Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dzień dobry,
Czasem zdarza się, że po włączeniu komputera nie uruchamia się on do końca, świeci się ikonka DRAM, ekran pozostaje czarny i nic się nie dzieje. Swego czasu gdy miałem podpięty monitor DP 1.4 zamiast 1.2 działo się to bardzo często, gdy wróciłem do kabla który był bazowo z monitorem problem zniknął na jakiś miesiąc, ale ostatnio znowu zaczął się pojawiać. Problem występuje w losowych momentach.
Specyfikacja:
ASUS TUF VG27AQ HDR 1440p (jakby to mogło coś wnieść, wolę dodać.)
5 7500f
7900 gre
SSD 1 TB 5000 - Lexar NM710
32 GB DDR5 (2x16GB) - Patriot VENOM
Gigabyte B650 EAGLE AX

Dodaje zdjęcie BIOS, jakby mogło coś wnieść. :)

bios.jpg

Edytowane przez Kml
dodane zdjęcie
Opublikowano
2 godziny temu, panicz patryk napisał(a):

Hej, sprawdziłbym RAM testując kości w każdym slocie.  

 

Edit

 

Na moim starym kompie działa mi tylko jeden z 4 slotów.

Raczej staram się unikać grzebania wewnątrz, jeżeli nie będzie to konieczne wolałbym tego uniknąć. 

Opublikowano

700W 80 Plus Bronze - Endorfy Vero L5
Wiesz co, mam ten komputer niecały rok, był już na dwóch gwarancjach i jednej naprawie, niekoniecznie chce go znowu gdzieś oddawać.. 

Opublikowano

Ktoś co jakiś czas potrzebuje pomocy z kompem. Pomimo posiadania komputerów od dziecka nigdy jakoś nie zainteresowałem się nimi na tyle aby teraz ogarniać problemy tak szybko i tak sprawnie jak robią to niektórzy użytkownicy forum. 

 

Radzę jednak spędzić godninkę czy dwie na dowiedzeniu się w jaki sposób zdiagnozować dany problem. Olądnij filmik na YT w jaki sposób zamontować/wymontować pamięci RAM. Sprawdź też jakie procedury można/powinno się przestrzegać przed wyciąganiem/montowaniem RAM.

 

Jeżeli nie chcesz wyciągać RAMu to zrób bootowalne USB albo CD/DVD z memtestem. W biosie staw bootowanie z napędu, który ma memtest i spróbuj przetestować pamięć.

 

 

 

 

 

Opublikowano
5 godzin temu, Kml napisał(a):

700W 80 Plus Bronze - Endorfy Vero L5
Wiesz co, mam ten komputer niecały rok, był już na dwóch gwarancjach i jednej naprawie, niekoniecznie chce go znowu gdzieś oddawać.. 

Na przyszłość unikaj sklepu w którym kupiłeś tego kompa, bo ewidentnie coś jest nie tak, a sklep pewnie żeruje na Twojej nieświadomości :) 

Jakiegoś kumpla nie masz co ogrania takie rzeczy?  Bez inwazyjnie zapuść jakiś test ramu.

Opublikowano

Tak, zdaje sobie z tego sprawę, ale niestety muszę żyć z tym co mam, a pewnie nowego będę kupował nieprędko, lekcja jest, ale też boli, bo długo byłem bez PC. :(( 
Niestety, nie mam. 

Eh, często jest tak, że jak próbuje coś naprawić psuje 2 kolejne rzeczy po drodze i z próbując naprawić te kolejne psuje jeszcze następne, nie czuje się w tym pewnie, dlatego staram się to robić w ostateczności. To już nie kwestia braku chęci/czasu ale doświadczeń jakie z tego wynikały :/ 

Opublikowano

Otworzenie komputera to naprawdę nic strasznego.

Nie masz kolegi, wujka czy kogoś tam kto mógłby pomóc skoro się boisz otworzyć budę?

Przecież gwarancji zapewne już nie masz na kompa, więc nic raczej nie zepsujesz.

 

Na YT naprawde jest wiele filmików pokazujących co i jak -- poważnie nie ma się czego bać. Możesz się tylko pozytywnie zaskoczyć, że to takie łatwe ;)

Opublikowano

Dirian, zrozumiałem Twoja opinie za pierwszym razem i dzięki, ale jeżeli to wszystko co masz do wniesienia, to proszę daj też wypowiedzieć się innym. 

Mam gwarancję, jest na 2 lata, aczkolwiek nie wiem czy chce wysyłać 3 raz PC w to miejsce, wrócił 2 razy i za obydwoma po czasie wynikły inne problemy, mam wrażenie, że podczas transportu może się stać więcej złego, niż faktycznie sklep jest mi w stanie z tym pomóc. 

Często byłem zapewniany, że rzeczy te są proste - cóż dla mnie niestety nie są. 

Miałem nadzieje, że może uda się znaleźć jakieś nieinwazyjne rozwiązanie problemu, ew. jest to coś z konfiguracją, etc. skoro dzieje się tylko raz na jakiś czas. Będę musiał pomyśleć co chcę z tym zrobić, eh. 

 

Opublikowano

Nie chodzi mi o wysyłanie tylko o zaniesienie do jakiegoś lokalnego serwisu celem diagnozy. Wysyłać faktycznie nie ma sensu skoro nie potrafią tego ogarnąć, ale jak ci to jakiś serwis na miejscu zdiagnozuje, że np. wadliwa jest płyta, to wtedy będziesz wiedział na czym stoisz. Z gwarancjami to tak jest, że oni często olewają temat, sprawdzą na szybko, u nich działa i zwracają. Tu trzeba najwyraźniej dłuższych, konkretniejszych testów.

Opublikowano

Tak. Dla przykladu sklep xcum nie uznal gwarancji i nie naprawil/wymienil matrycy lapka. Wyslalem im zdjecia i filmy przedstawiajace problem. Poprosili o wyslanie laptopa do nich. Po testach stwierdzili , ze wszystko jest ok.

W koncu matryca padla, ale bylo juz po gwarancji.

 

Moze zapytaj kolege, ktory ma pojecie o skladaniu komputerow? Wpadnie, zobaczy co i jak. Moze bedzie mial kompatybilny ram i przetestuje twoj.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...