Skocz do zawartości

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Checkerboard Rendering oraz inne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ciekawe kiedy podobny program pojawi się dla FSR 3.1 / FSR 4. 

Mam tylko nadzieję że jest FSR 4 wyjdzie dla wszystkich kart to AMD nie spieprzy znowu do sprawy jak z 3.0 i od razu będzie to w osobnym dll możliwym do podmiany.

Opublikowano

Tak ja tego uzywam juz do dawna, program wykrywa gry ktore maja dlss, sciagasz odp wersje i jednym klikiem podmieniasz. To samo jest z FG ale tu swapper nie ma opcji do FG i trzeba samemu podmieniac. Gry ktore maja antyczita czesto nie wykrywa.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

https://www.eurogamer.pl/ps5-pro-recenzja-i-test-jak-nowa-konsola-sony-radzi-sobie-z-grami-i-czy-warto-ja-kupic

 

"PSSR to konsolowy DLSS. Upscaler Sony nie jest chwytem marketingowym

 

Wspomniana już kilkukrotnie technika PlayStation Spectral Super Resolution, z której korzysta PS5 Pro, to temat niezwykle ciekawy i warto się przy nim zatrzymać. Myślę, że niewielu czytelników zdaje sobie sprawę, że mamy do czynienia z pierwszym podejściem Sony do rekonstrukcji obrazu opartej na uczeniu maszynowym. Takie rarytasy były do tej pory domeną pecetowców dzięki podobnym rozwiązaniom stosowanym przez Nvidię w ramach DLSS.

Rekonstrukcja obrazu z niższej do wyższej rozdzielczości w celu odciążenia podzespołów to nic nowego również na PS5, ale bazowa konsola korzysta z Fidelity FX Super Resolution (w skrócie FSR) od AMD. To technika oparta na bardziej klasycznych algorytmach, obarczona licznymi problemami, które widać w każdej grze wykorzystującej ten upscaler - wliczając w to tryby wydajności w tytułach na PS5. Migotanie krawędzi, artefakty, niepoprawnie odtworzone elementy przy szybkim ruchu czy agresywne, „sztuczne” wyostrzanie obrazu to chleb powszedni dla gier korzystających z FSR.

 

PSSR nie tylko jest pozbawione tych usterek, ale często generuje też obraz niemal identyczny z natywnym 4K wspartym TAA (temporal anti-aliasingiem). Znacznie lepiej niż FSR radzi sobie też z obszarami, które sprawiają upscalerom szczególną trudność, np. efektami cząsteczkowymi czy wieloma drobnymi elementami poruszającymi się na ekranie - jak sypiące się iskry czy konfetti. Można śmiało powiedzieć, że to taki konsolowy DLSS.

To naprawdę imponujące, że na tak wczesnym etapie swojego życia PSSR zapewnia lepsze rezultaty niż trzecia wersja FSR i podobne rezultaty jak trzecia generacja DLSS, które jest przecież pionierem w tej dziedzinie.

Można się też spodziewać, że Sony nie osiądzie na laurach i będzie dopracowywać PlayStation Spectral Super Resolution, by było jeszcze wydajniejsze i z większym powodzeniem odtwarzało szczegóły obrazu. Poziom, z którego startuje ta technika, jest bardzo obiecujący, więc jestem ciekaw przyszłości PSSR".

 

Edytowane przez azgan
Opublikowano

No to mamy DLSS 3.8

 

Niebezpiecznie zbliżamy się do premiery RTX5xxx i czyżby tam wyskoczyli z DLSSem 4.0 czy jednak Nvidia da sobie spokój i będzie rozwijała równo DLSS i FrameGen na RTX4xxx i 5xxx.

Byle do stycznia.

Opublikowano

Fajne te biblioteki 3.8, od razu preset E jest ustawiony dla trybu jakości ;) 

 

W przeszłości deweloperzy gier mogli wybierać też spośród czterech innych zestawów. Nie oznacza to oczywiście, że gracze zostaną ograniczeni w kwestii wyboru jakości techniki DLSS. W grach wspierających Super Resolution nadal będą dostępne ustawienia Quality, Balanced, Performance, Ultra Performance oraz oczywiście DLAA. Za trzy pierwsze tryby odpowiada teraz zestaw E. W przypadku Ultra Performance i DLAA zestaw F. Starsze tytuły nie będą wymagały żadnej aktualizacji, ponieważ sterownik sam odpowiednio zinterpretuje starsze wersje ustawień wstępnych i przekonwertuje je do nowych profili.

 

https://www.purepc.pl/nvidia-dlss-3-zmiany-ustawienia-profile

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Prosze bardzo, wg zyczenia Pana intelektualisty wysokich lotow:        Gdzies wspomnial o nowych IP od N, czy poprostu stwierdzil, ze te gry sa dobre = jest sprzedaz = jest zysk = kolejne gry (nawet jesli jest to Mario edycja pierdylion). Jeszcze na koncu zarzucasz cos, czego nie napisal i zakazujesz uzywac jakiegos argumentu, bo nie, akurat ten sie nie liczy  
    • @rybaJak cytujesz to cytuj dokładnie, a nie wkładasz swoje słowa w usta innych. W każdym razie brawa za nadinterpretację. Te pyskówki o szkole sobie daruję, bo nie chcę się zniżać do Twojego poziomu.   A nie zauważasz tego, że dla kogoś innego mogą to być bardzo dobre gry i powód do zakupu konsoli? Sam jako przykład sztandarowego exa od Sony podajesz TLOU2, które jest bardzo kontrowersyjne i nie trudno znaleźć jakiegoś antyfana, który nazwie ten tytuł crapem. Dla mnie Returnal niszczy prawie wszystkie exy z PS4 i jest grą 10/10. A Ratcheta wstawiłem na tę listę głównie dlatego, bo to ex (nie uważam go za coś świetnego/wybitnego tak jak Ty).   Sequel zazwyczaj oferuje lepiej/więcej tego samego i to dostaliśmy w przypadku Horizon, GOW i Spider Mana. Tobie te gry się nie podobają i spoko, ale nie zmienisz rzeczywistości - są to wysoko oceniane system sellery. Nie wiem jakich postępów graficznych oczekiwałeś po przejściu z PS4 na PS5, ale wspomniany Horizon FW, który Cię nie zachwycił, należy aktualnie do topki najładniejszych gier i sporo w nim poprawiono.   Sprawdziłem i przenosiny miały miejsce na początku 2016 roku, czyli sporo przestrzeliłeś i ten argument o spadku jakości z uwagi na zmianę lokalizacji siedziby nie ma sensu. Już lepiej winić Jima     BOTW było oryginalne w 2017 roku i co wydali po 6 latach? TOTK - gdybym oceniał krytycznie jak Ty gry Sony to stwierdziłbym, że to kalka poprzednika z cheatami. Z Mario mnie też nie rozśmieszaj. 2D stoi od lat i nic się nie zmienia. W 3D jest znacznie lepiej, ale z tym totalnym zmienianiem sposobu zabawy nie przesadzaj. Odyssey się ciepło przyjęło to od razu polecieli w podobne Kirby 3D. Plus najnowszy dodatek do remastera 3D World jakoś bardzo nie odbiega od utartego schematu platformówek i nie zwiastuje niczego nowego. Ale dobra, wymieniłeś Zeldę, Mario i co dalej? Gdzie ta oryginalność? Większość świetnych exów od Nintendo to sequele, które aż tak bardzo nie różnią się od swoich poprzedników. Już kiedyś o tym pisałem - ludzie traktują Nintendo jak egzotykę, coś dodatkowego i przez to nie są tak krytyczni.
    • wszystko masz w instrukcji płyty   w 99,9% płyt głównych należy obsadzić banki 2 i 4
    • Bo widzisz - branża poszła w tę stronę, że większość gier osiąga swój "peak jakości" po kilkunastu tygodniach/kilku miesiącach. A wtedy zainteresowanie gameplayerów oraz publiczności jest znacznie niższe niż w chwili premiery. 
    • CB23 to jest dobry do gry w zdobywanie punktów a nie testowanie stabilności.
  • Aktywni użytkownicy

    1. 1
      Jaycob
      Jaycob
      192
    2. 2
      Kelam
      Kelam
      170
    3. 3
    4. 4
      Camis
      Camis
      161
    5. 5
      azgan
      azgan
      159
×
×
  • Dodaj nową pozycję...