Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

W końcu do mojej wioski na zadupiu dotarł światłowód, ale że nie może być za dobrze w Orange :E 

to chyba ten szajsbox 6 jest jakiś zwalony bo wifi przez sufit i odległość 5 metrów osiąga 30-260 Mbit około, strasznie się waha ta prędkość, ale najczęściej jest ze 150 około.

Mam w umowie opcję 600 Mb i po kablu tyle idzie, a wifi nawet jak stoję blisko z 2 metry bez żadnych ścian i sprawdzam na telefonie to jest 400-500 Mb/s około.

Ktoś z forum miał do czynienia z tym Funbox 6?

Raczej na 99% ten router jest jakiś uszkodzony, szczególnie że dają używane sprzęty.

A może coś tam trzeba ustawić?

Na takich sieciowych sprawach się nie znam.

Edytowane przez Digger
Opublikowano

Fubox obsługuje Wi-Fi 6 (standard AX)? Smartfon też Wi-Fi 6 ma?. Ja na Swoim Ubiquiti w Wi-Fi 6 i Motorola edge 50 neo też w Wi-Fi 6 piętro niżej, czyli strop wyciągam 450 Mb/a download. Średnio 300-380 bo zależy gdzie stanę. Na łączy 600/600.

Ogolnie routery od dostawców są tylko dla tych z reklam MM z przed 10 lat :P 

 

Nigdy nie słyszałem, żeby router jakikolwiek od dostawcy działa chociażby tak samo jak jakikolwiek router że sklepu w cenie powiedzmy 300-500 zł.

Opublikowano
3 godziny temu, kekeke napisał(a):

Przez żelbet nie osiągniesz dobrych wyników wifi.

Telefon obsługuje takie prędkości wifi, jesteś podłączony pod 5GHz?

U mnie sufit jest drewniany, to stary poniemiecki dom. 

Telefon niby ma wifi 5 - w szczegółach połączenia w telefonie jest napisane 866Mbit.

Parę centymetrów od routera wyciągnęło mi raz  600Mbit,

Ten nowy Funbox 6 ma gorszą siłę sygnału niż stary Funbox 2.0. 

Połączenie 5 Ghz jest.

2 godziny temu, HappyLittleGamer napisał(a):

Hmmm... to co opisujesz brzmi jak prędkości z mojego Giga Connect Boxa z UPC przy umowie 1000Mb/s. Nie spodziewałbym się więcej. Wifi i ściana to nigdy nie było dobre połączenie. Wifi 6 to i tak jest ogromny postęp względem wifi 5.

W komputerze testowałem 2 karty na USB jedna UGREEN CM496 z wifi ac tylko i TP-LINK TX20U która ma wifi 6 ax i ta druga jest tylko trochę lepsza.

2 godziny temu, EUZEBIUSZ napisał(a):

Fubox obsługuje Wi-Fi 6 (standard AX)? Smartfon też Wi-Fi 6 ma?. Ja na Swoim Ubiquiti w Wi-Fi 6 i Motorola edge 50 neo też w Wi-Fi 6 piętro niżej, czyli strop wyciągam 450 Mb/a download. Średnio 300-380 bo zależy gdzie stanę. Na łączy 600/600.

Ogolnie routery od dostawców są tylko dla tych z reklam MM z przed 10 lat :P 

 

Nigdy nie słyszałem, żeby router jakikolwiek od dostawcy działa chociażby tak samo jak jakikolwiek router że sklepu w cenie powiedzmy 300-500 zł.

Funbox 6 obsługuje oczywiście wifi 6 ax, telefon ma tylko wifi 5, ale karta sieciowa w kąkutrze też jest wifi 6 ax i przez drewniany strop jak na razie wyciągnęła mi max tylko 260Mbit.

 

Opublikowano
1 minutę temu, Digger napisał(a):

W komputerze testowałem 2 karty na USB jedna UGREEN CM496 z wifi ac tylko i TP-LINK TX20U która ma wifi 6 ax i ta druga jest tylko trochę lepsza.

2 godziny temu, EUZEBIUSZ napisał(a):

Twoja karta TP-Link a obsługuje AX z Maks prędkością między karta, a routerem 1800 Mb/s. Musisz mieć kartę Wi-Fi 6 AX minimum 3000 Mb/s. Niestety ani USB nie robią tyłków  PCi-E X1, np

 

https://www.x-kom.pl/p/575719-karta-sieciowa-edimax-ew-7833axp-3000mb-s-a-b-g-n-ac-ax-bt-50.html

 

Tylko router Orange też musi obsługiwać Wi-Fi 6 do 3000 Mb.

Opublikowano (edytowane)

Kurde, teraz będę musiał się doktoryzować z wifi :E 

 

52 minuty temu, EUZEBIUSZ napisał(a):

Tylko router Orange też musi obsługiwać Wi-Fi 6 do 3000 Mb.

Znalazłem coś takiego:

https://nasz.orange.pl/t5/Internet-domowy/Funbox-6-2Gbs-maksymalna-prędkość-wifi/td-p/370725

"Dużo tu widzę nieporozumień, więc spróbuję podsumować fakty:

– do przebicia 1 Gbps potrzebny jest odbiornik Wi-Fi który obsługuje kanały 160 MHz

– FB6 w zakładce z informacjami o przepustowości podaje bzdury, połączenie z końcówkami zestawiane jest na 2402 Mbps w paśmie 5 GHz, a całe urządzenie jest klasy AX3000.

– FB6 też musi pracować z kanałem 160 MHz i zwykle tak jest, chyba że w okolicy są urządzenia radarowe lub inne urządzenia radiowe zakłócające taką pracę

– iPhone nie obsługuje kanałów 160 MHz, chyba także w najnowszej wersji

– przy użyciu Xiaomi 12 Pro i Huawei P60 Pro można bez większego problemu przekroczyć 1600 Mbps, na dowód czego wrzucam zrzut z tego drugiego."

 

 

U mnie w menu Funboxa 6 jest napisane "Szerokość kanału 160MHz" więc może i ten Funbox 6 rzeczywiście obsługuje AX3000 i z lepszym odbiornikiem w komputerze było by coś szybciej.

Tylko nie lubię tych kart na pci-e :/

 

Ale kurła żeby z teoretycznej prędkości 1800 Mb drewniany strop robił tylko 260 Mb, coś mi tu nie pasuje.

Edytowane przez Digger
Opublikowano (edytowane)

Do wymaxowania 600mbit na pewno wystarcza karta Gigabyte GC-WBAX210 (ma te 160MHz i 2400 Mbps w teorii) bo ją mam i jeśli są wahania to w przedziale 450-650mbit przy pobieraniu np gierek ze steam, a raczej najczęściej stabilnie leci ponad 600. Więc polecam taką kartę, i co najważniejsze stabilna jak skała do gier sieciowych, dosłownie nigdy mi nie zerwała połączenia ani nie czuć lagów. Ale ja nie mam ściany/sufitu po drodze. Od routera 7 metrów i jedynie drzwi jak się zamknie to spadnie transfer o 10%.

Edytowane przez HappyLittleGamer
Opublikowano
10 godzin temu, Digger napisał(a):

– FB6 w zakładce z informacjami o przepustowości podaje bzdury, połączenie z końcówkami zestawiane jest na 2402 Mbps w paśmie 5 GHz, a całe urządzenie jest klasy AX3000.

 

2400 Plus reszta z 2.4 Ghz daje 3000. AX działa w obu częstotliwościach o ile siła sygnału z routera na to pozwala, odpowiedni kanał u jego szerokość. 160 Mhz to szerokość pasma 5 Ghz.

 

10 godzin temu, Digger napisał(a):

– FB6 też musi pracować z kanałem 160 MHz i zwykle tak jest, chyba że w okolicy są urządzenia radarowe lub inne urządzenia radiowe zakłócające taką pracę

 

Nie wiem kto to gdzieś pisał, ale chyba zielonego pojęcia nie ma o technologiach MIMO czy QFDMA. W Wi-Fi 6 każdy router i każda karta sieciowa obsługują minimum MIMO 2x2. Router może obsługiwać MIMO 4x4 jak ma 4 anteny do tego i podobnie z kartą sieciową, ale to przy kartach z Maks 5400 na obu częstotliwościach.

 

10 godzin temu, Digger napisał(a):

– iPhone nie obsługuje kanałów 160 MHz, chyba także w najnowszej wersji

 

iPhone-y od chyba 12 dopiero obsługują Wi-Fi 6 i mają 160 Mhz, nawet iPhone SE 3 generacji obsługuje to, a nawet Wi-Fi 6E czyli 6 Ghz, mimo, że najtańszy z tej bandy.

 

10 godzin temu, Digger napisał(a):

– przy użyciu Xiaomi 12 Pro i Huawei P60 Pro można bez większego problemu przekroczyć 1600 Mbps, na dowód czego wrzucam zrzut z tego drugiego."

 

Gdzieś "zwiał" zrzut w sieci :P 

 

10 godzin temu, Digger napisał(a):

Tylko nie lubię tych kart na pci-e :/

 

Czemu nie lubisz? Wsadzisz i masz wywalone. Kupić taką z kabelkiem, żeby anteny nie były za komputerem bezpośrednio w karcie.

 

Jak chcesz zainwestuj w kartę Wi-Fi w PCI-E z obsługą Wi-Fi 6E i maltretuje Orange, żeby ci wymienili na ten nowy router z Wi-Fi 7 i wtedy będzie śmigać. Bo mało urządzeń ma Wi-Fi 6E tak na prawdę.

10 godzin temu, Digger napisał(a):

Ale kurła żeby z teoretycznej prędkości 1800 Mb drewniany strop robił tylko 260 Mb, coś mi tu nie pasuje.

W smartfonie, na Androidzie 13,14, 15 pokazuje np Wi-fi 6, potem patrzysz niżej w tych szczegółach czy 2.4 czy 5 Ghz, a jeszcze niżej patrzysz prędkość między smartfonie, a routerem. Czym tu mniej tym mniej wyjdzie w speedtescie itd.

 

9 godzin temu, HappyLittleGamer napisał(a):

Do wymaxowania 600mbit na pewno wystarcza karta Gigabyte GC-WBAX210 (ma te 160MHz i 2400 Mbps w teorii) bo ją mam i jeśli są wahania to w przedziale 450-650mbit przy pobieraniu np gierek ze steam, a raczej najczęściej stabilnie leci ponad 600. Więc polecam taką kartę, i co najważniejsze stabilna jak skała do gier sieciowych, dosłownie nigdy mi nie zerwała połączenia ani nie czuć lagów. Ale ja nie mam ściany/sufitu po drodze. Od routera 7 metrów i jedynie drzwi jak się zamknie to spadnie transfer o 10%.

W czym lepsza ta karta Gigabyte od tej co ja dałem link Edimaxa? Gigabyte nie zajmuje się sieciami, a Edimax tak. Na pewno lepsze sterowniki będzie miał Edimax od Gigabyte.

Opublikowano
3 godziny temu, EUZEBIUSZ napisał(a):

 

W czym lepsza ta karta Gigabyte od tej co ja dałem link Edimaxa? Gigabyte nie zajmuje się sieciami, a Edimax tak. Na pewno lepsze sterowniki będzie miał Edimax od Gigabyte.

Możliwe. Gigabyte to tylko przylutował chipset. Bardziej się patrzy na to jaki chip jest, a Intel ma podobno najbardziej stabilne i bezproblemowe np ten AX210. Sterownikow raczej na pewno Gigabyte nie dotykał.

Opublikowano
3 godziny temu, HappyLittleGamer napisał(a):

Możliwe. Gigabyte to tylko przylutował chipset. Bardziej się patrzy na to jaki chip jest, a Intel ma podobno najbardziej stabilne i bezproblemowe np ten AX210. Sterownikow raczej na pewno Gigabyte nie dotykał.

Zależy jak karta zrobiona. Ja w chromebox 5 od Asusa czyli mini-pc z systemem chromeOS mam tą kartę Intela Wi-Fi co napisałeś w slocie, a slot zintegrowany z płytą głóœną. Niektóre karty oprócz sterowników do chipu, muszą mieć sterowniki do karty, która musi się dogadać z chipem.

Opublikowano

To ja sprawdziłem tego gigusia, przez 1.5 roku już i to pierwszy raz w życiu kiedy nie odróżniam wifi od kabla, tak stabilnie jest :) Wcześniej tp-link archer T8E i to była padaka do kwadratu, moc sygnału tańczyła, lagi w cs:go. Wiec faktycznie jak sobie to przypomnę to sterowniki mogą popsuć zabawę :p  Ale te stery to się pobiera ze strony Intela więc co ma do tego giguś. 

Opublikowano
9 godzin temu, EUZEBIUSZ napisał(a):

Czemu nie lubisz? Wsadzisz i masz wywalone. Kupić taką z kabelkiem, żeby anteny nie były za komputerem bezpośrednio w karcie.

 

Jak chcesz zainwestuj w kartę Wi-Fi w PCI-E z obsługą Wi-Fi 6E i maltretuje Orange, żeby ci wymienili na ten nowy router z Wi-Fi 7 i wtedy będzie śmigać. Bo mało urządzeń ma Wi-Fi 6E tak na prawdę.

Brzydko te karty wyglądają w obudowie :E ale jeśli nie da się inaczej to trzeba będzie się jakoś przyzwyczaić.

Oczywiście brał bym coś z jak najnowszym wifi.

A takie coś nie będzie dobre?

https://www.x-kom.pl/p/1224058-karta-sieciowa-msi-axe5400-5400mb-s-a-b-g-n-ac-ax.html

 

 

Opublikowano
Godzinę temu, Digger napisał(a):

Oczywiście brał bym coś z jak najnowszym wifi.

 

Skoro tak to tylko i aż tak:

 

https://www.x-kom.pl/p/1273578-karta-sieciowa-asus-pce-be92bt-9400mb-s-a-b-g-n-ac-ax-be-bt-54.html

 

Ma Wi-Fi 7 wiec jak ci Orange wymieni na ten router to w pełni wykorzystasz.

 

https://www.orange.pl/poradnik/wi-fi-7-jeszcze-szybszy-internet-bezprzewodowy-w-twoim-domu/

Ojs masz AMD. Nie zwróciłem uwagi.

 

To tylko tą możesz kupić kartę Wi-Fi:

 

https://www.x-kom.pl/p/1311346-karta-sieciowa-asus-pce-be6500-6500mb-s-a-b-g-n-ac-ax-be-bt-54.html

Na USB nie warto, nie ma sensu bo na PCI-E masz stabilność działania, a na USB takie karty lubią się rozłączać z portami bez większego powodu.

Opublikowano
21 minut temu, Digger napisał(a):

Ten chip Intela be200 co ma wifi 7 nie dziala z AMD podobno.

Podobno. Ja się zastanawiam czemu i nie umiem na tyle co wiem wymyśleć o co w tym chodzi, co tam ma nie działać z AMD.

Opublikowano
22 godziny temu, ronaldo864 napisał(a):

* Not Compatible with AMD Platform

Jest jakieś info z jaką platforma AMD i o co dokładnie chodzi czy nie?

Opublikowano (edytowane)

Właśnie zamontowałem tego Asus PCE-AXE59BT i jest super, pobieranie 620 Mb/s, wysyłanie 104, czyli prędkość jak po kablu tylko ping trochę większy.

Pasmo 6Ghz na razie nie będzie potrzebne, mogę jeszcze spokojnie siedzieć na Windows 10 :E 

Karta tylko 170 pln, te z wifi 7 ze 2 razy droższe są.

 

PCE-AXE59BT.png

 

A i siedzi w tym chip MediaTek MT7922

Edytowane przez Digger
Opublikowano (edytowane)

Przetestuj tutaj i daj znać jak wyszło:

 

https://ipcost.com/pl/speed-test

8 minut temu, Digger napisał(a):

te z wifi 7 ze 2 razy droższe są.

Trzeba mieć też router z Wi-Fi 7. Sama karta nic nie da.

 

8 minut temu, Digger napisał(a):

Właśnie zamontowałem tego Asus PCE-AXE59BT i jest super, pobieranie 620 Mb/s, wysyłanie 104, czyli prędkość jak po kablu tylko ping trochę większy.

 

Mówiłem, że Wi-Fi 6 dużo daje :) 

To u mnie w INEA, symetryczne 600Mb. :) Karta Intela 210 model z Wi-Fi 6 i nawet Wi-Fi 6E (6Ghz), ale nie inwestowałem w taki router.

Odległość od routera około 5 metróœ w tym samym pokoju, ale na Asusie RT-AX59U opcja Bea-coś tam powodowała, że czasami upload spadał poniżej 100Mb, a download był ledwo 250Mb.

Test robiony na tej stronie co dałem Link

 

 

Screenshot 2025-02-13 09.27.53.png

Edytowane przez EUZEBIUSZ
Opublikowano (edytowane)
37 minut temu, EUZEBIUSZ napisał(a):

Trzeba mieć też router z Wi-Fi 7. Sama karta nic nie da.

 

Mówiłem, że Wi-Fi 6 dużo daje :)

To raczej jasne że router musi mieć też wifi 7, na szczęście nie muszę go wymieniać. :cool:

 

Ten Tp-link TX20U na USB co miałem też był niby z wifi 6 tylko kanały miał 80 Mhz chyba.

Już raczej żadnego sprzętu Tp-link nie kupię.

 

 

internet-21.02.2025.png

Edytowane przez Digger
Opublikowano
8 minut temu, Digger napisał(a):

Ten Tp-link TX20U na USB co miałem też był niby z wifi 6 tylko kanały miał 80 Mhz chyba.

 

Tak szerokość pasma 160Mhz robi wiele w Wi-Fi 6.

 

8 minut temu, Digger napisał(a):

Już raczej żadnego sprzętu Tp-link nie kupię.

 

Sprzętowo TP-Link om ciężko coś zarzucić, ale oprogramowanie najgorsze. Błąd na błędzie. Nawet DNS Relay zrobili podwójne co zaprzecza wszystkiemu, ale jak robią co co zielonego pojęcia nie mają to zawsze skutki uboczne są jak Rak i człowieka. Nie wyleczalne, ale TP-Link i w sklepach więcej niż biedronek w Biedronce :P  Talent do wyciskania TP-Linkóœ niestety mają nie tylko sprzedawcy, ale fora dyskusyjne też też i jeszcze, żeby to można było ceną wytłumaczyć to bym może nic nie mówił, ale nie słyszałem, żeby ktoś tak narzekał na Asus, Netgear jak na równie popularnego, albo bardziej TP-Link a, ale szrot trzeba sprzedać bo się robaki zalęgną.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Być ładnym i się tak oszpecić... nie wiem czym to jest spowodowane, czy faktycznie strzępkiem mózgu czy ogólnym stereotypom że kobieta bez "lifitingu" jest brzydka.
    • Zacznij od formata i zainstalowania podstawowych rzeczy, msi center i tam tylko sterowniki do chpisetu i nic więcej, stery do grafy trochę starsze i testuj. Żadnych light, razerów i co przyjdzie Ci jeszcze do głowy, tym bardziej programów monitorujących, bo to też potrafi działać negatywnie na gry jak i na psychikę  .W obecnym stanie możesz jeszcze wrzucić ss z latencymoon. Czy w ww grach różnicę robią ustawienia graficzne? Tzn. czy jak dasz wszystko na low to jest taki sam efekt jak na Twoich ustawieniach? Czy jak ograniczysz liczę klatek do 60fps, to też jest problem? Ja wiem że w grach online trzeba mieć więcej, ale z ciekawości możesz zobaczyć. Oczywiście blokujesz klatki o te 3 mniej, niż masz odświeżanie monitora? A tak na marginesie możesz poczytać  https://forum.ithardware.pl/topic/8975-stuttering-latencymon/ https://forum.ithardware.pl/topic/8444-stuttering-w-grach/#comments tylko tutaj są procki od AMD czy ludzie sobie z tym poradzili to nie wiem, trzeba się zagłębić, aaa jeszcze mamy jednego kolegę którego stuttery już długo męczą i sobie z tym nie poradził, też na AMD.      
    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...