Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Ale Wy w ogóle na tych Anbernickach gracie, czy tylko zabawa w konfigurację, oglądanie jak coś chodzi, wgrywanie romów i... potem leży? ;)

 

Nie przyczepiam się, tylko pytam bo tak się skończyło u mnie emulowanie na PSP. Więcej czasu poszło na instalowanie emulatorów i przygotowanie biblioteki gier niż na samo granie. W sumie to po kilka minut pograłem na kilku emulowanych platformach, ze dwa razy na kiblu z 10 minut i.. 

koniec. :D

 

Nie wyobrażam sobie grać w gry retro bez shadera CRT, a do tego 1080p to minimum dla gier 200-240p i więcej dla 480-576p.  Te najmniejsze Anbernicki nawet chyba tyle nie mają? Niedużo o nich wiem, tyle co NRGeek porobił testów, to obejrzałem i zapomniałem na drugi dzień. Jak macie na nich 1080p i działające dobrze shadery klasy Royale czy Geom CRT, to nic nie mówiłem. ;)

 

 

 

PS. Ale ostatni świat w Ruff'n'Tumble jest trudny. Raz oberwiesz to postać odrzuca i spadasz na kolce. Stracić życia nie mogę bo mam 1, a jeszcze by się jakieś na bossa przydało zostawić. :E

Ale trza być twardym a nie mientkim. 

Edytowane przez VRman
Opublikowano

Ja kupiłem chyba za 140 zł na Ali 35gxxx H bo chciałem aby lepiej leżał w dłoniach. Ogólnie to na PC można emulować te gierki, ale w moim przypadku to nie dawało frajdy.

W anbernicu masz od razu z 5mln gier i najlepiej albo usunąć wszystko w cholerę i wgrywać tylko to co się chce albo wyłapać to co interesujące i zrobić jakąś ulubioną listę.

Ja właśnie się nie bawię opcjami shaderami po prostu odpalam i gram a to co jest w opcjach to aż tak mnie nie interesuje - w porównaniu do emulacji którą miałem na 3ds (chodzi o gry z GBA) to na anbernicu po prostu to wygląda lepiej.

Moim zdaniem nie ma co wrzucać nie wiadomo ile gier bo człowiek się nie może zdecydować 🤣

 

A co do NDS to na swoim 3ds pamiętam jaki byłem oczarowany jak grałem w w LEGO Harry Potter i musiałem stylusem malować różne szlaczki aby wywoływać czary to było coś niespotykanego dla mnie. 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Skoro ostatnio przeglądałem tą kwestię to podzielę się wnioskami...

Do handheldów wchodzą lepsze ekrany IPS na LTPS - lepsza jasność, kolory, GTG... Ponoć trwałość jest teoretycznie gorsza. W telefonach od jakiegoś czasu są obecne, ponieważ ich technologia wykonania zużywa mniej prądu i ma same zalety, poza kosztami i trwałością. Nie wiem jak z monitorami, kiedyś był problem z większymi matrycami oraz uzyskiem. 
RG476h właśnie ma LTPS 120hz, 1280 x 960 i Valve mogłoby odświeżyć Steam Deck LCD podobnym panelem + bebechy z OLEDa lub chociaż zmieniona rewizja płyty względem starego LCD, ale nadal 7nm.

 

GammaOS ponoć znacznie uprzyjemnia korzystanie z retro konsolek, a niedawno zrobili wersję dla układu T820, więc RG476h akurat skorzystał, mimo świeżej premiery. Inne konsole to m.in. seria rg406, rg556, RG cube i Slide..., może jest coś jeszcze. Przy cenie promocyjnej ~650 zł za 476 tracą sens.
System również rozwiązuje problemy z nierównym odświeżaniem ekrany, ponieważ standardowo jest trochę ponad 60 / 120hz po przecinku, ale może producent naprawił to w aktualizacji rg476h.

 

Konsolki emulujące wszystko z PS2 / Gamecube bez problemu mogą kosztować tyle co używany Steam Deck LCD, więc mają niewiele sensu... Szczególni gdy emulator PS2 na androida jest porzucony, będąc w gorszym stanie niż ten x86. T820 radzi sobie z tymi konsolami, ale nie ze wszystkim grami. Ponoć działa trochę lepiej na GammaOS.

Do gier 2D lub prostych 3D raczej nie ma sensu brać czegoś ponad T820, chyba że pojawi się Steam dla ARM. Dla emulacji Switcha, można kupić używanego Switch Lite. :E Ewentualnie dla 16:9 można kupić Retroid Pocket 5 6, ale za ~1000 zł.
Można uprzeć się na 
AYANEO z ryzenem... Ale znowu Steam Deck LCD jest już niedaleko tych cen, a brakuje mu tylko lepszego ekranu. Modyfikacja Deck HD jest już lepsza, ale to nadal "stary" ips, bez ltps.

 

Koniec końców uznałem, że na takie głupotki nie chcę wydawać więcej, a kompromisy trochę nieodpowiadają mi, poza RG476h, gdzie wolę poczekać na więcej opinii użytkowników. Kupiłem używanego Gamesir G8 oraz Samsung a55 na zablokowanej sieci. Wyszło mniej niż RG406h, ale rozmiar jest dość szeroki, a Samsung jeszcze jedzie.

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano (edytowane)
29 minut temu, galakty napisał(a):

Gdzie niby? 

Gdzieś od 2015-2017 zaczęły się upowszechniać, gdzie od 2017r intensywnie rozszerzano produkcję, ale nadal niższe modele często mają zwykły IPS.

IPS czasem przydaje się, przynajmniej jest bardziej odporny na temperatury, potrafi być tani we wymianie i łatwiej o brak PWM.

 

Niektóre flagowce z OLED cierpiały na wysyp zielonych linii lub innych uszkodzeń ekranu, a wynikało to ze niewłaściwego odprowadzania ciepła.

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano (edytowane)

Retro na telefonie jednak jest trochę upierdliwe, ale może to ten exynos 1480 i rozmiar :E 
Pewne shadery crt w Retroarch zamula z PC Engine, ale PS2 lata w 2.25 rozdzielczości i jeszcze jest zapas.

@KadajoKojarzysz jakąś grę, która zamula na RG556?  Najlepiej z PS2, skoro już postawiłem ten emulator. Jestem ciekaw jak sprawuje się ten exynos w porównaniu do T820. Kiedyś jednak chciałbym wymienić to na konsolę, bo zestaw gamesir g8 ze smartfonem jednak jest wielki, ale może znajdę wygodną pozycję. 

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano (edytowane)
14 godzin temu, Kadajo napisał(a):

Burnout 3 sprawdź. Ujowo chodzi, 

Nawet przy 25-30fps i natywnej rozdzielczości, Vulkan /opengl?

 

Sprawdziłem dwa tory wyścigowe i na pierwszym często trzyma 60fps przy x2.25, a na drugim spada w okolice niskich 50fps, może czasem poniżej. Raczej wina CPU, bo natywna rozdzielczości niewiele zmieniła.

 

Jakbyś chciał wyłuskać stabilną wydajność to ponoć są patche na obniżenie detali+ grzebanie w ustawieniach. Myślę że exynos 1480 dałby radę z wersją pal z patchem na 50fps w 1080p na vulkanie, może nawet bez grzebania, tylko ciepło zrobi swoje. :E

Może przykleję w miejscu rdzenia radiatory od dysków m2. Są takie o grubości 2-4mm i powinno wejść między gamesir g8, a telefonem, przynajmniej po przycięciu.

 

Przygodę ze ścigałkami skończyłem na NSF: Underground 2, ale taki Burnout 3 jest strasznie przyjemny. Nie sądziłem że zrobili takie fajne zderzenia już na PS2.

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano

Burnout 2, 3 i Dominator to do dziś najlepsze arcade racery jakie kiedykolwiek powstały. 

 

Nie psujcie ich sobie grając na małych ekranikach, jeśli już jesteście szczęściarzami, którzy jeszcze nie mieli przyjemności w to grać. Serio, szkoda. Innych gier na tym poziomie w tym gatunku nie ma i raczej już nie będzie.

 

Zderzenia nie są na fizyce, ale fakt, robiły wrażenie te 20-23 lata temu. Jednak nie aż takie jak wspaniałe uczucie prędkości i poziom frajdy wylewającej się uszami podczas grania, szczególnie na kierownicy, bo 99% czasu grania w Burnouty tak właśnie grałem. Na kółku. A ludziom od simów, którzy wyśmiewają granie  w arcade'ówki na kółku powiedzcie "tak tak, dziadku, a teraz idź się półóż i prześpij". Nie bez powodu twórcy gry dali natywny support dla popularnych wtedy kółek Logitecha. Grało i nadal się w ten sposób gra rewelacyjnie. 

 

Do zabawy przenośnymi sprzętami wybierzcie sobie mniej wybitne gry, bo PS2 to era najlepszych gier 3D w historii branży i te gry nadal mogą bawić, jak im pozwolić rozwinąć skrzydła. 

  • Like 1
Opublikowano
27 minut temu, musichunter1x napisał(a):

Nawet przy 25-30fps i natywnej rozdzielczości, Vulkan /opengl?

 

Sprawdziłem dwa tory wyścigowe i na pierwszym często trzyma 60fps przy x2.25, a na drugim spada w okolice niskich 50fps, może czasem poniżej. Raczej wina CPU, bo natywna rozdzielczości niewiele zmieniła.

 

Jakbyś chciał wyłuskać stabilną wydajność to ponoć są patche na obniżenie detali+ grzebanie w ustawieniach. Myślę że exynos 1480 dałby radę z wersją pal z patchem na 50fps w 1080p na vulkanie, może nawet bez grzebania, tylko ciepło zrobi swoje. :E

Może przykleję w miejscu rdzenia radiatory od dysków m2. Są takie o grubości 2-4mm i powinno wejść między gamesir g8, a telefonem, przynajmniej po przycięciu.

 

Przygodę ze ścigałkami skończyłem na NSF: Underground 2, ale taki Burnout 3 jest strasznie przyjemny. Nie sądziłem że zrobili takie fajne zderzenia już na PS2.

U mnie chodzi na slomo, nie mam czasu przekonfigurować całego urządzenia teraz, wiem ze natywne emulatory często są w starych wersjach i podmiana ich może skutkować znacznym wzrostem wydajności.

Mialem w lapach ostatnio Steam Decka ale nie mailem B2 zeby przetestowac.

Opublikowano (edytowane)

Posiadam kilka sprzęciorów. Zarówno starych, tych prawdziwych, jak i współczesnych emulatorów.

- Anbernic 35XX

- Trimui Smart Pro

- The C64 (tzw MAXI)

- The C64 Mini Black

- The Spectrum

- Commodore 64 (żyleta) + KFF + magnetofon

- Amiga A500 1MB + 8MB + IMP

- PS3 Slim (to już chyba też dzisiaj retro, bo ma 19 lat :E )

- XBOX 360 SLIM 2szt

 

Zbieram też giereczki różne na te sprzęty. To część z nich:

 

IMG_20251128_200353368_HDR.jpg

IMG_20251128_200340428_HDR.jpg

Edytowane przez blabla123
  • Like 4
Opublikowano

Testowałem ostatnio Batecere i było spoko, ale nie miałem właśnie tam burnouta.

Ale z tego co widzę jest mega dobrze:

 

 

 

Dla porównania taki RG556:

 

 

I tutaj i tak dobrze chodzi bo po wyjęciu z pudelka nie ma szans na taka wydajnosc.

Opublikowano

Dlatego kupiłem Legiona na Steam OS, bo możliwość emulacji Nintendo czy jakiś retro konsol jest mega. Mam jedno urządzenie do wszystkiego ;) 

 

Jakbyś miał prostą instrukcję to mogę spróbować u siebie, tylko mam Z1E więc dużo mocniejszy SoC... 

Opublikowano (edytowane)

@galakty

Steam Deck spokojnie wystarcza do emulacji wszystkiego do WiiU i trochę Switcha, a niektóre gry z PS3 też działają. Słyszałem że niektórzy ukończyli całe Demon's Souls, nawet Bloodbourne z PS4 jako tako działa i ludzie już grają.

 

Przed zakupem Steam Deck powstrzymuje mnie tylko kiepski ekran, a jakbym miałby płacić tyle za oled, to wolę poczekać na SD2 i bawić się w retro na sprzęcie z 120hz OLED dla BFI.

 

To jest niesamowite, że Chińczyk potrafi wypchnąć na rynek takiego Odin 3 <~1500 zł, który ma 120hz, oled 6 cali i Snapdragon Elite...

Jeśli Retroid Pocket 6 nie będzie miał wad konstrukcyjnych to <~1000 zł oferuje to samo, ale 5.5 cali i Snapdragon 8G2. Wielkość podobna do okna 16:9 w smartfonach 19.5:9 6.6 cali.

Niech zrobią coś na 8G3, wtedy przeniosą sterowniki prosto ze Steam Frame.

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano

Odyn 3 byłby chyba dla mnie "idealny".

Mocy pod dostatkiem a mnie interesuje emulacja do PS2 i może jakieś nowsze Nintendo, od biedy switch 1

Tyle ze fajnie by było moc używać shaderow do emulacji CRT i innych AA.

 

Pewnie poczekam aż Anbernic coś upichci.

 

Odynek jest mało ergonomiczny wiec trzeba do niego odrazu jakiś gripy brać.

Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, Kadajo napisał(a):

Tyle ze fajnie by było moc używać shaderow do emulacji CRT i innych AA.

Przecież można. ;) Na razie tylko w retroarch używałem, ale samodzielne emulatory często mają opcję dodania swojego shadera. Może ktoś zrobi shaderglass na androida.

 

Cokolwiek na Snapdragonie 8 gen2 wystarczy, szczególnie że to chyba najlepiej wspierany procesor.

Jakbyś chciał coś większego to jest Odin 2 Portal 7cali 120hz oled, ale używane kosztują prawie tyle co nowy Odin 3, chyba że VAT trzeba doliczyć. :E

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano
20 minut temu, musichunter1x napisał(a):

Przed zakupem Steam Deck powstrzymuje mnie tylko kiepski ekran, a jakbym miałby płacić tyle za oled, to wolę poczekać na SD2 i bawić się w retro na sprzęcie z 120hz OLED dla BFI.

SD2 za jakieś 3 lata dopiero. Ja na Legionie mam LCD ale jest całkiem spoko i nie narzekam, też bym wolał OLED ale z drugiej strony VRR mam ;) 

 

 

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, VRman napisał(a):

Nie psujcie ich sobie grając na małych ekranikach

Wbrew pozorom pokryte pole widzenia np. 5.5 cali 16:9 z 20cm jest podobne do 55cali z 2m. ;) Dla 32 cali i 1.8m (długość kabla pada) to 31cm.

Choć niestety nie jest to takie same w odczuciu, nie mówiąc o wygodzie.

3 godziny temu, VRman napisał(a):

 

Zderzenia nie są na fizyce, ale fakt, robiły wrażenie te 20-23 lata temu.

Koniec końców liczy się efekt i wpływ na rozgrywkę, a sterowanie wrakiem to coś ciekawego. Chyba tylko BeamNG znacznie rozwinął aspekt fizyki zderzeń?

3 godziny temu, VRman napisał(a):

Jednak nie aż takie jak wspaniałe uczucie prędkości i poziom frajdy wylewającej się uszami podczas grania, szczególnie na kierownicy, bo 99% czasu grania w Burnouty tak właśnie grałem. 

Prosta, tania kierownica twoim zdaniem wystarczy? Choć w sumie nie planuję aż tak wsiąknąć we wyścigi, by zagracić pomieszczenia jeszcze kierownicą. :E

28 minut temu, galakty napisał(a):

SD2 za jakieś 3 lata dopiero. Ja na Legionie mam LCD ale jest całkiem spoko i nie narzekam, też bym wolał OLED ale z drugiej strony VRR mam ;) 

 

 

Może i 3 lata, ale do słabszego retro wystarczy mi takie byle co, z ekranem pod emulację.

Niestety Vrman zaraził mnie potrzebą czystości ruchu i OLED robi tu różnicę, a po włączeniu BFI już prawie idzie przeżyć bez CRT, tylko ciężko to włączyć poza retroarch, jeśli w ogóle się da i trzeba trzymać 60fps.

 

Odpaliłem emulator PC engine na monitorze CRT w 1024x896 i włączyłem scanlines + bilineral. Nadal odczucia są lepsze od emulacji na OLED z crt shader. Rozdzielczości taka dziwna, aby mieć x4(x16) natywnej Rondo of Blood - 256x224.

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano
16 minut temu, musichunter1x napisał(a):

Niestety Vrman zaraził mnie potrzebą czystości ruchu i OLED robi tu różnicę, a po włączeniu BFI już prawie idzie przeżyć bez CRT, tylko ciężko to włączyć poza retroarch, jeśli w ogóle się da i trzeba trzymać 60fps.

Tylko BFI na handheldzie to chyba możesz zapomnieć? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...