Skocz do zawartości

AMD ZEN 5 (SERIA RYZEN 9xxx / SOCKET AM5) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
14 minut temu, PiPoLiNiO napisał(a):

@tomcug Nie ma pików na czerwono ani na 2000, ani na 2100 ani na 2200 :) Za to jest stutter w grach na 2200.

Mnie się jeszcze Pipek nie zdarzyło, żeby programy niczego niepokojącego nie raportowały, a w grach było przycinanie. Ale Ty jesteś szczególny, więc w sumie mnie to nie dziwi :)

  • Haha 1
Opublikowano
29 minut temu, tomcug napisał(a):

Nie chodzi o to, jakie Ci przeciętnie wychodzi opóźnienie, tylko o to, czy nie ma pików na czerwono.

Dokladnie czerwony wykres, zly wykres.

 

Odpal sobie dodatkowo np vt3 albo aida stress test i zobacz czy przy obciazeniu nie skacze.

 

Mozesz tez w tle gry odpalic i lookac.

6 minut temu, Send1N napisał(a):

Sprawdzałeś w https://www.resplendence.com/latencymon zamiast w dpc checker? 

To pokaze ktore procesy zamulaja u Ciebie.

Opublikowano
6 minut temu, PiPoLiNiO napisał(a):

To samo pisałeś o cewkach na pulpicie, aż sobie nie zmieniłeś rozdziałki na taką jak ja. 

Zupełnie inna sytuacja. RTX 5090 rzeczywiście nie sprawdzałem przy takiej rozdzielczości jak Ty, ale tylko pisałem, że wątpię, a nie, że definitywnie wykluczam. Natomiast podkręcenia FCLK mam wybadane na kilkunastu procesorach, nigdy nie było takiej sytuacji jak u Ciebie :)

Opublikowano (edytowane)
12 minut temu, PiPoLiNiO napisał(a):

No już nie ma po co. Wystraczy Wukonga odpalić z save i w 5 sekund wiem czy jest ok czy nie

Tak wygląda jak pograłem przez chwilę w Avowed ( DPC włączyłem jak była załadowana gra )

 

latencygra.thumb.PNG.a5cbb8832dac221b16459d33d3f0905e.PNG

 

To też zapisywane w trakcie gry w Avowed.

 

image.thumb.png.f33d724e284e74bf2d566cd6c384ffe9.png

Edytowane przez ju-rek
  • Like 2
Opublikowano (edytowane)

Z tym fclk to też nie ma sensu według mnie aż tak przeginać. Ja przyjąłem sobie zasadę, że jeśli przykładowo nie wywala w testach na 2133 to daję 2100 zostawiając te same napięcia. Jeśli chodzi o różnice w 1 i 0,1 low FPS to też nie są zauważalne między 2000, a 2100 w większości przypadków. Czy dotyczy to też średnich i maksymalnych to nie wiem, bo mam zablokowane na 120. W simracingu zależy mi najbardziej na płynności, bo ścinka w zakręcie nie kończy się dobrze 😝 

Co do latency mon to też zauważyłem kiedyś, że to dużo zależy od planu zasilania i czy któryś z komponentów nie przechodzi na śpiocha chwilowo, ale mogę się mylić. 

@ju-rek Ty jesteś mega magik i również podziwiam. Nie robisz czasem optymalizacji zdalnie? Oczywiście nie za darmo 😉

Edytowane przez Adikon
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, MarioDee napisał(a):

Na 2167 też są przycinki?

Nie chodzi typowo o wartość czy to będzie 2100, 2167 lub 2200 to zależy od procka jakiego trafiłeś jak to będzie się zachowywać.

Edytowane przez Send1N
  • Upvote 3
Opublikowano
1 minutę temu, Dziarson napisał(a):

ile myślisz VDDIO max na wodzie ?

Z tym VDDIO zawsze mam problem. Raczej celuję w jak najniższe, ale widzę, że na GSkill raczej powinno być w napięciu VDDQ. Dlatego ustawiam na auto i ono dostosowuje się do VDDQ. Takie moje obserwacje. Może błędne.

Opublikowano
7 minut temu, Dziarson napisał(a):

Jak by to powiedzieć 28 to bez kwasu robię i crunchera 5b przechodzę 

No ja na szybko sprawdzałem czy pójdzie. Pewnie z większym VDD zrobiłby C26, ale procek u mnie musi robić 2200. 

Opublikowano (edytowane)

Ja na razie te GS mam na radiatorach IceMan tych aluminiowych, ale nie długo zarzucę na nie te Direct Touch bo czekałem na thermopady.

Aż sprawdziłem teraz ten YC 5b

 

yc5b.thumb.PNG.da252ce95eff98eb219e9071f9935765.PNG

Edytowane przez ju-rek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • 🎮 Battlefield 6 – Aktualizacja Anticheat, Sezon 1 Battlefield 6 wystartował z rekordowym wynikiem, a w pierwszych tygodniach gracze rozegrali miliony bitew. Jednym z najgorętszych tematów stała się walka z oszustami — dlatego EA podsumowało pierwszy miesiąc działania systemów antycheatowych. 🛡️ 98% uczciwych rozgrywek po premierze Dzięki miernikowi Match Infection Rate (MIR) — określającemu szansę na spotkanie oszusta w danym meczu — wiemy, że tydzień po premierze aż ~98% gier było całkowicie wolnych od wpływu cheaterów. To efekt strategii skupionej nie tylko na banowaniu, ale przede wszystkim na zapobieganiu wpływowi oszustów na rozgrywkę. 🧪 Czego nauczyła nas otwarta beta? 🔒 Ponad 1,2 mln prób oszustw zablokowano jeszcze przed premierą. 📈 Udział uczciwych meczów wzrósł z 93,1% do ~98%. 🖥️ Aktywacja Secure Boot poszybowała z 62,5% do 92,5%, umożliwiając zastosowanie kolejnych warstw ochrony. 🚀 Pierwszy miesiąc po premierze W sam weekend premierowy zablokowano 367 tys. prób oszustw, a do dziś już 2,39 mln. Tylko 1,5% graczy PC nie ma jeszcze aktywnego Secure Boot — trwają działania, by pomóc domknąć te przypadki. EA monitoruje 190 źródeł cheatów, z czego 183 (96,3%) zaliczyły awarie, wykrycia lub wyłączyły swoje narzędzia. ➜ W skrócie: społeczność cheaterów została mocno zdestabilizowana. 🔍 Co dalej? EA pracuje nad kolejnymi zabezpieczeniami, m.in.: Wykorzystaniem dodatkowych funkcji bezpieczeństwa systemu (TPM 2.0, HVCI, VBS). Skuteczniejszym wykrywaniem sprzętowych narzędzi do oszukiwania — we współpracy z producentami platform. Usprawnieniem systemu zgłaszania naruszeń w grze. Modernizacją narzędzi operacyjnych dla analityków. Oraz… „ściśle tajnymi” nowymi mechanizmami wykrywania, które pojawią się po zakończeniu testów. 🔥 Walka trwa — ale przewaga rośnie. EA podkreśla, że systemy antycheat stale się rozwijają, podobnie jak oszuści. Kluczowe jest zgłaszanie podejrzanych graczy — każde zgłoszenie to dodatkowe dane, które pomagają szybciej eliminować zagrożenia i dbać o uczciwe pole bitwy. 🛡️ Bawcie się dobrze i grajcie fair. Do zobaczenia na polu walki! via  https://www.ea.com/pl/games/battlefield/battlefield-6/news/battlefield-6-anticheat-update-season-1?fbclid=IwZnRzaAOWwMtleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZAo2NjI4NTY4Mzc5AAEeYXljdmzsKU6I-S3kT-x9NbFbskbm3FUjhqB3f-8tfycOYjvVJSshL44Y6FI_aem_kAHMQHE_P6eqUr7KeV0ijg
    • Siedziałem 1.5 roku na G9 49 - JEŻELI NIE GRASZ W SYMULATORY, to zakup totalnie bez sensu.  Do fps się nie nada - to jest jamnik wsród monitorów. Teraz wskoczyłem w lg45 ultra gear 800r i jestem zachwycony - na simy dobry i o wiele wiele lepszy w innych geach od G9 49.   Najbliższa zmiana gdzies pod tandem oled 5k2k 🫠
    • Tak, rozmawiają, wyglądają, zachowują się natywnie. Dla mnie to podstawa. Oczywiście scenariusz bardzo ważny ale w tym akurat nasi twórcy są mistrzami. 
    • W specyfikacji jest tak, więc raczej powinno być git ( płyta MSI PRO B760-P WIFI DDR4 ) M.2_1 (CPU, PCIe 4.0 x4)  M.2_2 (Chipset, PCIe 4.0 x4 / SATA)  
    • Próbowałem w to grac na padzie od iksa ale lepiej mi się grało klawiatura plus mysz
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...