Kendi 52 Opublikowano 20 Lutego 2023 Opublikowano 20 Lutego 2023 (edytowane) Wprowadź komendę tak: manage-bde -protectors C: -get Na zdjęciu wprowadziłeś ją tak: manage-bde -protectors C:-get Nie dawaj spacji tam gdzie nie potrzeba, po myślnikach nie możesz robić spacji Jeszcze podpytam masz w biosie włączony czy wyłączony secure boot? Komendy, które wykonałeś mogą być przyczyną blokowania rozruchu przez bitlockera. Bitlocker przy rozruchu sprawdza aktualne ustawienia BCD i porównuje je z poprzednimi, przy których bitlocker został uruchomiony. Możliwe, że będzie trzeba przywracać te ustawienia do domyślnych wartości. Edytowane 20 Lutego 2023 przez Kendi
Santino 14 Opublikowano 20 Lutego 2023 Autor Opublikowano 20 Lutego 2023 (edytowane) Po poprawieniu komendy wyskoczyło to: EDIT secure boot jest włączony podsyłam screena Edytowane 20 Lutego 2023 przez Santino Aktualizacja
Kendi 52 Opublikowano 20 Lutego 2023 Opublikowano 20 Lutego 2023 Wpisz jeszcze to: manage-bde -status c: Wyślij zdjęcie co zwrócił wiersz poleceń
Kendi 52 Opublikowano 20 Lutego 2023 Opublikowano 20 Lutego 2023 (edytowane) Niestety sytuacja jest zła. Bitlocker jest skonstruowany w taki sposób, że odblokowanie go jest możliwe tylko i wyłącznie przez owy 48 cyfrowy klucz. Jedyna możliwość jaka mi jeszcze przychodzi do głowy to sprawdzenie czy może klucz nie został zapisany na koncie microsoft jeśli w ogóle na laptopie byłeś takowym zalogowany. Jeśli nie, jedyna opcja jaka została to zabawa w odkręcanie komend, które wpisałeś bo to one najprawdopodobniej blokują rozruch. Nie polecam przepisywać komend z sieci zmieniających ustawienia BCD bo właśnie potem tak to się kończy. wpisz w cmd: bcdedit /enum powinno wyświetlić aktualne ustawienia bcd Edytowane 20 Lutego 2023 przez Kendi
Santino 14 Opublikowano 20 Lutego 2023 Autor Opublikowano 20 Lutego 2023 Rozumiem mój błąd niepotrzebnie skomplikowałem sytuację
Kendi 52 Opublikowano 20 Lutego 2023 Opublikowano 20 Lutego 2023 Dobra, musisz wpisać coś takiego: bcdedit /set {default} recoveryenabled yes bcdedit /deletevalue {default} bootstatuspolicy powinno pomóc, możesz zobaczyć czy bitlocker przepuszcza do systemu.
Santino 14 Opublikowano 20 Lutego 2023 Autor Opublikowano 20 Lutego 2023 Wpisałem te komendy trzymaj screeny i co dalej mam zrobić?
Kendi 52 Opublikowano 20 Lutego 2023 Opublikowano 20 Lutego 2023 Spróbuj teraz uruchomić system w trybie awaryjnym
Kendi 52 Opublikowano 20 Lutego 2023 Opublikowano 20 Lutego 2023 (edytowane) Niestety to samo. Tak jak pisałem, jeśli bitlocker zablokuje dysk, najpewniej taką blokadę wywołały zmiany w bcd, to jedyną możliwą opcją jest wpisanie klucza, nie ma żadnych obejść, nawet microsoft nic tutaj nie poradzi. Jeśli, bitlocker był fabrycznie ustawiony to chyba jedynym jeszcze wyjściem byłoby skontaktowanie się z osobami, od których zakupiłeś sprzęt. Jako ostateczność została instalacja nowego systemu, ale wydaję mi się, że będziesz mógł to zrobić tylko przez zewnętrzny nośnik. Znalazłem jeszcze takie coś, wydaję się sensowne możesz tego spróbować. Edytowane 20 Lutego 2023 przez Kendi
Santino 14 Opublikowano 20 Lutego 2023 Autor Opublikowano 20 Lutego 2023 Rozumiem czyli jednym ratunkiem jest zalogowanie sie na konto Microsoft i tam będzie klucz albo oddanie do miejsca zakupu? Przywracanie do ustawień początkowych też będzie blokowane przez ten BitLocker? @Kendi Dzięki spróbuje
Kendi 52 Opublikowano 20 Lutego 2023 Opublikowano 20 Lutego 2023 Możesz spróbować przywrócić do ustawień fabrycznych, natomiast wydaję mi się że bitlocker to zablokuje.
Santino 14 Opublikowano 20 Lutego 2023 Autor Opublikowano 20 Lutego 2023 Mam jeszcze pytanie czy posiadając konto w OutLook od Microsofta musze mieć konto Microsoft bądź czy dzięki OutLook mogę się jakoś dobrac do tego klucza??
Kendi 52 Opublikowano 20 Lutego 2023 Opublikowano 20 Lutego 2023 Kontem microsoft zalogujesz się do outlooka i vice versa. Sprawdź jeszcze czy na nalepkach od spodu obudowy laptopa nie ma gdzieś może klucza do odzyskiwania, albo w dokumentach dołączonych do urządzenia.
Santino 14 Opublikowano 20 Lutego 2023 Autor Opublikowano 20 Lutego 2023 @Kendi Mam klucz odzyskiwania co teraz??
Kendi 52 Opublikowano 20 Lutego 2023 Opublikowano 20 Lutego 2023 48 minut temu, Santino napisał: Wpisujesz klucz w to pole
Santino 14 Opublikowano 20 Lutego 2023 Autor Opublikowano 20 Lutego 2023 (edytowane) @Kendi Okej i kontynuować? Którą opcje rozruchu wybrać? @Kendi Klucz przeszedł jak widzisz ale musze trochę podładować laptopa bo się wyłącza. Edytowane 20 Lutego 2023 przez Santino Aktualizacja
Kendi 52 Opublikowano 20 Lutego 2023 Opublikowano 20 Lutego 2023 Wybierz zwykły tryb awaryjny tj. opcja numer 4
Santino 14 Opublikowano 20 Lutego 2023 Autor Opublikowano 20 Lutego 2023 (edytowane) @Kendi Okej jak się trochę podładuje tak zrobie i napisze co i jak dzięki za pomoc doceniam. Wybrałem tryb awaryjny i mam coś takiego AKTUALIZACJA: po wybraniu uruchom ponownie znowu się zapętla i wyskakuje ten ekran Edytowane 20 Lutego 2023 przez Santino 1
Kendi 52 Opublikowano 20 Lutego 2023 Opublikowano 20 Lutego 2023 Możesz spróbować przeskanować integralność plików systemowych. W wierszu poleceń wpisz: sfc /scannow
Kendi 52 Opublikowano 20 Lutego 2023 Opublikowano 20 Lutego 2023 (edytowane) Sfc nie działa, możliwe że biblioteka do przywracania plików jest uszkodzona. Spróbuj więc użyć DISM w wierszu poleceń: DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth Edytowane 20 Lutego 2023 przez Kendi
Santino 14 Opublikowano 20 Lutego 2023 Autor Opublikowano 20 Lutego 2023 (edytowane) Wpisałem i wyskoczył error coś źle wpisałem?? AKTUALIZACJA zrobilem blad poprawilem ale i tak wyskakuje error 50 Edytowane 20 Lutego 2023 przez Santino Aktualizacja
Kendi 52 Opublikowano 20 Lutego 2023 Opublikowano 20 Lutego 2023 (edytowane) Mój błąd. Narzędzie DISM można uruchomić tylko w działającym systemie windows. Próbowałeś może opcji przywracania systemu? Edytowane 20 Lutego 2023 przez Kendi
Rekomendowane odpowiedzi