Skocz do zawartości

Auta elektryczne (BEV)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
3 godziny temu, 8V32 PcLab napisał(a):

A idź pan w pineski, mój bzyk w ostatnie dwa dni stracił prawie połowę letniego zasięgu. 

U mnie przy -12C strata równe 30% - prędkości autostradowe. Ogrzewanie 21C, włączone 3 grzane fotele + grzana kierownica ;) 

 

  • Upvote 1
Opublikowano
W dniu 26.12.2025 o 16:08, 8V32 PcLab napisał(a):

A idź pan w pineski, mój bzyk w ostatnie dwa dni stracił prawie połowę letniego zasięgu. Ale przynajmniej dojechał, w porównaniu do mojego diselka, który nawet nie odpalił :E 

Brak pompy ciepła? Bo strata 50% to chyba dużo za dużo, 30% jak wyżej pisze brzmi realnie. 

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, galakty napisał(a):

Brak pompy ciepła? Bo strata 50% to chyba dużo za dużo, 30% jak wyżej pisze brzmi realnie. 

Pompa ciepła na krótkich dystansach nic nie daje. Nagrzanie wnętrza z pompą czy bez pobiera podobne ilości energii ale utrzymanie tej temperatury przy pompie ciepła pobiera 1/3 energii mniej niż zwykła grzałka ;) 

Jak ktoś jeździ krótkie dystanse to nie odczuje różnicy. Różnica kolosolana robi się na długim dystansie 

Edytowane przez DjXbeat
  • Like 1
  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)

Jakie to jest żałosne, że elektryki przy obecnych temperaturach tracą prawie połowę zasięgu. Przecież jakbym żonie w trasie powiedział, że co 200-250km musimy stawać na półgodzinne ładowanie to po przyjeździe do celu kazałaby mi papiery rozwodowe podpisać xD

 

https://elektrowoz.pl/testy/zimowe-zasiegi-aut-elektrycznych-przy-10-do-25-c-xpeng-p7-539-proc-deklaracji-tesla-model-y-tylko-35-36-proc/

Edytowane przez Katystopej
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Katystopej napisał(a):

Jakie to jest żałosne, że elektryki przy obecnych temperaturach tracą prawie połowę zasięgu.

Tracą połowę zasięgu w stosunku do czego ? W stosunku do zasięgu letniego czy laboratoryjnych pomiarów producenta? Bo to robi ogromną różnicę ;) 

Kolejna kwestia to warunki testu bo wspomniałeś tylko o samej temperaturze a test został przeprowadzony na tafli lodowej pokrytej śniegiem więc po za temperaturą doszły większe opory niż w warunkach letnich. 

Według laboratoryjnych pomiarów Hybrydowe Porshe Cayenne mojego brata spala 3.9l/100km gdzie w lato ma problem zejść poniżej 10l/100km a przy ostatnich mrozach to nie schodził poniżej 13l/100km. W odniesieniu do spalania letniego to przy mrozach nastąpił wzrost zużycia paliwa o ~30% ale jak bym się uparł i porównał do spalania katalogowego czyli laboratoryjnego to już wychodzi, że auto spala ponad 3x więcej bo 3.9 vs 13 i tu już zaczyna się magia cyferek ;) 

 

Edytowane przez DjXbeat

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • nie pisz nic, bo nic mądrego nie jesteś w stanie napisać. Co to za „inteligentny inaczej” tok myślenia?    Pozbyli się broni atomowej, która zostałaby rozkradziona i trafiła do terrorystow. To było w interesie wszystkich. I jedynie twoja ukochana Rosja ich wyruchala bo to ona - wbrew bredniom które pisałeś - naruszyła tamto memorandum.   tak, russkie śmieci odwalają, a my za to płacimy jak cała Europa bo nie chcemy mieć tych śmieci za sąsiadów.   jeszcze czegoś nie rozumiesz? Coś wyjaśnić? 
    • Rob, zrobił pit 140 palkiem , za nim dwóch chińczyków 139   https://helltides.com/pit    
    • A to FB nie ma się tylko dla messengera dla tych kilku opornych znajomych co nie uznają innego komunikatora ?    Ja w ogóle trochę flinston. Nigdy nie miałem. Tiktoka, Instagrama, fotki.pl (czy jak się tak zwały te pierwsze Facebooki) i wszystkiego innego.    Tylko kiedyś naszą klasę, bo skarbnik w klasie zaprosił. I potem FB.   W ogóle nie mam apki do FB, i mnie irytuje jak co aktualizacja tel muszą jak skasować.    Szkoda że w skasowali messengera lite ;/
    • Tracą połowę zasięgu w stosunku do czego ? W stosunku do zasięgu letniego czy laboratoryjnych pomiarów producenta? Bo to robi ogromną różnicę   Kolejna kwestia to warunki testu bo wspomniałeś tylko o samej temperaturze a test został przeprowadzony na tafli lodowej pokrytej śniegiem więc po za temperaturą doszły większe opory niż w warunkach letnich.  Według laboratoryjnych pomiarów Hybrydowe Porshe Cayenne mojego brata spala 3.9l/100km gdzie w lato ma problem zejść poniżej 10l/100km a przy ostatnich mrozach to nie schodził poniżej 13l/100km. W odniesieniu do spalania letniego to przy mrozach nastąpił wzrost zużycia paliwa o ~30% ale jak bym się uparł i porównał do spalania katalogowego czyli laboratoryjnego to już wychodzi, że auto spala ponad 3x więcej bo 3.9 vs 13 i tu już zaczyna się magia cyferek    
    • ta toshiba tak po prostu ma. adapter działa w sata 3Gb a normalny dysk ssd na obu kablach lata tak.  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...