Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

@Send1NDzięki za odpowiedź :) Ale nadal nie rozumiem skąd po aktualizacji 576.02 ten spadek zegarów oraz 0 RPM wentylatorów w bezczynności gdzie wcześniej nigdy tak nie miałem?

Edytowane przez Santino
Poprawki
Opublikowano

Twoja karta ma tryb półpasywny i na auto bez żadnych zmian wentylatory nie będą się kręciły dopóki temperatura nie przekroczy 50-52stopni więc skoro wcześniej obracały ci się cały czas na niskich obrotach to znaczy że musiałeś sam wprowadzić jakieś zmiany

Opublikowano
W dniu 23.04.2025 o 03:50, Santino napisał(a):

Nie wiem czy to istotne ale podczas Benchmarka Furmarkiem pomimo skończenia się już Benchmarka obroty wentylatorów dalej powoli wzrastają pomimo stabilnej temperatury karty jak i hot spotu na poziomie 58/69 stopni.

O opisu pierwszego posta wynika, że wszystko jest w porządku z wyjątkiem tego, co zacytowałem. Czy po grze w normalną grę obroty też wzrastają?

Opublikowano

No ale tak właśnie ma byc to wcześniej miałeś "zle" :E karta bez żadnych zmian "plug and play" powinna całkowicie wyłączać wentylatory gdy temperatura spadnie poniżej 50c a powyżej 50 je odpalać, jeżeli wcześniej kręciły ci się cały czas nawet gdy karta miała 30 stopni w idle to bardzo dziwne jeżeli niczego sam nie zmieniałeś np krzywej w msi afterburner wyłączając 0fan rpm :hmm:

Opublikowano

@Send1N Czyli wcześniej miałem złe myśląc, że takie są domyślne ustawienia. Wentylatory chodziły nawet przy temperaturze poniżej 30 stopni na 1000 obrotów. Chyba, że samo zainstalowanie MSI Afterburner coś zmieniło bo ja krzywej wentylatorów nigdy nie ruszałem. A te minimalne napięcie i zegary gdy karta faktycznie jest w trybie bezczynności czyli na pulpicie, podczas przeglądania neta czy instalowania czegoś też jest prawidłowym zachowaniem? Bo przed aktualizacją sterowników zegary i napięcie były na normalnym poziomie nawet na pulpicie. I jeszcze jedno pytanko czy Twoim zdaniem Furmark jest dobrym programem do testowania karty graficznej? Bo wcześniej ktoś w tym wątku napisał żebym go zostawił bo można kartę uceglić. Dzięki za pomoc :)

Opublikowano

Teraz masz tak jak powinno być a wcześniej było coś namieszane - to tak w skrócie, furmarkiem nie uwalisz karty ale nie widzę sensu w nim testować ewentualnej stabilności po OC/UV bo zegar rdzenia będzie niższy niż w grach czy innych benchmarkach.

  • Upvote 1
Opublikowano

@Send1N Dzięki dzięki czyli i tak najczęściej wyjdzie w praniu ;) Pytałem tak szczegółowo o kartę bo ma ostatnie 3 miechy gwarancji więc jakby działo się coś podejrzanego to zawsze można skorzystać ale wszystko mi wyjaśniłeś teraz wiem, że to normalne :)

  • Like 1
Opublikowano
W dniu 26.04.2025 o 09:32, wamak napisał(a):

O opisu pierwszego posta wynika, że wszystko jest w porządku z wyjątkiem tego, co zacytowałem. Czy po grze w normalną grę obroty też wzrastają?

Z tego co zaobserwowałem grając do tej pory obroty nie wzrastają i wszystko działa normalnie wrzucam screeny na potwierdzenie zrobione po ponad 2 godzinach gry pozdrawiam :)

1.png

2.png

3.png

  • Like 1
Opublikowano

Co to za karta, że power powyżej 200Wat nie odbija się od ściany ?

A pobierz malutki, już leciwy teścik, który potrafi docisnąć kartę i niech ten test leci powiedzmy z 10 minut. W tym czasie niech będzie odpalony GPU-Z "sensors"

 

Stone Giant: https://international.download.nvidia.com/downloads/cool_stuff/demos/StoneGiant-Setup.exe

 

Moje fotki pokazują właśnie 10 minut tego testu (to nie jest benchmark z wynikami, to test technologiczny dla ówczesnej teselacji :E ) Po uruchomieniu testu pojawi się Gigant, który będzie się kiwać na boki (dynamiczna scena) no i niech się kiwa 10 minut bez ruszania myszką. Pokaż odczyt GPU-Z "sensors" jak na fotce poniżej z mojej karty. W GPU-Z nie ustawiaj maxymalnych odczytów, tylko rzeczywiste. Ciekawy jestem poboru mocy karty i paska TDP :) Dodam, że moja 3060ti jest po UV na 1800mhz/850mv :)

Test ustaw na 4K w oknie, żebyś mógł widzieć GPU-Z. Fotkę po 10 minutach zrób jako zrzut ekranu w paincie w czasie testu, żeby zegary w 3D były widoczne.

 

1.jpg

 

GPU_Z rozwiń, żeby go było widać całego (chwyć krawędź i przesuwaj) Dodatkowo  tego pokazałem monitoring/kontrole wszystkich wentylatorów w komputerze w programie FanCntrol, którego można sobie za darmo pobrać: https://getfancontrol.com/

 

2.jpg

 

 

Opublikowano (edytowane)

PWR masz na zielono, czyli karta chce, ale nie może dać z siebie więcej, bo jakiś burak w Nvidii przy TUF ustawił TDP na 200 Wat. Ale można bez grzebania wykonać UV, jak u mnie i obniżyć pobór mocy karty o dobre 50 Wat praktycznie bez straty na wydajności. Send ma w tym doświadczenie :)

 

Mea kulpa (krzywa napięć/taktowań po uV)

 

4.jpg

 

Oryginalna krzywa:

 

5.jpg

Edytowane przez leven
  • Upvote 1
Opublikowano

@levenDzięki za wyjaśnienie i rady doceniam :) Rozumiem czyli @Send1N "Nocny Łowca" ma doświadczenie w UV :D I dzięki za Twoją krzywą pozdro :)

@Send1N @leven Chłopaki nowe stery od Nvidii 576.28 ale Ja to chyba już dziękuję i postoję, a co Wy na to tym razem wszystko naprawdę naprawili czy kolejne BetaEksperymenty? :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • 1. Czy Curve Optimiser dla integry działa inaczej niż dla CPU? Mi wraz z upływem czasu napięcie zasilające integry rośnie. 2. Po podłączeniu oddzielnej karty graficznej integra mi się nie wyłącza (płyta to MSI PRO B650M-P). To normalne?
    • Obejrzałem wiele opinii przed premierą, tak samo jak wy. Nie było gry, były opinie tych którzy mogli ją przetestować przed premierą.   I to też jest ciekawostka, do czego potrzebni są ci ludzie, skoro gra jest kiepska ? Jaki mieli mieć wpływ ?   Nie wymądrzam się, ale przez ostatnich kilka miesięcy robię ffb i setupy jak najęty i przynajmniej mogę powiedzieć, że byłem na start gry przygotowany żeby ją prawidłowo przetestować.   Wystarczyły mi 3 godziny, żeby znaleźć w grze jej strukturę w zakresie kierowania i ustawień samochodów - dla mnie to jest najważniejsze, to jest baza.   Reszta jest oprawą i przynajmniej w czasie testu nie powinna przeszkadzać. Początkowe okolice 60-70 FPS były grywalne tak jak na konsoli, lagi były tylko na Replay-ach. Ale gra w kokpicie była płynna i nie przeszkadzała w skupianiu się na jeździe. Jedyne co mogło potwierdzać problem, to wskazania licznika FPS.   A potem wydali patch i wydajność jest na oczekiwanym mentalnie poziomie, licznik FPS pozwala uspokoić emocje   Nie wiem kto ma rację, czy ja czy on, nie interesuje mnie to w takim ujęciu. Fakty - przynajmniej te przedstawione - są takie, że co widzę opinię, to nikt nie wchodzi głębiej w ustawienia. Wszyscy wsiadają jadą i narzekają. A w okienku parametrów na temperaturach opon jak byk widać, że są na domyślnym poziomie.   Już samo to nie daje mi podstaw żeby odnosić się do tych opinii poważnie. Ale o zgrozo, wszyscy na nie czekają, na tego typu opinie.   Trailbraking wychodzi gdy samochód się dobrze prowadzi. A jeśli się nie prowadzi, to raczej nic nie wychodzi, co widać na większości opiniujących filmów.     Na razie ludzie, którzy mają lepsze pojęcie o ustawieniach w większości się nie wypowiadają. Fakty są takie, że na razie tylko @GamersMuscle siedzi i rozkminia podstawy i podaje wskazówki.   Resztą się zlatuje na to sępie sabatowisko.
    • Dobrze, że nie posłuchałem i kupiłem 5060ti 16GB   Brolly kupuj jak najszybciej coś z 16/24GB Vram, bo ceny zaczną lecieć w górę i zostaniesz na 3060
    • Krzysiek fajny chłopak, ale czasami kalafiorkuje jak KV2 na trollu. Z tą NMP wyskoczył jak pryszcz na twarzy niemyjącego się nastolatka. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...