu. Czy jest problem dyskutować na temat tego, że umówmy się, Ukraina (ani USA, ani Unia itd) to nie jest bajeczna demokracja itd czy podawanie strat ukrainy?

Edytowane przez łukasz850
Opublikowano
4 minuty temu, łukasz850 napisał(a):

Czy jest problem dyskutować na temat tego, że umówmy się, Ukraina (ani USA, ani Unia itd) to nie jest bajeczna demokracja itd czy podawanie strat ukrainy?

Świetne pytanie z setką odpowiedzi.

 

Dla mnie już etap budowania morale minął. A konstruktywna krytyka jest zdrowa.

Opublikowano
10 godzin temu, EvilKillaruna napisał(a):

Czemu zatem tych złych, stronniczych, nepotycznych, reagujących selektywnie moderatorów z Laba, ośmielających się brać udział w dyskusjach wraz z innymi użytkownikami, macie tutaj?

 

Przecież nie jesteś moderatorem więc w czym problem? Na Labie to co wyrabiałeś w offie i covidowym raczej nie tworzy kolejki chętnych na twoją moderację :faja:

  • Like 1
Opublikowano

Zaglosowalem na tak, lubie czasem wejsc poczytac co ludzie pisza, jakie maja opinie. Jestem zdecydowanie na nie jesli chodzi o wylewanie wiadra pomyj na innych za odmienne zdanie.

  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • To wygląda... beznadziejnie. Prędzej napisałbym, że to trzecia część Elexa, a nie Czarnobylitu. Kamera zza pleców, walka w zwarciu, piruety, obroty, przeciwników w grom, a niektórzy wielkości ciężarówki. No nie podeszło mi. Jedynka była jaka była, ale była całkiem niezłym, rozbudowanym walking simulatorem z przewuj klimatem. 
    • Ładny ptaszek :). Myszołów czy jakiś mniej pospolity okaz ? Sądząc po ujęciu chyba do lądowania/polowania 😁 się szykował?
    • W konfiguracji 2 stata + 2 m.2 żadna płyta na am5 nie obetnie linii pcie gpu.  Ze względu na uefi i cenę  osobiście wybrałbym bramkę numer trzy. Skisłem 
    • Jak chcą ludziom zaimponować to niech wrzucą jak sprzątają jedno z nielegalnych składowiska odpadów, najlepiej tych chemicznych
    • Tutaj w filmie masz sporo odpowiedzi. Ale ciekawie odpowiadają kolesie w komentarzach. cytat: "(...)  Cóż, no silników, nawet tych komercyjnych czy open sourcowych jest stosunkowo dużo. Własnych technologii jest jeszcze więcej. A nie jest tak, że kolejne nowe nie powstają. Także z pewnością nie grozi nam robienie wszystkich gier na UE5. Szczególnie, że wielkie korporacje lub duże studia jednak dalej trzymają się swoich rozwiązań. Rockstar - RAGE, Ubisoft - UbisoftAnvil/Snowdrop, EA - Frostbite, Creative Assembly - Warscape, Bohemia Interactive - RV/Enfusion, IO Interactive - Glacier itd. a jeszcze jest pełno firm, które udostępniają swoje silniki jak Crytek - CryEngine, Relic/Supergiant/podstudia Microsoftu - Essence Engine czy XNA, Bethesda - idTech i jego mutacje i wiele innych. No i na to wszystko mamy typowe silniki do wszystkiego (plus kilka znanych przykładów): Godot (Brotato, Dome Keeper), PyGame (stos visual novel), RPG Maker (klasyk, ale wyszedł na nim też np. Felvidek), Gamemaker (Undertale, Stoneshard, Forager, Hyper Light Drifter, Norland, Katana ZERO, ZERO Sievert, Hero Siege, Loop Hero), Unity (Rust, Cities Skylines, The Forest, Fall Guys, Raft, Subnautica, RimWorld, Unturned, Valheim, Cuphead, Kerbal Space Program, Ori Cult of the Lamb) i całą rodzinę UE PUBG, Deep Rock Galactic, ARK, Black Myth Wukong, Civ VI, Squad, Hogwarts Legacy, Palworld, Rocket League, Manor Lords, Sea of Thieves, Stray) (...)".        cytat: "I już się zebrało grono znawców enginów wszelakich i przede wszystkim unreala, większość z Was zna ten engine tylko z wiadomości na portalach. Pracuję zawodowo na UE od wersji 4.2 i na podstawie swoich doświadczeń oraz doświadczeń kolegów z branży, mogę śmiało stwierdzić że na ten moment nie ma żadnej konkurencji dla UE, stworzenie inhouse'owego enigina który byłby konkurencją jest za drogie dlatego większość twórców AAA przesiada się właśnie na niego. Co do plotek o shutteringu i innych bzdetach wyssanych z palcach - ue jak każdy engine posiada optymalizację i jest tylko narzędziem, to od użytkownika zależy jak to wykorzysta/zoptymalizuje."     cytat: " Dużo politycznych odpowiedzi na temat tego dlaczego korzysta się z Unreal'a, a porzuca własne silniki. Rzeczywista powinna brzmieć tak, że firmy tną koszty i taniej jest korzystać z gotowego produktu niż opłacać doświadczonych pracowników i rozwijać swój produkt. Efekty tego widzimy w ostatnich latach, optymalizacja leży, a nowe gry nie oferują niczego innego niż jej poprzedniczki. Nie wspomnę już o sztucznej inteligencji i fizyce w grach, które aktualnie nie istnieją. Po prostu firmy chcą tylko więcej gier, szybciej i jak najtaniej. Jakość schodzi na co raz dalszy plan.  Mieliśmy niesamowicie dobry gamedev w Polsce i masą doświadczonych pracowników znających się na rzeczy. Niestety studia ich nie doceniały, nie chciały godnie płacić i paradoksalnie za to że są dobrzy byli zwalniani, gdyż kosztowali więcej niż randomy ściągane przez HR. W efekcie Ci przebranżowili się na pochodne technologie, a naszymi silnikami nie miał kto się zająć. Ściągnięcie byłych pracowników po takim potraktowaniu stawało się co raz bardziej niemożliwe albo absurdalnie drogie. Aktualnie kadry naszych Polskich studiów zasilane są całkowicie nowymi zespołami, często ściąganych z całego świata.  Po aktualnych raportach widać, że koszty obsługi Unreal'a z czasem zbiegły się, a nawet przewyższyły dawne koszty utrzymania własnych silników. Tutaj za to winę ponoszą w sumie sami gracze, bo najlepiej sprzedaje się to co się mruga, świeci, błyszczy i jest ładne. Wszystkie pozostałe aspekty są ignorowane, dlatego proporcje artystów i programistów przeważają się na tą pierwszą stronę. Ilość osób tworzących gry stale rośnie, bo tworzenie assetów jest czasochłonne i drogie. Tutaj subiektywna opinia, assety stały się dla mnie nudne, w żaden sposób setny raz zobaczenie ładnego budynku, odbić w kałuży wody, refleksów itd., nie sprawia że chcę grać w daną grę, stały się dla mnie zupełnie obojętne. Brakuje mi całego backend'u gier, którym nikt się nie zajmuje."     cytat: "Obwinanie silnika, ze powstaja ch*** gry, to jak prz**** się do składników dań w potrawach, całkowicie pomijając najważniejszy współczynnik, czyli kucharza. Nawet z najgorszych składników dobry kucharz zrobi smaczne danie, gdzie w przypadku ch****, nawet zagotowanie wody sprawi problemy. W przypadku gier mamy dokładnie to samo, słabi kucharze [developerzy] podaja na tacy pieknie prezentujace sie potrwawy, aby po chwili poczuc, ze czesc jest spalona, druga surowa i niedoprawiona. Oczywiście, jezeli mamy tylko jeden silnik, to beda produkowane gry zblizone do siebie, tak samo jak z franczyzami restauracji czy sklepów, jak mcdonalds, ale to nie znaczy, ze ktos nie moze przerobić ta franzyce w całkowicie nowy produkt z większym bądz mniejszym wysiłkiem. Czasem bedzie oplacalniejsze stworzenie od zera, a czasem kilka lekkich modyfikacji sprawi cuda. Wynik moze byc rozny, od wiekszej ilosci engine developerów i stworzenie uniwersalnego narzedzia pod gry, po zaczecie nowych silników przez korporacje bo bedzie sie biznes opłacał. Jedynie co wiemy, ze gry pojda do przodu, niezaleznie od silnika, bo w momencie, kiedy gry z UE5 + nie beda sie sprzedawac, to HR, prezesi, udziałowcy zmusza firme do podjecia dalszych kroków, bo wszystko kreci sie w około $$"             Ale widzisz, w sposób delikatny zmieniasz front  i... super, bo o to mi chodziło. To wszystko, co piszesz, to prawda. Zgadzam się. Ale oszukuje Cię, frustruje, okrada, wypuszcza crapa... DEVELOPER ! I do niego kieruj pretensje. Nie do twórcy silnika. To deweloper w finale wydaje grę i kasuje kesz. I to on ma zadbać, aby gra "odpowiednio" działała. Niech ujmie geometrii, oświetlenia, tekstur. Niech zredukuje to, co powoduje zadyszkę (albo się douczy).   Jeżeli np. taka Toyota wypuści trefne wozy / silniki, które się rozlatują i pękają im bloki, to wnosisz skargę na (?!?) Toyotę raczej, a nie do twórcy silnika diesla, albo odlewani, która te bloki odlewa dla Toyoty. Jeżeli, ktoś wypuszcza grę, która nie działa, to winien jest developer. Mógł nie wypuszczać, mógł dopracować, mógł wybrać inny silnik, mógł zrezygnować, mógł zrobić kilka rzeczy, zanim oszukał gracza. Developer. Nie twórca silnika.  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...