Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Testując różne ustawienia UV zauważyłem, że ustawienia domyślne lub OC z power limitem, bez wypłaszczania krzywej, skutkują mniejszym opóźnieniem między ruchem myszką a ruchem kamery - czyli input lagiem. Testowane UV było raczej delikatne, różnica FPS była zbyt znikoma dać tak zauważalny efekt. Czy to możliwe, że UV może skutkować zmniejszeniem responsywności? Różnicę zauważyłem w Tainted Grailu, potestowałem też w Robocopie - w obu grach nie ma NV Reflex, który być może w jakiś sposób to niweluje. (edit: w Robocopie jednak jest i był włączony podczas moich testów)

 

Na Reddicie znalazłem taki temat: https://www.reddit.com/r/overclocking/comments/16rbv6p/increased_input_lag_when_undervolting_the_vf/

Zdaje się potwierdzać moje obserwacje.

 

Miał ktoś podobne odczucia? Nie jestem w stanie tego zmierzyć, nie mam do tego sprzętu, a jestem bardzo ciekaw.

Edytowane przez eyeliner
Opublikowano

Nic takiego u siebie nie zauważyłem.

 

Zapisz sobie w MSI afterburner dwa profile, jeden z UV, drugi bez. Przypisz pod jakieś skróty klawiszowe i poprzełączaj się pomiędzy nimi w trakcie gry, bez Alt-Tab, to będziesz miał dokładne porównanie.

  • Upvote 1
Opublikowano
4 godziny temu, galakty napisał(a):

Input lag wzrośnie jeśli wydajność spadnie, więc tak, od UV może wzrosnąć jak się źle zrobi :E 

 

Ale że on to wykrywa ruchem myszką to podziwiam, mógłby zostać pilotem F-16 coś czuję. 

Profesjonaliści mierzą sprzętem input lag bo to są wartości tak niskie i niemierzalne przez ludzkie oko na tak niskich wartościach a tu proszę szpecę widza na oko 🤣🤣🤣

 

 

  • Haha 2
Opublikowano
3 godziny temu, Phoenix. napisał(a):

Profesjonaliści mierzą sprzętem input lag bo to są wartości tak niskie i niemierzalne przez ludzkie oko na tak niskich wartościach a tu proszę szpecę widza na oko 🤣🤣🤣

 

 

IL to nie musi być wartość "niska i niemierzalna przez ludzkie oko". Może być wysoka i mierzalna. Widzialna przez ludzkie oko. Jak różnica między 90 a 120 fps, mimo że u niektórzy nie widzą powyżej 24.

Opublikowano

Skończ te bzdury pisać, topowe monitory mają 15-18ms inputa i nie jesteś w stanie tego wyłapać bez sprzętu także skończ robić z siebie idiote. Lag musiłby wynosić z 50-100ms żeby mógł coś zobaczyć, a to wartość fikcyjna przy dzisiejszym sprzęcie.

Opublikowano

Jak nieodczuwalna? Mój stary monitor przy 144Hz był jak żyletka. Cokolwiek powyżej 10ms znacznie odczuwałem na niekorzyść. Gdybyśmy tego nie odczuwali w grach dynamicznych to nie byłoby monitorów 360Hz czy 500Hz

Total Display Lag (SMTT 2) (Measurements in ms)

17.0 60Hz

16.6 90Hz

14.0 120Hz

4.05 144Hz

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)
20 godzin temu, Send1N napisał(a):

Jakim cudem między 120 a 144 wyszła tak ogromna różnica?

Nie ma żadnej różnicy. Różnica jest dla tych co lubują się w papierkowych cyferkach;)

Edytowane przez kamilos69
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

@Send1N

W sumie nie było napisane co i czym testowane. Stary szrot ips/va sprzed 15 lat mierzony pro miernikiem może wypluć takie wartości jako "total intput lag".

Edytowane przez kamilos69
  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 2.08.2025 o 11:03, Send1N napisał(a):

Jakim cudem między 120 a 144 wyszła tak ogromna różnica?

Nie ma nawet takich sprzętów żeby mieć 4msc input laga ale jak widać niektórzy wgl mylą czas reakcji matrycy z input lagiem 🤣
Topowe oledy to mają 15-18ms impuls laga, nie mylić z czasem reakcji matrycy i czasem wyświetlania klatki bo to kolejna wartość.

W dniu 1.08.2025 o 05:05, hopes napisał(a):

Jak nieodczuwalna? Mój stary monitor przy 144Hz był jak żyletka. Cokolwiek powyżej 10ms znacznie odczuwałem na niekorzyść. Gdybyśmy tego nie odczuwali w grach dynamicznych to nie byłoby monitorów 360Hz czy 500Hz

Total Display Lag (SMTT 2) (Measurements in ms)

17.0 60Hz

16.6 90Hz

14.0 120Hz

4.05 144Hz

Sary monitor żyletka a czas reakcji matrycy to pewnie dramat, no ale tak to jest jak się nie potrafi operować pojęciami i nie ma się pojęcia o czym pisze, a w głowie tylko puste Hz monitora. 
 

 

IMG_3064.jpeg

Edytowane przez Phoenix.
  • Upvote 1
  • Kadajo zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...