Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 23.12.2024 o 21:47, JeRRyF3D napisał(a):

Wątek podrzuciłem mojemu ziomkowi, co to w UE sobie dłubie gierkę i się zaczepił o wpis @lukadd i mi pisze:
"Z tym przykładem, to sobie kolega @lukadd trochę w kolano strzelił, bo to faktycznie Bent Studios wymyśliło, ale było to tak zajebiste, że Epic zintegrował to do silnika od czasu 4"

Nie wiem o co z tym strzelaniem :E Ale dalej uważam, że DG to świetny przykład, że da się na UE stworzyć dobrze wyglądającą grę i przy tym bardzo dobrze działającą.

A to, że twórcy DG na potrzeby gry ogarnęli cieniowanie, aby wyglądało i nie zabijało wydajnościowo to tym bardziej świadczy o tym, że się da tylko trzeba chcieć.

  • Like 1
Opublikowano

DG to była dobrze zoptymalizowana gra to po pierwsze grzeje równo GPU ;)

DG to jest żaden graficzny killer. Niestety trzeba powtarzać przeskoki graficzne od pewnego momentu już są kosztowne już pomijając problemy z optymalizacją.

Wszystko co ma coś udawać, ale kosztować dużo mniej zawsze będzie mieć jakieś wady. Developerzy na UE i tak korzystają z gotowych narzędzi i wtyczek.

CDPR będzie korzystać z custom 5.5 tylko zapewne dotyczy to NVRTX i bliskiej współpracy z NV gdzie będą udostępniać aktualny poprawiony kod pod nowsze karty. Poza tym nie wykluczone, że oni między czasie nie przeskoczą na nowszą wersje silnika jeżeli będą większe zmiany na plus i będzie się to opłacić.

Gdyby studia mieli utalentowanych programistów i potrafili modyfikować UE pod siebie to by może byłoby coś z tego. Wszyscy korzystają z tego co dostają na tacy. 

Poza Dice Mirror's Edge(UE3) i 2K Bioshock(UE2.5) to sobie nie przypominam, żeby ktoś grzebał przy UE.

Opublikowano
18 godzin temu, JeRRyF3D napisał(a):

Odnoszę wrażenie, że opacznie zrozumieliście wypowiedź typa.
USER, który ma możliwość optymalizacji itd. to IMO... developer.
Typ ma na myśli developera, który ma sobie dostosować opcje / optymalizować, itd.

Ja dokładnie pisałem o devie. Doda DLSS+FG i mamy optymalizację. To jest obecna optymalizacja. Gdzieś już pisałem, że jak DLSS wchodziło to naiwnie myślałem, że to po prostu przedłuży żywotność karty graficznej. O wychodzi nowy tytuł, karta ledwo wyrabia to włączę sobie DLSS. Ale ta technologia stała się teraz koniecznością a nie dodatkową opcją.

  • Upvote 3
Opublikowano
19 godzin temu, sideband napisał(a):

Jak trzeba wyłączać przykładowo Nanite

Aktualnie w Fortnite, po aktualizacji nowego sezonu sprzed tygodnia trzeba wyłączyć Nanite aby gra nie wywalała do pulpit co 20-25 min od rozpoczęcia pierwszej rozgrywki. Sprawdzane na 2 kompach i laptopie :)

Opublikowano

Nieporadni twórcy gry, to jedno. Wydawca gry, który na ostatnią chwilę chce wywrócić projekt gry do góry nogami i daje ekstremalnie krótki czas na to twórcom, to drugie. A trzecie, sam silnik UE, który jest nadal jakby w fazie beta właśnie. Twórca zamiast zająć się tworzeniem gry i walczyć z widzimisię wydawcy, jeszcze dodatkowo musi rzeźbić w silniku, na którym ma pracować, bo producent silnika daje (...). To tak jakbyście mieli w pracy ciągle coś poprawiać po kimś z wcześniejszego etapu pracy. Wszyscy są po trochę winni, a Epic u podstaw dostarczając niedopracowane narzędzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...