Skocz do zawartości

AMD ZEN 5 (SERIA RYZEN 9xxx / SOCKET AM5) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
14 minut temu, PiPoLiNiO napisał(a):

@tomcug Nie ma pików na czerwono ani na 2000, ani na 2100 ani na 2200 :) Za to jest stutter w grach na 2200.

Mnie się jeszcze Pipek nie zdarzyło, żeby programy niczego niepokojącego nie raportowały, a w grach było przycinanie. Ale Ty jesteś szczególny, więc w sumie mnie to nie dziwi :)

  • Haha 1
Opublikowano
29 minut temu, tomcug napisał(a):

Nie chodzi o to, jakie Ci przeciętnie wychodzi opóźnienie, tylko o to, czy nie ma pików na czerwono.

Dokladnie czerwony wykres, zly wykres.

 

Odpal sobie dodatkowo np vt3 albo aida stress test i zobacz czy przy obciazeniu nie skacze.

 

Mozesz tez w tle gry odpalic i lookac.

6 minut temu, Send1N napisał(a):

Sprawdzałeś w https://www.resplendence.com/latencymon zamiast w dpc checker? 

To pokaze ktore procesy zamulaja u Ciebie.

Opublikowano
6 minut temu, PiPoLiNiO napisał(a):

To samo pisałeś o cewkach na pulpicie, aż sobie nie zmieniłeś rozdziałki na taką jak ja. 

Zupełnie inna sytuacja. RTX 5090 rzeczywiście nie sprawdzałem przy takiej rozdzielczości jak Ty, ale tylko pisałem, że wątpię, a nie, że definitywnie wykluczam. Natomiast podkręcenia FCLK mam wybadane na kilkunastu procesorach, nigdy nie było takiej sytuacji jak u Ciebie :)

Opublikowano (edytowane)
12 minut temu, PiPoLiNiO napisał(a):

No już nie ma po co. Wystraczy Wukonga odpalić z save i w 5 sekund wiem czy jest ok czy nie

Tak wygląda jak pograłem przez chwilę w Avowed ( DPC włączyłem jak była załadowana gra )

 

latencygra.thumb.PNG.a5cbb8832dac221b16459d33d3f0905e.PNG

 

To też zapisywane w trakcie gry w Avowed.

 

image.thumb.png.f33d724e284e74bf2d566cd6c384ffe9.png

Edytowane przez ju-rek
  • Like 2
Opublikowano (edytowane)

Z tym fclk to też nie ma sensu według mnie aż tak przeginać. Ja przyjąłem sobie zasadę, że jeśli przykładowo nie wywala w testach na 2133 to daję 2100 zostawiając te same napięcia. Jeśli chodzi o różnice w 1 i 0,1 low FPS to też nie są zauważalne między 2000, a 2100 w większości przypadków. Czy dotyczy to też średnich i maksymalnych to nie wiem, bo mam zablokowane na 120. W simracingu zależy mi najbardziej na płynności, bo ścinka w zakręcie nie kończy się dobrze 😝 

Co do latency mon to też zauważyłem kiedyś, że to dużo zależy od planu zasilania i czy któryś z komponentów nie przechodzi na śpiocha chwilowo, ale mogę się mylić. 

@ju-rek Ty jesteś mega magik i również podziwiam. Nie robisz czasem optymalizacji zdalnie? Oczywiście nie za darmo 😉

Edytowane przez Adikon
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, MarioDee napisał(a):

Na 2167 też są przycinki?

Nie chodzi typowo o wartość czy to będzie 2100, 2167 lub 2200 to zależy od procka jakiego trafiłeś jak to będzie się zachowywać.

Edytowane przez Send1N
  • Upvote 3
Opublikowano
1 minutę temu, Dziarson napisał(a):

ile myślisz VDDIO max na wodzie ?

Z tym VDDIO zawsze mam problem. Raczej celuję w jak najniższe, ale widzę, że na GSkill raczej powinno być w napięciu VDDQ. Dlatego ustawiam na auto i ono dostosowuje się do VDDQ. Takie moje obserwacje. Może błędne.

Opublikowano
7 minut temu, Dziarson napisał(a):

Jak by to powiedzieć 28 to bez kwasu robię i crunchera 5b przechodzę 

No ja na szybko sprawdzałem czy pójdzie. Pewnie z większym VDD zrobiłby C26, ale procek u mnie musi robić 2200. 

Opublikowano (edytowane)

Ja na razie te GS mam na radiatorach IceMan tych aluminiowych, ale nie długo zarzucę na nie te Direct Touch bo czekałem na thermopady.

Aż sprawdziłem teraz ten YC 5b

 

yc5b.thumb.PNG.da252ce95eff98eb219e9071f9935765.PNG

Edytowane przez ju-rek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Tak, może źle napisałem - nie odnosiłem się do konkretnych Twoich pamięci, tylko tak bardziej ogólnie. Moduły CL30 wcale nie są jakoś specjalnie szybsze od CL36, a obecnie przy kombinacjach producentów potrafią być wolniejsze...    
    • Tą płytę doradzałem ostatnio koledze z forum ale ty ją odradzałeś mówiłeś że to wymysły są a teraz sam doradzasz to samo😊
    • nie X870 a X870E, bo to kolosalna różnica musisz sam zdecydować co ci bardziej odpowiada, od wyjśc/wejśc po bolączki jednej i drugiej   masz podwieszonego posta z tabelą, wyswietl sobie jedną i drugą , obydwie mają kulawe audio, tylko alc897, ale x670e ma 4 m2, a x870e tylko 3, co komu pasuje itd    osobiście bym nie dopłacał, wolałbym 4 m2.. ale to ja
    • Samych Castlevanii uzbierałem 10, ale niektóre pewnie tylko sprawdzę.   Castlevania SNES Castlevania IV Rondo of Blood (PC Engine) Symphony of the Night (PS 1) (Game Boy Advance / DS) Aria of Sorrow Portrait of Ruin Dawn of Sorrow Order of Ecclesia Harmony of Dissonance Circle of the Moon Harmony of Despair (traktuję ją jako mechaniczne podsumowanie serii na PS3 /Xbox, zbalansowana jest pod coopa)   Metal Slug trochę Megamana trochę Metroid np. Fusion do retro handhelda The Legend of Zelda: Ocarina of Time  Discworld point and click God Hand kiedyś RE:Outbreak, gdy zacznę ponownie ogrywać oryginalne 1-3 Silent Hill 1, 2 raczej na PC z HD modami lub co tam znajdę na monitorze CRT DMC 1, 3, w trakcie na PC, a będzie jeszcze 5 i może 4  Zone of the Enders 2nd Runner, jakoś nie dokończyłem Do popatrzenia na sprity i mechaniki dawnych bijatyk: może Street Fighter Alpha 3 / MAX oraz Darkstalkers, gdybym dalej był głodny   I "zwieńczenie retro" to Ninja Gaiden 1-2 na xboxy. Chyba ich jedyny ex, który mnie interesuje. Sigmy oraz porty są innymi wersjami gry, ponieważ stracili kod źródłowy.    Jeszcze napatoczy się starszych tytułów, bo to lista na szybko, a współczesnych masy gier szkoda wymieniać. Akurat robię retro handleda ze smartfona, a jak będzie niewygodnie w gamesir g8 to wymienię na coś z chin lub nastąpi powrót na PC. Dawno temu odrzuciłem sporo tytułów, przy okazji nadrabiania i odbijania się od gier na emulacji z WiiU i przeglądania gier z playstation 1-3, choć trzeba będzie zrobić rewizję odrzutków.  Współczesne "retro" do nadrobienia to m.in.: DEVIL BLADE REBOOT Shadow of the Ninja - Reborn Oh, jeszcze oryginalne Dead Space 1 i 2   Nex Machina Signalis Bloodstained: Ritual of the Night Forgive Me Father 2 Vanquish Demon's Souls z PS3 (rozgrzebane, do okolic smoka) Lost Planet 1, 2 (pudełko od lat leży, kupiłem z sentymentu do trailerów i artykułów, jakoś nie odpalając.) Od biedy seria yakuza do 6, ale szkoda mi czasu na to i wystarczy mi same, już skończone Y0. ....iii musiałem zapomnieć dodawać do list steam.   Koniecznie muszę jeszcze skończyć RE:Village, ale przy nadrabianiu całej serii, w końcu DLC do RE7 zaczęło mnie męczyć, stąd skok w DMC. Po nowym RE z 2026r wskoczę w Dying Light 1. Podejrzewam że będzie to najlepsza mechanicznie gra "SP" o Zombi, więc zostawiłem na koniec. RDR2 czeka na odpowiedni nastrój.  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...