Skocz do zawartości

Monitory OLED - temat zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, Fenrir_14 napisał(a):

Są już w ogóle jakieś panoramy 38-39" w oledzie z matrycą glossy, czy wszystko cały czas matowe ?

Samsung nie ma matryc matt qd-oled uwqhd.

8 godzin temu, Fenrir_14 napisał(a):

Czekam na glossy 38"

Spróbuj wypróbować 39GS95QE mimo że to matt z dużym zakrzywieniem może Ci akurat spasi.

 

Ps. I popraw bo tego nie da się czytać: "Nic właśnie nie mogłem znaleźć w necie z błyszczącą. Akurat na takiej teraz siedzę i nie dam już chyba rady dłużej usiedzieć przy matowej"

Edytowane przez kamilos69
Opublikowano (edytowane)

Może głupie pytanie ale powiedzcie mi jedną rzecz

 

Monitor A ma 27 cali i rozdzielczość 2560x1440

Monitor B ma 27 cali i rozdzielczość 3840x2160

 

Czy jeśli na monitorze A wymuszę w grze rozdzielczość 3840x2160 to będzie to wyglądać dokladnie tak samo jak na monitorze B? logika mi mówi że chyba nie bo sama matryca monitora B ma większe zagęszczenie pikseli ale sam nie wiem dlatego was pytam :E

Edytowane przez Brolly
  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 13.01.2025 o 15:56, kamilos69 napisał(a):

Efekt MIGOTANIA występuje w każdych panelach OLED. I to jest problem. I żadne ustawienia w systemie tego nie zmienią na dzień

dzisiejszy.

Ps. Jedynie monitory z fizycznym modułem gsync nie mają takiego problemu. Np. AW3423DW 

Potwierdzam brak migotania na DW po ostatniej aktualizacji ale ona bardziej ulepszyła tryb hdr1000 , gram głównie w star citizen gdzie przeważnie jest ciemno lub szaro naczytałem się o tylu problemach w nowszych oledach szczególnie z włączonym Gsync z tym migotaniem i dlatego do tej pory nie przesiadłem się na oled 4k mimo że mam czym napędzić rtx4090 się nudzi a ciśnienie rośnie :hihot:  podobno ten drogi Asus 32 4k Qled po ostatniej aktualizacji prawie nie migocze i podobno jeszcze w trybie 1000nit kolory nie są wyprane i blade  nawet na pulpicie windowsa :o może to ktoś potwierdzić ?

Edytowane przez Czarny_PLone
  • Upvote 1
Opublikowano
8 godzin temu, Brolly napisał(a):

Czy jeśli na monitorze A wymuszę w grze rozdzielczość 3840x2160 to będzie to wyglądać dokladnie tak samo jak na monitorze B? logika mi mówi że chyba nie bo sama matryca monitora B ma większe zagęszczenie pikseli ale sam nie wiem dlatego was pytam :E

Odwróć monitory i wtedy będzie prawdziwe :E 

 

No jakim cudem ma wyglądac tak samo? Oczywiście będzie wyglądać lepiej niż 1440p z racji oversamplingu, ale nie nadrobisz gęstości pikseli. Za to na 4K jak ustawisz 1440p to będziesz miał jakość tego gorszego. Ba, są nawet monitory z dual mode wbudowanym.

  • Like 1
Opublikowano
1 godzinę temu, galakty napisał(a):

Odwróć monitory i wtedy będzie prawdziwe :E 

 

 

Tego właśnie nie rozumiem bo takie zagadnienia się często pojawiają na reddit np jak wczoraj szukałem odpowiedzi na moje pytanie 

 

Chcą kupić 4k i ustawiać na mim 1440p :E

Opublikowano (edytowane)
29 minut temu, galakty napisał(a):

Jak brakuje wydajności to spoko, a do czcionek 4K jednak robi robotę. 

Ja to chce :wariat:

 

https://dell.alienwarearena.com/new-alienware-27-4k-qd-oled/

 

Serio GPU może poczekać bo bym grał w starocie na takim PPI 8:E np odpaliłem sobie dynasty warriors 8 z 2014 z modem na rozdzielczość wymusiłem 4k i kurde wygląda najs :D (bo tam max 60 fps 1080p bez moda)

Edytowane przez Brolly
  • Like 1
Opublikowano

Z nowym DLSS4 to serio bym się zastanowił nad 4K, poprawa jest znacząca i używanie Performance nie będzie bolało, ba będzie wyglądać bardzo dobrze. I nawet taki 5070Ti będzie dawał radę (oczywiście nie w RT/PT). 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Czyli widzisz śmieszki śmieszkami ale dobrze wyszło że tego oleda nie kupiłem wcześniej :E

 

Ten dell to mój święty gral :wariat:

 

Dostępny od kwietnia w europie niby cena 899 dolców ale ciekawe ile w xkom? z 4k ? 

Edytowane przez Brolly
Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, wkamil73 napisał(a):

A dlaczego nie 32"?

Chce zobaczyć jak wygląda tak duże zagęszczenie pikseli, w razie co zwrócę do 2 tyg będzie czas :P

 

Tego della 32 4k też widziałem u kumpla na żywo 

Edytowane przez Brolly
Opublikowano (edytowane)
19 minut temu, wkamil73 napisał(a):

Przekonajcie mnie, że do 4K lepszy będzie 27" ze względu na zagęszczenie pikseli :) osobiście boję się trochę rozmiaru tekstu na 27"

Skalowanie w Win 10/11 działa dobrze i większość popularnych programów też. 

Edytowane przez kamilos69
Opublikowano (edytowane)

Przyszedł pan maruda :P

No są szybsze panele, nie przeczę, ale na chwilę obecną AOC jest wyraźnie tańszy niż reszta stawki -na dziś, bez oczekiwania na jakiś strzał  (a ja do jakichś okazji nigdy nie mam szczęścia, niestety :D )

Edytowane przez wkamil73
Opublikowano
Teraz, Czarny_PLone napisał(a):

No właśnie czekamy na nowego della 32 4k na czwartej generacji matrycy, zobaczymy co będzie potrafił

Przecież ten 4k 32 na 3 gen jest zajebisty. Ten na 4 co tosty będzie robił? :E

 

Dell ma Na 4 gen wydac 4k na 27 calach a nie 32.

Opublikowano (edytowane)
2 minuty temu, Brolly napisał(a):

Przecież ten 4k 32 na 3 gen jest zajebisty. Ten na 4 co tosty będzie robił? :E

 

Dell ma Na 4 gen wydac 4k na 27 calach a nie 32.

a to że ten na 3 generacji jest zajebisty to ja wiem ale będzie też nowy 4gen. 32 4k ale póżniej

 

Edytowane przez Czarny_PLone

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Być ładnym i się tak oszpecić... nie wiem czym to jest spowodowane, czy faktycznie strzępkiem mózgu czy ogólnym stereotypom że kobieta bez "lifitingu" jest brzydka.
    • Zacznij od formata i zainstalowania podstawowych rzeczy, msi center i tam tylko sterowniki do chpisetu i nic więcej, stery do grafy trochę starsze i testuj. Żadnych light, razerów i co przyjdzie Ci jeszcze do głowy, tym bardziej programów monitorujących, bo to też potrafi działać negatywnie na gry jak i na psychikę  .W obecnym stanie możesz jeszcze wrzucić ss z latencymoon. Czy w ww grach różnicę robią ustawienia graficzne? Tzn. czy jak dasz wszystko na low to jest taki sam efekt jak na Twoich ustawieniach? Czy jak ograniczysz liczę klatek do 60fps, to też jest problem? Ja wiem że w grach online trzeba mieć więcej, ale z ciekawości możesz zobaczyć. Oczywiście blokujesz klatki o te 3 mniej, niż masz odświeżanie monitora? A tak na marginesie możesz poczytać  https://forum.ithardware.pl/topic/8975-stuttering-latencymon/ https://forum.ithardware.pl/topic/8444-stuttering-w-grach/#comments tylko tutaj są procki od AMD czy ludzie sobie z tym poradzili to nie wiem, trzeba się zagłębić, aaa jeszcze mamy jednego kolegę którego stuttery już długo męczą i sobie z tym nie poradził, też na AMD.      
    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...