Skocz do zawartości

Zakup laptopa z x-kom Outlet - szukam prawnika - próba oszustwa przez firmę


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemka

 

Kupiłem ostatnio laptopa w xkomie na outlecie przez neta - Gigaszit G5 KF z 4060. Zakup przez ich stronę www.

https://www.x-kom.pl/p/1294967-laptop-15-16-gigabyte-outlet-g5-kf-i5-12500h-16gb-512-win11x-rtx4060-144hz.html

 

Jedyną wadą jaką miał mieć ten laptop to rysa na topie.

 

Okazało się ze kilka klawiszy zachowuje się dziwnie - niektóre klawisze nie odbijają - tak jakby klawiatura była zalana. Co ciekawe wyglądała jak nowa - zero oznak używania.

Po dłuższym namyśle zrobiłem zwrot  14 dniowy - nie podając jego powodu.

Na karcie produktu nie było nic o tej wadzie.

Drugą - czyli wear level baterii na poziomie 40% można pewnie pominąć.

 

Zwrot został przyjęty - ale dziś widzę że jest nowy status - wysyłka do Autoryzowanego serwisu producenta. 

Myślę - oho - ciekawe czy z powodu tej klawiatury. Okazało się ze tak. Na czacie zostałem powiadomiony że laptop został do mnie wysłany bez tej wady co jest kłamstwem.

Dla mnie wygląda to na celowe działanie firmy - wysłać uszkodzonego  laptopa (z wadą ukrytą) i czekać czy klient o niej  napisze - jak nie - wysłać na serwis i wmówić klientowi że on to zrobił. Można ? Można.

Nie uwierzę że poprzedni serwisant wystawiając tego laptopa w Outlecie tego nie sprawdził .. Za to teraz nagle sprawdził i od razu wiedział co jest nie tak (wiedział które klawisze sprawdzić) ? 

 

Znacie kogoś kto bedzie w stanie mi pomóc ?

 

Z oczywistych względów (jako że xkom też pewnie to przeczyta) nie podaję szczegółów. 

 

Czy ktoś miał z Was podobny przypadek i jak się to skończyło ?

 

Opublikowano

Jak to mówią chytry dwa razy traci :) Ile żeś chciał na tym outlecie zaoszczędzić? 

 

Dlatego branie czegokolwiek z outletu jest nieporozumieniem, 4 razy się uda, a za 5 będą kwiatki jak u kolegi. 

 

Będę śledził temat, ciekawe jak się to rozwinie :) 

Opublikowano

Droższe rzeczy niż 1k zł zawsze rozpakowuje pod kamerą i z grubsza sprawdzam.

Jako że kamerkę mam m.in w przedpokoju przed samym wejściem, to jak kurier przynosi paczki to od razu można zrobić unboxing. 

Już 2 razy uratowało mi to tyłek.

 

 

  • Haha 1
Opublikowano

Kiedyś kupiłem z outletu x-kom zasilacz, który piszczał niemiłosiernie po włączeniu. Odesłałem z opisem, że piszczy, zwrócili pieniądze bez żadnych problemów.

 

Tak jak koledzy wyżej napisali, niestety źle zrobiłeś, że wysłałeś zwrot bez podawania przyczyny. Przy zwrocie 14 dni, sklep ma prawo potrącić za uszkodzenia czy zużycie sprzętu i w tej sytuacji masz słowo przeciw słowu. Oni twierdzą że wady nie było, bo nie mają nic wpisane w systemie, Ty twierdzisz że była, ale nie poinformowałeś o tym sklepu. No i klops.

 

Trzeba było odesłać z informacją, że laptop ma wady o których nie było informacji w ofercie, niezgodność z umową i już. 

 

Przy takim obrocie jaki ma x-kom, małe szanse, że ten komputer dwa razy sprawdzała ta sama osoba. Ot pech, że Twój zwrot ktoś sprawdził dokładniej, niż wcześniej gdy wstawiali komputer do outletu. Czy to celowe działanie? Szczerze wątpię.

 

Teraz mimo wszystko próbowałbym się dogadać ze sklepem.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Sprawa zakończyła się pomyślnie dla mnie - xkom zwrócił mi kaske :) I nie że ich cisnąłem czy coś w tym stylu .. Nie . Sami zaproponowali zwrot. 

Fakt że mało u nich nie kupuję - jak na zwykłego zjadacza chłeba  - ale miło że ktoś zwrócił na to uwagę że nie jestem dla nich jakimś randomem którego można zignorować  :)

 

 

 

  • Like 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Udostępnione gamepleye to głównie pierwsze misje. Pod koniec już jest masakra.
    • Cześć   1. Szukam porady od bardziej doświadczonych osób. Rozważam sprzedaż mojego obecnego urządzenia. Chciałbym zapytać o moje szanse na jego sprzedaż oraz o realistyczną cenę, jakiej mógłbym się spodziewać (szacunkowo). Nie chcę sprzedawać urządzenia w tym miejscu – i tak jeszcze nie mogę go sprzedać. 2. Możecie też doradzić w kwestii podejścia Asusa do klientów i gwarancji. Chciałem wysłać im swoje urządzenie, może nawet dołączyć wydrukowaną kartkę z opisem wszystkich problemów. Czy powinienem zaznaczyć, które usterki nie zostały spowodowane przez użytkownika? Kojarzę, że czytałem kiedyś o przypadkach, gdzie Asus odrzucał reklamację i domagał się opłat za naprawę, ponieważ "klient sam spowodował uszkodzenia" (wyrazili się w stylu – "tak, istnieje błąd po naszej stronie, ale jest też usterka spowodowana przez Ciebie, więc należy się opłata, inaczej odsyłamy").   Moje obecne urządzenie: - Laptop 2-w-1: Asus Zenbook 14 Flip OLED UP5401ZA-KN037W (16 GB RAM, 12. generacja Intel Core i5-12500H) - Gwarancja wygasa 2026-01-19. Jest to rozszerzona gwarancja, zakupiona przeze mnie w zeszłym roku przez MyAsus - Kupiłem ten laptop jako nowy u oficjalnego polskiego partnera Asusa / w jednej z lokalnych sieci RTV około dwa lata temu. Cena początkowa wynosiła około 5600 PLN - Rysik działa. Sprawdza się wystarczająco dobrze do notatek i prostszych rysunków   Obecne problemy: - Żałosne wsparcie sterowników. Nie spotkałem się z tej strony z problemami, jednak wsparcie jest marne. - Drobne uszkodzenia zewnętrzne: wygięty metal z tyłu ekranu i z jednej strony - Klawisz „C” rejestruje tylko ok. 50% naciśnięć, mimo sprawnej mechaniki - Problemy z profilem kolorów: kilka miesięcy temu nastąpiło nagłe zmniejszenie nasycenia kolorów we wszystkich trybach kolorów w MyAsus. Podejrzewam błąd oprogramowania Asusa lub Windowsa. Przeciętny użytkownik raczej by tego nie zauważył, ale ja zajmuję się projektowaniem i to widzę. Dla większości osób ekran nadal wyglądałby świetnie i ogólnie nadal mi się podoba. Nie ma żadnych efektów halo/fringing, wypaleń, wszystko jest ostre - Słabe chłodzenie od nowości. To ewidentnie urządzenie biurowe. Lekkie granie działa, ale laptop robi się bardzo ciepły w dotyku. Normalne zadania i Photoshop nie powodują problemów z temperaturami - Przycisk zasilania jest lekko przekrzywiony i luźny, co spowalnia odczyt linii papilarnych. Było tak od początku zakupu - Ładowarka ma częściowo otwarty kabel (guma przy końcówce wyszła z obudowy) - Od drugiego dnia użytkowania wentylator wydaje czasem dźwięki z powodu drobinki w wlocie powietrza (słychać latającą tam drobinkę). Nie spowodowały tego żadne upadki ani uderzenia – myślę, że coś tam wpadło lub ukruszył się plastik   Plany:   Skorzystam z gwarancji Asusa, żeby naprawić i przywrócić urządzenie do ustawień fabrycznych, a następnie sprzedam je na Allegro lub OLX (preferuję Allegro), a jeśli się nie uda – wystawię na eBayu.   Nie podoba mi się ilość usterek i bardzo wysoka cena początkowa. Poza tym to solidny laptop biurowy, z możliwością lekkiego grania i dość komfortowego korzystania z Photoshopa. Wydaje mi się, że ktoś będzie z niego zadowolony po naprawie.  
    • To akurat nie ma znaczenia bo każda ze wsparciem z tym cpu sobie poradzi i nie ograniczy mu wydajności  
    • To nawet nie chodzi o opłacalność samego proca, ale o całokształt, do tego proca trzeba kupić i płytę na którą już nic innego jak core ultra 200 nie wsadzę, więc zakup bez sensu. Intel wypuścił socket na jedna serie CPU i tyle. Nawet jak by ten 285k bił na głowę wszystkie inne CPU i to w wszystkich zastosowaniach, to i tak wolał bym kupić coś delikatnie słabszego ale z możliwością wymiany na coś nowszego.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...