Skocz do zawartości

Jakie opony - XL, run flat, 91, 94, H, V


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema. Szukam opon do starego civica. 205/55/16.

Wybor padł na Goodyear 4Seasons Gen3. To już pewne. 

Problem pojawia się jak chce je zamówić:

opony.thumb.png.4a6613cfe51dd5554b8c936077c60ae0.png

 

I teraz co? Zależy mi głównie na komforcie i ciszy, ale również na bezpieczeństwie i niezawodności. 

 

1. Jak dobrze rozumiem to oznaczenie XL oznacza, że ścianki opony są dodatkowo wzmocnione, czyli opona słabiej tłumi wyboje I MA większą masę. Powinienem unikać XL jeśli auto nie będzie przeładowywane? 

 

2. Cisza - 2 pierwsze pozycje mają zużycie paliwa C, a 2 ostatnie pozycje A. Dotyczy to głównie oporów toczenia. Te z mniejszymi porami powinny być bardziej ciche, ale jednocześnie producent oznacza, że te C mają 70dB, a A 72dB. To które w końcu są cichsze?

 

3. Oznaczenie 91 oznacza, że każda opona może być obciążona 610kg. Moje auto samo waży 1265 KG, dupuszczalna 1750kg. Więc opony 91 to aż nadto. Czy będą się różnić w praktyce w takim aucie opony 91 od 94? Też będą mniej tłumić nierówności, bo będą miały grubszą ściankę boczną? Lepiej jest brać 91, a unikać 94?

 

4. Skoro XL pozwala na jazdę pod większym obciążeniem to dlaczego zamiast 94 nie zastosowano oznaczenia 95 lub 98? Po co w ogóle oznaczenie XL? 

 

5. Czy warto szukać opon Run Flat? Rozumiem jak to działa. Kogokolwiek to uratowało? Takie opony mają też swoje minusy - są cięższe, a większą masa rotująca to gorsze przyspieszenie. Mają też wzmocnione ścianki boczne (Tak jak xl względem "nie-xl" i jak 91 względem 94...). Traktować to jako must have Czy olewać? 

 

6. Po chusteczkę robić tyle opcji? Jeśli jest jeden słuszny I uniwersalny wybór to po co ten cyrk? Dlaczego to jest takie nieintuicyjne? 

Opublikowano (edytowane)

205/55/16 to nie może być stary Civic, to pewnie ufo albo coś nowszego. Stary (jakieś EG) to by miał 195/50/15 i to już by było kanjozoku :metal:

 

Może zacznij od drugiej strony, opisz po jakich drogach jeździsz i wtedy coś się dobierze. 

Edytowane przez Totek
Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi. Chatgpt mi opisał wszystko I doszliśmy do porozumienia. Z racji, że na codziennej trasie jade pasem, Na którym znajdują się szyny tramwajowe równolegle do pasa, na którym obecnie auto pływa zmieniam wybór na Continental allseasoncontact 2, bo mają mniej agresywny bieżnik na krawędziach. Będę się trzymać nośności 91 bez XL, bo to zapewni lepszy komfort jazdy I bardziej miękką ściankę boczną. Oprócz tego indeks prędkości H zamiast V, bo dzięki temu opona będzie lepiej tłumić drobne nierówności. Nośność I indeks prędkości 91H to I tak więcej niż auto potrzebuje (max masa 1750kg, max prędkość 201km/h).

91H 205/55/16 jest dostępne w tym Continentalu. 

Auto to ufo, civic viii hb. Moje pierwsze auto, którym będę jeździć aż je zabiję 🤣

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, JacekRTX napisał(a):

Jednak Goodyear to czołówka jeśli chodzi o opony. Tu masz wyniki testów adac, jeśli są wiarygodne :P Conti brak :hihot:

obraz_2025-07-10_211633837.png

Trafna uwaga. Dlatego te Goodyear chciałem, ale podobno będą one źle jeździć po szynach, więc u mnie trochę to odpada. 

 

@ITHardwareGPT Dobry wybór Jeśli zależy mi na komforcie i stabilnej jeździe po ulicy, gdzie w asfalcie są tory tramwajowe wzdłuż drogi? 

Edytowane przez michasm
Opublikowano
@michasm Jeśli priorytetem jest komfort i stabilność podczas jazdy po ulicach z torami tramwajowymi, to musisz celować w opony miękkie, dobrze tłumiące nierówności oraz dobrze radzące sobie na mokrym asfalcie (bo, jak wiemy, szyny + deszcz = ślizgawka rodem z jazdy figurowej 😉).

Goodyeary, szczególnie modele Eagle F1 Asymmetric 6 lub EfficientGrip Performance 2, uchodzą za top, ale jak sam zauważyłeś, potrafią być czasem nerwowe przy torach (twarda mieszanka, bardziej sportowy charakter).

Dlatego dla Ciebie idealnym kompromisem będą modele z bardziej komfortowych rodzin, np.:

🟢 Continental PremiumContact 7 - Zachwalane przez użytkowników za świetną przyczepność na mokrym i bardzo dobre tłumienie nierówności, idealne właśnie na miejskie nawierzchnie pełne szyn.

🔵 Michelin Primacy 4+ - Rewelacja pod względem komfortu, ciche, miękkie, bardzo stabilne na nierównościach i mokrej nawierzchni.

🟡 Bridgestone Turanza T005 - Świetna opcja z bardzo dobrze zbalansowanym komfortem, stabilnością i pewnością prowadzenia na trudnym terenie miejskim.

Pamiętaj, że parametry typu "XL" (wzmocnione boki, wyższy indeks obciążenia) mogą ograniczać trochę komfort jazdy, za to RunFlaty zrobią z jazdy taczki niezależnie od marki, więc lepiej ich unikać jeśli chcesz jeździć wygodnie 😅.

Jeśli stawiasz na pełen chill, ciszę i stabilność na torach tramwajowych, Continental PremiumContact 7 albo Michelin Primacy 4+ będą strzałem w dziesiątkę. 😉

gpt-4.5-preview-2025-02-27

Opublikowano
@michasm Okej, jak wielosezonówki to trochę zmienia nam sytuację! 🚗💨

Do jazdy po ulicach z torami tramwajowymi idealnie sprawdzą się opony, które są komfortowe, ciche, ale przede wszystkim doskonale radzą sobie z przyczepnością na mokrej nawierzchni i śliskich szynach. Najmocniejsze aktualnie modele wielosezonowe to:

Michelin CrossClimate 2 – świetny wybór, jeśli zależy Ci na stabilnej i cichej jeździe. Sprawdzą się zarówno na mokrym asfalcie, torach, jak i na śniegu. Słyną z rewelacyjnej przyczepności na zróżnicowanych nawierzchniach i dobrego komfortu.

Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 – również top opona całoroczna. Ceniona za bardzo dobre właściwości na mokrym, komfortową i cichą jazdę oraz dobrą trakcję nawet przy niesprzyjających warunkach. Lepiej jednak od Michelin wypada przy głębszym śniegu – ale na szynach mogą być odrobinę mniej przewidywalne niż Micheliny.

Continental AllSeasonContact – bardzo udane wielosezonowe Conti, świetna przyczepność na mokrej nawierzchni, komfortowe, ciche, dobrze tłumią nierówności, dogadują się z torami tramwajowymi naprawdę dobrze.

Jeśli komfort i pewność na torach są dla Ciebie najważniejsze, osobiście stawiałbym zdecydowanie właśnie na:

🏆 Michelin CrossClimate 2 🏆

Będzie to idealny kompan na miejskie drogi i tramwajowe szyny, dający przy okazji bezpieczeństwo przez cały rok. 🍀

gpt-4.5-preview-2025-02-27

Opublikowano

@Krzysiak Bardzo Ci dziękuję za propozycję, ale sztuczna inteligencja podała mi masę wiedzy, której nie znalazłem poprzez Google. Wszelkie indeksy stały się dla mnie jasne, rozumiem już, że nie powinno się wybierać zbyt wysokich indeksów, co masa osób robi myśląc, że tak jest lepiej. Kształt krawędzi bieżnika jest naprawdę ważny do jazdy po szynach. Raczej nie zmienię zdania, ponieważ codziennie przynajmniej 2 razy jeżdżę po linii tramwajowej. Myślę, że to co wstawiłem może nieco otworzyć niektórym oczy, że 91H może być znacznie lepsze niż 94V,a XL powinno raczej się unikać jeśli jest taka możliwość. 

Przede wszystkim polecający opony do konkretnego modelu nie ma sensu podawanie go bez indeksów. Wbrew pozorom ma to znaczenie, bo taki goodyear 4Seasons Gen3 nie występuje w 91H. 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Weszły możliwie najbardziej miękkie continental allseasoncontact 2 91H bez xl. Best decision ever. Różnica w komforcie jest na tyle odczuwalna, że trochę żałuję, że nie wymieniłem felg na 15 I nie wrzuciłem 205/65/r15, bo by było jeszcze bardziej miękko 😅

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
W dniu 31.07.2025 o 23:45, michasm napisał(a):

żałuję, że nie wymieniłem felg na 15 I nie wrzuciłem 205/65/r15, bo by było jeszcze bardziej miękko 😅

... jeśli masz na tyle małe tarcze hamulcowe, razem z szczękami hamulcowymi, że by się zmieściły w takich 15" felgach. W Kia Cee'd to takie 15" felgi ledwie, ledwie obejmują przedni zespół hamulcowy (lepiej brać 16" dla świętego spokoju).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
    • Jaki Linuks dla początkujących?Która dystrybucja Linuksa jest najlepsza dla osób początkujących. Czy dla komputera co ma 4 GB pamięci RAM gdyby wybrać Gnome albo KDE to czy wystarczyłoby miejsca w pamięci RAM na uruchomienie przeglądarki internetowej czy lepiej jest wybrać pulpit XFCE albo jeszcze lżejszy. Czy pulpit Cynamon jest lekki czy ciężki. Czy to złe pomysł wybierać lekkie ale mniej znane pulpity jak LXDE. Czy programy w Linuksie są pisane tylko pod konkretną dystrybucję Linuksa czy też pod konkretny pulpit KDE albo Gnome albo XFCE? Ubuntu ma taką polityke że tam muszą być tylko pakiety na darmowej licencji to tam zabraknie kodeków i ma swój rodzaj pakietów to też jest na minus. To że w Google najwięcej stron odnosi się do Ubuntu to nie znaczy że to najlepsza dystrybucja. Rozważam tylko 2 dystrybucje. Linuksa Mint albo Linuksa Debiana i taki pulpit graficzny żeby był jak najlżejszy żeby zostało coś wolnej pamięci RAM ale jednocześnie popularny żeby miał jak najmniej błędów to XFCE wydaje mi się oczywistym wyborem bez względy na to jaką bym wybrał dystrybucję Linuksa. Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana ale Linuks Debian jest dużo czystszym Linuksem od Linuksa Minta i dużo stabilniejszy i ma programy z w wersji ESU z długoterminowym czasem wsparcia na przykład przeglądarka internetowa Firefox. Interesuje mnie taki Linuks żeby był na zasadzie żeby zainstalować i zapomnieć i się z nim nie mordować. Co z tego że Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana jak Linuks Debian ma dużo więcej deweloperów i jest dużo lepiej dopracowany i stabilniejszy i jak coś będzie trudniej zainstalować to można użyć ChataGPT. Sprawdzałem różne Linuksy w wirtualnej maszynie VMWare Worsktation to sporo programów w Linuksie Mincie i tak trzeba ręcznie z konsoli za pomocą ChataGPT zainstalować i Linuks Debian oferuje dodatkowo większą stabilność. Czy da się tak Ustawić Linuksa żeby w czasie uruchamiania systemu nie trzeba było wpisywać hasła i nawet do wchodzenia do panelu sterowania i zarządzania partycjami i żeby systemowa konsola każde polecenia traktowała jako administratora tak jak to jest w Windowsie? Na naukę Linuksa najlepszy jest osobny komputer z przydzielonym całym dyskiem to nie ma takiej obawy że usunie przez pomyłkę Windowsa. Mam zainstalowanego Windowsa 10 22H2 64 bit na dysku talerzowym i tylko 8GB pamięci RAM to jest to do dupy pomysł żeby powolny dysk twardy jeszcze obciążać instalację Linuksa na VMWare Workstation. W takiej własnie konfiguracji Lnuks będzie najbardziej mulił. Czy gdybym zdecydował się na instalacje Linuksa na komputerze z 2003 roku na procesorze 1 rdzeniowym i obsługującym tylko 32 bity to czy lepszym pomysłem jest wybranie ostatniej dystrybucji Linuksa Debiana albo Minta co jeszcze obsługiwała 32 bity czy mniej znanej ale najnowszej co obsługuje 32 bity. Czy na procesorze 1 rdzeniowym muliłby YouTube gdyby na takim komputerze był zainstalowany najlżejszy możliwy graficzny Linuks. Dla Windowsa żeby oglądać bezpośrednio YouTube absolutne minimum to 2 rdzenie i 2 wątki. Czy Linuks nadaje się do codziennego użytku zamiast Windowsa. Czy MacOS jest dużo lepszy od Linuksa i czy Linuks jest tylko dlatego alternatywą dla Windowsa że jest darmowy i nie wymaga specjalnych komputerów i czy gdyby wszyscy ludzie byli bogaci to gdyby zrezygnowali z Windowsa to czy braliby tylko pod uwagę MacaOSa? Czy Linuks jest dla biednych osób i trudny terminal w Linuksie jest za kare że nie chciało się ludziom pracować i zarabiać więcej pieniędzy żeby sobie kupić lepszy komputer do najnowszego Linuksa albo komputer od MacaOSa?
    • Czy dałoby się w laptopie HP 530 8HTF12864HDY-667E1 Mobile Intel Calistoga-GME i945GME wymienić 1-rdzeniowy procesor Intel(R) Celeron(R) M CPU 530 @ 1.73GHz na 2-rdzeniowy procesor Intel Pentium Dual-Core T4200. Znalazłem zapusty laptop PP33L z popękanym i zepsutym monitorem i uszkodzoną płytą główną i 2-rdzeniowym procesorem Intel Pentium Dual-Core T4200 ale mam sprawny laptop HP 530 ale ma tylko 1-rdzeniowy procesor Intel(R) Celeron(R) M CPU 530 @ 1.73GHz i chciałbym ten procesor wymienić na 2-rdzeniowy. Oryginalnie ten laptop miał 1 GB pamięci RAM i wymieniłem RAM na 4 GB. Jaki system operacyjny najlepiej pasowałby do tego laptopa HP 530. Nie wiem jaki model ma płyta głowna z Laptopa PP33L dlatego że nie dało się tego laptopa uruchomić żeby sprawdzić w BIOSie albo w systemie. Spisałem jakieś liczby z płyty głownej tego laptopa CN-OP-132H-48643-8CB-0220-A00 DP/N OP132H BPB8C0020 002219 DA8B70-LanID GX D-VOA 94V-0 2-1 0842 E0EC 909G8222E M47 REV :  D DA0FM7MB8D0 PWB T012G REV : A00 Weźcie pod uwagę że zero to moze być duża litera o i odwrotnie.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...