Skocz do zawartości

Polecane wentylatory - testy, opinie, dyskusja.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

@Pan Mateoo przeglądnąłem ten teścik który wyżej podlinkował Trybcio86 i wychodzi na to że nie ma sensu bo na tych samych obrotach wersje pro wcale nie są wydajniejsze w przypadku zastosowania ich w obudowie od zwykłych za to mają znacznie wyższe maksymalne obroty bo ten model głównie skierowany jest do pracy na chłodnicach ale nawet na arcticu 3000rpm to będzie suszara której raczej nie będziesz używać na co dzień ;) https://www.hwcooling.net/en/arctic-p12-pro-key-to-noiselessness-is-in-7-blades-review/ jeżeli interesuje cie zastosowanie ich jako wentylatory mieszające powietrze w obudowie to zerknij na punkty 14,15,16,17 w tym teście.

Edytowane przez Send1N
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

@Pan MateooW takiej sytuacji to ja bym brał P12 Pro. Mam jednego i fajnie wieje, od tych ~1000 rpm nie są gorsze od zwykłych. Chyba że chcesz mieć ciszę i trzymać je poniżej 600rpm, to wtedy bym pozostał przy zwykłej P12 bo zejdzie dużo niżej z rpm.

Patrząc co koledzy pisali, lepiej zostać przy zwykłym P12.

Edytowane przez ShaDow_Pro
Opublikowano (edytowane)

Panowie zwróćcie uwagę na co co pisałem o PRO. Jak będzie przed nimi przeszkoda to zaczynają wyć więc jak będzie blisko siatka mesh to może być dźwięk nie do zniesienia w okolicy 1500rpm. Dziś postaram się to potwierdzić wieczorem.

 

P.S. przetestowałem na szybko siatkę mesh przed tymi p12 PRO i nie chcecie mieć tego na froncie ! niestety wada jest oczywista to nie sa dobre wentyle jeśli przed nimi jest jakaś przeszkoda. One sie nadają tylk do pracy w pozycji push ! 

Edytowane przez trybcio86
  • Thanks 2
Opublikowano
7 minut temu, ShaDow_Pro napisał(a):

To dobrze wiedzieć że tak jest, czyli poprzedni ver P12 w tym względzie nie do pobicia.

Mam sam na dolnej chlodnicy w pullu p12 zwykłe a pro miały iść na podmianę lecz w tej sytuacji to plany sie pokrzyżowały.  

Opublikowano (edytowane)

Jako całokształt to najlepsze są ciągle wersje ARGB lub MAX w takim razie, jeszcze wydajniejsze i cichsze  od zwykłych zarówno na chłodnicy w PULL jak i w obudowie :thumbup:

Edytowane przez Send1N
  • Upvote 1
Opublikowano
Teraz, Send1N napisał(a):

Jako całokształt to najlepsze są wersje ARGB lub MAX jeszcze wydajniejsze i cichsze zarówno na chłodnicy w PULL jak i w obudowie

problemem wersji pro wydaje się być 7 łopatek, które w pull nie zdają egzaminu głośności. Nie mam teraz za bardzo jak rozbebeszyć kompa żeby sprawdzić jak to w praktyce będzie gdy przed wentylem będzie mesh a za chłodnica bo może być jeszcze większa masakra :P Tak miałem z BQ SW4 HS że p12 biły jest pod względem kultury pracy. 

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, ShaDow_Pro napisał(a):

Dobrze że kupiłem tylko 1 sztukę P12 Pro do testów i do zabawy %-)

To sprawdz u siebie czy to co ja zauważyłem wystąpi u Ciebie :) Może Twoje ucho wyłapie coś jeszcze 

Edytowane przez trybcio86
Opublikowano

Wymieniłem u siebie w obudowie komplet 5-ciu P12 PST na 5 P12 PRO PST i mogę się podzielić pierwszymi wrażeniami. Nie chodziło o wydajność a głównie o to, że moje P12 wydawały dziwne dźwięki na różnych prędkościach (np. stukały przy 800 lub 1100 RPM i lekko buczały, a po resecie kompa to już w ogóle dostawały szału do czasu wyłączenia). Na szybko - temperatury lepsze o około 1 stopień na CPU i GPU i do tego lekko niższe obroty na układach chłodzenia przy P12 PRO więc różnica w sumie w granicach błędu, ale są troszkę cichsze i póki co nie słyszę żadnych dziwnych dźwięków więc sukces. Testy obu wersji przy +/- 1000 RPM na sztywno, po trzy przeloty w CB23 i 3Dmark TimeSpy. Sam dźwięk pracy emitowany przez PRO mniej przyjemny dla ucha od zwykłych jak dla mnie.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

IMG20250710162519.thumb.jpg.12a3d5caa00bbbe18ad8ebc1443f23ed.jpg

Zamówiłem, włożyłem, przetestowałem wyciągnąłem. Noctua jak i be quiet ustawione na 900rpm. Cinebench + 3x benchmark cyberpunka i 2x a14x25 G2 były głośniejsze i było cieplej niż 3x bq silent wings 4 pro 120. Moje obawy i przypuszczenia totalnie się nie pokryły. Tak więc zaoszczędzę i zostanę na takim setupie jaki mam. 

Edytowane przez creatinfreak
  • Upvote 2
Opublikowano

Moi mili, na co wymienić Fluctusy (4x120 w budzie i 2x140 na chłodnicy) by zachować wydajność a zejść z hałasem i TERKOTANIEM szczególnie na chłodnicy? Pochlastać się można z tym terkotaniem/wibracjami. 

Opublikowano

P14 z połączonymi łopatkami czyli albo wersje MAX albo ARGB jak wyżej kolega sugerował, hałas przed przeszkodą będzie zdecydowanie mniejszy niż na fluctusie z tym że wydajność może być kapkę gorsza ale jak masz procka am4 to i tak nie ma to najmniejszego znaczenia bo wąskim gardłem jest transfer ciepła do odpromiennika czy tam będzie 500rpm czy 1000 temperatura będzie taka sama więc na 5-10% gorszej wydajności wentyli nic nie stracisz w tym wypadku ;) 

Opublikowano (edytowane)

No nie, zwykłe P12/P14 DC/PWM nie mają, P12 slim też nie mają za to P14 slim mają wersję V2 której P12 slim się do tej pory nie doczekały i P14 Slim V2 mają także połączone łopatki tak samo jak P12/P14 MAX i ARGB dzięki temu "ringowi" mają kapkę lepsza wydajność (na chłodnicy) i nie występuje to nieprzyjemne buczenie na danym zakresie obrotów.

Edytowane przez Send1N
Opublikowano (edytowane)

Sorry, zgłupiałem, szukam i nie widzę "wersji z łączonymi łopatkami" - ma ktoś jakiś link do 12cm i 14cm wiatraków plisss?

EDIT: chodzi o ten "zewnętrzny oring na końcu łopatek"?

 

Arctic-P14-PWM-PST-A-RGB-Value-Pack-Wentylator-x3.jpg

14cm z "oringiem" widzę tylko takie: https://www.arctic.de/en/P14-Slim-PWM-PST/ACFAN00268A
 

14 godzin temu, ShaDow_Pro napisał(a):

Tanio P14, byle wersja z połączonymi łopatkami 

W pionie też ci w obudowie fluctusy terkoczą?


Raczej nie, tylko w poziomie na chłodnicy ale jak już wymieniać to wszystkie ;) 

 

Edytowane przez MJRegul
Opublikowano (edytowane)

Przecież pisałem wyżej które mają a które nie mają xD nic tam skomplikowanego nie ma, tu masz zwykły p14 zobacz tam gdzie zaznaczyłem na czerwono łopatka nie łączy się niczym z drugą ;) Wszystkie oprócz P12, P14 i P12 slim mają połączone łopatki czyli te z dopiskiem PRO mają, MAX mają, ARGB mają i P14 Slim z dopiskiem V2 mają. To co podlinkowałeś wyżej to właśnie P14 Slim V2 (mimo że producent nie daje o tym info i jest tylko małym drukiem z tyłu na opakowaniu "rev 2"....)

 

 

1.png

28 minut temu, MJRegul napisał(a):

EDIT: chodzi o ten "zewnętrzny oring na końcu łopatek"?

Dokładnie

Edytowane przez Send1N
Opublikowano
7 godzin temu, MJRegul napisał(a):

Sorry, zgłupiałem, szukam i nie widzę "wersji z łączonymi łopatkami" - ma ktoś jakiś link do 12cm i 14cm wiatraków plisss?

Wszystkie P12 i P14 miałem w wersji ARGB i świetnie się sprawdzały i sprawdzają. 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

MAX'y to to samo co argb jak coś różnica to brak podświetlenia i znacznie wyższe maksymalne obroty, budowa jest ta sama i jakość wykonania stoi półkę wyżej od zwykłych P12/P14. Zwykłe natomiast mają kapkę lepszy przepływ powietrza (przynajmniej na papierze) na tych samych obrotach co wersje z połączonymi łopatkami ale w testach wyszło że na chłodnicy te z połączonymi są wydajniejsze i cichsze od zwykłych mimo tego co jest w specyfikacji.

Edytowane przez Send1N
  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • @tekkno nie należy brać informacji z 1 źródła, ale nie należy też odrzucać wszystkich i uważać się za jedynego najmadrzejszego.  Nie wiem jaki jest problem z transferem masy w tej grze, być może masz rację, być może on - Nie działa trailbraking? Nie chce mi się w to wierzyć, bo takie coś to fizyka NFSa i Burnouta, a nie simcade i sima.  Co do ludzi oglądających streamy to zjawisko znane od czasu wynalezienia pierwszego TV, ludzie oglądają, nic nowego. Jeżeli chcesz wiedzieć dlaczego poczytaj książki o psychologii. Dlaczego wolą oglądać, niż grać? Z tego samego powodu, dlaczego oglądają TV, a nie czytają książki - granie wymaga zaangażowania, umiejętności, minimum wysiłku - oglądanie żadnego z powyższych.   
    • ile komplet zimówek średniej klasy do tego audi kosztuje? 5k? 
    • Kiedy Aliexpress wjedzie za mocno   20251126_182210.mp4    
    • https://ithardware.pl/aktualnosci/rtx_60_premiera_karta_nvidia_amd-46890.html   Jak myślicie, jednak 5000 Super faktycznie może nie być jak, już chodzą plotki, że premiera następnej generacji może być opóźniona. 
    • Ustawiasz tak samo, ale 9800 nie specjalnie się skaluje z zegarem, poza oczywiście niektórymi przypadkami, jak załadowanie shaderów i siatki dużej mapy. Natomiast zyski z ustawienia są inne, szczególnie 7800. Tego faktycznie można nie ruszać. 14600k czy 9700 też można - specjalnie wolałbym tego nie rozciągać - jest to trochę marnotrastwo.  W moim przypadku jest miodzio przy 120, w innym może być i 100.  88 jest bezpieczne - absolutnie nie optymalne. Poza tym wystarczy otymizer dać na 30 i już masz po optymalnych ustawieniach AMD. Jak puścisz wszystko z płyty, to zobaczysz i 1.45v, co jest bezpieczne dla stabilności i znowu niekoniecznie optymalne. Tylko zegar zależy od napięcia i temperatury, temperatura od napięcia i optymalne sztywne ustawienie dla jednej sztuki będzie 1.25 dla drugiej 1.35. Co znowu ni jak się ma do AMD które stworzyło i ustawiło - ręczne ustawienia o ile są sensowne zawsze będą lepsze od fabrycznych, bo one muszą uwzględniać najgorsze kawałki krzemu i margines bezpieczeństwa, żeby zawsze było stabilnie… i nie wiedzą jakie włożysz chłodzenie.  88 W też pewnie ok, ale skoro domyślnie te procesory mają 65w, to 88 jest po to, żeby zrobić jakąś różnicę (w skrócie - wiadomo pbo itp). 120 vs 88 nie będzie w żaden sposób porównywalne do różnicy jaką masz 65 vs 88, ale będzie jeszcze sensowna i dla mnie widoczna przy dropach fps - dla wielu osób nie zrobi różnicy, tak jak dla mnie średni 250 - na monitorze 240hz nie widzę specjalnie różnicy czy to jest 180 czy 240, ale drop z 250 na 120 już tak. Moje ustawienia są o tyle fajne, że to właśnie minimalizują… i nie działa to tak samo na 88W. Na zdjęciu sprzed chwili masz 166w przy średnim 158 - maksymalnie widziałem 169, najczęściej jest to 164-168 w przy średnim 155-160. To jest bez sensu i właśnie coś mi się wydaje, że ustawianie ręczne limitów nic tu nie daje 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...