sideband 1 781 Opublikowano 28 Lipca Opublikowano 28 Lipca Gsync nie ma żadnego Vsync i buforowania dlatego zapewnia znacznie niższego laga. Im mniej klatek tym większa przepaść będziesz widział. 1
Kadajo 7 418 Opublikowano 28 Lipca Opublikowano 28 Lipca Gsync nie ma żadnego Vsync a pierwsze co trzeba zrobić w panelu NV po włączeniu Gsync to wymusić Vsync na ON
ODIN85 3 503 Opublikowano 28 Lipca Opublikowano 28 Lipca (edytowane) Ale w opcjach gier na off. Edytowane 28 Lipca przez ODIN85
Kadajo 7 418 Opublikowano 28 Lipca Opublikowano 28 Lipca NVP i tak nadpisuje wszytko. Wiec w grze sobie możesz ostawić jak chcesz i nie ma to znaczenia. Z tego co czytam na BB to wymuszamy Vsync po to aby nie mieć tearingu w skrajnych synchrozniazcjach FPS/HZ Jeśli będzie na OFF może pojawić się tearing. Wait, why should I enable V-SYNC with G-SYNC again? And why am I still seeing tearing with G-SYNC enabled and V-SYNC disabled? Isn’t G-SYNC suppose to fix that? (LAST UPDATED: 05/02/2019) The answer is frametime variances. “Frametime” denotes how long a single frame takes to render. “Framerate” is the totaled average of each frame’s render time within a one second period. At 144Hz, a single frame takes 6.9ms to display (the number of which depends on the max refresh rate of the display), so if the framerate is 144 per second, then the average frametime of 144 FPS is 6.9ms per frame. In reality, however, frametime from frame to frame varies, so just because an average framerate of 144 per second has an average frametime of 6.9ms per frame, doesn’t mean all 144 of those frames in each second amount to an exact 6.9ms per; one frame could render in 10ms, the next could render in 6ms, but at the end of each second, enough will hit the 6.9ms render target to average 144 FPS per. So what happens when just one of those 144 frames renders in, say, 6.8ms (146 FPS average) instead of 6.9ms (144 FPS average) at 144Hz? The affected frame becomes ready too early, and begins to scan itself into the current “scanout” cycle (the process that physically draws each frame, pixel by pixel, left to right, top to bottom on-screen) before the previous frame has a chance to fully display (a.k.a. tearing). G-SYNC + V-SYNC “Off” allows these instances to occur, even within the G-SYNC range, whereas G-SYNC + V-SYNC “On” (what I call “frametime compensation” in this article) allows the module (with average framerates within the G-SYNC range) to time delivery of the affected frames to the start of the next scanout cycle, which lets the previous frame finish in the existing cycle, and thus prevents tearing in all instances. And since G-SYNC + V-SYNC “On” only holds onto the affected frames for whatever time it takes the previous frame to complete its display, virtually no input lag is added; the only input lag advantage G-SYNC + V-SYNC “Off” has over G-SYNC + V-SYNC “On” is literally the tearing seen, nothing more. https://blurbusters.com/gsync/gsync101-input-lag-tests-and-settings/15/
Phoenix. 4 730 Opublikowano 28 Lipca Opublikowano 28 Lipca Godzinę temu, Kadajo napisał(a): Gsync nie ma żadnego Vsync a pierwsze co trzeba zrobić w panelu NV po włączeniu Gsync to wymusić Vsync na ON Nic nie trzeba Nawert nvidia o tym nie wspomina. A arty z 2017r to sobie mozna wiesz gdzie wsadzic. Wtedy moze trzeba bylo wlaczac. Godzinę temu, Kadajo napisał(a): Z tego co czytam na BB to wymuszamy Vsync po to aby nie mieć tearingu w skrajnych synchrozniazcjach FPS/HZ Trzeba sie trzymac w dolnych i gornych widelkach konkretnego monitora i tyle. Ja nie wiem jak mozna wlaczac dzis vsync gdziekolwiek 2
some1 537 Opublikowano 28 Lipca Opublikowano 28 Lipca 1 godzinę temu, Kadajo napisał(a): Gsync nie ma żadnego Vsync a pierwsze co trzeba zrobić w panelu NV po włączeniu Gsync to wymusić Vsync na ON Tylko Gsync + Vsync nie ma za wiele wspólnego z samym Vsync, co zresztą masz wyjaśnione w tekście, który sam niżej linkujesz 30 minut temu, Phoenix. napisał(a): Nic nie trzeba Trzeba trzeba. Może nie w każdej grze i na każdej kombinacji sprzętu będzie to widać, ale efekt nadal występuje tak jak Kadajo wkleił. Proszę jaki piękny tearing z Gsynciem w 2025 roku. Tak jak tamte artykuły opisują, tearing jest ograniczony do dolnej części ekranu. Nie bez powodu Reflex + Vsync włącza blokadę FPS trochę poniżej odświeżania monitora (224 fps na 240hz monitorze, 327 fps na 360hz). 1
Phoenix. 4 730 Opublikowano 28 Lipca Opublikowano 28 Lipca To jakis hardkorowy przypadek bo to wyglada jakby wgl nie bylo synchro takze dajmy sobie spokoj Odkad uzywam gsynca nigdy vsync nie wlaczam vsync i nic takiego miejsca nie ma.
Kadajo 7 418 Opublikowano 28 Lipca Opublikowano 28 Lipca Jebac Gsynca, Vsynca, Freesynca, geysynca, lesbosynca. Wyłączam to wszytko jak prawdziwy Pro PCMR. 2
VRman 2 641 Opublikowano 28 Lipca Opublikowano 28 Lipca (edytowane) No i poprawnie! Tylko monitor 1000Hz najpierw kup i będzie to post całkiem na poważnie W sumie to ciekawe czy przy 480Hz widać jeszcze jakiś tearing. Może w szybkim ruchu, ale w średnim? Weź potestuj i daj znać. Edytowane 28 Lipca przez VRman
Kadajo 7 418 Opublikowano 28 Lipca Opublikowano 28 Lipca Mózg mi się lasuje już od tego wszystkiego. Serio ten Gsync to jedyna technologia której nie kumam.
sideband 1 781 Opublikowano 28 Lipca Opublikowano 28 Lipca (edytowane) 2 godziny temu, Kadajo napisał(a): Gsync nie ma żadnego Vsync a pierwsze co trzeba zrobić w panelu NV po włączeniu Gsync to wymusić Vsync na ON Jak włączysz Gsync + Vsync to nic nie zmienia póki jest dobra synchronizacja na Gsync i brak rozrywania. Jak sobie potestujesz konkretne gry i miejsca gdzie Vsync zaczyna działać to nie będzie rozrywania, ale przy okazji rośnie lag. Już to potestowałem w problemowej grze/miejscu gdzie chwilowo rozrywa klatki z Gsync to Vsync wchodzi do akcji tylko przy okazji podnosi laga. Także nie wierz tym testom, które pokazują, że nie rośnie lag w połączeniu Gsync+Vsync. Gram na locku to przez 99,9% czasu Gsync bangla jak należy Żadne magiczne odświeżanie na zapewni dobrej płynności bez synchronizacji. Przy 480Hz nadal widać tearing i brak płynności, ale ktoś jest ślepy to może tak działać. Edytowane 28 Lipca przez sideband 2
Kadajo 7 418 Opublikowano 28 Lipca Opublikowano 28 Lipca Czyli Vsync powinien być wyłączony cały czas ? 4
Phoenix. 4 730 Opublikowano 28 Lipca Opublikowano 28 Lipca 4 minuty temu, sideband napisał(a): Gram na locku to przez 99,9% czasu Gsync bangla jak należy To moze dlatego ja tez nie widze problemu , o ktorym wspomnial somel bo gram od zawsze na locku z gsync -3klatki ponizej odswiezania.
Kadajo 7 418 Opublikowano 28 Lipca Opublikowano 28 Lipca No ale czekajcie, ty wy cały czas utrzymujecie FPS -3 maksimum odświeżania ? Przecież tego się nie da osiągnąć w niektórych grach nawet z RTX 5090 1
Phoenix. 4 730 Opublikowano 28 Lipca Opublikowano 28 Lipca (edytowane) Nie chodzi o ilosc fps tylko o to, zeby fps nie wyszedl poza zakres gsync zrywajac gsync. To po czesci robi tez vsync czyli limituje do odswiezania. Wiec wlaczasz sobie gsync, riva tuner limit fps ponizej odswiezania i to tyle. Tak robie odkad pamietam i nie narzekam Edytowane 28 Lipca przez Phoenix. 3
Zhao 589 Opublikowano 28 Lipca Opublikowano 28 Lipca 5 minut temu, Kadajo napisał(a): No ale czekajcie, ty wy cały czas utrzymujecie FPS -3 maksimum odświeżania ? zakres gsync +vsync na off i tak jadę od lat - maks fps zazwyczaj limituje bezpośrednio w grze Wiadomo,że nie w każdej utrzymasz to wszystko 3
Kadajo 7 418 Opublikowano 28 Lipca Opublikowano 28 Lipca Ok. Rozumie. Tzn. nie rozumie, ale rozumie co ustawiacie. 1
sideband 1 781 Opublikowano 28 Lipca Opublikowano 28 Lipca Gram na takiej ilości klatek by CPU/GPU nie powodował problemów z Gsync tyle w temacie. Z reguły latam na progu 85fps do singlowych gier. Docinam detale by mieć stabilną wydajność i jazda. Nawet jakby Gsync działał zawsze idealnie duże fluktuacje klatek źle wpływają na odbiór gry także nawet lepiej mieć mniej niż duże skoki. Twoja sprawa czy będziesz korzystał z Vsync + Gsync testuj i sprawdzaj. U mnie to nie ma większego sensu. Jak już chcesz Vsync + Gsync to wbij LLM na Ultra to chociaż zredukujesz laga, który wprowadzi Vsync. Ale to ma sens w momencie kiedy nie korzystasz RTSS + limiter z Reflexem.
Kadajo 7 418 Opublikowano 28 Lipca Opublikowano 28 Lipca Ja już wymiękłem jak się okazało ze nie widzę tearingu na dx12 który nie miał sychro gdy jeszcze używałem opcji fastsync w NVP. 22 minuty temu, sideband napisał(a): Gram na takiej ilości klatek by CPU/GPU nie powodował problemów z Gsync tyle w temacie. Czyli musisz być poniżej maksymalnego odświeżania, ale w zakresie Gsync, czyli np. u mnie jest to miedzy 20 a 240(480) ? A jakby wyłączyć DSC (Display Stream Compression) ograniczając odświeżanie monitora do 120Hz ? VRR flicker praktycznie wtedy nie występuje z tego co widzę. Co o tym myślicie ? Oczywiście tracę 240hz, ale i tak nie wychodzę powyżej 80FPS w grach. Ale widzę ze to znowu daje mi opcje kolor tylko 422 A dobra widzę ze HDR wtedy tez się ulatnia. Niby nie używam, ale poeksmetymentowac można.
sideband 1 781 Opublikowano 28 Lipca Opublikowano 28 Lipca Jak nie będziesz miał większych problemów z frametime niezależnie czy od strony GPU czy CPU to wystarczy limit 3-4 klatek poniżej maxa. Jeżeli są duże problemy z frametime świrowanko w grze to i tak może rozrywać klatki. To wtedy jest potrzebny limit na niższym poziomie żeby poprawić frametime. Takowe spaprane miejsce znalazłem w Last of Us Part 1 mogę non stop się kręcić w kółeczku i cały czas rozrywa klatki pomimo względnie dobrej wydajności A monitoring pokazuje pełne obciążenie GPU 99-100% i niski pobór mocy abstrakcja
Kadajo 7 418 Opublikowano 28 Lipca Opublikowano 28 Lipca A jakbym chciał używać locka FPS aby nie żyłować GPU pod korek ciągle np. na 60 czy tam 80 FPS ?
sideband 1 781 Opublikowano 28 Lipca Opublikowano 28 Lipca (edytowane) Kto Ci broni przecież Gsync będziesz działał Tylko na WOLED im niższe odświeżanie tym wyższa gamma Między 240 vs 60 to niezła różnica już jest w gammie. Edytowane 28 Lipca przez sideband
Kadajo 7 418 Opublikowano 28 Lipca Opublikowano 28 Lipca Ok rozumiem. No faktycznie ta gamma się rozjechała ze talala, nie wiem, czy w ogóle jest możliwość żeby to skalibrować.
Send1N 4 191 Opublikowano 28 Lipca Opublikowano 28 Lipca (edytowane) 15 godzin temu, Kadajo napisał(a): Jak odpalę na chwilę gsync to pomimo tego samego capa FPS gra wydaję się być plynniejsza Nie wydaje ci się tylko tak jest na każdym ekranie jaki miałem łatwo było to zauważyć, dobrze że ostatnio zmieniając monitor zostałem przy LCD przy moich zastosowaniach zrezygnowanie z g-sync/freesync by nie przeszło a już miałem monitor od którego mnie łeb bolał przez migotanie. 6 godzin temu, Kadajo napisał(a): Gsync nie ma żadnego Vsync a pierwsze co trzeba zrobić w panelu NV po włączeniu Gsync to wymusić Vsync na ON Wiem że tak piszą na forach od lat i sam raz spróbowałem takiego połączenia i od razu wyłączyłem v-sync zostawiając tylko g-sync włączone bez dokładania drugiej synchronizacji która konkretnie podbijała tylko laga, nigdy nie miałem rozrywania obrazu z g-sync compatible czy freesync mając tylko zablokowane klatki na te 2-3 mniej niż odświeżanie ekranu bez dodatkowego v-sync'a i takie ustawienie działało zawsze zdecydowanie najlepiej Edytowane 29 Lipca przez Send1N
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się