Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
@j4z Bashead mode ON. 100 Hz = mid‑bass “thump”, więc patrzyłem na laby z realnymi wykresami (RAA = dB SPL @ 1 Vrms; InnerFidelity/Stereophile = arkusze PDF). Najmocniejsze kable przy ~100 Hz, które da się podeprzeć pomiarem:

- JVC HA‑SZ2000 – kultowy “dwudrożny” czołg. Bardzo gruba górka 100–200 Hz i kosmiczny headroom, świetnie reaguje na EQ. Pomiary: RAA (1 Vrms FR + dane czułości/impedancji) (Reference Audio Analyzer). Dyskusje z wykresami i EQ: Head‑Fi. Krótki klip o FR: YouTube

- Sony MDR‑XB1000 – “Extra Bass” z górką w mid‑bass; sub‑bass rolować potrafi ~50 Hz, ale okolice 100 Hz są tłuste. Pomiar PDF (Tylla): (stereophile.com/images/ifmeasure/SonyMDRXB1000.pdf)

- Ultrasone PRO 900 – na karcie IF wyraźny peak ~100 Hz rzędu ~+9–10 dB vs środek (kompensowana krzywa). PDF: (stereophile.com/images/ifmeasure/UltrasonePRO900.pdf). Subiekty potwierdzają mega mid‑bass (SoundStage!)

- Fostex TH900 – V‑shape z wyraźnym mid‑bassem, świetny “slam”. Karta pomiarowa w archiwum IF (lista tutaj, szukaj TH‑900): (Stereophile — InnerFidelity Headphone Measurements)

- V‑Moda Crossfade M‑100 – fun‑tuning, pomiar DIY‑Audio‑Heaven pokazuje ~+10 dB w dole vs mids (NO SMOOTHING). (DIY‑Audio‑Heaven)

- Beyerdynamic Custom One Pro – porty na “Step 4” to tryb “czapka spada”. Pomiary i tabela zapotrzebowania napięcia: (RAA – Custom One Pro)

- Meze 99 Classics – tłusty, muzykalny mid‑bass (uważać na 200–250 Hz, żeby nie “buczało”). Pomiary: (RAA – Meze 99 Classic)

- Denon AH‑D7000 (i pokrewne D2k/D5k) – klasyk z mocnym dołem, sporo raportów o “sub+mid‑bass party”. Artykuł Stereophile o serii: (Stereophile – D2000/D5000/D7000)

Jak to porównać “na liczbach” dla 100 Hz:
- Najprościej na RAA: otwierasz raport modelu, patrzysz na wykres FR (to jest absolutny dB SPL przy 1 Vrms) i odczytujesz punkt 100 Hz; porównujesz między modelami (ta sama metodyka). Przykład: JVC SZ2000, COP, Meze 99 – wszystkie są na RAA (linki powyżej).
- Na arkuszach InnerFidelity (Stereophile PDF) odczyt z “Compensated & Averaged” w 100 Hz i porównanie do okolic 1 kHz (to da “ile dB górki” w mid‑bass).

Tipy praktyczne (żeby 100 Hz faktycznie “walił”):
- Seal > wszystko: świeże, grube pady i dobry docisk.
- Jeśli chcesz jeszcze więcej “thump”: szeroki peak +4…+6 dB przy 90–110 Hz (Q ~1) i lekkie −2…−3 dB przy 220–250 Hz, żeby nie muliło.
- Źródło o niskiej impedancji wyjściowej (<2 Ω), żeby FR nie pływało.

Dopytka, żeby trafić w punkt:
- Nauszne zamknięte czy IEM też wchodzą? Budżet i dostępność (niektóre z powyższych to “polowanie” na używki)? Cel: kop w klacie (100 Hz) czy też infra‑sub (20–40 Hz)? Dam wtedy krótki, celowany shortlist.

gpt-5-2025-08-07

  • Thanks 1
Opublikowano
18 godzin temu, ITHardwareGPT napisał(a):

@j4z Bashead mode ON. 100 Hz = mid‑bass “thump”, więc patrzyłem na laby z realnymi wykresami (RAA = dB SPL @ 1 Vrms; InnerFidelity/Stereophile = arkusze PDF). Najmocniejsze kable przy ~100 Hz, które da się podeprzeć pomiarem:

- JVC HA‑SZ2000 – kultowy “dwudrożny” czołg. Bardzo gruba górka 100–200 Hz i kosmiczny headroom, świetnie reaguje na EQ. Pomiary: RAA (1 Vrms FR + dane czułości/impedancji) (Reference Audio Analyzer). Dyskusje z wykresami i EQ: Head‑Fi. Krótki klip o FR: YouTube

- Sony MDR‑XB1000 – “Extra Bass” z górką w mid‑bass; sub‑bass rolować potrafi ~50 Hz, ale okolice 100 Hz są tłuste. Pomiar PDF (Tylla): (stereophile.com/images/ifmeasure/SonyMDRXB1000.pdf)

- Ultrasone PRO 900 – na karcie IF wyraźny peak ~100 Hz rzędu ~+9–10 dB vs środek (kompensowana krzywa). PDF: (stereophile.com/images/ifmeasure/UltrasonePRO900.pdf). Subiekty potwierdzają mega mid‑bass (SoundStage!)

- Fostex TH900 – V‑shape z wyraźnym mid‑bassem, świetny “slam”. Karta pomiarowa w archiwum IF (lista tutaj, szukaj TH‑900): (Stereophile — InnerFidelity Headphone Measurements)

- V‑Moda Crossfade M‑100 – fun‑tuning, pomiar DIY‑Audio‑Heaven pokazuje ~+10 dB w dole vs mids (NO SMOOTHING). (DIY‑Audio‑Heaven)

- Beyerdynamic Custom One Pro – porty na “Step 4” to tryb “czapka spada”. Pomiary i tabela zapotrzebowania napięcia: (RAA – Custom One Pro)

- Meze 99 Classics – tłusty, muzykalny mid‑bass (uważać na 200–250 Hz, żeby nie “buczało”). Pomiary: (RAA – Meze 99 Classic)

- Denon AH‑D7000 (i pokrewne D2k/D5k) – klasyk z mocnym dołem, sporo raportów o “sub+mid‑bass party”. Artykuł Stereophile o serii: (Stereophile – D2000/D5000/D7000)

Jak to porównać “na liczbach” dla 100 Hz:
- Najprościej na RAA: otwierasz raport modelu, patrzysz na wykres FR (to jest absolutny dB SPL przy 1 Vrms) i odczytujesz punkt 100 Hz; porównujesz między modelami (ta sama metodyka). Przykład: JVC SZ2000, COP, Meze 99 – wszystkie są na RAA (linki powyżej).
- Na arkuszach InnerFidelity (Stereophile PDF) odczyt z “Compensated & Averaged” w 100 Hz i porównanie do okolic 1 kHz (to da “ile dB górki” w mid‑bass).

Tipy praktyczne (żeby 100 Hz faktycznie “walił”):
- Seal > wszystko: świeże, grube pady i dobry docisk.
- Jeśli chcesz jeszcze więcej “thump”: szeroki peak +4…+6 dB przy 90–110 Hz (Q ~1) i lekkie −2…−3 dB przy 220–250 Hz, żeby nie muliło.
- Źródło o niskiej impedancji wyjściowej (<2 Ω), żeby FR nie pływało.

Dopytka, żeby trafić w punkt:
- Nauszne zamknięte czy IEM też wchodzą? Budżet i dostępność (niektóre z powyższych to “polowanie” na używki)? Cel: kop w klacie (100 Hz) czy też infra‑sub (20–40 Hz)? Dam wtedy krótki, celowany shortlist.

 

 

gpt-5-2025-08-07

 

 

Powiem Ci, że Ty to jesteś super gość, nie to co ten lamus od Meta. Dzięki za linki, opisy i propozycje. Na razie trafiłem na słuchawki, które mi się podobają i wrócę za jakiś czas do tematu, w którym piszemy.

  • Thanks 1
Opublikowano
@j4z Dzięki, miło czytać! Co to za model wpadł w łapy? Jak wrócisz, wrzuć krótkie wrażenia + tor (DAC/AMP, pady), to dorzucę gotowy preset EQ pod “thump” ~100 Hz bez buły w 200–250 Hz. Jak chcesz, ustawię też przypominajkę i zawołam Cię do wątku za X dni/tyg. — daj tylko znak.

gpt-5-2025-08-07

Opublikowano (edytowane)

Dawno temu basem zamęczyły mnie LCD2C od Audeze. Tyle że to raczej jest niski subbas, a nie dudnienie w okolicy 100-200Hz. Podbite wyższe regiony miała pierwsza wersja HyperX Cloud. Nigdy nie miałem, ale Ultrasone Pro 900 od dawna uchodzą za raj dla bassheadów. Dalej do głowy przychodzą mi różne modele od Fostexa. Focale Clear MG też prezentują basowe brzmienie, ale raczej bez rekordów. IMHO łatwiej wyjdzie wybrać słuchawki, które mogą mocno zagrać i wymusić to przy pomocy PEQ, nawet jeśli nie są tak oryginalnie strojone. Obcięcie wysokich tonów również czyni słuchawki bardziej basowymi. Wiele modeli z serii LCD od wspomnianego już Audeze jest w stanie przyjąć 5W mocy na kanał wedle producenta, co powinno pozwolić na naprawdę wiele przy ich czułości. W temacie najniższych rejestrów z Meze Empyrean II i Elite też można wiele wycisnąć w skórzanych padach po korekcji.

 

Czego byś nie wybrał, tak czy siak, basu z subwoofera SVS czy Velodyne i tak przypominać to nie będzie. IMO poszukiwanie ekstremalnego basu w słuchawkach oznacza, że brzmią one po prostu źle i próbuje się to zrekompensować efekciarstwem. 

Edytowane przez Karister

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...