X360 84 Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września (edytowane) 7 minut temu, JohnyWol napisał(a): Tak, Profil K dla DLSS jest ciągle aktywny, ale pokazuje się jaki jest aktywny profil dla DLSS Ray Reconstruction. Zawsze możesz sobie zrobić mały eksperyment i przełączyć profil na E i porównać z tym na K. Najlepiej zrobić sobie screenshoty bo łatwiej będzie wyłapać różnice No właśnie wydaje mi się że jednak w DOOM DA i CP2077 to nie jest jakość obrazu K... Odpaliłem też SW-Outlaws i AW2 z RR włączonym i pokazuje normalnie "Transformer Model" Co można wyłączyć w Inspektorze żeby pokazywało "normalnie" preset K? Edytowane 2 Września przez X360
JohnyWol 81 Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września (edytowane) Pierwsze pytanie, czy w CP2077 masz włączony w opcjach gry model CNN czy transformer? Jeśli transformer to wyłącz sobie w opcjach Ray Reconstruction i zobacz jaki profil wtedy ci pokaże (może być wymagane ponowne uruchomienie gry aby zaskoczyła zmiana). EDIT: W Alan Wake 2 na swoim przykładzie mogę powiedzieć, że gdy nie mam ustawionego override i gra wykorzystuje swoje oryginalne pliki DLSS to też widzę info że działa transformer model. Ale jak włączę override to pokazuje mi że aktualnie wykorzystywana wersja DLSS to 310.3.0 i że działa preset D i to jest preset dla DLSS Ray Reconstruction EDIT 2: W Alan Wake 2 też można dość łatwo zweryfikować czy masz aktywny model transformer czyli Profil J lub K. W grze są znajdzki w formie skrzyneczek w których trzeba wklepać odpowiednią kombinację przycisków. Dla DLSS w modelu transformer jak wklepujesz kombinację to zostaje jakby cień wciśniętych przycisków tzn. one jakby dalej się podświetlają. Przy modelu CNN tego efektu nie ma. Edytowane 2 Września przez JohnyWol
X360 84 Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września (edytowane) 14 minut temu, JohnyWol napisał(a): Pierwsze pytanie, czy w CP2077 masz włączony w opcjach gry model CNN czy transformer? Jeśli transformer to wyłącz sobie w opcjach Ray Reconstruction i zobacz jaki profil wtedy ci pokaże (może być wymagane ponowne uruchomienie gry aby zaskoczyła zmiana) Ok,tak będzie najprościej.Oczywiście że mam włączony model transformer Dobra,CP 2077 RR wyłączony,preset K,włączony preset...D D ma być? Ale w AW2 mam włączony override-ustawienia Inspektora,i pokazuje u mnie Transformer Model Edytowane 2 Września przez X360
JohnyWol 81 Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września (edytowane) 51 minut temu, X360 napisał(a): Ok,tak będzie najprościej.Oczywiście że mam włączony model transformer Dobra,CP 2077 RR wyłączony,preset K,włączony preset...D D ma być? Ale w AW2 mam włączony override-ustawienia Inspektora,i pokazuje u mnie Transformer Model Dla Ray Reconstruction są na razie z tego co czytałem profile do E, ale E jeszcze chyba żadna gra nie wykorzystuje czyli D jest tym najnowszym - tu jest OK i wychodzi, że działa to tak jak pisałem. Co do Alan Wake 2 to podejrzewam, że coś nie działa u Ciebie prawidłowo override z poziomu Inspektora. Korzystasz może z Nvidia App lub DLSS Swapper? Jeśli tak to może być tak, że ustawienia z Nvidia App i tam masz ustawione aby wykorzystywało domyślne pliki gry to może nadpisują to co masz ustawione z poziomu Inspektora. Już nie pamiętam dokładnie, ale u siebie chyba też miałem jakieś problemy z działaniem override z Inspektora więc ostatecznie przywróciłem tam wszystkie profile które zmieniałem na domyślne i teraz korzystam z Nvidia App wspartego aplikacją DLSS Override dzięki której działają mi override we wszystkich grach jakie potrzebuje (bez tej aplikacji nie mogłem np. napisać frame gena w Horizon Forbidden West do nowszego). Do tego mam jeszcze DLSS Swapper gdzie mogę "ręcznie" z poziomu tej apki napisać pliki dla niektórych gier i wtedy robię tak, że w Nvidia App ustawiam dla danej gry aby wykorzystywało oryginalne pliki, a w DLSS Swapper robię podmianę DLSS do nowszej wersji (są tam już pliki DLSS 310.4.0) i w tej apce też możesz sobie wybrać jaki ma być ustawiony profil dla danej gry. Plus w ustawieniach tej aplikacji można sobie wygodnie włączać i wyłączać opis pokazujący jaka wersja pliku i profilu jest wykorzystywana - robi to samo co ręczna podmiana ustawień czy plików w rejestrze EDIT: Zrobiłem teraz mały eksperyment. Włączyłem sobie nakładkę dla DLSS z apki nvidii + opis uruchamiany z poziomu rejestru i wygląda na to, że w momencie gdy jakaś gra wykorzystuje Ray Reconstruction to podstawowy profil dla DLSS czyli przykładowo ostatnio używane E dla starego modelu i J lub K dla modelu transformer są zastępowane/niekatywne i wtedy aktywują się profile zapisane z pliku DLSS Ray Reconstruction. Wg. nakładki Nvidii dla DLSS SR czyli tam gdzie powinienem mieć profil K miałem info, że jest nieaktywne, a był wykorzystywany właśnie profil D z DLSS RR. Czyli wychodzi, że nie mogą być aktywne oba tylko albo profil dla DLSS SR (aktualnie najnowszy to K) albo jak uaktywni się rekonstrukcję promieni w grze to wtedy do gry wchodzą profile zaszyte w DLSS RR (aktualnie najnowszy to D) Edytowane 2 Września przez JohnyWol
X360 84 Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września Wiesz co jednak coś jest nie tak... BM Wukong nie ma RR,a leci na profilu C
JohnyWol 81 Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września (edytowane) No OK, ale na screenie który wrzuciłeś widać, że masz coś nie tak, bo o ile dla frame gen masz DLSS G 310.3.0 to dla DLSS SR (czyli tego głównego) masz DLSS 3.1.30 zamiast 310.3.0. Czyli stara wersja pliku który nie ma profilu J i K. Robiłeś override przez Inspektora? Jeśli tak to pokaż zrzut ekranu z ustawieniami z Inspektora. Być może włączyłeś override tylko dla framegena Edytowane 2 Września przez JohnyWol
X360 84 Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września 3 minuty temu, JohnyWol napisał(a): No OK, ale na screenie który wrzuciłeś widać, że masz coś nie tak bo o ile dla frame gen masz DLSS G 310.3.0 to dla DLSS SR (czyli tego głównego) masz DLSS 3.1.30 zamiast 310.3.0. Czyli stara wersja pliku który nie ma profilu J i K. Robiłeś override przez Inspektora? Jeśli tak to pokaż zrzut ekranu z ustawieniami z Inspektora
JohnyWol 81 Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września (edytowane) A spróbuj wyłączyć override dla DLSS RR, bo może to robi problem. Skoro gra go nie wykorzystuje to się może gryzie EDIT: Zainstalowałem sobie Wukonga i okazuje się, że gra wykorzystuje biblioteki ray reconstruction Edytowane 2 Września przez JohnyWol
X360 84 Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września 10 minut temu, JohnyWol napisał(a): A spróbuj wyłączyć override dla DLSS RR, bo może to robi problem. Skoro gra go nie wykorzystuje to się może gryzie No niestety nic to nie zmieniło... Wcześniej miałem napisać że miałem do niedawna Nv app i DLSS Swapper.Odinstalowałem obydwa Revo Uninstaller,łącznie z czyszczeniem rejestru. BM:Wukong też odinstalowałem,później same pliki DLSS wywaliłem,dawałem spójność plików,żeby na czysto je załadował. Jak widać,zero efektu.W innych grach też takie cyrki...
JohnyWol 81 Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września (edytowane) Przed chwilką zedytowałem post powyżej. Wukong wykorzystuje biblioteki ray reconstruction - sprawdziłem przez DLSS Swapper Edytowane 2 Września przez JohnyWol
X360 84 Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września (edytowane) 9 minut temu, JohnyWol napisał(a): Przed chwilką zedytowałem post powyżej. Wukong wykorzystuje biblioteki ray reconstruction - sprawdziłem przez DLSS Swapper Ale jak widać mam DLSS 3.1.30 zamiast 310.3.0 Jak zainstalowałeś to tobie co wyświetla? Jaki preset? Edytowane 2 Września przez X360
JohnyWol 81 Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września (edytowane) To co wrzuciłem wyżej to wycinek z DLSS Swapper. Aktualna wersja pozwala na podmianę DLSS DLSS FG i DLSS RR oraz wybór profilu dla DLSS. Właśnie przetestowałem u siebie jak to wygląda. Zrobiłem override przez aplikację nvidii i zarówno dla DLSS FG jak i DLSS pokazuje wersję 310.3.0 i profil K. Plik Ray Reconstruction jest, ale widać gra go nie wykorzystuje, bo w każdej grze gdzie jest w użyciu miałem profil D ewentualnie C Edytowane 2 Września przez JohnyWol
X360 84 Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września 8 minut temu, JohnyWol napisał(a): To co wrzuciłem wyżej to wycinek z DLSS Swapper. Aktualna wersja pozwala na podmianę DLSS DLSS FG i DLSS RR oraz wybór profilu dla DLSS. Właśnie przetestowałem u siebie jak to wygląda. Zrobiłem override przez aplikację nvidii i zarówno dla DLSS FG jak i DLSS pokazuje wersję 310.3.0 i profil K. Plik Ray Reconstruction jest, ale widać gra go nie wykorzystuje, bo w każdej grze gdzie jest w użyciu miałem profil D ewentualnie C Czyli u mnie ewidentnie nie podmienia Inspektor pliku DLSS
JohnyWol 81 Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września 1 minutę temu, X360 napisał(a): Czyli u mnie ewidentnie nie podmienia Inspektor pliku DLSS Na to wygląda. Jak sobie teraz myślę to u mnie też coś było nie tak jak próbowałem Profile Inspectora. Ostatecznie zacząłem używać apki nvidii i doinstalowałem sobie DLSS Override, bo bez niego w niektórych grach nie mogłem podmieniać plikow, albo dzialalo dla DLSS ale nie mogłem podmienić np frame gena choć gra go wykorzystywała (miałem tak z Horizon Forbidden West). I od tego momentu wszystko działa na tip top
X360 84 Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września 1 minutę temu, JohnyWol napisał(a): Na to wygląda. Jak sobie teraz myślę to u mnie też coś było nie tak jak próbowałem Profile Inspectora. Ostatecznie zacząłem używać apki nvidii i doinstalowałem sobie DLSS Override, bo bez niego w niektórych grach nie mogłem podmieniać plikow, albo dzialalo dla DLSS ale nie mogłem podmienić np frame gena choć gra go wykorzystywała (miałem tak z Horizon Forbidden West). I od tego momentu wszystko działa na tip top Czyli znów zainstalować Nv app?...A co masz na myśli że doinstalowałeś DLSS Override?
JohnyWol 81 Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września (edytowane) To jest dodatkowa aplikacja którą wystarczy uruchomić i uruchomić w niej "Process" i ona podmienia jeden z plikow konfiguracyjnych i potem zapisuje go w trybie do odczytu. Dzięki tej apteki uaktywniają sie wszystkie dostępne opcje dla nadpisania pkikow DLSS w aplikacji Nvidia App. Czyli w każdej grze z DLSS i która jest dostępna w aplikacji Nvidii możesz uruchomić override. Mały minus jest taki że uaktywniają się wszystkie opcje czyli dla każdej możesz wybrać Frame Gen i Ray Reconstruction nawet jeśli gra ich nie używa. Ale oczywiście nie sprawi że nagle zaczną działać. To tak jakby "puste" ustawienie, ze masz włączone, ale ono nie dziala. Trzeba tylko pamiętać (a przynajmniej ja tak robie) żeby przed zainstalowaniem nowych sterowników jak się pojawią przywrócić w tej aplikacji oryginalny plik. Tak żeby uaktualnił sie plik jak zostaną dodane nowe gry do listy. A potem znów klikam "Process" i tyle. Mam nadzieję że w miarę jasno wyjaśniłem o co chodzi. Apka jest bardzo prosta w obsłudze, dosłownie kilka kliknięć. Tu jest link do pobrania https://github.com/kaanaldemir/DLSS-Override-For-All-Games Edytowane 2 Września przez JohnyWol
X360 84 Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września (edytowane) 6 minut temu, JohnyWol napisał(a): To jest dodatkowa aplikacja którą wystarczy uruchomić i uruchomić w niej override i ona podmienia jeden z plikow konfiguracyjnych i potem zapisuje go w trybie do odczytu. Dzięki tej apteki uaktywniają sie wszystkie dostępne opcje dla nadpisania pkikow DLSS w aplikacji Nvidia App. Czyli w każdej grze z DLSS i która jest dostępna w aplikacji Nvidii możesz uruchomić override. Mały minus jest taki że uaktywniają się wszystkie opcje czyli dla każdej możesz wybrać Frame Gen i Ray Reconstruction nawet jeśli gra ich nie używa. Ale oczywiście nie sprawi że nagle zaczną działać. To tak jakby "puste" ustawienie, ze masz włączone, ale ono nie dziala. Trzeba tylko pamiętać (a przynajmniej ja tak robie) żeby przed zainstalowaniem nowych sterowników jak się pojawią przywrócić w tej aplikacji oryginalny plik. Tak żeby uaktualnił sie plik jak zostaną dodane nowe gry do listy. A potem znów klikam override i tyle. Mam nadzieję że w miarę jasno wyjaśniłem o co chodzi. Apka jest bardzo prosta w obsłudze, dosłownie kilka kliknięć. Tu jest link do pobrania https://github.com/kaanaldemir/DLSS-Override-For-All-Games Dzięki.Super pomocne na kiedyś,bo na razie po zainstalowaniu Nv app i globalnym ustawieniu DLSS override BM:Wukong w końcu zatrybił na presecie K Edytowane 2 Września przez X360 1
Kabor 460 Opublikowano 3 Września Opublikowano 3 Września Taka mała sugestia bo już nie jedne dziwne rzeczy w komputerach widziałem ;-). W NVIDIA Inspector zamiast ustawić profil globalny może trzeba ustawić profil dla konkretnej gry. Dużo roboty nie ma ja bym sprawdził.
galakty 3 324 Opublikowano 3 Września Opublikowano 3 Września W inspectorze zawsze ustawia się profil per gra.
Adikon 140 Opublikowano 3 Września Opublikowano 3 Września Liczyłem na to, że wystarczy aplikacja Nvidia, globalnie generator i będzie działać w praktycznie każdej grze, ale się okazało, że na razie nie działa w żadnej w które gram 😆. Pozostałe mają już swój, więc nie widzę sensu instalowania apki. Mam nadzieję, że to się zmieni...
caleb59 1 621 Opublikowano 3 Września Opublikowano 3 Września U mnie pięknie się sprawuje w Escape From Tarkov - Smooth Motion pasuje tam idealnie bo nie ma co liczyć na optymalizacje ze strony autorów gry.
JohnyWol 81 Opublikowano 3 Września Opublikowano 3 Września (edytowane) 9 godzin temu, Adikon napisał(a): Liczyłem na to, że wystarczy aplikacja Nvidia, globalnie generator i będzie działać w praktycznie każdej grze, ale się okazało, że na razie nie działa w żadnej w które gram 😆. Pozostałe mają już swój, więc nie widzę sensu instalowania apki. Mam nadzieję, że to się zmieni... Jeżeli do apki Nvidii doinstalujesz sobie DLSS Override z linka którego dałem wyżej czyli https://github.com/kaanaldemir/DLSS-Override-For-All-Games to będziesz mógł sobie ustawic co i jak chcesz do każdej gry dodanej do aplikacji, a że Nvidia praktycznie na bieżąco dodaje wsparcie dla nowych gier to bedzie działać tak jak powinno i jak sobie to wyobrażałeś Edytowane 3 Września przez JohnyWol 1
Adikon 140 Opublikowano 6 Września Opublikowano 6 Września Wiem, że tutaj są lepsze opcje niż sam panel NV, ale wrzucam swoje ustawienia na których obecne sterowniki radzą sobie całkiem nieźle, gdzie wcześniej był problem z np. trybem niskiego opóźnienia. Monitor 144 i stąd blokada na 138 fps
ronaldo864 122 Opublikowano 6 Września Opublikowano 6 Września Skoro monitor ma 144hz to dlaczego blokada na 138, a nie na 141 ???
Adikon 140 Opublikowano 6 Września Opublikowano 6 Września Jakiś czas temu trafiłem na artykuł wyjaśniający tę zależność (chyba reddit). I tak działa gsync, więc bez większego znaczenia, bo w niektórych grach mam na 100/120 fps, ale podobno dla 144 powinno być 138 klatek Niestety nie mogę znaleźć tego wpisu ;/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się