Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dobry wieczór, mój obecny komputer składa się z poniższych podzespołów:

- obudowa Tracer Deep ATX/mATX Midi USB3.0

- Zasilacz ZALMAN ZM600-GSII 600w 120mm ATX aPCF

- karta VGA Asus GTX1050ti oc 4gb

- napęd dvd rw lg gh24nsd1 wewnętrzny

- płyta gigabyte ga-h110m-ds2//h110/ddr4/sata3

- procesor i5-7400 kaby lake 3.00GHz 6mb

- wentylator cpu cooler master hyper 212x

- pamięć ram 2x8GB aegis ddr4 3200

- dysk ssd adata 512GB

-monitor samsung syncmaster226bw

Zwracam się z pytaniem czy warto komputer składający się z powyższych podzespołów modernizować czy lepiej odłożyć sobie na całkiem nowy. Ten komputer przeważnie wykorzystuję do: przeglądania internetu, oglądania filmów, słuchania muzyki oraz grania w gry. Obecnie korzystam z laptopa, gdyż studiuję, ale jednak chciałbym zostawić sobie PC żeby pograć na nim w nowsze tytuły, chociaż nie jestem zapalczywym graczem. Czy lepiej zakupić tylko np. kartę graficzną i może zasilacz, a resztę wymienić w późniejszym terminie?

Opublikowano

Komputer już stary więc tutaj do wymiany praktycznie wszystko. Kwestia jak stoisz z budżetem? Można zacząć od samej karty i zasilacza (i pewnie też obudowy bo ta obecna to piekarnik), ale pod warunkiem, że resztę też wymienisz w przeciągu maksymalnie kilku miesięcy, bo inaczej karta będzie się nudzić.

Opublikowano (edytowane)

@Bezpalcy131Podaj budżet i przykładowe gry na których Ci zależy. Przy małym budżecie lepiej kupić samą kartę i co najwyżej zoptymalizować sobie windows pod gry to wtedy łatwiej będzie utrzymać się ponad 30fps  np. w CP2077.
Tak to wszystko do wymiany, a najtańsza opcja to używana i3 12100f do 200 zł lub ryzen 3600 <200 zł + okazyjna płyta lub z chin AM4 <200 zł, a ram, dysk, zasilacz oraz obudowę sobie zostawiasz. Do tego używany rx6600 <600 zł.
Ale wypada kupić przynajmniej i5 12400f lub  ryzen 5600, jeśli nie chcesz kombinacji.