Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, DżonyBi napisał(a):

Lipa. U mnie tez na poczatku halasowala, ale inaczej. U mnie to bylo uwiezione powietrze. Pomachalalem i poobracalem chlodnica w rozne strony, cos zabulgotalo i jest cisza. Na wszelki wypadek umiescilem pompke w najnizszym punkcie dajac weze gora.

 

 

No coś takiego porobię wieczorem :). 

Dodatkowo mam pytanie, jakie max taktowanie karta wasza jest wstanie wbić przy 0.8V? Jak zablokujecie punkt 0.8V (guzikiem L na krzywej) będzie taka żółta pionowa kreska i wtedy +1000 do OC. Na foundersie mam 1650Mhz, a na każdej innej karcie jakiej nie sprawdzałem, wbija max 1545Mhz (MSI Trio, Gigabyte Gaming OC, Astral LC). Niezależnie od krzywej, gdzie teoretycznie mogło być nawet 1700Mhz zrzuca na 1545Mhz.

Edytowane przez GAZuOOT
Opublikowano
11 minut temu, GAZuOOT napisał(a):

No coś takiego porobię wieczorem :). 

Dodatkowo mam pytanie, jakie max taktowanie karta wasza jest wstanie wbić przy 0.8V? Jak zablokujecie punkt 0.8V będzie taka żółta pionowa kreska i wtedy +1000 do OC. Na foundersie mam 1650Mhz, a na każdej innej karcie jakiej nie sprawdzałem, wbija max 1545Mhz (MSI Trio, Gigabyte Gaming OC, Astral LC). Niezależnie od krzywej, gdzie teoretycznie mogło być nawet 1700Mhz zrzuca na 1545Mhz.

FE lepsza sztuka to załóż na nią wodę :E

Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, Kadajo napisał(a):

Ale ty nie piszesz o CAP'ie tylko o BN od strony CPU.

off-work-excited-stich.gif

 

Piszę o capie w samym silniku gry. Żaden bottleneck. Zdziwisz się ale całkiem sporo gier ma takie ograniczenie celowo wstawione przez samych developerów, głównie konsolowe porty. Przeważnie jako zabezpieczenie przed glitchami w fizyce.

 

Przy 120 bazowych fps różnica w input lag po włączeniu FG jest już na tyle mała, że większości ludzi pewnie nie zrobi różnicy w grach SP.

 

Edytowane przez some1
Opublikowano
3 godziny temu, Karro napisał(a):

Są ok,poza tym to alan wake 2 ,gra wolna ja faki z olejem wiec juz od 30 bezie działać wystarczająco dobrze

30 FPS bazowo + FG x4 daje ok. 100 FPS, z input lagiem... 120 ms. Przyjemnego grania %-)

  • Haha 4
Opublikowano

Ja kiedyś kompletnie nie zwracałem uwagi na IL. Był jaki był i się grało.

Włączyłem G-sync, podnosiłem trochę wymagania co do FPS i nagle IL zaczął mieć znacznie.

 

Wystarczyło trochę pograć w lepszych warunkach i nagle wszystko "widać" jak na dłoni.

 

 

Trzeba było zostać na 1080 w 60 FPS i nie kusić szatana, człowiek był szczęśliwy a teraz o... cały czas coś :E

 

2 minuty temu, tomcug napisał(a):

30 FPS bazowo + FG x4 daje ok. 100 FPS, z input lagiem... 120 ms. Przyjemnego grania %-)

To już wole 30 FPS, przynajmniej lag dostosowany do braku płynności :hihot:

Na Boga, ustawmy chociaż FGx2 i udawajmy ze jest przyjemnie :skacze:

Opublikowano
59 minut temu, GAZuOOT napisał(a):

No coś takiego porobię wieczorem :). 

Dodatkowo mam pytanie, jakie max taktowanie karta wasza jest wstanie wbić przy 0.8V? Jak zablokujecie punkt 0.8V (guzikiem L na krzywej) będzie taka żółta pionowa kreska i wtedy +1000 do OC. Na foundersie mam 1650Mhz, a na każdej innej karcie jakiej nie sprawdzałem, wbija max 1545Mhz (MSI Trio, Gigabyte Gaming OC, Astral LC). Niezależnie od krzywej, gdzie teoretycznie mogło być nawet 1700Mhz zrzuca na 1545Mhz.

u mnie na trio jest max 1627 przy 800mV

 

Opublikowano
26 minut temu, Kadajo napisał(a):

To już wole 30 FPS, przynajmniej lag dostosowany do braku płynności :hihot:

Na Boga, ustawmy chociaż FGx2 i udawajmy ze jest przyjemnie :skacze:

Jak ktoś startuje z 30 fps to może być słabo :P

Opublikowano

No jest, jasne można tak grac ale do przyjemności to nie należy jak się zazwyczaj tak nie gra.

Można by rzecz wybierasz truciznę A albo truciznę B.

Albo czyste 30 FPS.

Albo udawane 60 lub x3, x4 z artefaktami obrazu i IL na poziomie UFO z melmak.

Dlatego proponuje 40 FPS - jest trochę lepiej, nadal do komfortowego grania brakuje ale... jest wyraźnie lepiej niż z 30 FPS.

 

A jeśli mamy sprzęt który nie pozwala nam wyjść poza 30 FPS to zdecydowanie czas na upgrade :E

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, GAZuOOT napisał(a):

Dodatkowo mam pytanie, jakie max taktowanie karta wasza jest wstanie wbić przy 0.8V? Jak zablokujecie punkt 0.8V (guzikiem L na krzywej) będzie taka żółta pionowa kreska i wtedy +1000 do OC. Na foundersie mam 1650Mhz, a na każdej innej karcie jakiej nie sprawdzałem, wbija max 1545Mhz (MSI Trio, Gigabyte Gaming OC, Astral LC). Niezależnie od krzywej, gdzie teoretycznie mogło być nawet 1700Mhz zrzuca na 1545Mhz.

Nie wiem, czy o to ci chodziło. Suprim:
image.thumb.png.80aba8ae1cb1c8e9fc8e1f6627ee941c.png

 

image.thumb.png.6ecb236193b5c67471e4dd77aa91bbaa.png

 

 

Nie wiem jak waterforce wb, bo już zdemontowany, ale miał trochę inną krzywą:
image.png.cc60a768d05318d0b1a226c525a10eef.png

Edytowane przez sovas
Opublikowano
Godzinę temu, GAZuOOT napisał(a):

No coś takiego porobię wieczorem :). 

Dodatkowo mam pytanie, jakie max taktowanie karta wasza jest wstanie wbić przy 0.8V? Jak zablokujecie punkt 0.8V (guzikiem L na krzywej) będzie taka żółta pionowa kreska i wtedy +1000 do OC. Na foundersie mam 1650Mhz, a na każdej innej karcie jakiej nie sprawdzałem, wbija max 1545Mhz (MSI Trio, Gigabyte Gaming OC, Astral LC). Niezależnie od krzywej, gdzie teoretycznie mogło być nawet 1700Mhz zrzuca na 1545Mhz.

1552 :sciana:

Opublikowano
41 minut temu, Kadajo napisał(a):

Napisałeś ze CAP jest w silniku gry po stronie CPU. A co ma nagle CPU do CAP'a FPS.

CAP FPS to CAP FPS.

Obrazkowo jak przebiega proces renderowania: http://www.frametime.tech/

 

CAP FPS w kodzie gry, taki albo ustawiany w menu albo zahardkodowany na sztywno, przeważnie działa po stronie CPU. Reguluje CPU frametime, żeby nie był za krótki. Wtedy karcie graficznej nic do tego, ona nawet nie wie, że jest włączony jakiś limit FPS, po prostu dostaje nowe klatki do wyrenderowania z jakimś interwałem. Dlatego framegen może z tego zrobić x2 jeśli GPU ma wolne zasoby.

 

Z drugiej strony zewnętrzne limitery jak riva tuner czy w sterowniku graficznym działają po stronie GPUTu z kolei gra nie wie, że limiter FPS jest aktywny, natomiast GPU nie przyjmuje nowej klatki do wyrenderowania dopóki nie upłynie zadany czas.

 

To tak w uproszczeniu. Są różne metody ograniczania FPS i różnie mogą się zachowywać po włączeniu FG.

Opublikowano
6 minut temu, some1 napisał(a):

Obrazkowo jak przebiega proces renderowania: http://www.frametime.tech/

 

CAP FPS w kodzie gry, taki albo ustawiany w menu albo zahardkodowany na sztywno, przeważnie działa po stronie CPU. Reguluje CPU frametime, żeby nie był za krótki. Wtedy karcie graficznej nic do tego, ona nawet nie wie, że jest włączony jakiś limit FPS, po prostu dostaje nowe klatki do wyrenderowania z jakimś interwałem. Dlatego framegen może z tego zrobić x2 jeśli GPU ma wolne zasoby.

 

Z drugiej strony zewnętrzne limitery jak riva tuner czy w sterowniku graficznym działają po stronie GPUTu z kolei gra nie wie, że limiter FPS jest aktywny, natomiast GPU nie przyjmuje nowej klatki do wyrenderowania dopóki nie upłynie zadany czas.

 

To tak w uproszczeniu. Są różne metody ograniczania FPS i różnie mogą się zachowywać po włączeniu FG.

Z FG działa chyba tylko jeden sposób limitowania klatek, ten od Nvidi ze tak napisze.

Przypomnę ze przy premierze RTX 4xxx FG nie dało się kompletnie blokować FPS, potem ta blokada działała tylko z poziomu panelu sterowania. A sama poprawka do Rivy wyszła chyba pol roku czy rok po premierze dopiero.

Nie pamiętam tez do końca co się zmieniło z premira RTX 5xxx bo FG teraz działa chyba na rdzeniach tensor a wcześniej używała czegoś tam innego na RTX 4xxx.

Dlatego teoretycznie FG mógłby też zadziałać na starszych RTX'ach.

Opublikowano
3 minuty temu, Kadajo napisał(a):

Z FG działa chyba tylko jeden sposób limitowania klatek, ten od Nvidi ze tak napisze.

Limit FPS w kodzie gry po stronie CPU też działa z FG, bo jak napisałem GPU go nie widzi.

W takim przypadku GPU z FG wypluje ustawiony limit x2 (albo x4 z MFG). I gra z hard limitem na 120 fps może pokazać 240 z FG.

 

Czy to na prawdę taki niezrozumiały koncept, że drugą stronę trzeba to tłumaczyć?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...