Skocz do zawartości

Bardzo fajny graf AMD VS INTEL


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jezeli kupimy bardziej oszczedne "AMD" to koszty pradu przy kupnie intela  5600X VS 11600 zrównaja sie po 1000 dni :smiech: jeszcze ze te AMD takie oszczedne nie za tanie ale oszczedne :pijaki: w grafie jest cena 0.1 dolara co wychodzi 39gr za kw\h ale ze cena jest bez podatku tak ze sobie łatwo mozna policzyć.

 

obrázek_2021-04-02_081808.png

Opublikowano

Na razie nie mam potrzeby zmieniać nic, ale zobaczymy ile te wykresy są warte za rok ,dwa. Poza tym, Intel z ta swoja polityka zmiany generacji powoli co rok, i zmiany podstawki to niech sie pocałuje w...cztery litery :P

Opublikowano

@Buczo ale chcesz mi powiedziec ze zmieniasz procki co chwile ?bo np w czasie kiedy np kupiłes 1600X wyszedł 8600K i teraz nawet jest dosc wydajnym preocesorem a do gier to jest jakies 20FPS przed ryskiem Po OC

A na dzien dzisiejszy co wyjdzie na ta sama podstwake ?Jak u Intela tak u AMD  wszyscy płacza ale jak bylo np z 939 754 i AM co chwile byłą nowa podstawka .

Opublikowano

Ok, a jak to wygląda w kwestii oddawanego ciepła? Ile watów faktycznie więcej wychodzi tego poboru? W końcu trzeba to potem traktować jako energię oddawaną w postaci ciepła do otoczenia. Pytam ponieważ np. mnie to bardziej interesuje ile komputer podgrzewa otoczenie, a jeżeli pobiera energii.

Opublikowano (edytowane)

No właśnie o to mi chodzi. Dlatego mnie interesuje jeżeli coś pobiera mniej energii, bo potem mniej jej oddaje do otoczenia. Może to głupie dla kogoś, ale dla mnie ważny czynnik.

 

Edit.: Weźmy np. ostatni test procesorów. 11600K - 222W, a 5600X - 157W, obciążenie. Czyli co? Należy to traktować jakoby Intel oddawał te 65W energii więcej do otoczenia, tak? Faktycznie tak to można dosłownie przełożyć?

 

Idąc tym tropem wypada mieć dwa kompy. Intela na zimę, a AMD na lato :lol2:

Edytowane przez Pawelek6
Opublikowano
25 minut temu, Pawelek6 napisał:

Edit.: Weźmy np. ostatni test procesorów. 11600K - 222W, a 5600X - 157W, obciążenie. Czyli co? Należy to traktować jakoby Intel oddawał te 65W energii więcej do otoczenia, tak?

 

Dokładnie tak ;D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • O i profesor psychologi sie znalazl na forum. To zaszczyt miec takie zacne grono tutaj.
    • Alokacja pamięci dostaje po dupsku dlatego są takie zjazdy a CPU nie ogarnia jak 9800X3D nie daje rady to z czym do ludu. Przecież między 4K a 720p dla ich dev majstrów nie ma różnicy więc z dobre pół roku sobie poczekamy aż łaskawie ogarną temat. A ustawienia między low a high nie ma żadnej różnicy w tym momencie.Super silnik gry 👍
    • Za mocne macie kąkutery do tej gry u mnie na wysokich z dlssQ 1440p przez kilka minut jest 120-140fps, a później "nie wiadomo dlaczego" spadek do 70fps. Nawet zastanawiam się czy dziś nie odpalić z fps lockiem 60 i zobaczyć jak to będzie działać. Bo przy 120 dziala elegancko a potem sobie tak faluje 120 70 90 120 70.. I to mocno się odczuwa 
    • VUJO WOŁAJO CIE @Vujo @Vujo @Vujo  @Vujo @Vujo @Vujo @Vujo @Vujo @Vujo @Vujo @Vujo @Vujo @Vujo @Vujo @Vujo @Vujo @Vujo @Vujo
    • Tak patrząc na cały temat związany z grą jedno jest pewne że gra wyszła w takim stanie że to nie miało prawa mieć status gold tylko pre-beta. Silnik gry dosłownie wali shutterem a wycieki pamięci są wszechobecne. Z 70 FPS potrafi grę tak ściąć że na 30-40s mam 1-2 FPS w mieście wystarczy że szybko się obrócę i mogę pójść sobie zrobić herbatę i przy tym problemie opcje są dwa poczekać z dobrą minutę zanim się silnik odmuli albo wywali raport crash. Problemem jest też zarządzanie"zatwierdzaniem,anulowaniem,zapisaniem" danego ruchu w grze litery A,X,S,Y zmieniają swoje przypisanie , przesuwanie mapy też graniczy z cudem . Jak złapie chorobę to można tylko zapisać i zrestartować grę. Tylko nie rozumiem jednej rzeczy dlaczego gra została wydana jak stan techniczny nie pozwala na wydanie takiej gry. Czyli jeśli z fabryki wyjdzie super samochód ładnie wygląda ma wszystko z zewnątrz a gdy go się kupi z salonu i poprowadzi okaże się że jest w bardzo złym stanie technicznym... Ale przecież to jest nowe dopiero co wydane ... Ponad milion ludzi by miało wypadek akurat tym ładnym samochodem  A tak na serio ... Gdzie są testerzy aby wyłapywać takie rzeczy , co oni zrobili z optymalizacja przecież gra technicznie nie powinna być przepchnięta do publica a tym bardziej gra nie powinna zostać wydana . Na moje jeszcze dobry rok pracy brakuje im aby można było powiedzieć że są na dobrej drodze do wydania gry . Łapie się za głowę że takie coś im wyszło ... Szok ... Coś czuję że hotfixy i łatki nie rozwiążą problemu w taki sposób jaki tego chcemy. Gra moim zdaniem zbyt szybko wydana.  Niech najpierw ogarną podstawowe błędy a potem niech rzeźbią optymalizację ... RT/PT w tej grze serio ? Jak od podstaw mają problemy z grą to gdzie takie pomysły 🤦 Przecież fragmentacja na CPU leży w tej grze to tym bardziej GPU będzie dostawał łomot ? Popatrz sobie przy 720p co się dzieje z CPU. 
  • Aktywni użytkownicy

    1. 1
      Jaycob
      Jaycob
      192
    2. 2
      Kelam
      Kelam
      168
    3. 3
    4. 4
      Camis
      Camis
      162
    5. 5
      azgan
      azgan
      159
×
×
  • Dodaj nową pozycję...