Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja bym postawił na CyberPower.
Jedyny minus, to kłopotliwa wymiana akumulatora - nie jest nawet opisana w instrukcji, zalecają żeby robiła to wykwalifikowana osoba. Nie miałem w rękach, to nie powiem co tam zamieszali. Być może tylko bateria dziko ułożona i jest ciężko między kablami się przecisnąć, trzeba połowę rozebrać itp.

Pod tym względem CP900EPFCLCD lepszy ale ze 2x droższy (bo ma jeszcze inne lepsze funkcje).

Opublikowano (edytowane)

Jest monitor, router też. A nawet drukarka, ale to nieistotne bo rzadko używana.

 

Edit. zapomniałem o raidzie na komary, a to też się liczy.

Edytowane przez JacekRTX
Opublikowano

Przypuszczam, że bez drukarki całość ledwo dociąga do 400W jak się dowali na maksa i zanim turbo nie odpuści.

Zresztą ups-y nie są po to żeby zasilały komputer podczas grania, renderowania, czy czego tam jeszcze innego pod pełnym obciążeniem. A już na pewno nie w takiej cenie. Podobnie jakby podtrzymanie miało iść w dziesiątki minut, a nie kilka do kilkunastu przy przeglądaniu sieci.

Jeżeli poprawnie się skonfiguruje system, to w momencie przejścia na zasilanie bateryjne, zegary procesora i karty powinny zostać ograniczone, więc tym bardziej będzie ciężko przekroczyć moc ups-a.

 

W domu mam APC ES 700 z nominalną mocą 405W. Nie ma problemu z podtrzymaniem 10700F, RTX4060, 27" monitora, głośników i routera.
Przy poprzedniej karcie (GTX970) maks co udało mi się wycisnąć z gniazdka to chyba okolice 350W (o ile dobrze pamiętam i faktycznie przekroczyłem 300W). Obecnej w sumie nie testowałem ale nie powinna mocno odbiegać.

Opublikowano

A czytałeś linki które wkleiłeś? 550 W, 1 minuta dla obciążenia 100%, drugi brak danych. Ten drugi ma w komentarzach 115 W i 6 minut czyli żenada jak na 2x 7 Ah.

 

Taka taniocha z niepełną sinusoidą mnie nie interesuje. Ale musisz mieć zapas, by to uderzenie w pysk było mało bolesne, a nie rzucające o ścianę. Np. dla markowej firmy: https://europower.eu/produkty/akumulatory-nimh/agm/seria-epl/

 

Tu rozładowania: https://emu.com.pl/files/pdf/produkty/EPL7_2_12.pdf - jak widać spada to skrajnie nieliniowo. Zdecydowanie odradzam kilka minut, to realnie często oznacza 0 (gdy tylko aku nie są w stanie idealnym). Im większy zapas tym spokojniej przyjmie uderzenie prądowe (a twoje to za dużo jak na 7,2 Ah).

Opublikowano
18 godzin temu, sino napisał(a):

A czytałeś linki które wkleiłeś? 550 W, 1 minuta dla obciążenia 100%

Nie pitol. Każdy jeden UPS tej klasy ma tego typu czasy podtrzymania dla pełnej mocy.

Tak jak pisałem, ustawiasz w systemie profil zasilania w przypadku pracy na baterii i od razu spadnie ci pobierana moc. W ostateczności zrzucenie do uśpienia, które jest szybkie, a pobór prądu spada prawie do zera (maks kilkanaście W).

 

18 godzin temu, JacekRTX napisał(a):

Czyli że niby co? Za taki rozsądny UPS trzeba dać jeszcze raz tyle? Jak warto to nie problem.

Lepiej mieć zapas ale też nie ma co przesadzać.

Najlepiej byłoby zmierzyć ile faktycznie twój zestaw potrafi maksymalnie pociągnąć, ile bierze w typowych zastosowaniach. Jeżeli faktycznie często jest pod maksymalną moc, to warto rozważyć mocniejszy model. Jeżeli będzie około połowy mocy ups-a, do 2/3, to ja bym się nie spinał.

Opublikowano
6 godzin temu, Bono_UG napisał(a):

Nie pitol. Każdy jeden UPS tej klasy ma tego typu czasy podtrzymania dla pełnej mocy.

1 minuta to tyle co nic, dla idiotów, bezużyteczne. Realnie nawet w 4 minuty ciężko zareagować, to nie to samo co wyłączyć kompa będąc gotowym.

 

Wkleiłem linki by pokazać co daje zapas, bo tu 2x więcej to nie 2x, ale może być i 5 czy 10 razy więcej. Ale jak widać ten drugi który ma spory zapas (aż 1200 W, aż 2x 7 Ah) nadal okazuje się syfem - pytanie dlaczego? Bo tu zapas jest solidny (choć pobór prądu bardzo wysoki więc mój Cyberpower cp1500 dużo droższy biorący 6 W szybko wyjdzie taniej).

 

Tak więc z tych dwóch brałbym GC marząc, że przyjdzie sprawny (bo te pomiary to chyba na jakimś niezbyt sprawnym). Problem, że nikt nie robi rzetelnych pomiarów, niemal zero testów w mediach więc niemal zawsze bierzemy w ciemno (i jeden pisze 6 minut dla 115 Wat, a inni że 10 minut dla dużo większej mocy - co jest bardziej realnie dla tych 14 Ah, w dodatku ten 1200 W ma pewnie 18 Ah - strzelam). PS. dla tego zestawu wystarczy 900 W mocy (700 W za bardzo grozi 1 minutą).

Opublikowano
16 godzin temu, sino napisał(a):

1 minuta to tyle co nic, dla idiotów, bezużyteczne. Realnie nawet w 4 minuty ciężko zareagować, to nie to samo co wyłączyć kompa będąc gotowym.

Przede wszystkim od tego jest automatyka systemu operacyjnego, żeby w razie przejścia na baterię ograniczyć moc i przedłużyć działanie, a w skrajnym przypadku uśpić.

Jedyny idiotyzm, to dobranie ups-a pod korek. Jeżeli całość bierze w okolicach 500W w stresie, to faktycznie ten model 550W może być za słaby. Ale jeżeli to jest w okolicach 350-400W, to moim zdaniem wystarczy.

Inny przypadek, kiedy warto rozważyć mocniejszy, to jeżeli te przerwy są częste i występują seriami. Wtedy może być problem z ponownym naładowaniem.

 

VA to nie waty.

17 godzin temu, sino napisał(a):

Tak więc z tych dwóch brałbym GC marząc, że przyjdzie sprawny (bo te pomiary to chyba na jakimś niezbyt sprawnym). Problem, że nikt nie robi rzetelnych pomiarów, niemal zero testów w mediach więc niemal zawsze bierzemy w ciemno (i jeden pisze 6 minut dla 115 Wat, a inni że 10 minut dla dużo większej mocy - co jest bardziej realnie dla tych 14 Ah, w dodatku ten 1200 W ma pewnie 18 Ah - strzelam).

A czemu miałby przyjść niesprawny?

Ludzie nie potrafią robić pomiarów i np. nie mają pojęcia ile faktycznie sprzęt bierze. Podobnie czas podtrzymania brany z ups-a lub programu nie zawsze jest realny, zwłaszcza jeżeli nie miał okazji się skalibrować.

 

Model VP1000 ma 9Ah, VP1200 2x7,2Ah, VP1600 2x9Ah.

Opublikowano
W dniu 22.06.2025 o 10:17, Bono_UG napisał(a):

W domu mam APC ES 700 z nominalną mocą 405W. Nie ma problemu z podtrzymaniem 10700F, RTX4060, 27" monitora, głośników i routera.
Przy poprzedniej karcie (GTX970) maks co udało mi się wycisnąć z gniazdka to chyba okolice 350W (o ile dobrze pamiętam i faktycznie przekroczyłem 300W). Obecnej w sumie nie testowałem ale nie powinna mocno odbiegać.

To coś przetestowałem ale musiałem trochę kombinować.
Po pierwsze wyłączyłem vsync. Po drugie puszczałem na raz furmarka i occt. Po trzecie miałem jeszcze uruchomionego laptopa, co trochę zawyżyło wynik.
Udało się dobić do 400W z gniazdka ale na jakieś kilkanaście sekund zanim turbo nie odpuściło maksa. Stabilizacja w granicach 300W ale karta graficzna mogła być niedociążona, bo brakowało jej procka.

 

Jak macie jakiś lepszy program (nie kobyłę), który lepiej i stabilniej obciąży sprzęt to mogę się pobawić.

Opublikowano
7 godzin temu, Bono_UG napisał(a):

Jak macie jakiś lepszy program (nie kobyłę)

Prime 95 :) (+furmark). Ale takie świrowanie to ja robiłem na nowej paście na CPU i nowym kompie, poleciało 206 W z CPU i temperatury w kosmos (chłodzenie Fera 5), ale to były testy stabilności, przy 185-190 W dawało radę (choć chyba 90 stopni). Ogólnie testy stabilności przy wyłączony limitach PL1 PL2.

W dniu 24.06.2025 o 09:16, Bono_UG napisał(a):

A czemu miałby przyjść niesprawny?

Bo masz tam różne opinie, w tym o niesprawności. Te 115 W gość mierzył miernikiem, przeciętnym ale wystarczającym by wiedzieć, że to 115 a nie 200. Zaś inni mają inne wyniki (bardziej sensowne do Aku).

 

Akumulatory będą słabły z czasem i takie uderzenie w pysk powoduje np. że pad się wyłącza przy mocnych wibracjach. A nie ma sensu zmieniać aku zbyt często, lepiej mieć większy zapas.

Uproszczę:

-jeśli 1 minuta dla 100%

-to wydaje się, że 2 minuty dla 50%, a realnie 5-10 minut (bo to mocno nieliniowe)

-podobnie z tym uderzeniem mocy, im bardziej wyżyłowane tym większe problemy na starszych aku. Niczym ciężarowiec który kiedyś podnosił n kg, a teraz jest starszy i się połamie mimo że nadal może dużo.

Opublikowano

Dasz linka do tych testów?
Żeby nie było, że miernik był ale czas pracy odczytany z ups-a, a nie zmierzony stoperem.

 

Zgadza się, że zapas mocy się przydaje ale nie ma sensu przesadzać i przy potrzebie 350W lecieć w 900W. Najlepiej zmierzyć ile jest pod maksymalnym, typowym dużym, typowym zastosowaniu. Maksymalne nie powinno przekraczać możliwości ups-a, typowe duże najlepiej jakby mieściło się w 50% ale okolice 66% też będzie ok.

A akumulator tak czy inaczej trzeba wymieniać. Byle nie przegapić momentu, kiedy faktycznie jest już padnięty i nic nie podtrzyma. Najlepiej po prostu odciąć zasilanie i zobaczyć jak szybko schodzi bateria. Jeżeli w idlu poleci szybko w okolice 50% to albo słaby akumulator albo coś się rozkalibrowało. Selftesty niestety nie zawsze w porę dadzą znać, że jest kiepsko (u siebie widziałem, że po uruchomieniu jest wyraźnie mało ale ups jeszcze nie sygnalizował że czas na wymianę; w pracy zesikał się akumulator, a ups nic nawet nie pisnął, a powinien robić okresowo testy).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...