Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

@DarkeVo Ja zakładam (bo leżą) A12x25 chromax oczywiście. Pracowały u mnie wczesniej w NR200 w pionie i poziomie - do 1000rpm są w zasadzie niesłyszalne, łożysko ciche, jak się rozkręca to je słychać, ale tutaj tłoczą też sporo powietrza, więc to oczywiste. W każdym razie, testowałem też F12 i S12 od nich. W S12 nie leży mi wygląd tych odchylonych łopatek, F12 były OK (w sensie bardzo poprawne pod względem działania i głośności) - je zmieniłem właśnie na A12x25.

 

Generalnie, widząc, że lubisz testować wentylatory, to albo szukałbym F12 lub od razu w A12x25.

 

@Send1N czyli podziękuję, wolę FDB ;)

Edytowane przez CryptTM
Opublikowano (edytowane)

Nie nie, odnoszę się do wentylatorów od Noctua, o które pytał @DarkeVo.

 

Edit: One chyba nawet miały lekko ponacinane te łopatki z tego, co pamiętam, były OK

 

Edit2: P12 mają nacięcia :E właśnie sobie sprawdziłem parę, która chłodzi mi przetwornice:

 

IMG_20250917_101526868_AE.thumb.jpg.0e262af27851849e2caace1355098263.jpg

Edytowane przez CryptTM
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Co by nie powiedzieć, to Noctua trochę zabija cena, jak nie znajdziesz używek, to cena nowych trochę boli, jak musisz kupić więcej, niż 1 sztukę :/

 

Edit: dlatego jak nie korzystam z tych wentylatorów to zwyczajnie leżą i czekają na lepsze czasy. Lepsze to niż od nowa kupno nowych :E

Edytowane przez CryptTM
Opublikowano

@CryptTMwidze ze są modele f12 ale chyba nawet trzy rodzaje 1500, 2000 i 3000 rpm to pewnie chodziło Ci o te pierwsze. A12 z tego co wiem też były spoko naj miałem je na noctua u12a. U mnie w budzie jest trochę wentyli to fakt więc taki max to będzie 1000rpm jak będą ustawione na sztywno zapewne. Życie nie zmusza do testowania bo jeśli się za coś płaci a dostaje się bubel no to sorry, albo coś buczy czy tam terkocze czy inne dziwne rzeczy

Opublikowano (edytowane)

Wiesz jak wyszły Fluctusy od SPC, to jakoś po ich premierze kupiłem cztery sztuki na testy. Wiadomo polska firma, jak będą fajne to będę polecał. Co się okazało: jak napisałem, chyba na x-komie, średnią raczej opinie o tych wentylatorach, to mało mnie ludzie tam nie zjedli za tą opinię. A po czasie okazuje się że jedak miałem rację, bo albo nie mogą pracować w poziomie, albo coś ci terkocze, albo po roku coś zaczyna się z nimi dziać, tutaj kolega @Send1N coś na ten temat pisał.

 

A co do tych F12, to tak, 1500rpm. Nie widzę sensu kupować tych najszybszych do domowych zastosowań zwłaszcza jak chcesz mieć cicho. Jeśli byś musiał je kupić to bym wskoczył właśnie te z 1500 obrotów, bo raz: będą najtańsze, dwa i tak będziesz je skręcał :)

 

Wizualnie mi się podobają na przykład bardziej niż A12, ale A12 to jednak półka wyżej i to widać / czuć. Niemniej jeśli miałeś już w rękach A12, to kup F12 i przekonaj się sam, co Ci bardziej spasuje. Będziesz miał jakiś punkt odniesienia jednych do drugich.

Edytowane przez CryptTM
  • Upvote 1
Opublikowano
9 minut temu, Send1N napisał(a):

Najlepiej to kupić Shadow wings 2

Widziałem że je polecałeś i się zastanawiam, nowe chodzą po 70 zeta i wydajność jest jaka jest co prawda. Noctue f12 1500rpm mogę mieć używki za ok 60 zeta a ona już raczej zrobi robotę i zapewne jest cicha, także mam mętlik w głowie. Do ilu rpm te be quiet sa ciche ciekawe bo mają max 1100rpm

@CryptTM tak noctua cena za nowe wentyle zabija chociaż jakby by one były naprawde ok to bym miał na opych 9 szt. Lian li sl wireless więc częściowo by mi się zwrociło😅

Opublikowano

O kurde tutaj aż się prosi żebyś kupił po jednej sztuce A12 i F12 i przekonał się sam. Oczywiście jeśli chcesz tyle wydać bo tutaj wydatek wiadomo będzie raczej spory. Bo moje odczucie głośności może być inne niż twoje i inne niż tutaj innych kolegów tak samo tolerancja na jakieś dźwięki z komputera też będzie inna. Między innymi dlatego sam tak robiłem jakiś czas temu że kupowałem po sztuce dwie żeby samemu się przekonać co mi najbardziej pasuje. Na chwilę obecną to mi najbardziej pasują A12 i P12 ARGB od Arctica, jeśli chodzi o pracę, głośność i ogólny design. Ale tutaj była długa droga eliminacji, dlatego jeśli masz możliwość po prostu przetestuj taka parę i podejmij decyzję, bo szkoda kupić 9 wentylatorów a potem je odsyłać ;)

Opublikowano (edytowane)

Podepnę się nie pod temat, w obudowie posiadam 4 wentylatory chieftec ZF-1425PWM 140 mm, zmiana na przyklad na P14 Max 140mm pomoże trochę wyciszyć budę szczególnie przy braku obciążenia? 

Edytowane przez Gradzik18
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, DarkeVo napisał(a):

Widziałem że je polecałeś i się zastanawiam, nowe chodzą po 70 zeta i wydajność jest jaka jest co prawda

Najcichsze wentylatory jakie kiedykolwiek miałem zdecydowanie jeżeli chodzi oczywiście o obudowę bo na chłodnicy przed lub za przeszkodą arcticów p12/14 czy cm sickleflow nic nie przebije szczególnie w pull ;) te shadow wings 2 są tak samo ciche jak stare silent wings 2 łożysko zupełnie niesłyszalne i sam szum powietrza bardzo przyjemny, bez żadnego buczenia czy innych niepożądanych dźwięków, minus to właśnie średnia wydajność ale do mieszania powietrza w obudowie stykają :thumbup: Możesz spróbować jeszcze pure wings 3, są tańsze i są ok tak samo jak stare sprawdzone pure wings 2, są też wydajniejsze od shadow wings'ów.

Edytowane przez Send1N
Opublikowano
16 minut temu, Send1N napisał(a):

stare sprawdzone pure wings 2

Właśnie a co z nimi bo za bardzo nie sa wspominane? Były głośniejsze czy bardziej sprawiały problemy? A te trójki testowałeś?

Opublikowano (edytowane)

Nic im nie dolega, miałem kilka PW2 i to poprawny wentylator bez żadnego terkotania i innych niepożądanych dźwięków, z resztą masa ludzi je swego czasu miała i polecała po prostu to budżetówka od BQ, dostajesz w pudełku wentylator i cztery śrubki tyle, nie ma nawet żadnego systemu antywibracyjnego coś jak zwykła wersja arctica p12 tanio ale dobrze ;) PW3 to praktycznie ten sam wentylator z minimalnie zmienionym wyglądem, miałem jednego PW3 ostatnio w wersji high speed pracował przyjemnie ale na radiatorze przy tych samych obrotach był głośniejszy niż zwykły p12 więc zostawiłem p12 :P 

Edytowane przez Send1N
Opublikowano

@DarkeVo 54zł za sztukę tych F12 to fajna cena, nie da się ukryć. Jakbym potrzebował, to też bym za tyle kupił, lub SW2, które poleca @Send1N. Będzie pan zadowolony :)

 

@Gradzik18 zmiana tych Chieftec-ów będzie bardzo odczuwalna - na plus oczywiście. Mam P14 MAX na swoim aio i jest super cichy i wydajny. Generalnie jak kupisz takie MAXy i dasz je na ~800-900rpm to będziesz miał super cicho a do tego zauważysz, jak przy takich obrotach tłoczą masę powietrza. Jeśli w obudowie masz miejsce na 4 sztuki (zakładam, że 3x przód i 1x tył), to wkładasz P14 MAX i cieszysz się cichy i chłodnym kompem. W tej cenie, w rozmiarze 140mm chyba nic ich nie pobije. Od siebie polecam :)

  • Thanks 1
  • Upvote 1
Opublikowano

Też u siebie to zauważyłem, ale tak jak piszesz - jak nie schodzisz do 0rpm, to nie ma to absolutnie żadnego znaczenia. U siebie nie wchodzę, więc nawet o tym zapomniałem, dopiero skojarzyłem, jak napisałeś. W obudowie to wątpię, aby ktoś wrzucał wentylatory na 0rpm, więc takie coś absolutnie nie będzie nawet do zauważenia.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Ktoś pewnie nie ale ja wrzucam na 0 od lat wszystkie w budzie w idle :ExD kręcą się tylko dwa na chłodnicy od cpu na 400rpm, dlatego to wyłapałem, nie mniej jednak nie warto kompletnie sobie tym głowy zawracać bo nawet jeśli ktoś wrzuci na 0 to to trwa 0.5 sekundy tylko przy samym starcie od 0 ;) 

Edytowane przez Send1N
  • Haha 1
Opublikowano
20 minut temu, Send1N napisał(a):

Jedyne co wyłapałem w swoich maxach (które teraz są u @Lameismyname) to to że jest sekundowe jakby chrobotanie gdy ma wystartować z 0rpm, jak ktoś nie wyłącza ich całkowicie to nie doświadczy takiego dźwięku ;) 

Tak tak, dlatego najlepiej jak cokolwiek się kręcą. Znalazłem jakąś podstawową wartość procentową i tak zostawiłem. Śmigają ładnie. Jestem zadowolony.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

@CryptTM a nie wiem jak lepiej robić, ja mam pc włączony 24/7 ale 85% czasu to przeglądarka i oglądanie filmów, zauważyłem że mniej filtry są zasyfione jak wentyle stoją całkowicie :E natomiast mam też wyłączoną akcelerację sprzętową w przeglądarce z racji tego że na watomierzu jest wtedy 25-30W mniej xD i na pasywnej pracy chłodnicy już proc się niepotrzebnie grzał a z akceleracją na off to czasem dostaje w ciry w przeglądarce xD, wystarczy nawet 300rpm i różnica jest spora.

Edytowane przez Send1N
Opublikowano (edytowane)

@DarkeVo Zmieniłem z ciekawości :)

 

Jakoś wtedy kilka zł wpadło na jakiś upgrade, więc poszło na wentylatory, bo były na propsie i czarne, a nie gówniane ;)

 

6szt mam, akurat do Evolv X2 jak znalazł :P

 

@Send1N ja jestem ze szkoły takiej, że wentylatory w obudowie są po to, żeby wentylować obudowę, a nie stać. Równie dobrze można by ich nie zakładać, ale skoro są - to mają pracować. Na min obrotach, ale pracować i robić to, co mają w obudowie - wentylować ją.

Edytowane przez CryptTM
Opublikowano (edytowane)

U mnie wentylują wtedy jak nacisnę ctrl + F12 na klawiaturze i odpala się profil "GAMING" przed odpaleniem gry :E więc założone muszą być bo pod obciążeniem przecież bym zagotował wszystko :) 

Edytowane przez Send1N
  • Haha 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Jak kupiłeś 9800X3D za te 1700 ziko no to spoko opcja.   Pod 1440p nie warto dokładać do 5080 bo 5070 Ti radzi sobie tam bardzo dobrze. Pod 4K już bardziej, bo tam się bije o każde ~ 10 klatek, a tyle mniej wiecej wynosi różnica w tych najbardziej wymagajacych grach  Około 15% wydajniej.   Co do gwarancji i water blocka, to szczerze mówiąc nie wiem. Możesz podpytać support Gigabyte, ASrocka czy Asusa. MSI chyba z góry odpada bo tam jest na bank plomba na śrubce od chłodzenia.   Modele do rozważenia (nie patrzac na kwestie gwarancji):   9070 XT:   https://www.ceneo.pl/181537757 https://www.ceneo.pl/181537757 https://www.ceneo.pl/181670804 https://www.ceneo.pl/181461988 https://www.ceneo.pl/181517097 https://www.ceneo.pl/181516996 https://www.ceneo.pl/182098189 https://www.ceneo.pl/181517389   5070 Ti:   https://www.ceneo.pl/183156250 https://www.ceneo.pl/181517101 https://www.ceneo.pl/186686530 https://www.ceneo.pl/181847056 https://www.ceneo.pl/181019477 https://www.ceneo.pl/181537752 https://www.ceneo.pl/183582145 https://www.ceneo.pl/182059955 https://www.ceneo.pl/186253857   5080:   https://www.ceneo.pl/182059955 https://www.ceneo.pl/182098188 https://www.ceneo.pl/182419776 https://www.ceneo.pl/181008713 https://www.ceneo.pl/182345258 https://www.ceneo.pl/184744266 https://www.ceneo.pl/179994601 https://www.ceneo.pl/179994603   Wydajnosc 4K 5080 vs 5070 Ti:          
    • kilkanaście sekund i 96-99 stopni cpu.    To bardzo wysoka temp po kilkunastu sekundach, doraźnie ustaw sobie power limit PL1 = 125 i PL2 = 130 (spadek boost będzie i tak tu mały) lub niżej, jeśli temp nadal będą wysokie.    A przede wszystkim sprawdź zamontowanie coolera na CPU, czy nie wygięty cpu, płyta od spodu, a cooler równomiernie dokręcony.  bo za szybko coś Ci ta temperatura wzrasta zdecydowanie, jakby cooler nie przyjmował ciepła dobrze. 
    • Sprawdź czy Ci karta dobrze siedzi w slocie i czy wtyczki kabli dobrze siedzą w GPU i zasilaczu. Miałem niedawno podobne objawy na swojej RTX3070Ti. Po kilku minutach dowolnej w dowolnej grze ciemny ekran, choć w głośnikach było słychać że komp w tle nadal normalnie chodzi. Już byłem przekonany że GPU pada, kombinowałem z napięciami, zmniejszałem OC pamięci, reset do ustawień fabrycznych, itd. Nic nie pomagało. W końcu poprawiłem ułożenie karty na podpórce i podociskałem wtyczki (mimo że nie czułem by były źle dociśnięte). Wszystkie problemy jak ręką odjął.   Ostatnio zmieniłem też w końcu obudowę- z Fractala Design Nano S na Deepcool CH260. Efekt- średnio minus 10 stopni na hot-spocie i pamięciach, mimo że we Fractalu podczas grania miałem otwarty panel boczny, a Deepcool normalnie pozamykany, z dokładnie tymi samymi wentylatorami przełożonymi z Fractala (1x120mm tył, 1x140mm top). Także na pewno warto mieć budę w której karta ma "czym oddychać". Jest to szczególnie ważne przy konstrukcjach z TDP powyżej 250W. 
    • Witam mam pytanie czy jest ktoś w stanie mi ocenić czy wszystko współgra tutaj z częściami itp czy nic nie bedzie sie przegrzewać ani nie będą spadki przez złe dobranie komponentów poniżej podsyłam listę z góry dziękuję za pomoc 😁    https://www.x-kom.pl/lista/3tbb6mlbr
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...