Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 minuty temu, wrobel_krk napisał(a):

No ułatwiacze które ze Stalkera robię Supermena, czyli masz najlepsza broń cały czas i możesz uciekać bez końca. Całkiem bilans i sens gry zmieniony.

 

 

Bzdura i nic takiego nie ma tu miejsca. Jak lubisz biegać po mapie zbierać hajs i wydawać niemal wszystko na naprawę to proszę bardzo ja nie lubię. Tak samo jak lubisz tracić amunicje i to srogo na mutanty, które kompletnie NIC Ci nie dają to też śmiało. Ja nie lubię. 

Opublikowano
7 minut temu, Strilok napisał(a):

Kolego. A czytałeś co on za modyfikację stosuję? Z tego co widzę to jakieś lekkie ułatwiacze. Więc z czym masz problem? Każdy gra ja chcę.

Ale czy ja napisałem ze ktoś nie może grac tak jak chce ? Stwierdziłem, tylko że zakrzywia to odbiór tego co chcieli pokazać twórcy gry.
To tak jakbyś sobie w grze wyścigowej wgrał moda, żeby zawsze wygrywać i mieć zawsze na maksa stuningowane auto. No tobie to da frajdę, ja temu nie przeczę, ale rozwala to całkowicie balans gry.

  • Upvote 1
Opublikowano

@userKAMILSwietnie się bawisz ale wg mnie nie grasz w prawdziwego Stalkera bo to właśnie to że ciągle szukasz broni i nie masz najlepszej bo ciężko naprawić stanowi wyzwanie z tego co zrozumiałem. Jak się nie męczysz biegając to uciekniesz przed psami np, a tak to Cię dopadną.

 

Jak świadomie sobie grasz na poziomie super łatwym to spoko i Ci to sprawia radość spoko.

Co faktu nie zmienia że bez modów to Ci nie pasuje ewidentnie gra;)

 

Pytanie czy na konsolach są mody?

Bo jak nie złota rada kup se konsole jak nie masz 4090 słaba

Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, wrobel_krk napisał(a):

Jak się nie męczysz biegając to uciekniesz przed psami np, a tak to Cię dopadną.

Nadinterpretujesz znaczenie tych modów. Tutaj dalej się męczysz ale o połowę wolniej i głównie chodzi o przemierzanie świata w ten sposób. Mody, które używam nie sprawiają, że jesteś niezniszczalny.

Edytowane przez userKAMIL
Opublikowano
2 godziny temu, Strilok napisał(a):

34h za mną w Stalker i mam już wyrobioną opinię o grze. Gra będzie dobra jak ją połatają. Ma solidne fundamenty tj. klimat, który budowany jest przez oprawę audio-wideo oraz całkiem niezły feeling strzelania. Fabularnie nie jest źle, ale liczyłem na coś więcej. Co jest spartolone? Ogromna ilość rzeczy począwszy od zwykłych bugaj tj. stalker NPC utyka w drzwiach, lub zatapia się w podłodze. AI w tej grze nie istnieje. Przeciwnicy mają Aim-boot'a. Wielki system A-Life 2.0, który zapowiadali w ogóle nie działa. Chyba że miał to być zwykły spawn najczęściej za naszymi plecami jakiegoś mutanta albo kilku wrogów. Życia w Zonie w ogóle nie widać. Stalkerzy nie polują, nie szukają artefaktów i nie unikają anomalii. Często gęsto potrafią jak barany w rzędzie przejść przez anomalie i tam po prostu zginąć. Co do mutantów to nie ma podziału gdzie może być np. Bloodsucker, tylko często jest to losowe. Pojawia się często w miejscach gdzie mało kto sobie z nim poradzi. Mutanty mają pancerne HP i wysoki współczynnik szybkości. AI też nie posiadają. Przykładowo w poprzednich odsłonach "Zmutowana Świnia" jak była sama to uciekała, a jak w stadzie to atakowała. Teraz cały czas mają ustawione agro na nas i atakują. Nie wspominam o starych błędach. Mimo tego że nowy silnik to błędy te same co na X-Ray. Przykładowo obiekt składa się z nakładających się na siebie tekstur i widać łączenia się ich czasem nawet paski jak by czegoś brakowało. Na ten moment w mojej ocenie gra zasługuję na 5/10. Czekam na połatanie i dodanie funkcjonalności jak A-Life 2.0 oraz scenę modderską, która już zaczęła działać

Na ten moment to u mnie S.T.A.L.K.E.R 2 poleciał już z dysku i nie mam ochoty nawet dokończyć fabuły i nudzić się przez kolejne godziny. No nic, nie polubiłem się z tym tytułem i idę grać w coś innego ale Wam życzę dobrej zabawy i wytrwałości 😁.

  • Like 3
  • Thanks 1
  • Sad 2
Opublikowano

Z psami jak i większością przeciwników jest taki myk że trzeba wykorzystywać otoczenie na swoją korzyść, no nikt nie będzie wdawał w strzelanine na otwartym polu, zawsze się znajdzie jakiś dom czy inna ruina, i wtedy nie ma takiego problemu.

Opublikowano
Teraz, wrobel_krk napisał(a):

Ale to że masz nieskończona amunicję i najlepsza broń nie zmienia dużo?

Ale jaką nieskończoną amunicję? Zacytuj gdzie ja takie cos napisałem? Tak samo jaka najlepsza broń? Kreujesz sobie w głowie teraz sytuacje, które nigdy nie miały miejsca.

Opublikowano

Modowanie gry samo w sobie nie jest złe, mało tego zdarza się w takich tytułach szczególnie zaraz po premierze ze oryginalny balans może nie do końca być faktycznie dobry, ale moim zdaniem prawdziwym tutaj jest stwierdzeniem ze ktoś, kto gra bez modów i ktoś, kto gra z modami może ostatecznie mieć całkowicie inny obraz czym jest gra.
Skoro z gry survival usuwamy elementy survival albo je nerfimy o polowe czy to nadal jest wyzwanie gdzie niektóre z mechanik wręcz przestają działać prawidłowo ?

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, wrobel_krk napisał(a):

Jesli możesz naprawić ciągle broń albo się nie psuje to masz kasę na amunicję i ciągle dobra broń gdzie bez modów strzelasz tym co znajdziesz.

Ale nie mogę naprawiać ciągle broni ani nie mam ciągle kasy na amunicję. Broń psuje się o połowę wolniej ale dalej psuje i dalej muszę ją naprawiać. Tyle, że nie wydam 10K na naprawę a np: 5K i w moim osobistym odczuciu taki balans jest lepszy. Czuję progres i to, że przez kilka godzin zwiedzam i zbieram wszystko co znajdę a zarobionych pieniędzy nie muszę all ładować w naprawę.

Ty piszesz o jakiejś nieskończonej amunicji, nie psuciu się broni etc... Nic takiego nie ma tu miejsca.

Poczytaj sobie wątki na redicie o balansie właśnie kosztów naprawy broni etc. Ludzie sporo tam narzekają i widać, ze nie tylko mi to przeszkadza...

 

Edytowane przez userKAMIL
Opublikowano
2 minuty temu, Kadajo napisał(a):

Dlatego pisze ze każdą grę powinno się chociaż raz skończyć bez jakiekolwiek ingerencji zmieniająca jej balans, aby moc ocenić czy to faktycznie jest dobry tytuł.

Dla niego to i tak będzie dobry tytuł i świetna zabawa, bez modów jest mniej świetna, z modami bardziej świetna. :E  A jak coś ci nie działa to sobie kup Xboksa. Co prawda tam też nie działa, ale przynajmniej nie ma modów.

  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, DyndaS napisał(a):

Poprzednie części stalkera są grywalne czy już totalne drewno?
Wiem, że są jakieś mody, ale często przez mody gry wyglądają bardzo nierówno.

Graj w trylogię bez modów, jest bardzo dobra 

Granie w coś po raz pierwszy i wgrywanie modów jest dziwnym podejściem według mnie, bo wtedy nie wiesz jak wygląda na prawdę tylko wariacje fanowskie 

Edytowane przez JSTMB
  • Upvote 2
Opublikowano
5 minut temu, userKAMIL napisał(a):

@Vulc Przecież sam zwracałeś uwagę na te bolączki z balansem na które ja używam mody. XD

Co w związku z tym? Oceniać się powinno wersję vanilla, a nie grę po modach, które często całkowicie zmieniają balans rozgrywki. Ładując tyle poprawek do gry o survivalowym fundamencie, w zasadzie ten element eliminujesz. Wtedy ze Stalkera zostaje strzelaninka do mutantów i bandytów.

 

Wrzuciłeś na przykład mod na brak wagi jedzenia i amunicji, o czy tutaj rozmawiać? To równie dobrze można w ogóle wyrzucić wagę ekwipunku i dać unlimited sprint. Po co się ograniczać. Gra ma bolączki na gruncie mechaniki, ale obracanie wszystkiego o 180 stopni to tak samo kiepskie rozwiązanie.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, Vulc napisał(a):

Ładując tyle poprawek do gry o survivalowym fundamencie, w zasadzie ten element eliminujesz.

Nic nie eliminuję tylko robię to bardziej sensowne w moim odczuciu. Jak poczytasz fora to się okazuje, że nie tylko w moim. Daję sobie rękę uciąć, że twórcy sami to zmienią w większym lub mniejszym stopniu. Raz jeszcze podkreślę, że mody które używam nie sprawiają, że masz nieograniczoną amunicje, plecak czy darmową naprawę... 

  

8 minut temu, Vulc napisał(a):

To równie dobrze można w ogóle wyrzucić wagę ekwipunku i dać unlimited sprint. Po co się ograniczać.

No właśnie po to aby nie było tego o czym piszesz...

Edytowane przez userKAMIL
Opublikowano

Obserwowałem grupę stalkerów, których spotkałem w terenie. Razem przemierzyliśmy kilka różnych lokacji. Pomogli mi w walce z bandytami, a później wrócili do głównego obozu. Jeden z nich udał się do jakiegoś domu na odpoczynek, drugi stanął przy barykadzie. Wygląda na to, że ten system jakoś tam działa, a przynajmniej częściowo.

Opublikowano

Teoretycznie nie a praktycznie tak wiesz że 2x taniej i 2x wolniej się psuje to już 4x lepiej jak w vanilla. Do tego dokładasz że nosisz amunicji i żarcia pod korek bo nic nie ważą.

Czyli wg mnie grasz w Stalkera shootera bez survivalu. Wg mnie twórcy gry mogą taki poziom trudności zrobić a nie podstawę gry zmieniać.

 

Problem ze to jest nudne też bo mało jest różnych tych potworów i trzeba w nie pół magazynku wpakować.

 

Że sprawnuja się co chwilę nawet w polu widzenia.

 

Bawisz się dobrze i spoko ale oceniasz nie te gra co powstała tylko taka wersję pod siebie.

 

Opublikowano
16 minut temu, Necronom napisał(a):

Z tymi modami do starych części jest tak, że one bardzo mocno ingerują w mechanikę, zmieniając fabułę itp. A są jakieś mody, które zmieniają tylko grafikę, bez ingerencji w mechaniki?

Sam to używam https://www.moddb.com/mods/stalker-complete-2009/downloads/stalker-complete-15, to jest tylko upiększenie podstawowej wersji gry, jedynie te wpisy mogą świadczyć o jakiejś zmianie w ekonomii itp, ale fabuła wszystko co jest związane z oryginalnym pozostało takie same.
Player resistance, precision, damage of enemies, ballistics, economy: Skaim
NPC vision and reactiveness: m!g
NPC movment: Zoust

Spoiler

ZRP Mod: Metacognix/NatVac
High-poly models ported by Nestandart_5443, color edits: Artistpavel
Dynamic Shaders: Meltac, Sky4ce, Kingo64, BAC9-FLCL, Daemonjax, LoNer1, LVutner, Lyoko774, DDraig, OGSE Team, Thunderfreak, Gnomus, CeeJay.dk, Marty McFly, Crosire, Ket, soft water: Zero_3, settings: Artistpavel
Grass and foliage: Artistpavel, Vurt, Russo, Serbin, CoP files
X-Ray Extensions: Malandrinus, Kolmogor, K.D., RayTwitty (aka Shadows),
Real Wolf, Kstn, _призрак_, SkyLoader
Particle Physics: Kingo64
HUD, PDA, binoculars, main menu, player damage, grenade explosions, material textures and other graphical updates: Artistpavel
Sound design: Michael Tornabene (sQwurm)
Music: Koshkamoroshka, Cover_Park
EAX effects: Macron, Antares, LeWiz_PT, implementation: Skaim
Player resistance, precision, damage of enemies, ballistics, economy: Skaim
NPC vision and reactiveness: m!g
NPC movment: Zoust
Crows variable flight height: Prefab
Selected textures: Warezeater, Andrey0007, Seaz5150
NPC variants ported by Kallipsoul, models by MegaFenix, ОтшельНИК, Aaz, СЯК, DEXXX, Dawnrazor, Greshnik 13rs, voices by KitLis (Luda), Турбо Зайчиця, Девушка Играет, Alina Rin, Kallipsoul, Martha Harms, Colleen Clinkenbeard and Lydia MacKay, implementation: Skaim, color edits: Artistpavel
Lens flare, sounds and selected cubemaps: Cromm Cruac
Night sky nebula: DrJacopo
Rain sound: JMP-Jack
Chinese translation: s.zoo
4K, 1440p fonts: CaptSarge
16:9 cursor: Tiger_Vlad

 

  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Mnie to mocno zaskoczyło, że w ogóle ludzie są przyjaźni. Aż mi się głupio grało tuż po premierze. Wszyscy tylko sławetne "dont siut", no to się litowałem na początku :P. Tylko po 3 dniach zaczynało się to robić powoli nudne. Plus raz na jakiś czas zdarzył się gracz, który jednak strzelał, a człowiek przyzwyczajony, że sobie może beztrosko biegać wśród innych nie był na takie coś przygotowany :E.   W innych extraction shooterach 95% jak nie więcej ludzi jest wrogo nastawiona, więc widząc kogoś wiesz, że będzie walka. W Tarkovie może na początku wipe są sytuacje że ktoś mówi na voice, że nie chce walki, bo robi questa, ale im dalej w "sezonie" tym rzadziej się cos takiego zdarza. W Arc Raiders też tak było, w zamkniętych testach pół roku temu i przed premierą prawie każdy do siebie strzelał od razu. To ta "przyjazna" natura graczy po premierze gry była tą "nienaturalną" dla tych co przychodzili z innych extration shooterów, czy grali we wcześniejsze beta testy.   Jako, że jest to pvpve, to trzeba też brać pod uwagę otoczenie, boty/AI. To podstawowy element w tym gatunku. Walczymy z botami na głośno, musimy to robić szybko, w miarę bezpiecznym miejscu. Bo z tyłu głowy cały czas mamy to, że nasza walka z nimi mogła przywołać innych ludzi. Na otwartym terenie jest zbyt ryzykownie, lepiej boty ominąć. Zostawić ich jako czujki na innych graczy, a w tym czasie lootować sobie jakiś budynek. Jak zobaczymy albo usłyszymy, że się agrują, to wiemy że ktoś z tamtej strony nadchodzi. Wyjście z mapy powinno być sukcesem, człowiek powinien czuć satysfakcję, że przeżył raid. Od nas zależy ile jesteśmy na raidzie. Im dłużej tym więcej dobrego lootu możemy znaleźć, ale również większa szansa, że zginiemy. Tak samo podróż w miejsca z dobrym lootem, można się obłowić, ale ryzykujemy spotkanie z wieloma graczami, którzy też mają chrapkę na te miejsca.  Stosunek wyjść na poziomie 40-50% to całkiem dobry wynik w innych grach tego gatunku. W Arcu co prawda nie ma takich statsów, ale na oko mam chyba 90-95% :E.    Jedynie co bym zmienił, to wejście z darmowym sprzętem tylko po 12 minutach trwania raidu albo później, a jak wchodzisz ze swoim to zawsze na początku. Windy nie powinny się zamykać, do końca powinny być wszystkie otwarte. Oraz w solo grze zmniejszył bym trochę ilość graczy, bo jak się wszyscy zaczną napierdzielać, to będzie trochę chaotycznie.   To, że gra prędzej czy później zacznie tracić graczy jest naturalne. Mnie i tak zaskoczyła taka popularność. Nastawiałem się na 200k ludzi w okolicach premiery i koło 80-100 miesiąc po niej. Jest sporo lepiej i bardzo dobrze, bo to świetna gierka z małymi problemami (desynci, balans). Byle jej z czasem nie spierdzielili.   Na horyzoncie kolejne extraction shootery z jakimś tam potencjałem. Nowy PUBG :E, oraz Marathon od Bungie.
    • Ale klikasz obok i masz 253W  Wasze zarzuty byłyby słuszne gdyby właśnie nie to "obok"  
    • https://www.neonet.pl/karty-graficzne/gigabyte-geforce-rtx-5090-windforce-oc-32gb-gddr7-dlss4-gv-n5090wf3oc-32gd.html   9699
    • Tak jest w każdym teście CPU, nawet tych, które przysyła Intel, a nie AMD, także tutaj kulą w płot W każdym razie, co proponujesz? Zignorować w ogóle istnienie TDP i do głównych wykresów podawać typowe ustawienia automatyczne (czyli w przypadku Intela rzeczywiście będzie to 181/250 W), a obniżone limity do zestawienia zbiorczego? Ja jestem otwarty na każdą propozycję, ale musisz mieć świadomość, że to nie jest do końca tak, że to są zawsze limity, jakie masz, kiedy nie wchodzisz do BIOS-u. Bo są płyty np. B760, które fabrycznie ustawiają PL1 125 W i tylko PL2 181-253 W. A PL2 niczego do wydajności nie wnosi, po minucie spadnie w grze pobór do 125 W i już tak zostanie do końca rozgrywki.
    • I teraz pomyśl, że ten GTX 970 za 1500 zł był praktycznie na równi z GTX 780 Ti 3GB, który dwa lata wcześniej debiutował w kwocie 2849 zł.  Jednocześnie 970-tka była 50% szybsza od 770-tki.   Teraz o takich przyrostach można tylko pomarzyć. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...