Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy pomóżcie bo ja już nie jestem w stanie zrozumieć co się dzieję i dlaczego.

Płyta główna: Gigabyte z690 ud ddr4
Procek: i5-13600KF

Od kupienia PC, na biosie F22 miałem ustawiony UV w ten sposób, że na Vcore CPU dałem wartość 1,115v i obniżyło mi to temperatury do 76stopni - około 15-20 stopni spadku - w cinebenchu okolice 24k 
Dzisiaj @zozolek przestrzegł mnie, żebym wgrał bios z poprawką mikrokodu, bo UV nie uratuje mnie przed degradacją procesora. - Bios F29
No okej to zrobiłem to i bez UV wynik w cinebenchu spadł do 22,500 a temperatury były około 88 stopni.
Zrobiłem UV tak jak na poprzednim biosie F22 - vcore cpu 1,115v - efekt? Cinebench pokazuje 10300
No i tu zaczyna się zabawa, jako, że jestem laikiem, to z pomocą chatu GPT pół dnia próbowałem to ustawić i w efekcie osiągałem wyniki na poziomie 10300-15000 w cinebenchu.
Probowalem ustawiac rozne wartosci vcore, oprocz tego zmienialem LLC na high i turbo - dalej tragiczne efekty.
Probowalem bawic sie z offsetem dajac minusowe wartosci, dalej tragiczne wyniki.
Pomyslalem sobie, hmm moze mi sie faktycznie procek rozjebal? Wgralem znowu bios z 2022r. - F22
No i bez problemu wrocilem do stanu sprzed dzisiejszej mordęgi.

Spoiler

F22UV1_115v.thumb.png.ca9ace57fb50c0f47ebd1e3e04379330.png

Jak zobaczycie na tym ss, pojebane wartosci pokazuje HWMonitor, jak np utylizacje na poziomie 145%, albo PL1/2 na 4095 W i tak bylo zawsze na tym biosie, mimo wszystko przynajmniej procek mi na nim normalnie działa.
I teraz pytanie, co dalej? Mam siedziec na starym biosie i liczyc na to, ze mi nie jebnie? Bo na nowym biosie nie jestem wstanie ustawic go do jakicholwiek sensownych wartosci :C

Opublikowano (edytowane)

Po wgraniu nowszego biosu powinna być zakładka z mikrokodem do wyboru. Najnowszy mikrokod ma blokady i przez to CPU tak się zachowuje. Jeżeli ustawiłeś 1.115v to jak ma się niby coś zdegradować ? Bzdura 

Edytowane przez Tornado3
  • Like 1