Kadajo 7 409 Opublikowano 9 Sierpnia Opublikowano 9 Sierpnia 19 minut temu, SebastianFM napisał(a): @Kadajo, to jest normalne RT/PT a nie żadna namiastka. Jak w Blender'ze wyrenderujesz obraz z małą ilością próbek na piksel to też będzie namiastka PT czy po prostu zaszumiony obraz? Masz racje źle się wyraziłem, chodziło mi o jakość i precyzje. 5 minut temu, maxmaster027 napisał(a): No ok, czyli rozumiem, tutaj path tracing nie wchodzi w gre nawet jako porównanie do raster itp "bez AI i z nierealistycznym, "starym" oświetleniem. Albo nie interesuje ich granie w np. 500fps. Informować mnie o tym, że nikt takiego GPU nie zrobi też nie musicie" Mi chodzi o to, że ja nie inforumuje Cie, ze nikt nie zrobi, tylko bardziej mi chodzi o to, że bedziesz miał te 500fps z path tracingiem. Prawdopodobnie juz w nastepnej generacji przy 6090, z tym że bardziej w 1440p z uzyciem np dlss 5 balance. Co jakoscia dorówna rasterowi albo bedzie cos kolo tego. Wiec nie masz sie co martwic o te FPS A jak nie w tej generacji to w nastepnej. I tak to zajmie podobna ilosc czasu co tworzenie specjalnego GPU o ktorym mowisz. Wiec o to mi chodzi. Nie ma na to szans, i w następnej generacji i następnej i nastepnej. Jedyne co będzie lepiej chodzić to aktualne gry. Ale każda nowa, wyglądająca lepiej będzie chodziła tak samo kiepsko.
maxmaster027 882 Opublikowano 9 Sierpnia Opublikowano 9 Sierpnia No ok, dajmy na to 2027 styczen wychodzi 6090, 2028-2029 wychodzi 7090 na 2nm. Rozumiem ze Ronson puscił wodze fantazji. Ok, niech będzie, że jego projekt GPU jest genialny dla rasteryzacji. Spróbujmy urzeczywistinic ten projekt, nadac temu jakkolwiek sens. Czat GPT dajne informacje o pomysłach zbiera je i wysyła. Szczesliwie ktos sprawdził i wysłał do AMD. Zainteresowała sie tym sama Lisa Su. Królowa AMD jest pod wielkim wrażeniem i po analizie z inzynierami postanawiaja poswiecic 1 dział aby opracował takie GPU. Mijaja 3miesace narad, opracowuja GPU zajmuje to okolo 1 roku, potem proces produkcyjny. potem wprowadzaja je do masowej produkcji mijaja 2-3 lata i na półkach jest masa GPU Ronson edition. W tym momencie nVidia juz zbiera sie do premiery nowego 7090 96GB. Pytanie które GPU bedzie szybsze w rasterze. I czy AMD przez to w ogole cokolwiek zyska? Realnie bedzie ono odstawac w rasteryzacji od 7090, nie bedzie mialo path tracingu, bedzie jak Nysa z silnikiem S21 która juz w momencie debiutu była przestarzała po prostu takie cos sie nie klei niestety. Cofac sie wstecz zaden producent nie bedzie.
SebastianFM 344 Opublikowano 9 Sierpnia Opublikowano 9 Sierpnia @maxmaster027, dobry przykład z tym Counter-Strike 2. Oświetlenie wypalone i zapisane w teksturach. Wygląda dobrze jednak powoduje wiele ograniczeń dla twórców gier m. in. wielkość mapy, brak dynamicznej zmiany pory dnia i nocy, cała scena statyczna, różnica w oświetleniu ruchomej geometrii. Z tego względu w większości gier zaczęto obliczać oświetlenie dynamicznie, kiedy tylko wydajność GPU zaczęła na to pozwalać.
sideband 1 773 Opublikowano 9 Sierpnia Opublikowano 9 Sierpnia 37 minut temu, SebastianFM napisał(a): @Kadajo, to jest normalne RT/PT a nie żadna namiastka. Jak w Blender'ze wyrenderujesz obraz z małą ilością próbek na piksel to też będzie namiastka PT czy po prostu zaszumiony obraz? Po to masz odszumianie i OptiX masz renderowanie w czasie rzeczywistym
VRman 2 635 Opublikowano 9 Sierpnia Autor Opublikowano 9 Sierpnia Robicie to specjalnie, prawda? Chcecie, żebym zgłosił offtop, a wtedy Mars zgodnie groźbami, wywali mi ten wątek do śmietnika. No cóż. Jak to ma i tak być wątkiem z samymi wypowiedziami nie na temat, to chyba zaryzykuję. Ostatni raz proszę: wypad z dyskusją o PT do odpowiedniego wątka, który Wam nawet zalinkowałem Macie wątek o RT/PT. Za gadanie o Radkach w wątku o RTX czy odwrotnie lecą "Bieszczady", to tu też w końcu mam nadzieję polecą. Trzy razy już grzecznie prosiłem.
tomcug 2 440 Opublikowano 9 Sierpnia Opublikowano 9 Sierpnia 12 godzin temu, VRman napisał(a): Seria 2900 i 3800 miały za mało TMU chociażby Największym problemem tych GPU to była marna wydajność po włączeniu MSAA. Czyli problem, które dzisiaj nikt by nie zauważył nawet. Czasy się zmieniają 12 godzin temu, VRman napisał(a): Obciążenie wszystkiego będzie różne zależnie od gry, od techniki renderowania, od wyborów developera. Ale co ja będę tłumaczył, przecież sideband się zna! I jeszcze żenada z tymi emulatorami. No ja pierdzielę. Na pewno ktoś kto wrzuca wątek jak ten nie ma pojęcia o tym, że chipy się testuje symulując ich działanie przed ich wyprodukowaniem. Guzik mnie interesują statsy wykorzystania TMU/ROP we współczesnych grach. Bo nie ma to nic do rzeczy w tematecie tego wątka. Nic. Zero. Ameryki nie odkryłeś, że to zależy od gry. Ale GPU robi się pod to, jakie gry są tworzone, a nie jakieś hipotetyczne z mokrych snów FuckTAA. W obecnych grach zapotrzebowanie na ROP-y nie jest kosmiczne i to każdy może sobie sprawdzić samemu, jaki Ci side napisał. 12 godzin temu, VRman napisał(a): Po raz kolejny obrażasz ludzi z tego subreddita. To jest naprawdę żenujące. Można nie chcieć czegoś zrozumieć, ale obrażać i atakować ludzi, bo się czegoś nie rozumie i nie potrafi dopuścić do siebie myśli, że mogą mieć swój punkt widzenia i mieć rację... Już ziomek z YouTuba pokazał, jak się zachowuje mentalna dzieciarnia FuckTAA - pożreć się ze wszystkimi, którzy nie dostrzegają mojego geniuszu, tępa ciemnota, która nie zasługuje na to, żeby ze mną dyskutować! Ciężko traktować poważnie ruch, który na takowe traktowanie nie zasługuje. 12 godzin temu, VRman napisał(a): No i wyszło, że owszem, Jaguar to była porażka i potężna wada konsoli. I w drugim temacie - owszem, była inna droga, którą AMD nie szło przez pół dekady, a dopiero potem niejako przy okazji trafiło na właściwe tory i dziś nie tylko nie spadł im udział, ale wręcz dominują głównie dzięki dużej ilości cache. Dokładnie to o czym ja pisałem a za co mnie krytykowali w ten sam sposób. Ponownie Ameryki nie odkryłeś, to że rdzenie Jaguar będą mocnym hamulcowym, wiedział każdy rozsądnie myślący człowiek. 12 godzin temu, VRman napisał(a): Co do drugiej części Twojej wypowiedzi, to temat rzeka. Popularyzowanie podejścia - w temacie tego wątka - byłoby trudne dzisiaj, bo zmarnowano dogodny moment. Na zmianę podejścia w AMD też już za późno bo poszli "all in" w AI i RT. Zmarnowano dogodny moment na co? Na to, żeby tkwić w skansenie, a nie iść w rozwój technologiczny? O tym, że RT to przyszłość grafiki w grach, wiedziano od nastu lat, jedynie było kwestią tego, kiedy GPU będą w stanie to ogarnąć. 12 godzin temu, VRman napisał(a): //tekst o VR Pisałem wielokrotnie, że VR mnie nie obchodzi i nawet się na tym nie znam, więc bez odpowiedzi.
maxmaster027 882 Opublikowano 9 Sierpnia Opublikowano 9 Sierpnia @VRman Przecież juz nikt nie pisze o PT. Ja po prostu pokazałem Ci jakby spróbowac wcielic twój pomysł w zycie. Pytanie ile takie GPU by kosztowało, jak długo trzeba by je opracowywac. Kto by był w stanie zaryzykowac itp. @SebastianFM No tak, sprytne rozwiązanie. CS2 działa wysmienicie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się