Skocz do zawartości

Problem z systemem Windows 10


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie od paru dni mam problem z Windowsem, a konkretnie po kilku godzinach grania gdy wyłączę grę i wyjdę do pulpitu to nie mogę uruchomić żadnego programu, dodatkowo nie działa menadżer zadań i każda próba uruchomienia czegokolwiek kończy się zawieszeniem, nawet w przypadku próby wyłączenia komputera nie działa nic prócz resetu komputera z przycisku bo to pomaga i później już wszystko działa normalnie. Nie wiem czy będzie to miało znaczenie ale napiszę, działa jedynie antywirus Avast czyli mogę kliknąć i odpalić go z paska zrobić skan itp. pełna funkcjonalność gdzie inne ikony z paska zadań nie reagują nie mam pojęcia czym to jest spowodowane i nie chcę grzebać na własną rękę bo się na tym nie znam i mogę zwyczajnie jeszcze bardziej popsuć. Dodam tylko, że od kiedy mam ten komputer czyli już ponad 2 lata nigdy wcześniej ten problem nie występował będę bardzo wdzięczny za pomoc i z góry za każdą dziękuję oraz Pozdrawiam :) 

Opublikowano

Może nikt nie odpowiedzieć...Kiedy w końcu przy problemie z kompem będziecie pisać jaki system i jaka konfiguracja. Tak na szybko, sprawdzenie ram, sprawdzenie dysku. Może naprawa plików systemowych coś dać czyli sfc /scannow. Wreszcie może się przegrzewa coś, sprawdzenie temperatur, trzeba wymienić może pastę na procku czy grafice. Ale to wszystko może, może też za mało pamięci i wirtualną trzeba podnieść.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

1) Zrób reset BIOS-u.


2) W trybie awaryjnym usuń sterownik do karty graficznej za pomocą DDU, a następnie zainstaluj go ponownie.

 

3) Przetestuj procesor testem obciążeniowym (nie benchmarkiem) OCCT.  

 

4) Sprawdź pamięć Memtestem.

 

Na początek uruchom OCCT i Memtest na 1 godz.

Edytowane przez Galvatron
  • Upvote 1
Opublikowano

@Amp @GalvatronSiema dzięki za chęć pomocy, a co do systemu napisałem, że chodzi o Windows 10 w nazwie wątku i myślałem, że to wystarczy mój błąd. Jeśli chodzi o temperatury procesora i karty graficznej wszystko sprawdzam na bieżąco i zarówno procesor jak i karta graficzna nie dobijają przy wielogodzinnym graniu do 60 stopni więc raczej nie chodzi o temperatury. Co do dysku mam Samsunga NVMe i sprawdzam regularnie programem Samsung Magican i wszystko jest dobrze. Jedynie Ram sprawdzałem ponad 2 lata temu właśnie Memtestem . Może ta naprawa plików systemowych albo podniesienie tej pamięci wirtualnej ale nie wiem jak to zrobić więc proszę o pomoc i odpowiem na wszystkie ewentualne pytania Pozdrawiam. 

Opublikowano

Ile tej pamięci masz? Pewnie 16 lub więcej więc powinno wystarczyć bez zagłębiania się w wirtualną. Jak wyżej kolega napisał może to być wina sterowników od grafiki ale zmrażanie pulpitu może też wskazywać na pamięć.

Opublikowano

@Amp Tak 16 GB, jeśli chodzi o kartę graficzną to mam ASUS GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming 8GB OC V2 LHR i najnowsze sterowniki 566.03. Jak tak teraz myślę zaczęło się to dziać albo po aktualizacji sterowników Karty Graficznej i Windowsa co do pamięci to też mogę sprawdzić ale nie ma innego programu niż ten Memtest, którym trzeba testować przez BIOS?

Opublikowano (edytowane)

Santino na przyszłość, co by łatwiej zrozumieć Twój problem pisz tak

 

Sprzęt

CPU: i3 12100f Mobo: asus b660 tuf gaming wifi RAM: 16/32/64gb DDR4/5  GPU: Gigabyte 6600X

 

to taki przykład, ale sporo ułatwia

 

Opis problemu:

..................... mój problem....................... :D

 

 

 

A tak btw wygląda na jakiś problem związany z zasobami systemowymi (RAM/Procek?) lub konflikt z softem. Skoro Avast działa normalnie, możliwe że systemowy explorer.exe lub jakiś inny kluczowy proces się wysypuje %-) Co możesz w tym przypadku zrobić....

 

Jako pierwsze - spróbuj zaktualizować wszystkie możliwe sterowniki

 

Jako drugie - wyłącz tryb gry

 

jako trzecie - uruchom test pamięci ram -> kliknij start -> wpisz "diagnostyka pamięci"

 

odpal CMD jako administrator i wklep -> sfc/scannow

 

wyłącz Avasta i wtedy przetestuj -> może to on tworzy jakiś konflikt i jako sam jedyny pozostaje APP dominującą i działającą :D%-) 

Edytowane przez wowo89
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

@wowo89 

Sprzęt

CPU: i5-12400F Mobo: Gigabyte B660 GAMING X DDR4 RAM: Kingston Fury Beast 16GB 3600MHz DDR4 CL17 GPU: ASUS GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming 8GB OC V2 LHR

 

Dzięki na przyszłość będę pamiętać by dodawać specyfikację :)

 

1. Wszystkie możliwe sterowniki zaktualizowane

2. Tryb gry jest wyłączony. 

3. Zrobiłem test diagnostyki pamięci i komputer uruchomił się ponownie gdzie sprawdzić wynik?

4. Zrobiłem ten skan w CMD i oto screen z niego.

 

 

Bez tytułu.png

Edytowane przez Santino
Opublikowano

ewidentnie znalazł jakieś błędy i je naprawił, polecam skorzystanie z mojego skryptu dostępnego tutaj -> 

 

jeśli nie chcesz wprowadzać mega zmian w systemie, skorzystaj tylko i wyłącznie z punktu 4 i 5

  • Thanks 1
Opublikowano

Problem po skanie się rozwiązał? Na razie zostawił bym zabawę skryptami na koniec. Zapuść jeszcze furmarka i zobacz jak będzie. Miałem taki przypadek gdzie 2 gry działały a jedna w menu się już cięła i po wyłączeniu nawet pulpit łapał zwiechy. Nie był to ram jak się okazało ,temp były niby spoko i nie pomogła zmiana sterów dopiero zmiana pasty na grafice pomógła.

Opublikowano

jak skorzystasz jedynie z punktów menu o których wspomniałem powyżej to nic nie skasuje :) i niczego nie zmieni w systemie, to tylko punkty służące do naprawy :D i nie masz się o co obawiać, sam go pisałem... temat co prawda tutaj nowy, ale na forum.pclab gdzie miał swój początek zdobył swoje uznanie i zaangażowanie społeczności :) 

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

@Amp Rozumiem, no ja grałem w dwie różne gry i wszystko było dobrze, problem pojawiał się po kilku godzinach grania gdy kończyłem i wychodziłem do pulpitu wtedy wszystkie programy prócz Avasta przestawały działać nie chciały się uruchomić i dodatkowo nie mogłem odpalić menadżera zadań ani wyłączyć komputera dopiero reset pomagał i po ponownym uruchomieniu wszystko było git. Zapuściłem Furmarka i wszystko jest w najlepszym porządku zarówno temperatury jak i żadnych freezów nie było. Moja karta jest jeszcze na gwarancji więc prócz czyszczenia z kurzu nie tykam wnętrza żeby jej nie stracić. Dzięki za pomoc :)

@wowo89Czaje w takim razie wielkie dzięki za pomoc jak coś poinformuje czy problem ustał gdy będę po dłuższej sesji grania bo wtedy właśnie występował jeśli będzie nadal to skorzystam z Twojego skryptu to prawda kawał dobrej roboty z Twojej strony i należy się Ci się uznanie ze strony społeczności za takie narzędzie jeszcze raz wielkie dzięki za wszystko :)

Edytowane przez Santino
Poprawki
  • Thanks 1
Opublikowano

@wowo89 @AmpProblem powrócił, a konkretnie po ponad 4 godzinach grania po wyjściu do pulpitu przy próbie wyłączenia komputera nie mogę tego zrobić kręcące się kółko przy kursorze i zero reakcji tak samo menedżer zadań nie reaguje więc skorzystałem z punktów 4 i 5 z Twojego skryptu, a oto screeny z obu skanów oraz oczywiście zrobiłem także check disc może Twój skrypt to naprawi bo nie mam już pojęcia co to może być Pozdrawiam.

Skan z punktu 4.png

Skan z punktu 5.png

Opublikowano

A próbowałeś po prostu odinstalować Avasta i zobaczyć jak system zachowuje się bez niego?

Może Avast blokuje system, bo przełącza się w jakiś inny tryb podczas gry i nie potrafi potem się przestawić?

  • Upvote 1
Opublikowano
W dniu 12.11.2024 o 11:35, LeBomB napisał(a):

A próbowałeś po prostu odinstalować Avasta i zobaczyć jak system zachowuje się bez niego?

Może Avast blokuje system, bo przełącza się w jakiś inny tryb podczas gry i nie potrafi potem się przestawić?

bardzo dobra sugestia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...