Skocz do zawartości

Monitory OLED - temat zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie o takie migotanie chodzi jakie Ty myślisz. To co widzisz gołym okiem to już jest konkretne migotanie. To czym piszę o migotanie to krótkie, pojedyncze mignięcia raz na kilka sekund i tego nie widać gołym okiem. Zmiana klatek jest poniżej 1fps.

Opublikowano
3 godziny temu, sideband napisał(a):

Nie o takie migotanie chodzi jakie Ty myślisz. To co widzisz gołym okiem to już jest konkretne migotanie. To czym piszę o migotanie to krótkie, pojedyncze mignięcia raz na kilka sekund i tego nie widać gołym okiem. Zmiana klatek jest poniżej 1fps.

Ok, to pewnie chodzi o to co u niektórych wywołuje bóle głowy. 

Opublikowano

Tak tylko to migotanie jest mocno zależne od modelu monitora ;)

Wystarczy oblukać testy Rtings. Dlatego jeden przy zmianie 1fps migocze szybko jak głupi na kamerze, a u mnie przykładowo tylko zaraz na kilka sekund.

Wcale się nie dziwię, że przy takim prawie ciągłym szybkim migotaniu mogą boleć oczy.

Wiadomo przy większych zmian to każdy miga i nic z tym się zrobi ;)

 

Opublikowano

Juz pare razy czytałem posty, lub gdzies w video w necie, że OLEDy migocą z VRR. Jestem zaskoczony bo nic takiego u mnie nie wystepuje. Wiec rzeczywiscie to musi byc zależne od samego modelu monitora. Natomiast obok inny wyswietlacz matryca IPS i na szarym tle migocze i to bardzo.

Opublikowano

@sideband

Expedition 33 i elden ring a na ps5 death stranding 2 

Tylko to musi być bardzo ciemne miejsce, takie żeby jasność monitora była prawie bliska 0 i tak jak pisałem ja to widzę a pokazywałem 2 innym osobom i gdzie ewidentnie to widać i one nie widziały żadnych pasków.

Opublikowano

Ok zaraz sprawdzę jasność mam na co dzień na 4 w skali do 100 ;)

Skoro na niskiej jasności to widzisz to podchodzi pod banding dlatego w takim wypadku ma znaczenie już konkretna sztuka ;)

@Kadajo to nie ma nic wspólnego z jakością obrazu poza tym na LCD tez migotają, ale różnice między OLED potrafią być duże w kwestii migotania. WOLED to i tak bardziej migocze ze względu na zmianę gammy w zależności od odświeżania ;)

 

  • Upvote 1
Opublikowano

Wydaje mi się ze jednak jakość ma tu trochę do gadania, bo VRRF na LCD może być zamaskowany przez niski kontrast statyczny i wydaje mi się ze to nie jest przypadek, że jest on mniej widoczny na IPS czy TN które mają tragiczny wręcz kontrast a bardziej widoczny tam, gdzie ten kontrast jest znacznie wyższy (VA i OLED)

Na DELL'u który miałem przez OLED'em a był na VA VRRF'a nie widziałem albo był tak zamaskowany przez niski kontrast w ciemnych scenach ze go po prostu nie zauważałem.

U siebie po prostu wyłączyłem G-sync.

Chociaż można się bawić we włączanie lub wyłączanie w zależności, w co się gra.

W takim NFS Unbound VRRF praktycznie nie występuje, bo jest bardzo stabilny FPS i brak problemów z frame pacing.

Ale z drugiej strony mamy takiego MFS w którym FPS jak i frame pacing potrafi szaleć jak głupi i VRRF widać nawet w dzień w ciemniejszych partiach obrazu jak np. siedzimy w widoku z kabiny.

Ogólnie dopiero teraz jak wiem więcej o tym problemie to przypominam sobie ze nawet na DELL'u w MFS czasem widziałem jakieś migniecie, ale bardzo rzadko więc nie zawracałem sobie tym głowy.

Opublikowano

Tak tez patrze na testy Rtings co do VRRF i ogólnie dziwie się trochę tym ich systemie oceniania.

Np. taki alienware aw3423dw dostał bardzo wysoki rating 9.1 a jak odpalimy video z tego monitora to VRRF jest wyraźnie widoczny.

Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, ElectronLamp napisał(a):

@sidebandtylko to nie jest banding bo te paski migoczą i przesuwają się, nie wiem jak to opisać. Jak się zrobi zrzut ekranu nie zdjęcie to tego nie widać. Widoczne jest to tylko podczas ruchomego obrazu

Sprawdziłem czysto(kamera i gołym okiem) jest w Elden Ringu niezależnie czy statycznie czy ruch w bardzo ciemnym miejscu sprawdzałem ;) 

 

@Kadajo w nowej procedurze już nawet tego nie sprawdzają :E Wiedzą, że wszystkie migoczą ;)

Edytowane przez sideband
Opublikowano

A, czyli nie ma co tym sobie głowy zawracać :D

Coś tam czytałem ze Asus'y ma jakiś Anty-flicker który ogranicza zakres odświeżania, ciekawe czy można coś takiego zrobić programowo.

Bo raczej na LG nie ma co liczyć, że doda coś takiego w firmware :D

 

Jak żyć, jak żyć. :E

Ja już wole Vsync off niż ten flicker

 

  • Like 1
Opublikowano

Tylko w praktyce to tylko redukuje to okrutne migotanie.

Zakres możesz zmienić w CRU. Tylko po co tak kombinować blokujesz klatki i koniec migotania.

Gsync nie chodzi tylko o zachowanie synchro między kartą, a monitorem tylko też o znacznie niższy lag. Dlatego jak ktoś nie rozumie będzie klepał - po co komu to jak blokuje klatki ;)

A bez Gsync to FG jest niegrywalne  ;)

  • Upvote 1
Opublikowano

No właśnie problem w tym, że u mnie pomimo stałego FPS flicker i tak czasem występuje jak frame pacing się sypie.

A są gry tak jak wspomniany MFS gdzie nawet najszybszy CPU i GPU na świecie nie poprawi sytuacji na tyle żeby tego nie było.

 

Widać nie ma tutaj jednego dobrego wyboru.

Bez Gsync nie można użyć Vsync+FG, bo wtedy FG nie działa.

Z Gsync jest płynniej jaki FG ma Vsync, ale znowu widać VRRF.

 

Na szczęście przy wyższym FPS całkowite wyłączenie Vsync niweluje input lag a tearing nie jest aż tak dla mnie widoczny, dopóki FPS jest w miarę stabilny.

Nic innego nie wymyśle.

Opublikowano

Ale u mnie też na pokładzie 3gen QD tylko MSI ;)

Miałem też ten sam model co Ty masz tylko bez DP2.1 od GB to przynajmniej na wczesnym sofcie miał problemy z Gsync. Pamiętam grałem w różne ciemniejsze gry to sobie nie przypominam żeby był ten problem poza tym sama w sobie matrycy była mega czysta jeżeli chodzi o banding i lepsza jak ta w MSI ;)

 

@Kadajo to lipa ;) U mnie to była dyskwalifikacja tego monitora(dokładnie ten wcześniejszy model z ceną z kapelusza) z innych względów do migotania to nawet nie doszedłem :E

 

Opublikowano

Z powodu tego, że gsync/freesync zazwyczaj wymaga wyłączenie BFI/stroboskopu, kompletnie mam na to wywalone - nawet nie wiedziałem, że są z tym aż takie problemy.

 

Jednak coś mi mignęło kiedyś o tym, że NV rezygnuje z modułów g-sync i że monitory bez tego niby mogą działać, ale jednak gorzej i mogą występować pewne problemy. To nie czasem właśnie o ten VRR flicker chodziło?

 

 

Opublikowano

@sideband

U mnie też matryca jest prawie idealnie czysta, nie widać żadnego bandingu na statycznych obrazach tylko w grach te paski ale nie wiem co jest tego przyczyną w qd-oledach, no i jak pisałem nie widziałem tego przez miesiąc dopóki jakiegoś paprocha chciałem zdmuchnąć z matrycy, inaczej bym zwrócił, no i od tego czasu cały czas to widzę. Miałem wcześniej samsunga g81sf i tam był dramat jeśli chodzi o banding gdzie teoretycznie powinni mieć najlepsze matryce bo sami produkują ale jednak tak nie jest. Jedynie co do samsunga to muszę przyznać, że tam praktycznie wcale nie było migotania z g-sync, może minimalnie podczas dużych skoków fps normalnie brak, w aorusie jest to dość mocno odczuwalne ale mi to nie przeszkadza bo zazwyczaj blokuje fps.

Opublikowano (edytowane)

@ElectronLamp

 

Nawet gdybym był, że tak powiem ślepy to na kamerze bym to wyłapał ;) Na tym G81SF miałeś te paski?

 

Ps. z tym brakiem dostrzegania pewny rzeczy od razu to normalka to samo miałem z 32" WOLED dopiero po kilku godzinach zauważyłem pionowe pasy na cały ekranie naprzemiennie niebieski-róż ;)

Edytowane przez sideband
Opublikowano

VRR Flicker widoczny dla oka to jedno, a to, że QD-OLED podobno mocniej flickeruje od WOLEDa w niewidoczny sposób dla gołego oka to druga sprawa - i to ta jest odpowiedzialna za ból głowy/oczu
 


Tutaj filmik jak kiedyś nagrywałem swojego AW3423DWF obok IPSa w slowmo 120fps. I jak widzicie tutaj nie ma żadnej zmiany FPSa bo to tapeta także to nie VRR flicker tylko ten "bazowy"

 

W dniu 26.07.2025 o 22:12, Kadajo napisał(a):

Tak tez patrze na testy Rtings co do VRRF i ogólnie dziwie się trochę tym ich systemie oceniania.

Np. taki alienware aw3423dw dostał bardzo wysoki rating 9.1 a jak odpalimy video z tego monitora to VRRF jest wyraźnie widoczny.

RTINGS i niektóre ich pomiary są "kontrowersyjne" żeby to bardzo grzecznie określić..

iqUAj10.png

To tabelka od AW3423DWF i popatrz na mój filmik wyżej, jak ten Image Flicker zasługuje na ocene 10 to ja dziękuję. I biorąc pod uwagę, że oni mają dużo lepsze narzędzia do pomiarów niż mój ajfon który ma tylko slowmo w 120/240 FPS...

  • Thanks 2
Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, Mizu napisał(a):

RTINGS i niektóre ich pomiary są "kontrowersyjne" żeby to bardzo grzecznie określić..

Przeciez oledy sa flicker free wiec rting dobrze pisze :D A VRR po wlaczeniu synchro i migotanie to druga sprawa.

9 minut temu, Kadajo napisał(a):

No to ciekawe o co chodzi.

O to ze flicker free jest wiekszosc oledow i pomiary na rtings sa bez synchronizacji, pozniej masz kolejny pomiar z VRR i wtedy migotanie wystapuje.

Edytowane przez Phoenix.
  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...