Skocz do zawartości

Komputer do Lola


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Potrzebuje komputera do League of Legends, niestety moj raczej nie jest w najlepszym stanie, strasznie sie zacina, odpala się z 20 minut, nie wiem czy to wina dysku czy windowsa ktory juz swoje lata ma :D
jakby co podzespoly to pentium e5300 2.6 GHz, 2gb ram ddr2, asus p5ql-e, zasilacz modecom feel400, nvidia geforce gt9800 i dysk seagate barracuda 7200.9 80gb
moze trzeba cos wymienic z tych rzeczy, najlepiej zeby bylo jak najtaniej xD

Opublikowano

Przeskanuj dysk programem HD Tune pod kątem error scan - jak znajdzie uszkodzone sektory, to znaczy,że dysk do wymiany jest. Wtedy najlepiej zakupić SSD 120GB lub 240GB - będzie lepszy niż HDD.

 

Proponuje także przeskanować system programami antywirusowymi np. Malwarebytes Anti-malware i  drugim innym. Do tego programem CCleaner proszę usunąć śmieci z systemu, typu pliki cookies itp - bo to też zamula system.

 

Jak to zrobisz i nie pomoże, to pomyślę co dalej zrobić.

Pozdrawiam

Opublikowano

@Scott Adkins Dokładnie tak jak napisał - Dysk SSD/HDD

 

Polecam SSD na system:

INTEL seria G2 X-25/HP/HP2/GC albo seria G3 320/710/720 [nieśmiertelniki SSD]

A-Data seria SU700/SU800/SP920

Transcend seria 370/370S/360S

Scandisk seria PLUS G26/G25

 

ASUS P5QL-E [można ulepszyć ale nie trzeba]

- dokupić min. 2GB DDR2

- zmienić CPU e5300 -> Q8xxx albo Q9xxx [odradzam Q6xxx]

  • tomcug zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Cześć 1. Szukam porady od bardziej doświadczonych osób. Rozważam sprzedaż mojego obecnego urządzenia. Chciałbym zapytać o moje szanse na jego sprzedaż oraz o realistyczną cenę, jakiej mógłbym się spodziewać (szacunkowo). Nie chcę sprzedawać urządzenia w tym miejscu – i tak jeszcze nie mogę go sprzedać. 2. Możecie też doradzić w kwestii podejścia Asusa do klientów i gwarancji. Chciałem wysłać im swoje urządzenie, może nawet dołączyć wydrukowaną kartkę z opisem wszystkich problemów. Czy powinienem zaznaczyć, które usterki nie zostały spowodowane przez użytkownika? Kojarzę, że czytałem kiedyś o przypadkach, gdzie Asus odrzucał reklamację i domagał się opłat za naprawę, ponieważ "klient sam spowodował uszkodzenia" (wyrazili się w stylu – "tak, istnieje błąd po naszej stronie, ale jest też usterka spowodowana przez Ciebie, więc należy się opłata, inaczej odsyłamy"). Moje obecne urządzenie: - Laptop 2-w-1: Asus Zenbook 14 Flip OLED UP5401ZA-KN037W (16 GB RAM, 12. generacja Intel Core i5-12500H) - Gwarancja wygasa 2026-01-19. Jest to rozszerzona gwarancja, zakupiona przeze mnie w zeszłym roku przez MyAsus - Kupiłem ten laptop jako nowy u oficjalnego polskiego partnera Asusa / w jednej z lokalnych sieci RTV około dwa lata temu. Cena początkowa wynosiła około 5600 PLN - Rysik działa. Sprawdza się wystarczająco dobrze do notatek i prostszych rysunków Obecne problemy: - Żałosne wsparcie sterowników. Nie spotkałem się z tej strony z problemami, jednak wsparcie jest marne. - Drobne uszkodzenia zewnętrzne: wygięty metal z tyłu ekranu i z jednej strony - Klawisz „C” rejestruje tylko ok. 50% naciśnięć, mimo sprawnej mechaniki - Problemy z profilem kolorów: kilka miesięcy temu nastąpiło nagłe zmniejszenie nasycenia kolorów we wszystkich trybach kolorów w MyAsus. Podejrzewam błąd oprogramowania Asusa lub Windowsa. Przeciętny użytkownik raczej by tego nie zauważył, ale ja zajmuję się projektowaniem i to widzę. Dla większości osób ekran nadal wyglądałby świetnie i ogólnie nadal mi się podoba. Nie ma żadnych efektów halo/fringing, wypaleń, wszystko jest ostre - Słabe chłodzenie od nowości. To ewidentnie urządzenie biurowe. Lekkie granie działa, ale laptop robi się bardzo ciepły w dotyku. Normalne zadania i Photoshop nie powodują problemów z temperaturami - Przycisk zasilania jest lekko przekrzywiony i luźny, co spowalnia odczyt linii papilarnych. Było tak od początku zakupu - Ładowarka ma częściowo otwarty kabel (guma przy końcówce wyszła z obudowy) - Od drugiego dnia użytkowania wentylator wydaje czasem dźwięki z powodu drobinki w wlocie powietrza (słychać latającą tam drobinkę). Nie spowodowały tego żadne upadki ani uderzenia – myślę, że coś tam wpadło lub ukruszył się plastik Plany: Skorzystam z gwarancji Asusa, żeby naprawić i przywrócić urządzenie do ustawień fabrycznych, a następnie sprzedam je na Allegro lub OLX (preferuję Allegro), a jeśli się nie uda – wystawię na eBayu. Nie podoba mi się ilość usterek i bardzo wysoka cena początkowa. Poza tym to solidny laptop biurowy, z możliwością lekkiego grania i dość komfortowego korzystania z Photoshopa. Wydaje mi się, że ktoś będzie z niego zadowolony po naprawie.  
    • To akurat nie ma znaczenia bo każda ze wsparciem z tym cpu sobie poradzi i nie ograniczy mu wydajności  
    • To nawet nie chodzi o opłacalność samego proca, ale o całokształt, do tego proca trzeba kupić i płytę na którą już nic innego jak core ultra 200 nie wsadzę, więc zakup bez sensu. Intel wypuścił socket na jedna serie CPU i tyle. Nawet jak by ten 285k bił na głowę wszystkie inne CPU i to w wszystkich zastosowaniach, to i tak wolał bym kupić coś delikatnie słabszego ale z możliwością wymiany na coś nowszego.
    • A niby jak, jak On nie wie, gdzie jest Polska Lama, jesteś coraz bardziej elokwentny
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...