Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Teraz, wrobel_krk napisał(a):

Jak widzę że tu trzeba HDR i to wtedy wygląda w nocy dobrze, to do nowego GPU dochodzi jeszcze monitor OLED.

Pisalem tutaj wczoraj, HDR robi okropna roznice, niestety z braku czasu nie mialem okazji duzo potestowac, ale typek wrzucil juz ustawienia jakie najlepiej wybrac zeby byla gitarka. 

Opublikowano

Dziwi mnie, że zrobili takie miejsca, których nie idzie oczyścić z wrogów. Normalnie respią się jak wrogowie w Diablo4. Oczyściłem wielką baze i cały czas resp wrogów co ok 1 - 2min i tak można chyba w nieskończoność, bo dałem sobie spokój po 7 - 9 falach... Zero spokoju, żeby nacieszyć się zwycięstwem oraz zwiedzić i przeszukać bazę.

 

Takie coś aż odrzuca:( bo mogibyście walczyć w jednym miejscu całymi dniami... niekończące się fale wrogów. 

Jak już mają się gdzieś respić to max jeden raz na cały cykl dnia i nocy lub jak totalnie wyjdziemy z gry i ją wyłączymy.

Może te respy to jakiś bug w grze...

  • Like 1
  • Upvote 4
Opublikowano

@Joloxx9Ten co masz Alienware AW3423DWF mnie kusi bo ma 3 lata gwarancji w tym na wypalenie - zmieniam pracę i jak więcej będę pracować z biura niż zdalnie to wezmę na pewno, ale jak full zdalnie to jednak chyba nie ma sensu. Mam też OLED TV to najwyżej xboxa kupię dziecku(i sobie) i tam ogram stalkera:)

Opublikowano
1 godzinę temu, Seeker napisał(a):

Panowie też macie wrażenie, że z AI jest coś nie tak? Już pomijam, że NPC są dość durni i żadnych zaawansowanych taktyk nie przejawiają (ale za to zdają się doskonale wiedzieć, gdzie jest gracz). To mam przeczucie, że żadnego A-Life w tej grze nie ma. A to było dość istotne, bo dzięki temu Zona żyła, a gracz był tylko tego częścią. A tutaj wygląda to jak random radius spawn, gdzie całe „życie” odbywa się w promieniu ~50-100 m od gracza. Już nie raz i nie dwa zdarzało mi się, że NPC spawnowali się na moich oczach.

 

Wiem, wiem, można powiedzieć „Moderzy naprawio”. Naprawio albo nie, zwłaszcza jeśli w kodzie wcale nie ma tych mechanik co swoją drogą tłumaczyłoby, czemu wzmiankę o A-Life 2 usunęli ze strony gry na Steam.

 

Ciekawa też, że chyba żadna recenzja o tym nie wspomina, a dla mnie to był zawsze dość ważny element Stalkerów.

 

// Edit: Odpaliłem właśnie Reddita. Wygląda na to, że to nie tylko ja mam obiekcję w stosunku do A-Life.

Każda recka o tym wspomina. Jeszcze długie łatanie...

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem od czego zacząć, jestem w tym miejscu od kilku godzin, testowałem różne ustawienia, ale co bym nie ustawił, fps się nie zmienia, cutscenka 20fps, zabawa ze zmianą ustawień powoduje dropy do 4-5fps, pomaga restart gry. Włączenie FG niby wszystko ok 70fps+ ale podczas przebieżki po tej "mieścinie" mam dropy do 20-40fps więc wygląda to gorzej niż bez FG. Przy którymś razie dopadła mnie istna Anomalia! Pomyślałem sobie, że karta powiedziała "co Ty mi dajesz do renderowania, ja kapituluję", ale odpaliłem RE 4 Remake i tam jest ok, nie ma anomalii. 
Zaraz odpalę gierkę i zobaczę, ale tak jak pisałem, gra co odpalenie muli jakieś 1min shadery, to samo co w SW Jedi Survivor- ale tam to trwało z 2-3min. 
Aktualnie ta gra chodzi gorzej niż Dragons Dogma 2 na którą psioczyłem i nadal nie skończyłem.

Gram na 1440p + dlls balans + tekstury średnie, ogólnie miks średnio wysokich ustawień.
1. To jest ta Wielka Anomalia w grze :niegrzeczny: Nie wrzucam screena, bo te 9sekund lepiej to ukazuje. :zdziwko:


2. A tu screen jak spada fps, akurat nie jest to 4-5fps, ale 19fps, spada pobór gpu do 96W i temp 48C jakby wyciek vramu, albo vram pod korek?
20241121021751_1.thumb.jpg.13ae999e7d2d04fe45008696e75599a5.jpg

 

Gra jest technicznym wielkim G. Tyle mam do powiedzenia. Miałem zostawić bez spoilera, ale mam szacunek do forum i do Was moi koledzy, i nie chcę zaśmiecać tym screenem temat. Kto chce to sobie zobaczy.

 

Spoiler

work-1201543_960_720.jpg.5a26e18636dcb27babbeab3f112aa598.jpg

 

Edytowane przez Reddzik
  • Like 3
  • Upvote 1
Opublikowano

Pograłem do pierwszej w nocy.. Przez ok 4-5h gry zginąłem kilkanascie razy więc gierka jest dosyć wymagająca. (gram na poziomie stalker) tak myślę że osoby które nigdy nie grały w poprzednie odsłony nie połapią się na początku co i jak, bo gra zwyczajnie za mało tłumaczy. 

 

Niestety uświadczyłem parę błędów które delikatnie mówiąc są wkurwiające:  a to npc który zniknął w momencie kiedy z nim rozmawiałem i za cholere nie mogłem go później znaleźć i przez to musiałem cofnąć zapis..

 

Wrogowie napieprzajajacy przez ściany  jakby grali na wallhacku oczywiście schowanie się za budynek to pewna śmierć w tym przypadku. 

 

 

AI leży i kwiczy, skradanie nie ma najmniejszego sensu, bo wrogowie widzą cie zawsze - nawet kiedy próbujesz grać po cichu. 

 

Czeka nas od cholerny aktualizacji.. 

 

 

 

 

 

  • Like 1
  • Sad 1
  • Upvote 2
Opublikowano
1 godzinę temu, Seeker napisał(a):

Panowie też macie wrażenie, że z AI jest coś nie tak?

Pislem o tym wczoraj ze AI jest jak aimbot i widzi przez sciany, nawet jak podejdziesz na kucaku po cichu to potrafi sie wprost z bronia odwrocic.

Opublikowano
Teraz, wrobel_krk napisał(a):

@ReddzikNa pure dobrze stwierdzili ze gra potrzebuje więcej jak  8gb vram do 1440p. No jest to kupa optymalizacyjna bo jeszcze jakby te tekstury/opraw graficzna były jakieś mega super, to tyle zużycia dałoby się obronić

Gram na DLSS balans, tekstury średnie.

Opublikowano

Tak jak się spodziewałem u mnie pójdzie zwrot. Przez 2h widziałem wystarczająco, plus parę gameplayów. Optymalizacja leży. Przy tym jak ten tytuł wygląda, a wygląda przeciętnie. W zamkniętych pomieszczeniach wręcz słabo, jakbym grał w indie gierkę zrobioną przez jedną osobę. Średnie AI - tu zawiodłem się chyba najbardziej, jest chyba gorzej niż w jedynce. A-life czy jak oni tam nazywają raczej nie istnieje. Masa skryptów i spawnujących się wrogów, co dla mnie psuje immersję i wrażenie żeby ten świat żył. Mimika twarzy i ogólna sztywność animacji... Potrzeba sporo pracy jeszcze. Premierę powinni opóźnić nawet o rok. Nie wiem czy patchami poprawią na tyle, że będę miał ochotę sprawdzać to jeszcze raz.

 

Da się w ogóle zmienić sterowanie? Z i C na wychylenie, to nie wiem kto wymyślił po jakiej ilości alko. I czułość myszki mam na 0%, a dalej jest za czuła :E. Nie mam zamiaru zmieniać dpi pod jedną gierkę.

 

Średnio wychodzi, że podoba mi się max 2-4 gry na rok, większość zwracam na steam. Support mnie musi dobrze znać, sporo tych zwrotów było. Nie ma to jak wymagający klient :E. No, ale po 34 latach w gamingu i posiadaniu kilku innych hobby, chcę wolny czas poświęcić tylko na growe perełki, a nie średniaki, przeciętniaki i techniczne potworki. Płacę, więc wymagam ;p.

  • Like 2
  • Confused 1
  • Upvote 3
Opublikowano

Ogólnie wielka szkoda bo gra ma świetny klimat, fajne patenty, tetris ekwipunek. Jest ogromny potencjał i aż chciałbym już grać dalej i czyścić całą mapę nawet i 100-200h...ale stan techniczny to jednak dramat:placz2: Po przegranej nocy musiałem to przyznać.

  • Upvote 2
Opublikowano
5 minut temu, Reddzik napisał(a):

Nie wiem od czego zacząć, jestem w tym miejscu od kilku godzin, testowałem różne ustawienia, ale co bym nie ustawił, fps się nie zmienia, cutscenka 20fps, zabawa ze zmianą ustawień powoduje dropy do 4-5fps, pomaga restart gry. Włączenie FG niby wszystko ok 70fps+ ale podczas przebieżki po tej "mieścinie" mam dropy do 20-40fps więc wygląda to gorzej niż bez FG. Przy którymś razie dopadła mnie istna Anomalia! Pomyślałem sobie, że karta powiedziała "co Ty mi dajesz do renderowania, ja kapituluję", ale odpaliłem RE 4 Remake i tam jest ok, nie ma anomalii. 
Zaraz odpalę gierkę i zobaczę, ale tak jak pisałem, gra co odpalenie muli jakieś 1min shadery, to samo co w SW Jedi Survivor- ale tam to trwało z 2-3min. 
Aktualnie ta gra chodzi gorzej niż Dragons Dogma 2 na którą psioczyłem i nadal nie skończyłem.

1. To jest ta Wielka Anomalia w grze :niegrzeczny: Nie wrzucam screena, bo te 9sekund lepiej to ukazuje. :zdziwko:


2. A tu screen jak spada fps, akurat nie jest to 4-5fps, ale 19fps, spada pobór gpu do 96W i temp 48C jakby wyciek vramu, albo vram pod korek?
 

 

Gra jest technicznym wielkim G. Tyle mam do powiedzenia. Miałem zostawić bez spoilera, ale mam szacunek do forum i do Was moi koledzy, i nie chcę zaśmiecać tym screenem temat. Kto chce to sobie zobaczy.

 

  Ukryj zawartość

 

 

Screenshot_20241121-093020167 (1).jpg

Opublikowano

@ODIN85Ja dobrze wiem tylko mnie trzyma tylko 8h dziennie pracy na statycznym IDE. Tylko już monitor w cenie 3k jakoś przeżyje jak mi po 3 latach się zacznie wypalać, niedawno to było 6k zł.

Gpu (3080) też już za stare prze te nowe gry i przez to UE5 co wygląda gorzej jak metro a potrzebujesz 2x mocniejszego GPU. am4 też czas zmienić na am5. Tak bywa kompy po 3 latach się wymienia:)

Własnie jednak stalker to już gra którą bym chciał ograć w lepszych ustawieniach:)

 

Opublikowano (edytowane)
39 minut temu, Joloxx9 napisał(a):

Wydaje? Czy tylko ja widze, ze w stalkerze 2 oswietlenie jest tragiczne? :E 

Dzisiaj dopiero będę grać a tak to oceniam po tym co wrzucacie i takie było właśnie moje pierwsze wrażenie 🤭

Edytowane przez azgan
Opublikowano
4 minuty temu, babayaga napisał(a):

No, ale po 34 latach w gamingu i posiadaniu kilku innych hobby, chcę wolny czas poświęcić tylko na growe perełki, a nie średniaki, przeciętniaki i techniczne potworki. Płacę, więc wymagam

Jakby wiećej graczy tak robiło to by nie wypuszczali baboli, ale większość po ładnym trailerze rzuca się na preordery:)

  • Upvote 1
Opublikowano

Mi tam wystarczyły 4 godziny gry i chyba odstawie i poczekam na jakiś większy patch. 

 

Najgorzej w kwestii oprawy wypadają cienie rzucane na budynki przez drzewa.. Dosłownie jakbym się cofnął do jedynki :E

 

 

Opublikowano
7 minut temu, Reddzik napisał(a):

Gram na DLSS balans, tekstury średnie.

Cytat

Sytuacja w wyższych rozdzielczościach wygląda podobnie, STALKER 2: Heart of Chornobyl konsumuje sporo VRAM, więc poprzeczka ulega podniesieniu do 12 GB (2560x1440), następnie do 16 GB (3840x2160), aczkolwiek w najwyższych detalach nawet absolutny high-end ledwo wystarcza. Generalnie odczyt 1% LOW potrafi mocno pikować, czasami przez wspomniane wysycenie pamięci graficznej, czasami przez niestarczającą moc obliczeniową procesora, który ogranicza GPU w niższych rozdzielczościach. Wówczas nie pomaga nawet obniżenie poziomu ustawień graficznych, więc pozostaje czekać na oficjalne poprawki i optymalizacje, jakich STALKER 2: Heart of Chornobyl bezsprzecznie potrzebuje. Aktualnie jedynym ratunkiem na poprawę płynności, okazuje się włączenie upscalingu i generatora klatek, które powoli stają się koniecznością w wykonaniu Unreal Engine 5, zwłaszcza gdy produkcje słabo skalują się z detalami.

Jak nie poprawią gry, to wg Seby nawet obniżanie ustaień nie pomaga w 1440p i te 12gb vram potrzebne, masz spadki bo to słabo zrobiona gra/silnik:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...