Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, wczoraj przyszedł komputer z serwisu bo gość zaproponował złożenie już tam i wsm wszystko jest git oprócz wentylatorów ciągle pracują na 100% nie da się tego zmienić nawet w biosie jak on to mówił "są podpięte do płyty głównej" troszkę uciążliwe, chciałbym żeby one automatycznie się dostosowywały do aktualnego obciążenia wiecie może jak to ogarnąć?

Opublikowano (edytowane)

To są webtylwtory pure wings 2 a płyta z490 tomahawk a gość mi powiedział że są do płyty podłączone i nie da się ich kontrolowac to nw o co chodzi

Edytowane przez Triix
Opublikowano

Eh próbowałem każda zmiana kończyła się tym samym, wentylatory ciągle pracowały na 100% a mógłbyś mi jeszcze pokazać gdzie mógłbym zaznaczyć opcję żeby mi się automatycznie dostosowywały? Bo tej opcji "auto" po prawej niestety nie miałem :/

Opublikowano

Z490 Tomahawk ma 8 gniazd wentylatorów i w zasadzie w każdym powinno być ok. Czy możesz zrobić zdjęcie, jak u Ciebie ta zakładka wygląda? Może te wentylatory są podłączone do 1 gniazda jakimś rozgałęzieniem bez PWM, generalnie dziwna sytuacja %-)

Opublikowano

dziwan sytuacja XD? to ja ci zaraz pokaze jak mi gosc zamontował chłodzenie na procesor, zaraz dam zdjęcie  wszystkiego

Mam nadzieję że to o to chodziło 😶

20210710_161503.jpg

20210710_161444.jpg

20210710_161435.jpg

20210710_161416.jpg

20210710_161359.jpg

Znalazłem już chyba w czym problem, 2 wentylatory były właśnie połączone w rozgałęźniku w jedno wejście tylko albo jestem ślepy bo nie widzę gdzie mam te pojedyncze wentylatory podłączyć jakieś porady?

Opublikowano

Te wentylatory, które są podłączone jako 3-pin (pierwsza fotka i SYS_FAN4, ostatnia fotka i PUMP_FAN1) po prostu przełącz z PWM na DC w Hardware Monitor w BIOS-ie i powinna normalnie regulacja obrotów śmigać :D

 

Co do reorganizacji, jakbyś jednak się w to bawił, do dyspozycji masz 8 gniazd wentylatorów - to sporo i gdzie nie podłączysz dany wentylator, będzie działać git ;D

Opublikowano

uff na szczescie to tylko to bo byly tez podejrzenia o spalony zasilacz albo plyte główną a teraz jeszcze pytanie boo ustawilem w hw monitorze w biosie na wentylatorach DC a czym sei rozni to DC od tego PWN bo teraz wsm komputer jest cichutki i jak zaczne cos robic no to autoamtycznie sie dostosowywuje, zostawic juz tak?

Opublikowano

Tak, teraz jest ok. Możesz jeszcze krzywą dostosować, jeżeli obecny hałas pod obciążeniem jest dla Ciebie za duży.

 

Co do regulacji obrotów, są dwie metody. Pierwsza to napięciowa czyli DC, a więc zmniejszanie napięcia powodujące spadek obrotów. Ta metoda zadziała na każdym wentylatorze. Druga to sygnał PWM, działająca tylko dla wentylatorów z czterema pinami (bo czwarty pin we wtyczce służy właśnie do przesłania tego sygnału). Oczywiście metoda napięciowa na wentylatorze 4-pinowym zadziała, ale w drugą stronę PWM na 3-pinowym już nie i dlatego musiałeś przełączyć się na DC dla tych wentylatorów :D

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Dajcie spokój  dyski od 2020 roku masakrycznie potaniały.
    • Jeśli nie grasz w najnowsze gry to w porządku, po prostu informowałem żeby nie było zaskoczenia, że wydane sporo kasy a tu dalej Cyberpunk czy inny Stalker dziala tak sobie    
    • Mogliby dodać PT. Pograłbym sobie w 20kl/s
    • Widzę że festiwal bugów wciąż trwa  
    • pisałem to, bo myslałem że piszesz o samym VAGu, jesli tak ok, nie kazdy musi jeździć skodą czy seatem, oczywiście. wszystko jest dla ludzi.  sam bym obecnie pewnie koreańcem jeździł..     ważne, jeśli piszesz o quattro.   możesz jaśniej, kompletnie tego nie rozumiem ? ten daje i ten daje   obydwa napędy w połączeniu z stronic(dsg) mają swoje wady i zalety   Ty patrzysz tylko na moc i przyspieszenie od 0-100, co ważne jest szczególnie dla tych co od świateł, albo na 1/4 , w życiu ważniejsze są te których suche katalogi nei podają, czyli drogowe, jak wyprzedzasz tira to nie robisz tego od 0-100...   często auto z mniejszą mocą na papierze i gorszymi od 0-100 na odcinku drogi zrobi bez problemu tego mocniejszego.  16lat temu miałem a3 8p 2.0tdi zrobione na dość duża moc wtedy bo 220PS, na drodze bez problemu radził sobie z o wile mocniejszymi autami, choć od 0-100 szału nie robił, na 1/4 robiła niskie 15 ( o ile wiesz o czym mwoa, bo to prehistoria )  ale a3 z tą samą mocą w diselu, z napędem na 4kołą i dsg dostawało baty okrutne za każdym razem, tak samo jak np 270konne a6 3.0, ehh to były czasy..    haldex oczywiście że jest kapitalny, ale nie zawsze potrzebny... choc znam wielu którzy dokłądali do swoich aut, za czasów płyty pq35 właściwie tylko a3 miało napęd quattro(haldex ) , najmocniejsze golfy ( poza r32) czy seaty tego nie miały, więc jak ktoś chciał mieć to przekładał z a3/s3 do cupry czy golfa e30... choc znowu np seat w cuprze nie wkładał w ogóle dsg, było w słabszym FR   przy super mocnych autach i owszem, bez tego kaplica, mam okazję czasem poużytkować rs5 2020, z podniesioną delikatnie mocą na 500PS, tu bez quattro nie byłoby życia, ale dsg(stronic) tu nie ma, jest multitronic, przez wielu na papierze uznawany za wolną skrzynię... o boshe, nie wiedza co piszą   a w normalnym życiu, kolega kupił teraz bmw 1 z napędem na 4koła, jeździ tylko po mieście i chętnie by z tego napędu zrezygnował na rzecz mniejszego spalania. mama podobnie, tyle co ja jeźdzę, w ogóle po górach, sniegu, napęd jest totalnie zbędny, natomiast manuala na stronic chętnie bym zamienił.   a następnym moim autem i tak będzie na 99% koreaniec, żadnego vaga czy bmw nie będzie, bo są po prostu zdecydowanie za drogie, nawet seat czy skoda, jeśli za dobrze wyposażoną skodę trzeba wyłożyć 180tys to ja podziękuję. Tyl e że mnie już osiągi średnio interesują, ważne żeby w miare sprawnie wyprzedzić i tyle, dlatego nie każdy musi mieć mocne auto. Słabsze uczy też pokory na drodze, głupoty nie przychodzą do głowy... może poza przedstawicielami.   szerokosci no ba, ale ty to jeszcze masz ładniutkie, u mnie farba schodzi, prysnąłem sprayem kupiłem kołpaki z a3 8y, ale w nich koło wygląda na 14, wywaliłem to..
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...