Skocz do zawartości

AMD ZEN 5 (SERIA RYZEN 9xxx / SOCKET AM5) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
8 minut temu, pawciog napisał(a):

A to nie jest czasem podobny (albo ten sam) problem jaki był z kodem błędu '0d' na płytach x670e? Tylko, że u Ciebie nie widać kodu.

https://rog-forum.asus.com/t5/gaming-motherboards/asus-rog-x670e-hero-shows-code-quot-0d-quot-after-system-restart/td-p/1030169

Występował/występuje też na innych płytach głównych, w tym ASRock.

 

 

Czyli trzeba czekać na nową wersję biosu póki co. Moich pamięci teoretycznie nie ma obecnie na liście qvl jak teraz patrzę, ale... 

Opublikowano
15 minut temu, NoviAMG napisał(a):

0d problem z slotem ramu, paproch, kłak , przemyć ram na złączu, przedmuchać plyte w slotach, ew zamienić miejscami moduły ram. 

Robiłem to kilka razy ;) Dodatkowo memtest nie wykrył żadnych problemów. Tym bardziej, że dzieje się to losowo co jakiś czas. Widzę, że ludzie usuwają coś takiego jak armoury create, ale to chyba tylko w przypadku płyt ASUS. Jest jakiś odpowiednik dla asrocka?

Opublikowano
Godzinę temu, pawciog napisał(a):

A to nie jest czasem podobny (albo ten sam) problem jaki był z kodem błędu '0d' na płytach x670e? Tylko, że u Ciebie nie widać kodu.

https://rog-forum.asus.com/t5/gaming-motherboards/asus-rog-x670e-hero-shows-code-quot-0d-quot-after-system-restart/td-p/1030169

Występował/występuje też na innych płytach głównych, w tym ASRock.

 

 

Kurde mam czasem 0d i muszę z palca wyłączać. Zazwyczaj występuje po intensywnym testowaniu za pomocą OCCT.
Jest znane rozwiązanie? Z tego co czytam to jednemu po zmianie jakiejś opcji w biosie pomogło, drugi zmienił pastę pod procem, a trzeci obwinia AIO Corsaira...

 

Opublikowano

Albo po prostu macie źle dobrane napięcia od imc... Vsoc za nisko ? Vddio ? Takie jazdy miałem na jednej płycie z jednym ramem, inny ram naprawiał problem jak i ten sam ram z problem w innej płycie... Ale to tylko przy przekładaniu ramu, później jak ram siedział w slocie nie było problemu 

Opublikowano

Jak wczytał profil EXPO to na pewno nie ma za niskich napięć. Raczej zawyżone ;) Też miałem 0D wielokrotnie ale na przestrzeni wielu BIOSów i po sfinalizowaniu ustawień nie występuje ten problem ani razu. Mam płytke ASUSa.

Opublikowano

@Adikon

Rozmawiałem z tym kolegą, twierdzi, ze wyłączył w biosie funkcję szybkiego startu i od tej pory ponoć problem zniknął.

Ja jeszcze nie sprawdzałem, dlatego też nie gwarantuje, że to zadziała. U niego  problem zniknął.

  • Like 1
Opublikowano

W Asus problemem była ich apka która się łączyła z bios. Dodali kilka bios temu specjalną opcje w nim i wystarczy włączyć i już bład D0 się nie pojawia :)

14 godzin temu, bourne2008 napisał(a):

Ludzie masowo zgłaszają, że kompy nie startują z EXPO. W ogóle nie botuje komp :D Asus jest mistrzem bios od jakiegoś czasu...

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Teraz pograłem jakieś 4 godziny, plus kilka benchmarków w międzyczasie i zrobiłem reset. Dioda CPU świeci, a RAMu miga. Wentylatory chłodnicy procka się nie kręcą. ASRock tani nie był, bo w sumie 1200 i myślałem, że x870 już będzie ogarnięte pod nowe podzespoły. Cały czas się zastanawiam co mogę jeszcze zrobić (nie znam się na tyle, żeby majstrować napięciami itp.). Liczę ciągle na poprawki w nowym biosie...

 

Oczywiście wyłączenie i włączenie z przycisku działa jak zawsze. 

Edytowane przez Adikon
Opublikowano
11 godzin temu, PiPoLiNiO napisał(a):

W Asus problemem była ich apka która się łączyła z bios. Dodali kilka bios temu specjalną opcje w nim i wystarczy włączyć i już bład D0 się nie pojawia :)

Ludzie masowo zgłaszają, że kompy nie startują z EXPO. W ogóle nie botuje komp :D Asus jest mistrzem bios od jakiegoś czasu...

Masowo? Gdzie? Na forum asusa ze 3 osoby, w tym te które jadą na 8000+ ?

Opublikowano

@bourne2008 Forum Asus, Overlock i X :) Widziałem już ponad 20 opini od wczoraj gdzie ludziom nie bootuje. 

 

Pomaga pominięcie EXPO i manualne ustawienie RAM.

 

Ponad 20 negatywnych opinii w dobe do beta bios który instalują nieliczni, to dla mnie jest już masowe.

 

Jedyny pozytyw to dodali opcje "Core Tuning Config for Gaming" która obniża latency w Aida ;)

 

A właściwie to cofa ją do wyników Agesy bez końcówki a i b :)

Opublikowano (edytowane)

Zauważ że większość tych osób ma wyżyłowane pamięci np. typu 6200CL26. Tam nawet najmniejsze zmiany przez asusa mogą spowodować niestabilność. Ja asusa nie bronię bo ewidentnie coś kombinują z pamięciami, stąd te nowe opcje ale po to jest beta żeby to zweryfikować. Jak nie działa wracasz do ostatniej stabilnej i zapominasz o sprawie.

Edytowane przez bourne2008
Opublikowano

Nie będę analizować każdego przypadku i przeglądać każdego sub-forum. Większość które znalazłem dotyczy mocno kręconych przypadków. Zainstaluję dziś z ciekawości ten bios i zobaczę tego złego asusa.:faja:

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
13 godzin temu, Adikon napisał(a):

Teraz pograłem jakieś 4 godziny, plus kilka benchmarków w międzyczasie i zrobiłem reset. Dioda CPU świeci, a RAMu miga. Wentylatory chłodnicy procka się nie kręcą. ASRock tani nie był, bo w sumie 1200 i myślałem, że x870 już będzie ogarnięte pod nowe podzespoły. Cały czas się zastanawiam co mogę jeszcze zrobić (nie znam się na tyle, żeby majstrować napięciami itp.). Liczę ciągle na poprawki w nowym biosie...

 

Oczywiście wyłączenie i włączenie z przycisku działa jak zawsze. 

Power Down Enable na disabled ustaw  i Memory Context Restore na auto. Problem z restartem znika, ale dłużej bootuje 

Edytowane przez Pitt_34
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

@Fenrir_14

Lexar Ares 2x16GB 7200C34 A-die + custom radiatory GELID iceRock Black, Asus Strix X670E-F Gaming.

Na razie nie dociskałem timingów i lecę na luźnych ;) tylko tRFC 390 (130ns) tREFI 12000 (4000ns)

Edytowane przez sniper76

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • To wygląda... beznadziejnie. Prędzej napisałbym, że to trzecia część Elexa, a nie Czarnobylitu. Kamera zza pleców, walka w zwarciu, piruety, obroty, przeciwników w grom, a niektórzy wielkości ciężarówki. No nie podeszło mi. Jedynka była jaka była, ale była całkiem niezłym, rozbudowanym walking simulatorem z przewuj klimatem. 
    • Ładny ptaszek :). Myszołów czy jakiś mniej pospolity okaz ? Sądząc po ujęciu chyba do lądowania/polowania 😁 się szykował?
    • W konfiguracji 2 stata + 2 m.2 żadna płyta na am5 nie obetnie linii pcie gpu.  Ze względu na uefi i cenę  osobiście wybrałbym bramkę numer trzy. Skisłem 
    • Jak chcą ludziom zaimponować to niech wrzucą jak sprzątają jedno z nielegalnych składowiska odpadów, najlepiej tych chemicznych
    • Tutaj w filmie masz sporo odpowiedzi. Ale ciekawie odpowiadają kolesie w komentarzach. cytat: "(...)  Cóż, no silników, nawet tych komercyjnych czy open sourcowych jest stosunkowo dużo. Własnych technologii jest jeszcze więcej. A nie jest tak, że kolejne nowe nie powstają. Także z pewnością nie grozi nam robienie wszystkich gier na UE5. Szczególnie, że wielkie korporacje lub duże studia jednak dalej trzymają się swoich rozwiązań. Rockstar - RAGE, Ubisoft - UbisoftAnvil/Snowdrop, EA - Frostbite, Creative Assembly - Warscape, Bohemia Interactive - RV/Enfusion, IO Interactive - Glacier itd. a jeszcze jest pełno firm, które udostępniają swoje silniki jak Crytek - CryEngine, Relic/Supergiant/podstudia Microsoftu - Essence Engine czy XNA, Bethesda - idTech i jego mutacje i wiele innych. No i na to wszystko mamy typowe silniki do wszystkiego (plus kilka znanych przykładów): Godot (Brotato, Dome Keeper), PyGame (stos visual novel), RPG Maker (klasyk, ale wyszedł na nim też np. Felvidek), Gamemaker (Undertale, Stoneshard, Forager, Hyper Light Drifter, Norland, Katana ZERO, ZERO Sievert, Hero Siege, Loop Hero), Unity (Rust, Cities Skylines, The Forest, Fall Guys, Raft, Subnautica, RimWorld, Unturned, Valheim, Cuphead, Kerbal Space Program, Ori Cult of the Lamb) i całą rodzinę UE PUBG, Deep Rock Galactic, ARK, Black Myth Wukong, Civ VI, Squad, Hogwarts Legacy, Palworld, Rocket League, Manor Lords, Sea of Thieves, Stray) (...)".        cytat: "I już się zebrało grono znawców enginów wszelakich i przede wszystkim unreala, większość z Was zna ten engine tylko z wiadomości na portalach. Pracuję zawodowo na UE od wersji 4.2 i na podstawie swoich doświadczeń oraz doświadczeń kolegów z branży, mogę śmiało stwierdzić że na ten moment nie ma żadnej konkurencji dla UE, stworzenie inhouse'owego enigina który byłby konkurencją jest za drogie dlatego większość twórców AAA przesiada się właśnie na niego. Co do plotek o shutteringu i innych bzdetach wyssanych z palcach - ue jak każdy engine posiada optymalizację i jest tylko narzędziem, to od użytkownika zależy jak to wykorzysta/zoptymalizuje."     cytat: " Dużo politycznych odpowiedzi na temat tego dlaczego korzysta się z Unreal'a, a porzuca własne silniki. Rzeczywista powinna brzmieć tak, że firmy tną koszty i taniej jest korzystać z gotowego produktu niż opłacać doświadczonych pracowników i rozwijać swój produkt. Efekty tego widzimy w ostatnich latach, optymalizacja leży, a nowe gry nie oferują niczego innego niż jej poprzedniczki. Nie wspomnę już o sztucznej inteligencji i fizyce w grach, które aktualnie nie istnieją. Po prostu firmy chcą tylko więcej gier, szybciej i jak najtaniej. Jakość schodzi na co raz dalszy plan.  Mieliśmy niesamowicie dobry gamedev w Polsce i masą doświadczonych pracowników znających się na rzeczy. Niestety studia ich nie doceniały, nie chciały godnie płacić i paradoksalnie za to że są dobrzy byli zwalniani, gdyż kosztowali więcej niż randomy ściągane przez HR. W efekcie Ci przebranżowili się na pochodne technologie, a naszymi silnikami nie miał kto się zająć. Ściągnięcie byłych pracowników po takim potraktowaniu stawało się co raz bardziej niemożliwe albo absurdalnie drogie. Aktualnie kadry naszych Polskich studiów zasilane są całkowicie nowymi zespołami, często ściąganych z całego świata.  Po aktualnych raportach widać, że koszty obsługi Unreal'a z czasem zbiegły się, a nawet przewyższyły dawne koszty utrzymania własnych silników. Tutaj za to winę ponoszą w sumie sami gracze, bo najlepiej sprzedaje się to co się mruga, świeci, błyszczy i jest ładne. Wszystkie pozostałe aspekty są ignorowane, dlatego proporcje artystów i programistów przeważają się na tą pierwszą stronę. Ilość osób tworzących gry stale rośnie, bo tworzenie assetów jest czasochłonne i drogie. Tutaj subiektywna opinia, assety stały się dla mnie nudne, w żaden sposób setny raz zobaczenie ładnego budynku, odbić w kałuży wody, refleksów itd., nie sprawia że chcę grać w daną grę, stały się dla mnie zupełnie obojętne. Brakuje mi całego backend'u gier, którym nikt się nie zajmuje."     cytat: "Obwinanie silnika, ze powstaja ch*** gry, to jak prz**** się do składników dań w potrawach, całkowicie pomijając najważniejszy współczynnik, czyli kucharza. Nawet z najgorszych składników dobry kucharz zrobi smaczne danie, gdzie w przypadku ch****, nawet zagotowanie wody sprawi problemy. W przypadku gier mamy dokładnie to samo, słabi kucharze [developerzy] podaja na tacy pieknie prezentujace sie potrwawy, aby po chwili poczuc, ze czesc jest spalona, druga surowa i niedoprawiona. Oczywiście, jezeli mamy tylko jeden silnik, to beda produkowane gry zblizone do siebie, tak samo jak z franczyzami restauracji czy sklepów, jak mcdonalds, ale to nie znaczy, ze ktos nie moze przerobić ta franzyce w całkowicie nowy produkt z większym bądz mniejszym wysiłkiem. Czasem bedzie oplacalniejsze stworzenie od zera, a czasem kilka lekkich modyfikacji sprawi cuda. Wynik moze byc rozny, od wiekszej ilosci engine developerów i stworzenie uniwersalnego narzedzia pod gry, po zaczecie nowych silników przez korporacje bo bedzie sie biznes opłacał. Jedynie co wiemy, ze gry pojda do przodu, niezaleznie od silnika, bo w momencie, kiedy gry z UE5 + nie beda sie sprzedawac, to HR, prezesi, udziałowcy zmusza firme do podjecia dalszych kroków, bo wszystko kreci sie w około $$"             Ale widzisz, w sposób delikatny zmieniasz front  i... super, bo o to mi chodziło. To wszystko, co piszesz, to prawda. Zgadzam się. Ale oszukuje Cię, frustruje, okrada, wypuszcza crapa... DEVELOPER ! I do niego kieruj pretensje. Nie do twórcy silnika. To deweloper w finale wydaje grę i kasuje kesz. I to on ma zadbać, aby gra "odpowiednio" działała. Niech ujmie geometrii, oświetlenia, tekstur. Niech zredukuje to, co powoduje zadyszkę (albo się douczy).   Jeżeli np. taka Toyota wypuści trefne wozy / silniki, które się rozlatują i pękają im bloki, to wnosisz skargę na (?!?) Toyotę raczej, a nie do twórcy silnika diesla, albo odlewani, która te bloki odlewa dla Toyoty. Jeżeli, ktoś wypuszcza grę, która nie działa, to winien jest developer. Mógł nie wypuszczać, mógł dopracować, mógł wybrać inny silnik, mógł zrezygnować, mógł zrobić kilka rzeczy, zanim oszukał gracza. Developer. Nie twórca silnika.  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...