Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, mam do Was sprawę bo w temacie sieci/routerów jestem totalnie zielony.
Mam w domu internet 500 mega download (niebawem będzie zmiana na 1000 download).
Szukam routera (taniego) , który postawię koło biurka w drugim pokoju, gdzie mam internet doprowadzony kablem rj45.
Chodzi o połączenie się z tą siecią WIFI w pokoju za pomocą telefonu i tableta (wifi 6e z tego co pamiętam).

Co polecacie?
Czytałem, że ważne, żeby router miał aktualizacje (albo jak open wrt to ,żeby samemu aktualizować ale w to chyba nie chcę mi się bawić bo musiałbym się tego nauczyć a naprawdę urządzenia będą blisko routera) bo to bezpiecznie, łatki bezpieczeństwa są itd.

Jaki router mam wybrać Waszym zdaniem? znajdę gdzieś w ogóle jakieś rozpiski np. polecany routera do 100zł, do 150zł, do 200zł itd. ? W internecie pełno jest testów wszelakich ale nie routerów tylko każdego innego sprzętu.

PS. Było by dla mnie ogromną zaletą gdyby router był możliwie mały ,żeby dużo miejsca na biurku sobie nie zajmować.

Opublikowano

Tani router który nie dość, że ogarnie 1 Gbps po kablu, to jeszcze pewnie po WiFi w 2 pokoju, oraz jest regularnie aktualizowany w łatki bezpieczeństwa za 200 zł? Jak znajdziesz biorę 10! I jeszcze frytki gratis pewnie będą do tego!

Opublikowano
2 godziny temu, under555 napisał(a):

..open wrt ..

Ja kilka miechów temu szukałem swojego pierwszego "niezależnego" routera z możliwością wgrania właśnie openwrt. To nie jest takie proste i oczywiste, bo to openwrt jest całkiem wymagające sprzętowo, a takie routery są odpowiednio droższe.

Opublikowano

To, że router często dostaje aktualizacje wcale nie jest wyznacznikiem bezpieczeństwa, równie dobrze może oznaczać, że producent łata jakieś babole, których inni nie maja. ;)

OpenWRT to już zabawa dla trochę bardziej zaawansowanych użytkowników i też wcale nie ma tak, że wszystko działa pięknie i z każdym "kompatybilnym" routerem.