Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
32 minuty temu, Dirian napisał(a):

Ja już trochę pojeździłem i powiem tyle - jest na co czekać. WRC od EA się chowa, a DiRT Rally ma godną konkurencję :thumbup:

Mam nadzieję że mówisz o jedynce bo 2.0 to bardziej symulacja wózka sklepowego z tylną osią skrętną   :-)

Opublikowano

Wklejka z fb  co mnie cieszy bo mam taki sam sprzęt oprócz motion.

 

 

Assetto Corsa Rally – Initial Impressions
I'm running Assetto Corsa Rally on a VRS DirectForce Pro wheelbase, Heusinkveld Sprint pedals, and eSim Racing Labs motion, and right away the force feedback impressed me. On dirt and tarmac the wheel feels alive—there’s a clear vibration when the tires start slipping on pavement, and the weight shift on gravel is spot-on. The feedback through both the wheel and the motion platform works together to really let you feel the car’s attitude so you can correct it naturally.

Setup was pretty standard for a sim title, and the UI was straightforward and easy to work through. The only issue I hit was that my custom button box wouldn’t register as an input, which I’m hoping gets resolved in a future patch. On the positive side, SimHub support is already in and works great, which is huge if you’re running dashboards, shake kits, LED strips, or motion add-ons.

The road feel is excellent. Every bump, rut, and surface change comes through clearly, and the two available tracks definitely aren’t forgiving. That unforgiving nature makes nailing clean runs really rewarding—you earn those good times.

Honestly, I think this might be the new rally game. After all these years, it genuinely feels like Richard Burns Rally might finally get dethroned as “The Rally Game.” The tire model and road physics feel incredibly grounded—maybe even better than EVO.

One more tip: if you already own Assetto Corsa EVO, you can save a few bucks on Steam by buying the bundled version instead of purchasing Rally standalone. Definitely worth doing.

These are just my early impressions, but so far, they’re very positive. I’m excited to keep driving and really hope to see a strong modding scene grow around it.
 

Opublikowano (edytowane)

Jestem zachwycony. Powiedziałbym odczucia z jazdy 30 proc drirt 1, 70 proc rbr. Grafika piękna. Niesamowite jak duże znaczenie ma jak pokonujesz prosty z pozoru zakręt czy zetniesz czy nie, czy jest uskok i stracisz trakcje. Jeśli mówi nie tnij to lepiej nie tnij bo np wystaje Kłoda. Krótkie odcinki ale mogę grać na okrągło mega wyzwanie. W WRC zmuszałem się żeby zagrać 3 ose. Uszkodzenia aut perfekcja. Nawet detale jak migająca żarówka. Można stracić całą karoserie. Usterki jak ostatnio w central european rally czy rajd Japonii. Dźwięk aut odwzorowany do perfekcji. Model jazdy na tarmacu jest bardzo satysfakcjonujący, najlepszy do tej pory. Na gravelu zupełnie inne doznania z jazdy.Przydałaby mi się pełna obręcz, nie ta od F1. Już nie mogę się doczekać jak zrobią monte Carlo w takim wydaniu. Noc wygląda pięknie, desz wygląda pięknie. Dynamiczna pogoda i czas. Dla mnie to na co czekałem. Chciałem żeby jeszcze piłkę nożną zrobili:D i fpsa multi

IMG_20251113_173946838.jpg

IMG_20251113_175858351_HDR.jpg

IMG_20251113_175852631_HDR.jpg

Edytowane przez raul_ole
Opublikowano (edytowane)

Wrc do tego jest bardzo sterylne. Tu jest jak na rajdzie. Walka z terenem i pogoda. Czuć uskoki, nierówności w terenie. Przy asfalcie leżą liście jak w central european rally, w deszczu unoszą się one w powietrzu. Czuć że każdy zakręt nawet prosta może cię pokonać. Jest moc

Acr Screenshot 2025.11.13 - 18.08.15.84.jxr Acr Screenshot 2025.11.13 - 18.44.25.04.jxr

Edytowane przez raul_ole
Opublikowano (edytowane)

Kurczakowsko trudne, na padzie chyba nie ma co podchodzić. U mnie chyba utopione 8 dyszek. xD

 

Edit: nie no, dobra jest ta ACR, bardzo dobra, dla mnie lepsza od Dirtów Rally. Ja tam na padzie wyników nie wykręce, a może nawet nie pogram za dużo, ale nie żałuję, że kupiłem. Jak coś się uda, satysfakcja jest ogromna. 

Niezliczone ilości restartów, ze trzy razy jakoś tam z palmami przejechałem i za czwartym proszę, niech sami Państwo zobaczą xd

IMG_20251113_233823335_HDR(1).thumb.jpg.348816ace78f5aff917d02c7e22f87d1.jpg

Edytowane przez j4z
  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano

Też kupiłem, wstyd się przyznać, ale z braku czasu moje stare g27 leży od 30 miesięcy na strychu. Czasem siadałem z padem przy ETS@/Forza Motorsport/WRC/Beam NG dla relaksu przed TV,  nie chciało mi się nawet kiery wyciągać. Tutaj pad nie daje rady. W sumie zastanawiałem się nad wymianą audio w kompie, ale może jak rally mi podejdzie na tyle mocno to wjedzie chyba jakieś tanie DD od Mozy.  

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Być ładnym i się tak oszpecić... nie wiem czym to jest spowodowane, czy faktycznie strzępkiem mózgu czy ogólnym stereotypom że kobieta bez "lifitingu" jest brzydka.
    • Zacznij od formata i zainstalowania podstawowych rzeczy, msi center i tam tylko sterowniki do chpisetu i nic więcej, stery do grafy trochę starsze i testuj. Żadnych light, razerów i co przyjdzie Ci jeszcze do głowy, tym bardziej programów monitorujących, bo to też potrafi działać negatywnie na gry jak i na psychikę  .W obecnym stanie możesz jeszcze wrzucić ss z latencymoon. Czy w ww grach różnicę robią ustawienia graficzne? Tzn. czy jak dasz wszystko na low to jest taki sam efekt jak na Twoich ustawieniach? Czy jak ograniczysz liczę klatek do 60fps, to też jest problem? Ja wiem że w grach online trzeba mieć więcej, ale z ciekawości możesz zobaczyć. Oczywiście blokujesz klatki o te 3 mniej, niż masz odświeżanie monitora? A tak na marginesie możesz poczytać  https://forum.ithardware.pl/topic/8975-stuttering-latencymon/ https://forum.ithardware.pl/topic/8444-stuttering-w-grach/#comments tylko tutaj są procki od AMD czy ludzie sobie z tym poradzili to nie wiem, trzeba się zagłębić, aaa jeszcze mamy jednego kolegę którego stuttery już długo męczą i sobie z tym nie poradził, też na AMD.      
    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...