Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Miałem u siebie Deva Pro. Nie moje, jasne granie. Według pomiarów większość ich planarnych jest podobnie strojona. :P

Heh, Q21 mi je wciskało w temacie, gdzie szukałem ciepłych, spokojnych słuchawek. xD

Ale muszę oddać tym słuchawkom, że basik i scenę to miały fajne. 

Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, Karister napisał(a):

LCD

No właśnie nie miałem okazji, ale jak mnie Fiio FT5 męczyły...

Nie wiem co dokładnie mnie w nich męczyło, bo ogólnie one zamulone trochę były, nie powinny męczyć. 

Tanie JVC RX 700 (edit: pamiętam, że basu dodawałem, nie pamiętam czy podobały mi się bez dodawania). Podobała mi się scena w nich. Niemocno męczyły. xD Muszę kiedyś posłuchać RX 900.

Edytowane przez j4z
Opublikowano

Akurat tych FiiO nie znam. Od nich to tylko pchełki FF3 i FF5. Jedne i drugie nic szczególnego, ale wolałem niższy model. Za to bardzo długo korzystałem z ich DAPów. Miałem M11 i M11 Plus, póki nie przekonałem się do dokanałowych TWS na wyjazdy. Fajnie było sobie było posłuchać ze swoich planarów poza domem, ale jednak wygoda ostatecznie wygrała. Raz zabrałem swoje Arye na Kanary i nawet nie skorzystałem, bo było tyle atrakcji. Strata miejscu w bagażu.

Opublikowano

Dla mnie jedynymi słuchawkami, które lubiłem bez korekcji, były właśnie Arya Organic, ale miały inne mankamenty. Cieszę się, że wróciłem do Crossfeed, PEQ i innych dobrodziejstw DSP. Nie da się znaleźć słuchawek idealnych, a DAC z tymi funkcjami znacznie poszerza pole wyboru.

Opublikowano

Dojechały słuchawki Sennheiser 599 SE ale lipa bo nauszniki pomimo, że w dotyku ręki miękkie to jednak przy uszach to niezbyt przyjemne uczucie (może kwestia, że nowe?)

20251120_114011.thumb.jpg.e803ec4c8ce414d73814b63b41b8eb15.jpg

 

Górna część pałąka ma zbyt mało materiału i przy mocniejszym docisnieciu aby poprawić stabilność zaczyna uwierać twardy materiał

20251120_114031.thumb.jpg.4d911e489245cf79ef2f78e501c43182.jpg

 

glupia wtyczka na jakiś mikro jack z zatrzaskiem powoduje, że nie można korzystać ze zwykłych kabli 

20251120_114050.thumb.jpg.64e6d583c95cfb160b77aed24c4df238.jpg

 

dźwiękowo się bronią i spelniaja moje wymagania ale ja mam w nich siedzieć czasem i po kilkanaście h dziennie a kiedy co i rusz muszę je ściągać bo czuje jakbym wokół ucha miał styropian to słabo:kwasny:

Zwróciłem bo dokładnie dziś wleciała promka na ten model w Amazon -100zł ale chyba i tak ich nie chce ze względu na ww. wady, których nie ma w moim starym gamingowym headsecie Logitech G Pro X... ach

  • Like 2
Opublikowano

Sennki często fajnie grają. Mnie zastanawiają dwie rzeczy. Po pierwsze welurowe pady, które szybko łapią pot i syf. Jeśli wymienne, to pół biedy. Jeśli nie są, to lipa. Dwa to właśnie kable. Customy mnie odpychają, bo potem są problemy z kupnem zamiennych drucików. Na pewno ten bolec przy wtyku przeszkadza w czymś? Wydaje mi się, że inny wtyk też wejdzie, a 2.5mm TRRRS jest popularnym standardem.

Opublikowano

@Karister No bardzo fajne kulturalne granie- podobało mi się ale komfort używania i wrażenia wizualne przeważyły tzn. jak zabawka (full plastik).

 

Zamówiłem inny wynalazek: Linsoul Kiwi Ears Altruva

https://www.amazon.pl/dp/B0DQ3RVSPD?smid=A166SV9QJZG8W0&ref_=chk_typ_imgToDp&th=1

otwarta konstrukcja, wymienne pady, dobre opinie. Z minusów to widzę kabel podłączony oddzielnie do każdej słuchawki (nie wiem czy nie będzie przeszkadzać). Podoba mi się ten model z imitacją drewna ale trzeba tydzień czekać więc wziąłem srebrne... W sobotę będą

 

  • Like 2
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

@ITHardwareGPT poszukaj mi kolumn stereo, które mają najwięcej basu 100-200hz względem reszty pasma. Podrzuć mi nazwy modeli wraz z ich przebiegiem charakterystyki na grafice. Reszta pasma jest nieistotna. Cena od 1000zł do 15000zł za parę. Posłuchałbym czegoś. 

Edytowane przez j4z
Opublikowano
@j4z To co chcesz, to w praktyce… „kolumna z guzem w midbasie” 😄
Mały problem: w anekoiku większość sensownych paczek jest *w miarę* równa, a prawdziwy „kop” 100–200 Hz robi głównie pokój + ustawienie. Ale da się wybrać konstrukcje, które już z pomiarów widać jako cieplejsze / podbite w tym rejonie.

Poniżej paczki, które:

- mieszczą się w Twoim budżecie,
- mają dostępne realne pomiary z wykresami,
- są raczej „fun / bass‑tilt” niż studyjnie płaskie.

---

### 1. Polk Audio Signature S60
Charakter: wyraźny bas, lekko V‑ka, midbasu nie brakuje.
Cena: okolice 4–5k zł para (nowe, zależy od promo).

- Pomiary: Sound&Vision – wykres „Test Bench” (S60 L/R):
https://www.soundandvision.com/content/polk-signature-s60-speaker-system-review-test-bench
- Z wykresu: 80–150 Hz jest delikatnie wyżej niż środek, F3 ~44 Hz. W pokoju, postawione nie za daleko od ściany, robią gruby dół właśnie w tym zakresie.

---

### 2. Q Acoustics 3050i
Charakter: miękko, ciepło, z lekkim nachyleniem „bas wyżej, góra niżej” – więc 100–200 Hz siedzi wyżej niż środek/góra.
Cena: ~4–5k zł para.

- Pomiary: NRC (SoundStage, pełny zestaw wykresów):
https://www.soundstagenetwork.com/index.php?option=com_content&view=article&id=2036:nrc-measurements-q-acoustics-3050i-loudspeakers&catid=77&Itemid=153
- Z wykresu on‑axis / listening‑window: poniżej ~300 Hz jest lekki „tilt” w górę względem pasma 1–5 kHz, więc subiektywnie grają z podkreślonym midbasem, szczególnie jak pomożesz im ścianą.

---

### 3. Klipsch RP‑8000F (I / II)
Charakter: ogólnie V‑ka – dużo dołu i góry, środek lekko cofnięty. W anekoiku nie ma jakiejś absurdalnej górki 100–200 Hz, ale w pokoju z ich efektywnością łatwo zrobić „łup łup” w tym rejonie.
Cena: ~7–8k zł para (I taniej, II drożej).

- Pomiary: Audioholics (RP‑8000F):
https://www.audioholics.com/tower-speaker-reviews/klipsch-rp-8000f
- Pomiary: Erin’s Audio Corner (RP‑8000F II, spinorama):
https://erinsaudiocorner.com/loudspeakers/klipsch_rp_8000f_ii/
- Z wykresów: na osi są dość równe, ale cała krzywa ma lekki tilt „bas w górę, góra też w górę, środek ciut w dół”, więc psychoakustycznie midbas wydaje się „mocny”, szczególnie z bliższą ścianą.

---

### 4. Polk Signature S50 (młodszy brat, tańszy i trochę chudszy)
Charakter: podobny „domowy fun” jak S60, tylko mniej membrany = mniej absolutnego basu, ale dalej jest typowa polkowa V‑ka.
Cena: ~3k zł para.

- Pomiary FR jako wykresu ciężko dorwać (głównie specy i odsłuchówki), ale masz dane i opis:
https://headfonics.com/polk-s50-speakers-review/
- Góra i dół są podbite względem środka – jak szukasz „buuum na kanapie”, S60 jest lepszy, ale S50 też potrafi przywalić 100–200 Hz, szczególnie w małym pokoju.

---

### 5. „Budżetowe boomy”: Jamo S 809, Magnat Monitor Supreme 2002
Tu już bardziej audio‑„disco” niż hi‑fi, ale właśnie takie rzeczy potrafią mieć najwięcej mięcha 100–200 Hz względem reszty.

- Jamo S 809
- Spec: 37 Hz – 26 kHz (±3 dB), 3×5" woofer – z natury to się robi midbas‑monster w pokoju.
- Opis: wyraźna V‑ka, szybki/podkreślony bas, recenzje wprost piszą o „uśmiechniętej” charakterystyce.
- Info:
https://www.av.com/Home-Cinema/Jamo-S-809-White-50-Home-Cinema-System/4F11
- Magnat Monitor Supreme 2002
- 2×8" woofer – typowy „Janusz‑bass”. Deklarują 18 Hz – 40 kHz (lol), ale realnie jest po prostu dużo dołu, szczególnie wyższego.
- Recenzja:
https://perfectacoustic.co.uk/magnat-monitor-supreme-2002-teszt/

Do tych dwóch nie ma sensownych pomiarów FR, ale z odsłuchów i konstrukcji spokojnie można założyć, że 100–200 Hz jest napompowane dużo bardziej niż w neutralnych kolumnach.

---

### Uwaga praktyczna – ważniejsza niż wybór modelu

Jeśli chcesz maksimum 100–200 Hz względem reszty pasma, to:

1. Weź cokolwiek z powyższych, co ci podpasuje „charakterem” (ja bym zaczął od: Polk S60, Q 3050i, Jamo S 809).
2. Postaw bliżej ściany tylnej / w rogu – +6…+10 dB w 80–200 Hz w gratisie.
3. Jak chcesz iść grubo, dorzuć delikatny EQ: np. +3–6 dB szerokopasmowo 80–200 Hz (Q ~0.7–1).

To ci zrobi więcej roboty niż szukanie jedynej kolumny, która w anekoiku ma +5 dB przy 120 Hz – bo i tak pokój ją przebije.

---

Jeśli chcesz, mogę:

- dobrać konkretny model do twojego metrażu i wzmacniacza,
- i rozpisać „preset DSP pod J4Z‑bass 100–200 Hz” (filtry, Q, wartości w dB) pod twoje Omni/Equalizer APO/miniDSP.

gpt-5.1-2025-11-13

Opublikowano
7 minut temu, ITHardwareGPT napisał(a):

1. Weź cokolwiek z powyższych, co ci podpasuje „charakterem” (ja bym zaczął od: Polk S60, Q 3050i, Jamo S 809).
2. Postaw bliżej ściany tylnej / w rogu – +6…+10 dB w 80–200 Hz w gratisie.
3. Jak chcesz iść grubo, dorzuć delikatny EQ: np. +3–6 dB szerokopasmowo 80–200 Hz (Q ~0.7–1).

To ci zrobi więcej roboty niż szukanie jedynej kolumny, która w anekoiku ma +5 dB przy 120 Hz – bo i tak pokój ją przebije.

Porady nie chciałem, ale dzięki. Największe podbicie prawie w każdym ustawieniu, jakie pozwala się poruszać po pokoju mam okolicach 50Hz. Mam braki na wyższym basie - sbir mówi to coś Panu? Dlatego niski bas i sub bass uzupełniam i "dostrajam" subwooferem, a chciałbym posłuchać paczek, które mają dużo średniego i wysokiego. No z reguły to nie są audiofilskie konstrukcje. 

Opublikowano
@j4z No to teraz się dogadujemy 😄
SBIR oczywiście, że coś mi mówi – jak masz stały boost koło 50 Hz i dziurę wyżej, to żadna “audiofilska liniowość” ci tego psychoakustycznie nie przykryje, więc chcesz kolumny z naturalnie tłustym midbasem. Jasne.

Skupię się więc na paczkach, które z pomiarów mają realny “mięcho” ~80–200 Hz względem reszty, plus dam linki do konkretnych wykresów. Porad typu “przesuń fotel” pomijam.

---

## 1. Wharfedale Linton 85th Anniversary
Charakter: klasyczny brytol – ciepło, tłusto, konkret w 80–200 Hz, lekko przycięta góra.

Dlaczego cię może interesować:

- Na wykresie Stereophile masz delikatny garb w okolicach 80–200 Hz i ogólny “bass tilt” względem środka/góry.
- Erin (Klippel NFS) też pokazuje, że poniżej ~300 Hz idzie lekko w górę względem reszty pasma – subiektywnie jest pełno w midbasie, ale bez sub‑wooferowego “buuu”.

Wykresy:

- Stereophile – pomiary (Fig.3 i nearfield):
https://www.stereophile.com/content/wharfedale-linton-heritage-loudspeaker-measurements
- Erin’s Audio Corner + spinorama:
https://erinsaudiocorner.com/loudspeakers/wharfedale_linton_85/
Spinorama (ładnie rozrysowane FR/PIR):
https://www.spinorama.org/speakers/Wharfedale%20Linton%2085th%20Anniversary/ErinsAudioCorner/index_eac.html

Budżet: ~8–9k zł para (bez standów), więc idealnie w twoim zakresie.

---

## 2. Q Acoustics 3050i
Charakter: miękko, jasno-ciepło, z lekkim nachyleniem “dół wyżej, góra niżej”, więc midbas robi robotę.

- NRC/SoundStage pokazuje, że poniżej ~300 Hz odpowiedź jest lekko wyżej niż okolice 1–5 kHz – nie jest to disco‑górka +6 dB, ale wyraźny bass tilt, który w pokoju podbije 100–200 Hz ładniej niż neutralne monitory.

Wykresy:

- NRC measurements (on‑axis, listening window, nearfield, impedancja):
https://www.soundstagenetwork.com/index.php?option=com_content&view=article&id=2036:nrc-measurements-q-acoustics-3050i-loudspeakers&catid=77&Itemid=153

Budżet: ~4–5k zł para.

---

## 3. Polk Signature S60
Charakter: typowy “kino‑fun”, sporo dołu, środek lekko cofnięty – więc subiektywnie midbasu jest więcej niż średnicy.

Z pomiarów Sound & Vision:

- Listening window: +3.16 / –1.97 dB w 200 Hz–10 kHz – czyli lekko “uśmiechnięte”.
- F3 = 44 Hz, F6 = 36 Hz, a z wykresu widać delikatne wypchnięcie wyższego basu względem środka.

Wykres FR (test bench):

- https://www.soundandvision.com/content/polk-signature-s60-speaker-system-review-test-bench

Budżet: ~4k zł para, czasem taniej.

---

## 4. Wharfedale Diamond 12.4 (i 12.4i) – łagodny, ale zauważalny tilt
Tu już mniej “disco”, bardziej grzeczne hi‑fi z lekkim dociążeniem.

- Specyfikacje: 40–20k Hz ±3 dB, a przy wersji 12.4i podają bass extension –6 dB = 35 Hz – w praktyce jest delikatny bass tilt, co w pomieszczeniu daje odczuwalne dociążenie 80–200 Hz, ale bez przesady.

Grafiki/specy:

- Diamond 12.4 – Crutchfield (opis + wykres konceptualny pasma):
https://www.crutchfield.com/p_336D124WHT/Wharfedale-Diamond-12-4-White.html
- 12.4i – z wyszczególnionym –6 dB @ 35 Hz:
https://www.musicdirect.com/speakers/wharfedale-diamond-12-4i-floor-standing-speakers-pair/

Budżet: okolice 4–5k zł para (12.4), i‑ki trochę więcej.

---

## 5. “Nieaudiofilskie mięcho”: Magnat Transpuls / budżetowe Jamo / Magnat Supreme

To są już typowe paczki do łupania, z natury dmuchające 60–200 Hz, ale:

- poważnych, anekoicznych FR prawie nikt im nie mierzy – są głównie specki i odsłuchy.

### Magnat Transpuls 1500
- Producent krzyczy 16–35k Hz, 15" woofer itd.
- ASR i recenzje wyśmiewają te “16 Hz”, ale wszyscy zgodnie piszą, że 60–150 Hz jest jak z estrady.
- Jak chcesz przesadzić midbas, to jest absolutny kandydat.

Spec + trochę wykresów z recenzji (bez porządnego FR):

- https://magnat.com/en/transpuls-1500/
- Subiektywna recenzja:
https://perfectacoustic.co.uk/magnat-transpuls-1500/

Budżet: ~7–9k zł para.

### Jamo S 809 / Magnat Monitor Supreme 2002
- Zero sensownych FR, ale konstrukcyjnie i z opisów to jest klasyczne “midbas‑boomy”.
- 3×5" w Jamo i 2×8" w Supreme 2002 robią swoje w 80–200 Hz, szczególnie blisko ściany.

Specy tu (bardziej poglądowo niż naukowo):

- Jamo S 809:
https://www.adorama.com/jas809.html
- Magnat Monitor Supreme 2002:
https://perfectacoustic.co.uk/magnat-monitor-supreme-2002-teszt/

Budżet: 2–3k zł (Jamo), 3–4k zł (Supreme), zależnie od promo.

---

### TL;DR co bym sam odpalił na twoim miejscu

Do świadomego słuchania / porównywania, przy twoim ogarnięciu i SBIR:

1. Wharfedale Linton – “kulturalny ale gruby” midbas z realnymi pomiarami.
2. Q Acoustics 3050i – łagodny bass tilt, fajny do sprawdzenia jak bardzo pokój ci zje 100–200.
3. Dla beki / funu: Magnat Transpuls 1500 – bo to jest definicja “nieaudiofilska konstrukcja z tłustym basem”.

Jeśli chcesz, mogę ci:

- z tych FR‑ów wyciąć same odcinki 20–300 Hz i opisać “o ile” dB 100–200 jest nad środkiem,
- albo dorzucić jeszcze parę typowo “disco” kolumn, już bez silenia się na powagę hi‑fi.

gpt-5.1-2025-11-13

Opublikowano

Takie coś dziś przyjechało (Rode NTH-100) ale już na wstępie odpadają bo każdy ruch powoduje nieprzyjemne szuranie. Koszmarny projekt

20251215_114914.thumb.jpg.a75fac214701a24106b4a3f6d6ae8881.jpg

 

Na tą chwilę wygrywa te duo:

20251215_132003.thumb.jpg.d6fcaecafb320f11f705ce8d14cdf3c9.jpg

Cloudy z wymienionymi padami to mega wygoda ale slabe muzycznie, natomiat kiwi po tuningu w apo dobrze sprawdzają sie w muzyce (fabrycznie za dużo basu wchodzacego w średnie rejestry)

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Czyli tego, który lubię. Z którego przeważnie wykastrowane są kolumny stereo. 

Uuu, chyba moje granie gdyby nie te podbicia na samej górze. 

kiwi_ears_altruva_audio.png

No, ale tego możliwe, że nie będę już słyszeć. Dzięki wlatują na listę do odsłuchu. 

Edytowane przez j4z
Opublikowano
3 godziny temu, j4z napisał(a):

No, ale tego możliwe, że nie będę już słyszeć. Dzięki wlatują na listę do odsłuchu.

to są moje ustawienia korektora dla altruva

kiwialtruva.thumb.png.85ae5613f5414823dddfd7a10cdbc304.png

 

basu wystarczająco, środek wyraźny, góry dość sporo ale nie jest ostra.

Na głowie jak już trochę poużywałem- są wygodne. Bez korektora nie zostawiłbym tych słuchawek ze względu na dominujący bas ale po korekcji podoba mi się i granie określam jako przyjemne i "jakościowe" :thumbup:

Ps. Podobno te tańsze kiwi (według jednej z bardziej wiarygodnych recenzji) grają równiej i lepiej (wygląd sugerowałby odwrotność z Altruva'mi)

https://amzn.eu/d/5wCoRi6

 

Dla porównania moje ustawienia dla hyperX cloud III

hyperrr.thumb.png.0ccce12989567fbbf5bb991b3ddd285c.png

i tu ani basu ani góry nie ma w porównaniu do w.w. ... i żaden equalizer im nie pomoże:hihot: 

Za to są cholernie wygodne z materiałowymi padami (oryginalne skórzane to śmietnik). Sprawdzają się w podcastach i używam ich przy pracy

Opublikowano (edytowane)

Cloud III to też są słuchawki gamingowe tak samo jak i alphy więc trudno wymagać od nich aby miały jakieś rewelacyjne brzmienie podczas słuchania muzyki, co do padów to pełna zgoda, u siebie w cloud alpha też po czasie wywaliłem fabryczne pady i dałem szansę welurowym, 2 dni przyzwyczajania do całkowicie innego brzmienia po wymianie i skórzanych z powrotem już nigdy nie założyłem ;) Co do bassu to rezygnując z fabrycznych też go trochę tracisz tak samo jak drastycznie spada izolacja otoczenia, do multi fps jednak welurowe są lepsze: lepsze pozycjonowanie, wygodniejsze i uszy się nie pocą :P 

Edytowane przez Send1N
Opublikowano
10 godzin temu, Send1N napisał(a):

Co do bassu to rezygnując z fabrycznych też go trochę tracisz tak samo jak drastycznie spada izolacja otoczenia, do multi fps jednak welurowe są lepsze: lepsze pozycjonowanie, wygodniejsze i uszy się nie pocą :P

Trochę tak ale to jest taka przepaść nie tylko pod kątem basu względem zwykłych słuchawek, że nie można tego zwalać tylko na to, że są gamingowe.

Ja wziąłem do cloudow welury oraz szmaciane i zostawiłem finalnie szmaciane. 

W ogóle nigdy nie korzystałem z eq bo już jakiś czas temu "nauczyłem sie" słuchać swojego hifi bez żadnych podbarwień. Przy słuchawkach zmieniłem zdanie, zainstalowalem eq apo i bawię sie tym.

Znalazłem ciekawą stronkę, która proponuje zmiany w eq względem przeprowadzonych pomiarów

https://autoeq.app/

 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
50 minut temu, jankooo napisał(a):

Ja wziąłem do cloudow welury oraz szmaciane i zostawiłem finalnie szmaciane. 

A szmaciane to jakie? :) podlinkuj jak możesz bo pisząc materiałowe myślałem że chodzi po prostu o welurowe :E 

 

Alphy mają całkowicie inne brzmienie niż cloudy iii jak coś, na fabrycznych skórzanych padach bass jest zbyt potężny do gierek co troche przeszkadza w słyszeniu kroków xD dopiero po zmianie na welury zbliżają się do tego co oferują cloud III na fabrycznych padach jeżeli chodzi o bass, jak ty zmieniłeś w trójkach skórzane to już pewnie nic z niego nie zostało hehe.

Edytowane przez Send1N
  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...