Skocz do zawartości

Monitory OLED - temat zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

NVP i tak nadpisuje wszytko. Wiec w grze sobie możesz ostawić jak chcesz i nie ma to znaczenia.

 

 

Z tego co czytam na BB to wymuszamy Vsync po to aby nie mieć tearingu w skrajnych synchrozniazcjach FPS/HZ

Jeśli będzie na OFF może pojawić się tearing.

 

Wait, why should I enable V-SYNC with G-SYNC again? And why am I still seeing tearing with G-SYNC enabled and V-SYNC disabled? Isn’t G-SYNC suppose to fix that?
(LAST UPDATED: 05/02/2019)

 

The answer is frametime variances.

 

“Frametime” denotes how long a single frame takes to render. “Framerate” is the totaled average of each frame’s render time within a one second period.

At 144Hz, a single frame takes 6.9ms to display (the number of which depends on the max refresh rate of the display), so if the framerate is 144 per second, then the average frametime of 144 FPS is 6.9ms per frame.

In reality, however, frametime from frame to frame varies, so just because an average framerate of 144 per second has an average frametime of 6.9ms per frame, doesn’t mean all 144 of those frames in each second amount to an exact 6.9ms per; one frame could render in 10ms, the next could render in 6ms, but at the end of each second, enough will hit the 6.9ms render target to average 144 FPS per.

So what happens when just one of those 144 frames renders in, say, 6.8ms (146 FPS average) instead of 6.9ms (144 FPS average) at 144Hz? The affected frame becomes ready too early, and begins to scan itself into the current “scanout” cycle (the process that physically draws each frame, pixel by pixel, left to right, top to bottom on-screen) before the previous frame has a chance to fully display (a.k.a. tearing).

G-SYNC + V-SYNC “Off” allows these instances to occur, even within the G-SYNC range, whereas G-SYNC + V-SYNC “On” (what I call “frametime compensation” in this article) allows the module (with average framerates within the G-SYNC range) to time delivery of the affected frames to the start of the next scanout cycle, which lets the previous frame finish in the existing cycle, and thus prevents tearing in all instances.

And since G-SYNC + V-SYNC “On” only holds onto the affected frames for whatever time it takes the previous frame to complete its display, virtually no input lag is added; the only input lag advantage G-SYNC + V-SYNC “Off” has over G-SYNC + V-SYNC “On” is literally the tearing seen, nothing more.

 

 

https://blurbusters.com/gsync/gsync101-input-lag-tests-and-settings/15/

 

 

 

Opublikowano
Godzinę temu, Kadajo napisał(a):

Gsync nie ma żadnego Vsync a pierwsze co trzeba zrobić w panelu NV po włączeniu Gsync to wymusić Vsync na ON :E

 

Nic nie trzeba ;) Nawert nvidia o tym nie wspomina. A arty z 2017r to sobie mozna wiesz gdzie wsadzic. Wtedy moze trzeba bylo wlaczac.

Godzinę temu, Kadajo napisał(a):

Z tego co czytam na BB to wymuszamy Vsync po to aby nie mieć tearingu w skrajnych synchrozniazcjach FPS/HZ

Trzeba sie trzymac w dolnych i  gornych widelkach konkretnego monitora i tyle. Ja nie wiem jak mozna wlaczac dzis vsync gdziekolwiek :hihot:

  • Upvote 2
Opublikowano
1 godzinę temu, Kadajo napisał(a):

Gsync nie ma żadnego Vsync a pierwsze co trzeba zrobić w panelu NV po włączeniu Gsync to wymusić Vsync na ON :E

 

Tylko Gsync + Vsync nie ma za wiele wspólnego z samym Vsync, co zresztą masz wyjaśnione w tekście, który sam niżej linkujesz ;)

 

30 minut temu, Phoenix. napisał(a):

Nic nie trzeba ;) 

Trzeba trzeba. Może nie w każdej grze i na każdej kombinacji sprzętu będzie to widać, ale efekt nadal występuje tak jak Kadajo wkleił. Proszę jaki piękny tearing z Gsynciem w 2025 roku. Tak jak tamte artykuły opisują, tearing jest ograniczony do dolnej części ekranu.

 

Screenshot2025-07-28211325.thumb.jpg.49b75b99b6d4c6b507b49a440865d4ff.jpg

 

Nie bez powodu Reflex + Vsync włącza blokadę FPS trochę poniżej odświeżania monitora (224 fps na 240hz monitorze, 327 fps na 360hz).

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

No i poprawnie! Tylko monitor 1000Hz najpierw kup i będzie to post całkiem na poważnie :E

 

W sumie to ciekawe czy przy 480Hz widać jeszcze jakiś tearing. Może w szybkim ruchu, ale w średnim? 
Weź potestuj i daj znać.

Edytowane przez VRman
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Kadajo napisał(a):

Gsync nie ma żadnego Vsync a pierwsze co trzeba zrobić w panelu NV po włączeniu Gsync to wymusić Vsync na ON :E

 

Jak włączysz Gsync + Vsync to nic nie zmienia póki jest dobra synchronizacja na Gsync i brak rozrywania. Jak sobie potestujesz konkretne gry i miejsca gdzie Vsync zaczyna działać to nie będzie rozrywania, ale przy okazji rośnie lag. 

Już to potestowałem w problemowej grze/miejscu gdzie chwilowo rozrywa klatki z Gsync to Vsync wchodzi do akcji tylko przy okazji podnosi laga. Także nie wierz tym testom, które pokazują, że nie rośnie lag w połączeniu Gsync+Vsync.

Gram na locku to przez 99,9% czasu Gsync bangla jak należy ;)

Żadne magiczne odświeżanie na zapewni dobrej płynności bez synchronizacji. Przy 480Hz nadal widać tearing i brak płynności, ale ktoś jest ślepy to może tak działać.

Edytowane przez sideband
  • Upvote 2
Opublikowano
4 minuty temu, sideband napisał(a):

Gram na locku to przez 99,9% czasu Gsync bangla jak należy

To moze dlatego ja tez nie widze problemu , o ktorym wspomnial somel bo gram od zawsze na locku z gsync -3klatki ponizej odswiezania.

Opublikowano (edytowane)

Nie chodzi o ilosc fps tylko o to, zeby fps nie wyszedl poza zakres gsync zrywajac gsync. To po czesci robi tez vsync czyli limituje do odswiezania. Wiec wlaczasz sobie gsync, riva tuner limit fps ponizej odswiezania i to tyle. Tak robie odkad pamietam i nie narzekam :yuppie:

Edytowane przez Phoenix.
  • Upvote 3
Opublikowano
5 minut temu, Kadajo napisał(a):

No ale czekajcie, ty wy cały czas utrzymujecie FPS -3 maksimum odświeżania ?

zakres gsync  +vsync na off i tak jadę od lat - maks fps zazwyczaj limituje bezpośrednio w grze 

 

Wiadomo,że nie w każdej utrzymasz to wszystko 

  • Upvote 3
Opublikowano

Gram na takiej ilości klatek by CPU/GPU nie powodował problemów z Gsync tyle w temacie. Z reguły latam na progu 85fps do singlowych gier. Docinam detale by mieć stabilną wydajność i jazda. Nawet jakby Gsync działał zawsze idealnie duże fluktuacje klatek źle wpływają na odbiór gry także nawet lepiej mieć mniej niż duże skoki.

Twoja sprawa czy będziesz korzystał z Vsync + Gsync testuj i sprawdzaj. U mnie to nie ma większego sensu. Jak już chcesz Vsync + Gsync to wbij LLM na Ultra to chociaż zredukujesz laga, który wprowadzi Vsync. Ale to ma sens w momencie kiedy nie korzystasz RTSS + limiter z Reflexem.

 

 

Opublikowano

Ja już wymiękłem jak się okazało ze nie widzę tearingu na dx12 który nie miał sychro gdy jeszcze używałem opcji fastsync w NVP.

22 minuty temu, sideband napisał(a):

Gram na takiej ilości klatek by CPU/GPU nie powodował problemów z Gsync tyle w temacie.

Czyli musisz być poniżej maksymalnego odświeżania, ale w zakresie Gsync, czyli np. u mnie jest to miedzy 20 a 240(480) ?

 

 

A jakby wyłączyć DSC (Display Stream Compression) ograniczając odświeżanie monitora do 120Hz ?

VRR flicker praktycznie wtedy nie występuje z tego co widzę.

Co o tym myślicie ?

Oczywiście tracę 240hz, ale i tak nie wychodzę powyżej 80FPS w grach.

 

Ale widzę ze to znowu daje mi opcje kolor tylko 422

A dobra widzę ze HDR wtedy tez się ulatnia. Niby nie używam, ale poeksmetymentowac można.

 

Opublikowano

Jak nie będziesz miał większych problemów z frametime niezależnie czy od strony GPU czy CPU to wystarczy limit 3-4 klatek poniżej maxa.

Jeżeli są duże problemy z frametime świrowanko w grze to i tak może rozrywać klatki. To wtedy jest potrzebny limit na niższym poziomie żeby poprawić frametime.

Takowe spaprane miejsce znalazłem w Last of Us Part 1 mogę non stop się kręcić w kółeczku i cały czas rozrywa klatki pomimo względnie dobrej wydajności ;) A monitoring pokazuje pełne obciążenie GPU 99-100% i niski pobór mocy abstrakcja :lol2:

 

Opublikowano (edytowane)
15 godzin temu, Kadajo napisał(a):

Jak odpalę na chwilę gsync to pomimo tego samego capa FPS gra wydaję się być plynniejsza

Nie wydaje ci się tylko tak jest ;) na każdym ekranie jaki miałem łatwo było to zauważyć, dobrze że ostatnio zmieniając monitor zostałem przy LCD :E przy moich zastosowaniach zrezygnowanie z g-sync/freesync by nie przeszło a już miałem monitor od którego mnie łeb bolał przez migotanie.

6 godzin temu, Kadajo napisał(a):

Gsync nie ma żadnego Vsync a pierwsze co trzeba zrobić w panelu NV po włączeniu Gsync to wymusić Vsync na ON :E

 

Wiem że tak piszą na forach od lat i sam  raz spróbowałem takiego połączenia i od razu wyłączyłem v-sync zostawiając tylko g-sync włączone bez dokładania drugiej synchronizacji która konkretnie podbijała tylko laga, nigdy nie miałem rozrywania obrazu z g-sync compatible czy freesync mając tylko zablokowane klatki na te 2-3 mniej niż odświeżanie ekranu bez dodatkowego v-sync'a i takie ustawienie działało zawsze zdecydowanie najlepiej ;) 

Edytowane przez Send1N

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Mnie to mocno zaskoczyło, że w ogóle ludzie są przyjaźni. Aż mi się głupio grało tuż po premierze. Wszyscy tylko sławetne "dont siut", no to się litowałem na początku :P. Tylko po 3 dniach zaczynało się to robić powoli nudne. Plus raz na jakiś czas zdarzył się gracz, który jednak strzelał, a człowiek przyzwyczajony, że sobie może beztrosko biegać wśród innych nie był na takie coś przygotowany :E.   W innych extraction shooterach 95% jak nie więcej ludzi jest wrogo nastawiona, więc widząc kogoś wiesz, że będzie walka. W Tarkovie może na początku wipe są sytuacje że ktoś mówi na voice, że nie chce walki, bo robi questa, ale im dalej w "sezonie" tym rzadziej się cos takiego zdarza. W Arc Raiders też tak było, w zamkniętych testach pół roku temu i przed premierą prawie każdy do siebie strzelał od razu. To ta "przyjazna" natura graczy po premierze gry była tą "nienaturalną" dla tych co przychodzili z innych extration shooterów, czy grali we wcześniejsze beta testy.   Jako, że jest to pvpve, to trzeba też brać pod uwagę otoczenie, boty/AI. To podstawowy element w tym gatunku. Walczymy z botami na głośno, musimy to robić szybko, w miarę bezpiecznym miejscu. Bo z tyłu głowy cały czas mamy to, że nasza walka z nimi mogła przywołać innych ludzi. Na otwartym terenie jest zbyt ryzykownie, lepiej boty ominąć. Zostawić ich jako czujki na innych graczy, a w tym czasie lootować sobie jakiś budynek. Jak zobaczymy albo usłyszymy, że się agrują, to wiemy że ktoś z tamtej strony nadchodzi. Wyjście z mapy powinno być sukcesem, człowiek powinien czuć satysfakcję, że przeżył raid. Od nas zależy ile jesteśmy na raidzie. Im dłużej tym więcej dobrego lootu możemy znaleźć, ale również większa szansa, że zginiemy. Tak samo podróż w miejsca z dobrym lootem, można się obłowić, ale ryzykujemy spotkanie z wieloma graczami, którzy też mają chrapkę na te miejsca.  Stosunek wyjść na poziomie 40-50% to całkiem dobry wynik w innych grach tego gatunku. W Arcu co prawda nie ma takich statsów, ale na oko mam chyba 90-95% :E.    Jedynie co bym zmienił, to wejście z darmowym sprzętem tylko po 12 minutach trwania raidu albo później, a jak wchodzisz ze swoim to zawsze na początku. Windy nie powinny się zamykać, do końca powinny być wszystkie otwarte. Oraz w solo grze zmniejszył bym trochę ilość graczy, bo jak się wszyscy zaczną napierdzielać, to będzie trochę chaotycznie.   To, że gra prędzej czy później zacznie tracić graczy jest naturalne. Mnie i tak zaskoczyła taka popularność. Nastawiałem się na 200k ludzi w okolicach premiery i koło 80-100 miesiąc po niej. Jest sporo lepiej i bardzo dobrze, bo to świetna gierka z małymi problemami (desynci, balans). Byle jej z czasem nie spierdzielili.   Na horyzoncie kolejne extraction shootery z jakimś tam potencjałem. Nowy PUBG :E, oraz Marathon od Bungie.
    • Ale klikasz obok i masz 253W  Wasze zarzuty byłyby słuszne gdyby właśnie nie to "obok"  
    • https://www.neonet.pl/karty-graficzne/gigabyte-geforce-rtx-5090-windforce-oc-32gb-gddr7-dlss4-gv-n5090wf3oc-32gd.html   9699
    • Tak jest w każdym teście CPU, nawet tych, które przysyła Intel, a nie AMD, także tutaj kulą w płot W każdym razie, co proponujesz? Zignorować w ogóle istnienie TDP i do głównych wykresów podawać typowe ustawienia automatyczne (czyli w przypadku Intela rzeczywiście będzie to 181/250 W), a obniżone limity do zestawienia zbiorczego? Ja jestem otwarty na każdą propozycję, ale musisz mieć świadomość, że to nie jest do końca tak, że to są zawsze limity, jakie masz, kiedy nie wchodzisz do BIOS-u. Bo są płyty np. B760, które fabrycznie ustawiają PL1 125 W i tylko PL2 181-253 W. A PL2 niczego do wydajności nie wnosi, po minucie spadnie w grze pobór do 125 W i już tak zostanie do końca rozgrywki.
    • I teraz pomyśl, że ten GTX 970 za 1500 zł był praktycznie na równi z GTX 780 Ti 3GB, który dwa lata wcześniej debiutował w kwocie 2849 zł.  Jednocześnie 970-tka była 50% szybsza od 770-tki.   Teraz o takich przyrostach można tylko pomarzyć. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...