Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

1) Radiatory montowane w ukladzie byly wczesniej plukane do czysta Blitzem? To wazne. Jesli tak to wystarczy zalac uklad 1-2 razy destylka i przeplukac go i tyle.

2) Kazdy barwnik wplywa negatywnie jesli chodzi o osad i czyszczenie. Jesli chcesz zalewac czyms innym niz DP Ultra Clear to przygotuj sie tez na dodatkowe giecie rurek przy nastepnej modyfikacji ukladu ;) 

 

Ogolnie PC wyglada calkiem fajnie. Nie rozumiem jedynie dlaczego na gorze nie zastosowales radiatora x-flow tylko jest on na dole :E To troche psuje estetyke na dole, a na gorze niepotrzebnie komplikue uklad. Tak samo na przodzie x-flow bylby lepszym i bardziej eleganckim rozwiazaniem. Tak tylko na przyszlosc pisze ;) 

  • Thanks 1
Opublikowano

Ad.1 nie, jeszcze nic nie płukałem, wszystko jest wprost z pudełka. Chciałem czyścić cały, gotowy układ I zacząć właśnie od Blitza.

 

Ad. 2 nie bardzo rozumiem? Z powodu wybarwienia starych przewodów?

 

Tu nie ma w ogóle radiatora xflow, wszystkie są klasyczne. Podłączenie na dole jest do trzeciego portu i służy tylko opróżniania układu.

Koncepcja, o której mówisz jak najbardziej ma sens i faktycznie lepiej by to wyglądało, jeżeli chciałbym zrobić kompa w klimacie clean look. Rozważałem taką opcję poważnie na etapie prac koncepcyjnych, ponieważ podobają mi się takie buildy i lubię mieć tak zorganizowaną przestrzeń, zwłaszcza pracy. Na pierwszy build jednak wybrałem bardziej rzucające się w oczy przewody i większe skomplikowanie. Niewykluczone, że tak jak piszesz zrobię następny build albo modyfikację, gdy to co jest mi się znudzi. A będę robił na pewno, bo połknąłem bakcyla :E

Opublikowano

Grubo...pierwsze CLC zwykle zaczyna się od jak najprostszego układu rurek z małą ilością gięć (1 lub 2 łuki dla jednej rurki)

a tutaj jest pro opcja z wielokrotnymi gięciami która...dała specyficzny wygląd loop.

 

Kiedyś przerabiałem taki pomysł i to był...dobry test dla zbadania granic własnej cierpliwości :)

 

 

69965255_817130375350690_7095032118949969920_n.thumb.jpg.b33d956acd9551dcfc244ed01a8e4a6e.jpg

 

 

Zwykle jak w loop zbudowanym na nowych komponentach użyję Mayhems Ph neutralizera to 2 lub 3 płukania destylką i finito...można lać docelowy płyn.

 

Faktycznie barwniki płynów typu pastel po długim czasie pracy w loop powodują trudno usuwalne zmiany/zabarwienia w akrylu.

Zarówno w gwintach 1/4 cala bloków wodnych jak i w rurkach akrylowych.

Pastele się degradują z czasem i to typowy efekt barwników organicznych użytych do ich produkcji.

Płyny Aquacomputer w mniejszym stopniu barwią loop.

 

Co gorsza niektóre płyny pastel w wyjątkowo paskudny sposób barwią bloki akrylowe kart graficznych czy CPU

a nawet w przypadku białych obudów i chłodnic powodują nieodwracalne zmiany/odbarwienia jeśli nastąpi wyciek płynu.

 

Miałem taki CLC w naprawie,klient po wycieku od razu nie usunął śladów płynu...dramat,wżarło to się nawet w biały lakier zabudowy piwnicy budy i biały lakier chłodnicy.

Żadna chemia tego nie rusza,trzeba ponownie lakierować elementy.

Zwracam uwagę na to co firma która składała mu tego kompa odwaliła przy dokręcaniu złączek (chyba kluczem hydraulicznym tą złączkę zdewastowali)

 

 

20240605-161257.thumb.jpg.059aed8332a6922bee95e4a7dbd293c1.jpg

 

  • Thanks 1
  • Upvote 1
Opublikowano
13 godzin temu, trybcio86 napisał(a):

Mam pytanko a nie zauwalyles w tej obudowie otworu do filportu zeby go sprobowac uzyc ? 

Tak są, można też wykonać je samemu. Wymyśliłem jednak takie rozwiązanie, zobaczymy jak się sprawdzi

Opublikowano

Wczoraj wieczorem podrutowałem trochę. Nigdy nie byłem jakimś mistrzem i niewidoczne kable miały być po prostu upięte i względnie sensownie puszczone. Na ten moment wygląda to tak

20241201_225105.thumb.jpg.0673ab0accec0b0730b560ffc823c891.jpg20241201_225117.thumb.jpg.0d3bcf6c65ae58370538647465160122.jpg

 

Dziś za to idzie chemia

 

20241202_210333.thumb.jpg.647658202966b0cee51d75cc1b065a50.jpg

  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)

Działa! :E

Wczorajszy dzień poświęcony był płukaniu, które w sumie odbyło się cztery razy, po 2,5- 3 h. Finalnie zdecydowałem się, za Waszą poradą, na płyn bez jakiegokolwiek barwienia. Po napełnieniu i wstępnym odpowietrzeniu podłączyłem wszystkie kable wewnątrz, ustawiłem kompa na miejscu, powpinałem peryferia, przyciskam włącznik... i nic. Nie spanikowałem, ale zacząłem metodycznie sprawdzać najprostsze rzeczy- wpięcie kabla zasilania, listwę, pstryczek na zasilaczu, podłączenie FPANEL itd. Wszystko było ok, ale niepokoić się zacząłem, kiedy odłączyłem zasilanie płyty i na mostku do pompy "wszystko" ruszyło. Więc zasilacz ok, tylko płyta lub buda... Oczami wyobraźni zobaczyłem siebie prującego cały zestaw, by odesłać któryś z tych elementów na gwarancję lub do naprawy. Wróciłem jednak do sprawdzania podłączeń i winowajcą okazała się wtyczka do pompy lub Octo wpięta odwrotnie do USB 2.0. Po odwróceniu wszystko ożyło :faja:

Potem standardowo: BIOS, Winda, stery i soft, który uzupełniam do teraz. Aquasuite w miarę ogarnięte. Temperatury CPU i GPU bardzo w porządku, choć na razie go nie wygrzewałem, tylko 3 razy pod rząd poleciał benchmark. I ta cisza, nawet pod obciążeniem...

Buda, w tym momencie, prezentuje się tak:

 

20241205_004515.thumb.jpg.ec8640fef39ad7cefb355217ed2a6041.jpg

 

20241205_004523.thumb.jpg.ba41a0cd471928dfb5dce12998911473.jpg

 

Zdjęcie przekłamuje jasność, która jest w rzeczywistości zdecydowanie niższa- ledy na wentach są ustawione na 5%. Kolor puki co biały i bardzo możliwe, że tak już zostanie. Eksperymentowałem z lekko niebieskim, by zrekompensować sobie brak niebieskiego płynu, ale nie wyglądało to dobrze. Jeszcze będę próbował sobie inne warianty podświetleń, np wyłączę MOBO albo włączę blok GPU. Do tego jednak muszę dokupić spliterka ARGB, bo kupując Splitty-ego, nie wliczyłem jeszcze jednego slotu. Ale to kosmetyka, na razie jestem, nie ukrywam, bardzo zadowolony i dumny. <Uwaga, dalej fragment z bumerskim pieprzeniem!> W końcu zrealizowałem swoje marzenie, które sięga... hmmm... to było dawno. Chyba w pierwszej dekadzie 21-go wieku chyba na łamach CD-Action ukazał się artykuł pt. "Woda na komputer". Pamiętam, jak wielkie wrażenie zrobił na mnie pomysł chłodzenia kompa cieczą i jak rozpaliło to moją, z gruntu techniczną, wyobraźnię. Dziś, własnoręcznie zbudowany komp stoi na moim biurku :E

 

W tym miejscu bardzo chciałbym podziękować wszystkim Forumowiczom, którzy zaangażowali się radą i pomocą. Jak zwykle- forum nie zawodzi!

 

Co dalej? To nie koniec! Na pewno w weekend zmienię płyn, tak jak radził Elder a przy okazji poprawię jeszcze troszkę kable. Docelowo myślę o zmianie karty graficznej, więc i blok. Chciałbym poprawić gięcie jednej lub dwóch rurek, może to będzie dobra okazja. Myślę także o zmianie kabli na takie w oplocie, albo dołożyć przedłużki. Czas pokaże, ale wszystkie zmiany będę zamieszczał tutaj.

 

EDIT. No i muszę przewalczyć kod 08, który zauważyłem dopiero teraz :boink:

Edytowane przez Marcusfff
  • Like 5
  • Upvote 1
Opublikowano

Płyty główne Aorus mają kapryśne BIOSy i wcześniej kod 08 raportowany np w modelu Master dało się ogarnąć

poprzez zmianę wersji BIOS z wersji F20 na F13 i kod 08 znikał a wszystko pracowało OK.

Nie jest to wina PSU jak widać w info z Reddit bo na różnych PSU to 08 wywala ludziom

poza tym często przewija się info tego rodzaju:

 

"U mnie problem z kodem 08 rozwiązała instalacja Gigabyte Control Center V24.07.02.01."

 

 

 

 

BTW masz opcję zlikwidowania krzyżujących się rurek poprzez zmianę połączenia GPU z chłodnicą zamontowaną na top budy

tak aby wentylator na tyle budy nie kolidował z rurka akrylową?

 

Właśnie o takiej opcji poprawienia prowadzenia rurek w tym miejscu myślę ale to zapewne wymusza przesunięcie chłodnicy

w kierunku frontu budy bo rurki muszą jakoś minąć wentylator na tyle budy.

 

U mnie skończyło się to wywaleniem wentylatora z tyłu budy (Hexgear R80 po modyfikacjach tacek pod 2x 480mm rads)

No wszedłby na styk ale zamiast niego plate z logo Abstergo tam wpakowałem.

 

 

20180311-173856.thumb.jpg.8eb565f2cf30323cfd200e35f2b3463d.jpg

 

  • Thanks 1
Opublikowano
5 godzin temu, MarcoSimone napisał(a):

Nardzo ładnie wyszło :)

btw. jaki masz przepływ/flow?

Nie mam sprzętowego przepływomierza a D5 nie kalibrowałem. W sumie nie mam pomysłu jak to teraz zrobić, bo trzeba chyba zatkać na chwilę rurkę. Jak przystało na prawdziwego mężczyznę nie zapoznałem się z instrukcją przed montażem:E

1 godzinę temu, Elder napisał(a):

 

BTW masz opcję zlikwidowania krzyżujących się rurek poprzez zmianę połączenia GPU z chłodnicą zamontowaną na top budy

tak aby wentylator na tyle budy nie kolidował z rurka akrylową?

 

Właśnie o takiej opcji poprawienia prowadzenia rurek w tym miejscu myślę ale to zapewne wymusza przesunięcie chłodnicy

w kierunku frontu budy bo rurki muszą jakoś minąć wentylator na tyle budy.

 

Myślałem o tym i miałem tam kilka opcji. Zdecydowałem się jednak na takie rozwiązanie, ze względu na symetrię rurek względem płaszczyzny GPU. Opcja przesunięcia chłodnicy do przodu odpadła, bo dolna musiała być cofnięta ze względu na kolanko do drenu. Wentyla z tyłu nie chciałem wywalać, bo wtedy byłoby już 2:1 w wentylach in/ex.

Ogólnie układ miał być nieco prostszy i koncepcja powstała tylko i wyłącznie w głowie, nie mając żadnego doświadczenia. To co finalnie powstało jest wypadkową pierwotnego pomysłu, zamówionych części i tego, że poczułem się pewniej w gięciu. Wyszło trochę "późne rokokoko", ale jestem zadowolony z efektu. Wiem też, że nie każdemu się to podoba.

Rozpatrywałem też układ, zbliżony do tego co zaprezentowałeś, ale wtedy rurka od dolnego rada blokowałaby dostęp do wszystkich portów płyty na dole.

Ale to dopiero mój pierwszy build. Klocki już są, nie wykluczam przebudowy czy modyfikacji. Jak mówiłem, połknąłem bakcyla i jak będę sobie budował kompy to już chyba tylko z CLC :E

Co do błędu, to też przeszperałem neta i nie ma jednoznacznych odpowiedzi. Jedni, że bug, drudzy, że BIOS w wersji beta inni jeszcze coś innego. Komp działa dobrze, zobaczę jak wyjdą aktualizacje.

  • Haha 1
Opublikowano

W  opisie przypadków kodu błędu 08 w mobo Aorus na Reddit nie widzę info od userów że powoduje problemy z działaniem PC.

Zostaw to do kolejnego update BIOS skoro nie przeszkadza w działaniu PC,zniknie to dobrze

ewentualnie można sprawdzić czy instalacja najnowszej wersji Gigabyte Control Center usuwa ten błąd.

 

Nie ma sensu obecnie pruć loop i montować przepływomierz.

Co to da?

 

Zrób testy w grach,sprawdź temp CPU/GPU/ram/NVME w HWInfo64 i tyle (no i wrzuć tu dane z testów bo to przydatne info dla innych userów CLC).

 

Będzie kolejna modyfikacja loop w przyszłosci to przepływomierz można dodać

tak samo Aquacomputer Connection cable alarm header

https://www.angela.pl/p15300,aquacomputer-connection-cable-alarm-header-of-vision-octo-to-motherboard-power-switch-header.html

jak chcesz mieć wyłączanie PC w przypadku przegrzania loop czy awarii pompy i ustania przepływu w loop.

 

To nie jest niezbędne,raczej do stacji roboczych to montuję ale...grosze kosztuje a zostawiasz kompa w czasie pracy nad renderami

i masz wywalone jak by coś poszło nie tak,sam się wyłączy w razie W...nie sposób zabić takiego CLC.

  • Thanks 1
Opublikowano

Niezly setup i wykonanie :) wrecz swietnie jak na pierwszy build. Jak nie babrales sie z rurkami przez miesiac, to wielkie gratulacje.

 

Jednak jak widze ilosc zlaczek, adapterow, rurek i zagiec, tylko dziekuje bozi, ze jednak postawilem na chlodnice xflow i gumiaki zamiast HT xD krew by mnie zalala do reszty.

  • Like 1
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Na stępie chciałbym przeprosić, że tak długo zeszło mi z tym podsumowaniem. Połowa tego tekstu czekała od połowy grudnia, ale jakoś nie miałem ducha tego dokończyć, a chciałem zrobić to w miarę rzetelnie. Druga sprawa, że sporo grałem i chciałem się nacieszyć kompem. Do rzeczy zatem.

 

Układ składa się z trzech miedzianych chłodnic 360 mm w tym dwóch 45mm grubości i jednej 30mm, z wentylami LianLi UniFan 120mm na radach (9 szt.) i 140mm na tyle (1 szt.). Do tego rez 150 i pompa D5 NEXT. Za sterowanie odpowiada Octo i Splitty12. Układ chłodzi RTXa 4080 Gaming X Trio (TDP 320W) i Ryzena 9800x3d (TDP 120W). Do testów pozostawiłem je w ustawieniach z pudełka, przy czym GPU chodzi na BIOSie Power. Temperatura otoczenia 20stC, pasta Thermal Grizzly Kryonaut.

 

Jestem maniakiem ciszy, więc krzywe wentyli mam ustawione dosyć nisko. Zależą one od temperatury cieczy chłodzącej i ustawione są schodkowo, a nie krzywą. Ustawiam tak, bo gorsze przecież od samego natężenia hałasu jest ciągła jego zmiana. Dla pompy i wentyli przyjąłem cztery stany pracy zależne od temperatury cieczy: IDLE<30stC, 30stC<Game<38stC, 38stC<Power<43stC, 43stC<Emergency, gdzie wszsytko już hula na 100% coby ratować kompa. Nigdy jednak nie wyszedłem poza drugi stan pracy. Zaznaczam też, że puki co, nie testowałem kompa w warunkach letnich, gdzie w pokoju mam do 4stC więcej.
W trybie IDLE pompa ustawiona jest na 30% (2900rpm) i 50% powyżej (Game) 30st temp cieczy, czyli 3480rpm.  I tak IDLE temp cieczy waha się pomiędzy 26-27 stC, GPU 30stC, CPU 45 stC a wentyle pracują na 30% czyli ok 600 rpm.Podczas obciążenia grami temp chłodziwa nie przekroczyła 35stC. To dosyć spore dT, jak na tyle chłodnic, ale wentyle wtedy pracują na 43% czyli 830rpm. I jest cichutko, czyli tak, jak ma być.
Co do temperatur CPU i GPU nie wiem czy jest sens abym się jakoś szczególnie rozdrabniał. Jeżeli chcecie, mogę sprawdzić jakieś konkretne tytuły albo testy. Generalnie temperatury wahają się pomiędzy 55 a 65 stC. Przy czym proc okazjonalnie bije chwilowe spajki do 80stC. Temperatury dla CPU i GPU (temp CPU / temp GPU) w poszczególnych grach to uśredniając odpowiednio:
Cyberpunk- 55/57
Battlefield 2042 - 65/55
PoE 2 - 63/64
FurMark - 52/61
Czy da się lepiej? Na pewno tak, ale zależy mi na ciszy i stara się trzymać wentyle dosyć nisko.

 

Postanowiłem też podzielić się przybliżonym zestawieniem kosztowym. Nie dlatego, żeby się w jakikolwiek sposób fleksować. Chcę jedynie dać pojęcie innym, którzy również jak ja, chcieli by coś takiego zbudować, jak to mniej więcej wygląda. Ceny na listopad 2024:
pompa, rez i jego montaż- 1180 zł
radiatory- 1260 zł
blok CPU - 370 zł
blok GPU - 650 zł
wentyle - 1400 zł
sterowanie - 400 zł
złączki - ok 1200 zł (nie chce mi się dokładnie ich wyceniać, policzyłem 24 szt i przyjąłem średnią cenę 50 zł)
rurki - 110 zł (tyle jest w kompie, na naukę zeszło więcej )
chemia (płyn, pasta, Blitz, woda) - 370 zł
akcesoria (leak tester, jumper, zestaw do gięcia, butla)- 340 zł

 

TOTAL: 7280 zł.
Uwaga 1: tyle wyszedł MÓJ setup. Trzeba pamiętać, że cena przede wszystkim zależy od wybranych komponentów. Na pewno wybierając inne wentyle, chłodnice, producentów itd. możnaby tę kwotę drastycznie obniżyć albo podwyższyć. Nie chcę wchodzić na tym polu w jakąkolwiek polemikę. Wybrałem to, co MI się podobało.
Uwaga 2: tyle materiałów finalnie WESZŁO w kompa. Zeszło jednak więcej rurek, zostało sporo złączek i druga pompa. Da się to odsprzedać, ale puki co, zostaje.

 

A jak to się wszystko sprawdza i czy podjąłbym się tego drugi raz? Jest super i pewnie, że tak! Po pierwsze spełniłem swoje marzenie. Komp niezmiernie cieszy za każdym razem gdy go odpalam lub na niego spoglądam. Druga sprawa to to, że sam montaż sprawił mi niesłychaną radochę. Lubię takie majstrowanie i było to ciekawe, nowe doświadczenie.
Subiektywne opinie i uwagi? Jest jeden minus: w IDLE jest nieco głośniej niż na powietrzu. Przynajmniej w setupach, które miałem wcześniej, które były mocno zorientowane na ciszę i budowane na porządnych wentylach i chłodzeniu. Jedynym elementem jaki słuchać tutaj jest pompa, która charakterystycznie bzyczy. Za to przy obciążeniu jest zdecydowanie ciszej i to robi robotę!

 

Plany rozwojowe... W tym momencie mam zamówionego i opłaconego Astrala 5090 oraz czekam na blok wodny od Alphacool. Ile to wszystko potrwa i czy ostatecznie się uda, nie wiadomo. Sytuacja na rynku kart graficznych jest jaka jest a z i z Xkomem bywało różnie. Ale nie o tym. Cały setup przygotowany był od początku pod tę kartę i jak tylko się pojawi trzeba będzie wszystko rekalibrować. Jak się to ogarnie wrzucę znów podsumowanie. Wejdą też chyba kable w oplocie, ale od Corsaira, bo nie będę ryzykował przygodą ze złączem 12V 2x6.

 

Jeżeli macie jakiekolwiek uwagi, spostrzeżenia, rady lub pytania. Śmiało! Chętnie odpowiem lub czegoś się nauczę.

  • Upvote 1
Opublikowano

W idle będziesz w PC CLC z pompą D5 NEXT słyszał pracę pompy przy nisko ustawionym rpm fans w każdej klasycznej budzie

i aby to zlikwidować trzeba w niezwykle drogie opcje jak w Deuterium wejść...dlatego ludzie słyszą pompy i zlewają walkę z tym tematem.

 

Wypowiedzi w stylu " ja tam mam bezgłośną D5 NEXT " wkładam między bajki.

Owszem masz ale nie pompę bezgłośną a drewniane uszy.

 

Nie ma bezgłośnych D5 i nigdy nie było,jest tylko walka aby przykryć ich odgłos pracy szumem wentylatorów

lub mody ale to droga akcja.

 

Owszem ludzie uciekają od tego montując pompę D5 z rezem na MORA600 i won do holu budynku

i nie słyszysz pompy i wentylatorów ani nie pompujesz ciepła do pomieszczenia w którym pracujesz przy kompie ale...nie każdy ma takie warunki lokalowe.

Powiedział bym ze większość z nas nie ma.

 

 

 

  • Like 1
Opublikowano

Nie mam z tym większego problemu, po prostu jako laik byłem zaskoczony. Poza tym komp więcej chodzi pod obciążeniem niż w pulpitach, a wtedy to jest przepaść. Udało się to sporo ograniczyć gdy obroty pompy zrzuciłem do 2900rpm, bo najpierw leciała na stałe 3500rpm. Jest ciszej, a przede wszystkim częstotliwość jest niższa, więc przyjemniejsza dla ucha.

Chciałbym jeszcze Cię zapytać, jak widzisz osiągnięte temperatury i przyjęty model sterowania. Uznałem, że zrobię to prosto i dlatego jedynym mierzonym parametrem jest T cieczy. To jest ok?

 

Opublikowano

Wyniki są jak najbardziej prawidłowe dla takiego setu hardware i poboru mocy/ilości generowanego ciepła wrzucanego w loop

dla takich chłodnic pracujących w budzie przy rpm wentylatorów jakie ustawiasz do load.

 

Deuterium z zewnętrzną chłodnicą 560mm SR2 i wentylatorami ELoop 140mm push-pull na 500rpm podobnie pracuje

ale to zewnętrzna chłodnica która ma lepsze warunki pracy jak chłodnice wpakowane do budki.

 

Będą obszernie omówione wyniki pracy Deuterium po zakończeniu cyklu testów bo idzie zmiana tej 5660tki SR2 na cztery chłodnice 560mm EKWB z wentylatorami 140mm LL TL series

ale to potrwa.

Spodziewam się na podstawie testów prototypu z przed kilku miesięcy delty płynu jednocyfrowej (okolice 6-7*C) w full load przy 500rpm na chłodnicach w tym przypadku

ale to jest build future proof pomyślany pod hardware o poborze mocy do 1000W...inne koszty inny koncept i inna bajka po prostu.

 

  • Thanks 1
Opublikowano

Ja na dwóch chłodnicach 360/60 ( T30 600rpm idlee - 800rpm stress) na stock + CO 9800x3d i karta RTX4080 w loopie mam tak:

19.5 stopnia w pokoju.

 

Zrzutekranu2025-02-21063958.thumb.png.a7e08b917080e9d6ecb4c5747cdedc67.png

 

Cyber na podkręconym sprzęcie ( T30 1000rpm)

 

Zrzutekranu(104).thumb.png.1ccdada03d320581e43a393a92f35a4b.png

 

Ma działać nie wyglądać :)

 

IMG_20250220_222420.thumb.jpg.f5931e6709c7e064f2af9b67488a0caa.jpg

  • Like 2
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Reaktywacja!

Inne, ważniejsze sprawy zajmują mi ostatnio czas, ale w końcu chyba wygospodarowałem weekend na dłubanie. W końcu przyszły też wszystkie konieczne szpeje. Planuję zmienić kartę i blok oraz ze dwie rurki, jeżeli będzie trzeba.

I teraz pytanie- komp chodzi na czystym DP Ultra od pół roku. Czy do powyższych zmian mam zrobić: opróżnianie, wymiana szpejów, Blitz 10h, płukanie 3x3h, płyn i po dwóch dniach znów płyn? Tak jakbym startował całkiem nowy układ?

Przy okazji... co to się podziało ostatnio z dostępnością Blitza? Musiałem targać z Francji :o

Opublikowano

Nic nie robisz,

pół roku pracy z DP Ultra i upgrade hardware w rodzaju zmiany GPU w poprzednio rzetelnie przygotowanym do pracy CLC = wlanie nowego płynu DP Ultra po podmianie komponentów

bez babrania się z czyszczeniem loop Mayhemsem bo nie ma sensu kombinować.

Tak robiłem z układami pracującymi z DP Ultra Clear 4-6 miesięcy,testowałem po upgrade tygodniami i spox.

 

Warunek.

Cały proces demontażu po zlaniu płynu w perfekt warunkach czystości otoczenia niedopuszczających dostanie się kurzu w loop

a z tym to różnie bywa...nie mam w pracowni dywanów zasłon w oknach itp pierdół...nic co pyli i syf w powietrzu robi

przychodzę rano i działam...jak nic nie znalazłem w finach bloku CPU/GPU po takich akcjach

znaczy wystarczyło takie podejście.

  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)

Poskładałem wczoraj całość i zrobiłem test szczelności. Wyszło tak, że przeprojektowałem układ i prawie wszystkie rurki wykonałem od nowa. Zatem nowy blok, część złączek i rurki. Ponieważ zamykam ten setup pewnie na 4 lata postanowiłem dla pewności jednak przelecieć to wszystko Blitzem. Niestety przez bolesną zabawę z rurkami zapomniałem przepłukać układ wodą po zlaniu płynu a przed Blitzem. To problem? Resztki starego płynu nie wejdą w jakaś dziwną reakcję z płukanką?

Fotki z budowy i nowego sprzętu oczywiście wrzucę, ale w "terminie późniejszym". 😅

Edytowane przez Marcusfff
Opublikowano

Mayhems Neutralizer Part2 to ogarnie ... tam nie zostało wiele starego płynu w loop więc nie ma dramatu.

Gdyby tam pracował pastel EKWB to inna sytuacja ale po płynach clear luzik.

  • Thanks 1
Opublikowano

Komp już praktycznie ukończony. Jeszcze tylko zmiana płynu za parę dni i zamykam projekt pewnie na 3-4 lata. Zrobiłem już w zasadzie wszystko co chciałem. A jakie zmiany wprowadziłem, to poniżej.

 

Pierwsza, podstawowa sprawa to to, że w budzie zagościł Astral 5090. Pod tę kartę składany był cały zestaw a 4080 był tu tylko na chwilę. 5090 kupiony w dniu premiery dzięki uprzejmości kolegi @baster, który mi go nieodpłatnie odstąpił. Dostarczony w połowie lutego przez mecyje ze sklepem... Blok od Alphacool kupiony w tym samym dniu dotarł do mnie dopiero pod koniec kwietnia. Do tego w międzyczasie dokupiłem parę rurek, płyn i jeszcze parę kabelków no i w końcu trzeba to było zmontować. I tak upłynał mi ostatni weekend.

 

Na pierwszy ogień poszedł demontaż Astrala i montaż bloku. Żal było ściągać tak porządne chłodzenie, ale co zrobić. Na Astrala padł wybór z ponieważ chciałem czujniki natężenia przepływu na gnieździe, Asus dał pastę a nie ciekły metal i przede wszystkim, nie było jakiegoś szaleńczego wyboru. Chip jest ogromny! Do tego postanowiłem zaryzykować i zaeksperymentować. Ponieważ, gdy testowałem kartę na powietrzu w starym kompie grały trochę cewki, postanowiłem  powalczyć z tematem. Najpierw wygrzałem je jakieś kilkanaście godzin, co znacznie poprawiło sprawę, ale jeszcze nie było idealnie. Także... postanowiłem zalać cewki cyjanoakrylem. :pajac: Metoda dyskusyjna, niektórzy chwailą, inni nigdy się na to nie zdecydują. Do odważnych świat należy i podlałem je rzadkim klejem. Od razu zdradzę, że poprawiło to sprawę, ale nie jakoś rewelacyjnie. Jeszcze zrobię UV i cap na 141 fps, ale poziom bzyczenia jest już akceptowalny, a jestem miłośnikiem ciszy.

 

1.thumb.jpg.6853c459dc7514d55cdfb63e50dc02ab.jpg2.thumb.jpg.f6442d720b0c8ba34154cf5d69253cb2.jpg

 

Następnie rozmontowałem system. Gdyby tamte rurki pasowały, to na pewno bym je zastosował, bo pierwotny look mi odpowiadał. ale jako że nie, to postanowiłem trochę powyginać i przeprojektować. Wyleciały prawie wszystkie. Dużo czasu zmarnowałem na długiej poprzecznej. Miałem problem z ciasnym wygięciem jednego za drugim łukiem i sporo materiału zmarnowałem. Finalnie zdecydowałem się na kolanko. Traktuję to trochę jako porażkę, ale jest ok. Dobrze, że miałem w zapasie taką kształtkę. Po tym zaczął się żmudny proces płukania. Zapomniałem wypłukać wodą po starym płynie, ale kolega @Elder uspokoił mnie, że będzie ok.

Z uwagi na to, że wymieniłem sporo elementów postanowiłem przelecieć wszystko Blitzem. 10 h płukanki i cztery płukania wodą po ok 3h. Potem jeszcze 3h płynem i nowy płyn. No i za parę dni znów nowy, ostateczny płyn. Może nad wyraz, ale chce mieć święty spokój na cały okres użytkowania i pewność, że jest tam czysto. Do tego gdzieś zapodział się jumper i musiałem zdrutować coś na szybko. Przydały się jakieś stare kabelki od wentyli ze zmiażdżonymi pinami. Potrzeba matką wynalazku :E

 

3.thumb.jpg.b51298cf0bfeeae86a4e9c940629d9ed.jpg

4.thumb.jpg.c86f2e9c002dcb027b29372936ba0e29.jpg

 

Do tego wleciała kupiona przedłużka USB w białym oplocie i zestaw kabli Corsaira Premium w białym oplocie. Upiąłem też już trochę lepiej kabelki bo już są docelowe. Nie jest to wystawowe, ale nie musi być. Rozsądnie poupinane i w miarę uporządkowane. Poza tym tam jest tyle miejsca, że może sobie wisieć.

 

5.thumb.jpg.15792303bfa23f968511ede33f0f1d6e.jpg

 

Na koniec oczywiście efekt finalny. Prezentuje się zacnie według nie i miałem mnóstwo frajdy budując tego kompa. Jeszcze trochę przeczeszę kable, może dodam jakiś grzebień na 12VHPWR, ale to już detale. Poza tym za jakiś czas, jak dogram UV wrzucę podsumowanie parametrów pracy układu. Na szybko puściłem Steel Nomad w pętli na 6 i temp karty osiągnęła 55 st. To oczywiście za szybko, by mówić o wydajności chłodzenia, ale przy 600W zjadanych przez kartę, to dobry wynik i nie powinno być źle. Zwłaszcza po UV.

 

6.thumb.jpg.650bb4d2b281c1667be45a40d7264a67.jpg7.thumb.jpg.af366f377e106ea3f12e8e60b351e285.jpg

 

Jeszcze raz bardzo dziękuję wszystkim, którzy przyczynili się do zbudowanie tego kompa! Koledze @Elderza cierpliwość, chęć poświęcenia czasu i mnóstwo przekazanej wiedzy, koledze @basterza odstąpienie karciochy i wszystkim innym w wątku. Serdeczne dzięki raz jeszcze!

  • Like 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Monitory przedwczoraj przyszły także miałem możliwość porównania ich bezpośrednio jak z również z moim obecnym Dellem. Tutaj nie sposób nie wspomnieć o tym, że nawet Samsung Odyssey G7 S32DG70 mimo, że to również panel IPS miażdży jakościowo staruszka, nawet zostawiając te same 60Hz. Kolory były zaskakująco dobre i nawet czerń wydawała mi się idealna, a przynajmniej do czasu jak obok postawiłem OLEDa Odyssey G8 . Chyba nie będę jedyny, który stwierdzi że OLED ma efekt WOW, po włączeniu gry (Clair obscur expedition 33) obraz był po prostu magiczny - oczywiście komfort gry był tragiczny bo fpsy spadły z 60 do ledwo 30-40 (od 3060 Ti cudów nie można wymagać), niemniej jednak, stojąc na łące obok świecących drzewach czułem jakbym przeskoczył o generację do przodu w kwestii grafiki  no poezja. Także w grach nie mam nic do zarzucenia. Następnego dnia wziąłem się za testy w pracy, tutaj musiałem ograniczyć jasność do 0 i kontrast z domyślnych 50 na jakieś 20 bo inaczej czułem że biel wypala mi oczy. Następnie musiałem zmienić tryb na ciemny wszędzie gdzie się dało.. Po zmianie było już spoko, jakość tekstu perfekcyjna, nie byłem w stanie zauważyć żadnych problemów z ich wyświetlaniem nawet jak wsadziłem nos w monitor w ich poszukiwaniu. Generalnie po kilku godzinach nie czułem też jakiegoś większego zmęczenia oczu czy coś także raczej nie miałbym problemów z pracą na takim monitorze.   Wracając jeszcze do Samsunga Odyssey G7, tutaj czując że to właśnie powinien być mój wybór biorąc pod uwagę przewagę pracy biurowej nad grami naprawdę byłem skłonny go wybrać... ale niestety skreśliła go nie jakość panelu, bo moim zdaniem jest super i tak, tylko tragiczny interface.. co za oszołom wymyślił takie menu wraz z niewidocznymi małym przyciskami to nie wiem ale lepiej by robotę zmienił.. wisienką na torcie jest tryb gaming który zawsze włączał mi się domyślnie po uruchomieniu monitora, ignorując moje poprzednie ustawienia, co kończyło się wypalaniem oczu.    Tutaj byłem już skłonny zaryzykować i wziąć tego OLEDa do czasu jak doczytałem, że Samsung nie oferuje 3 letniej gwarancji na wypalenia, ba! oferuje jedynie 12 miesięcy gwarancji ogólnej. Takiego ryzyka nie chcę i odsyłam oba modele. Będę szukał innego IPSa (może tego LG 32GR93U-B) bo obecna ich jakość jest naprawdę dobra, albo zamówię innego OLEDa w tym rozmiarze, który będzie płaski i z pivotem i pojawi się w sensownej cenie, ale chociaż da to małe zabezpieczenie na wypalenie.    Moja konkluzja jest taka, że nie jest tak łatwo o uniwersalny monitor w obecnych czasach   
    • Ktoś pozjadał wszystkie rozumy i zapomniał spalić te kalorie.  
    • Skoro kupiłeś WOLED to wiedziałeś na co się piszesz 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...