Skocz do zawartości

Monitory OLED - temat zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Eeee te ramki to widać tylko jak się poświeci bezpośrednio z bliska, a zdjęcie powoduje że wyglądają na kilka razy większe. Podczas normalnego użytkowania tego nigdy nie widziałem :E 

 

Przestańcie z lupą oglądać te monitory tylko grajcie... xD 

Opublikowano

Panowie od QD-OLEDów 3gen nigdzie nie widziałem info o rozrywanych pixelach/vertical bandingu a tu się okazuje że to norma w tych panelach ale nikt o tym nie wspomina? 

 

Opublikowano

Dziś przyjęli mojego LG 27GS95QE na zwrot z wymiana i prawdopodobnie jutro powinienem otrzymać nowy egzemplarz. Zobaczymy czy obraz bedzie wyglądać normalnie czy będzie widoczny color banding czy po prostu faktycznie te monitory tak mają. Mam nadzieję że będzie OK, inaczej nie pozostanie nic innego niż ponowny zwrot i zmiana na QD-OLED.

 

Dam znać jak już sprawdze.

 

PS. Na czas zwrotu podłączałem swojego poprzedniego NanoIPS i bandingu nie widziałem, ale może to kwestia niskiego kontrastu. Boże, ledwie parę dni z OLED i jak ten IPS jest teraz wyblakły to szkoda gadać :lol2: 

Opublikowano
4 godziny temu, Umpero napisał(a):

Uff. Czyli to nie jakaś wada tylko margines na pixel shift.

Tak, to marginesy na pixel shift, możesz spać spokojnie.

 

W telewizorach pixel shift powoduje przeważnie "wyjeżdżanie" obrazu poza ekran, w monitorach za to masz widoczne marginesy.

Opublikowano (edytowane)

Zdaję sobie sprawę że banding nie zniknie całkowicie ale jak dla mnie był on jednak zbyt duży i niezależnie od ustawien nie dawało się go zmniejszyć.

 

Ponizej jeszcze jedna fotka z trailera Wiedzmina 4. Jak dla mnie to wygląda na jakąś wadę monitora, albo jakies rozkalibrowanie w samym monitorze. Jak dla mnie. Zdaje sobie sprawę że kompresja Youtube wpływa na jakosc, ale kurcze, nie byłem w stanie na to patrzeć :( I na żywo w ruchu nie wygladalo to jakoś lepiej

20241215_200009.jpg

Edytowane przez JohnyWol
Opublikowano

Więc tak, właśnie odebrałem i podłączyłem nowy egzemplarz LG 27GS95QE i muszę powiedzieć, że jest znaczna poprawa. Oczywiście tak jak pisaliście a zwłaszcza @sideband banding nie zniknął całkowicie (w trailerze z Wiedźmina 4 widać go wyraźnie choć wydaje mi się, że odrobinę lepiej niż na poprzedniej sztuce, ale w końcu to Youtube), ale w grach czyli w tym do czego będzie monitor wykorzystywany jest znaczna poprawa. W końcu cienie w Indiana Jones wyglądają normalnie i przejścia odcieni są dużo lepsze i tak samo w Alan Wake 2 o czym sw sumie nie wspominałem wcześniej już w samym głównym menu tło z maszyną do pisania nie ma tak widocznego bandingu (który był wcześniej bardzo widoczny w tych zaciemnionych narożnikach gdy Indy był w trybie skradania, czy w ogóle w zaciemnionych miejscach zwłaszcza jak jednocześnie były jakieś efekty wolumetryczne. Tak samo w Alan Wake 2 gdy pierwszy raz pojawiamy się w miasteczku i wchodzi się do budynku przy miejscu startu - taka sama kombinacja cieni i efektów wolumetrycznych robiła lekką "sieczkę". Cyberpunk też wygląda tak jak powinien w porównaniu do pierwszej sztuki

 

Tak więc ten egzemplarz zostaje u mnie i pozostaje cieszyć się z przesiadki z NanoIPS na OLED - różnica jest oczywiście kosmiczna. Przy okazji zapytam o ustawienia Tone Mapping dla HDR w Cyberpunk - jakie zalecacie lub macie u siebie? Widziałem różne propozycje typu 1, 1.4. Jakie wy stosowaliście (będzie w użycie PathTracing jeśli ma to znaczenie)?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Witam, przymierzam się do zmiany PC.   Obecnie działam na pierwszej generacji i7 930 + R9 Fury Nitro. Do codziennych zastosowań sprzęt spisuje się nieźle (jak na swoje lata). Używany jest on głównie do pracy (webdev) + rozrywki (netflix/yt) Niemniej jednak - pora na zmiany.   Budżet to +/-15k. Sama jednostka - bez monitora. Przeznaczenie pozostaje to samo. Praca - ale chciałbym jednak móc możliwość pogrania w jakieś nowe tytuły. Posiadam Odyssey G9 więc obowiązkowo 5120x1440 @144Hz musi śmigać (max monitora to @240Hz)   Jako, że temat nie jest na "wczoraj" mam kilka dylematów a) poczekać jeszcze na coś? Tylko na co? Nowe procesory? Premierę nowych GPU? b) czy różnica budżetu na poziomie 5k PLN ma znaczący wpływ na wydajność? Jeśli tak to mniej więcej o jakim % mówimy? Oczywiście 5k w obie strony Bo jeśli za 10k jestem w stanie złożyć PC, który jest tylko o 15% mniej wydajny od tego za 15k, to po co przepłacać?   Za każdą propozycję będę wdzięczny!   PS Moja przygoda ze składaniem PC zatrzymała się, gdy wchodziły customowe radiatory zamiast tych boxowych (lata 2010+). Teraz widzę musthave to chłodzenie wodne. Jak kształtują się ceny za customowe chłodzenie wodnye? Ile trzeba przeznaczyć na ten element? Mówimy o chłodzeniu z blokiem wodnym na GPU + CPU + rezerwuar + pompa i chłodnica + osprzęt    
    • Nuda, ale wciąż niezła tunelówka. Ma swoje fajne momenty, chociaż są też rozdziały ciągnące się jak flaki z olejem.   Ja to jestem generalnie fanem DS, więc ubolewam że Remake części drugiej stoi pod znakiem zapytania  
    • Najlepsze: Mario Odyssey, Zelda TOTK, Xenoblade Chronicles (seria), Fire Emblem TH.   Bardzo dobre: Donkey Kong Country TF, Kirby and the Forgotten Land, Mario Rabbids SOH, Zelda BOTW, Pokemon Legends Arceus, Mario 3D World + Bowser's Fury, Cadence of Hyrule, Fast RMX, Mario Kart 8.   Dobre: Mario Wonder, Bayonetta (seria), Splatoon 2, Metroid Dread, Super Smash Bros. Ultimate, Mario Tennis Aces   Słabe: Paper Mario Origami King, Zelda Skyward Sword, Mario Bros U Deluxe, Luigi's Mansion 3.
    • Wszystko zależy w jakie gry kto gra   Pierwsze z brzegu     Peak 125k graczy obecnie gra ~40k ludu. Gra nawet nie ma tematu na pclabie, znaczy ITH . Nawet nie pamiętam, aby ktoś o niej wspominał Dla porównania Dragon Age mający tutaj prawie 100 stron i tysiące postów ma obecnie 6k graczy   Rynek gier jest mega szeroki. W pixelowego Stardew Valley co pójdzie na każdym laptopie gra obecnie ~80k ludu To jest 8 letnia gra głównie single player z możliwością co-op. Ale dobra gra i ludzie dalej w nią grają  
    • sciagnelo mi teraz 10g pacha i dalej sie wywala XD jest jakis postep bo przynajmniej mi wyskoczylo okienko do raportowania bledu ale czego nie rusza to ta gra jeszcze gorzej dziala XD A ja tak bardzo chcialem zabic wszystkich na smierc odziany w pancerz czerstwego chleba ... a świeta tuż tuż 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...