Skocz do zawartości

AMD ZEN 5 (SERIA RYZEN 9xxx / SOCKET AM5) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Chyba nie mam wyjścia. Formatować wszystkie dyski czy tylko C? 

Podłączyłem nawet stary TV na testy i jest to samo. W każdej grze zrzuca do 40-60 fpsów. Bios starszy był i to samo, więc pozostaje reinstall systemu jak mówisz, a później to już nie wiem ;/

Przy okazji nie zna ktoś kogoś z łódzkiego kto mógłby przeprowadzić testy i wskazać co jest ewentualnie zepsute?

Zrzutekranu2024-12-25181858.thumb.png.9062c7b8aa80827735b4aedc83d574a9.png

 

I jeszcze tutaj link do mojego tematu. Po odinstalowaniu przez DDU i instalacji sterów od grafiki chwilę było ok, ale tylko w WRC. 

 

Edytowane przez Adikon
Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, Adikon napisał(a):

W każdej grze zrzuca do 40-60 fpsów. Bios starszy był i to samo

W jakiej rozdzielczości i ustawieniach robisz te testy? Sprawdzę u siebie mam 4080

Edytowane przez ju-rek
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, ju-rek napisał(a):

W jakiej rozdzielczości i ustawieniach robisz te testy? Sprawdzę u siebie mam 4080

3440x1440, ale nawet na 720p takie jajca są. 

 

49 minut temu, MarcoSimone napisał(a):

@Adikon Przy stawianiu na nowo W11, max wersję 23H2 instaluj. Boże broń przed 24H2.

Podobno poprawili, ale @boban666testował już tyle opcji, że jak sam napisał "zna klucz windy na pamięć". 

39 minut temu, PiPoLiNiO napisał(a):

Mam i jakoś nie narzekam :)

Nie miałem nic do stracenia, więc spróbowałem. Wentylatory CPU i obudowy ogarnąłem w biosie, bios default settings, karty graficznej nie ruszałem (niech wieje), ale niestety jak było tak jest. Może jakieś kosmetyczne poprawki. Kolega @boban666zrobił to już kilkanaście razy co też nie przyniosło rezultatu. Patrząc na wykresy w necie choć dużo ich nie znalazłem to ludzie też mają takie spadki w capframex. Mam jeszcze jakieś gry, więc chętnie odpalę jakiś test jeszcze tylko wątpię, że będzie lepiej. Cały czas mnie nurtuje pytanie dlaczego zmiany na niższe ustawienia graficzne praktycznie nic nie zmieniają? Oczywiście jestem Tobie i innym bardzo wdzięczny za dotychczasową pomoc. Cały czas liczę na szczęśliwe zakończenie tej całej sytuacji, a też potrafię się odwdzięczyć i nie rzucam słów na wiatr. 

Sterowniki chipsetu wrzuciłem, ale nie adrenaline tylko same stery. Pisałem do AMD wcześniej i mi je podrzucili (to znaczy link do nich). 

https://www.amd.com/en/support/downloads/drivers.html/chipsets/am5/x870e.html

Wyniki w cinebench 24 na multicore 1364 teraz wyszły jeśli to ma jakieś znaczenie choć pewnie nie. Temperatura max 83,6 dokładnie. W idle 49. 

Edytowane przez Adikon
Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, Adikon napisał(a):

@PiPoLiNiO proszę :)

Zrzutekranu2024-12-25150637.png.6f87d41cde4e2720ce8b6a4887908e0a.png

W tych ustawieniach pamięci praktycznie nic się nie zgadza.

Wpisz tak:

tCL 30

tRCDWR 38

tRCDRD 38

tRP 38

tRAS 50

tRC 88

tRRDS 4

tRRDL 10

tFAW 16

tWTRS 8

tWTRL 20

tWR 48

tRFC 450

tRFC2 257

tREFI 65535

tRDRDSCL 8

tWRWRSCL 8

tCWL 28

tRTP 12

tRDWR 18

tWRRD 4

tRDRSC 1

tRDRSD 8

tRDRDD 8

tWRWRSC 1

tWRWRSD 8

tWRWRDD 8

tCKE 0

GDM Disabled

Menory context restore Disabled

Power down Disabled

 

Daj znać czy komp się odpali(może chwilę potrwac bo menory context restore na Disabled wymusza każdorazowo trenowanie pamięci ) i będziemy działać dalej.

 

Jak się nie odpali albo będzie walić blues screen przed windowsem to menory context restore na enabled i gdm na enabled.

 

 

Edytowane przez wallec
  • Haha 1
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, PiPoLiNiO napisał(a):

@wallec Człowieku, zejdź na ziemię. Po co mu dyktujesz na start timingi od czapy jak nie działa stock. A potem chodzisz i piszesz bzdury jakie to AMD jest słabe 🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻

stock mu działa tylko ścina. Już dałeś popis z radami i nic nie pomaga. Tobie kolejny komp nie działa a próbujesz pomagać innym, przez co stracił cały dzień i jest w punkcie wyjścia. Ewentualnie możesz doradzać jak robić zwroty procesorów a nie jak konfigurować pc.

Ucisz się już i idź grać spamerze.

Miałeś Intela to spamowales temat o Intelu

Masz AMD spamujesz temat o AMD nie wnosząc wartości dodanej i pisząc bzdury o formatowaniach windowsa.

 

Ps. To nie są timingi od czapy, tylko luźny, w miary pewny nastaw gdzie każdy timing jest policzony zgodnie z zasadami ddr5 ale co ty o tym możesz wiedzieć jak każdy pc który miałeś ci się wieszał albo nie działał.

Edytowane przez wallec
Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, PiPoLiNiO napisał(a):

A w R23 multi ile masz?

Sprawdzę i dam znać. 

 

5 minut temu, ju-rek napisał(a):

Grafika Max, 3440x1440

 

CX_2024-12-25_20-23-40_NeedForSpeedUnbound_.thumb.png.475774c9e0cc497d215d44f71c0a635c.png

Co to za gra? W niektórych czasem też mi tak wychodzi, a nawet lepiej, a czasem ścina na tej samej mapie. Miejsce nie ma znaczenia, bo to nie zależy od lokalizacji 🫤 I mam monitor 21:9 40" choć nie wiem czy to ma znaczenie.

Edytowane przez Adikon
Opublikowano
5 minut temu, wallec napisał(a):

stock mu działa tylko ścina. Już dałeś popis z radami i nic nie pomaga. Tobie kolejny komp nie działa a próbujesz pomagać innym, przez co stracił cały dzień i jest w punkcie wyjścia. Ewentualnie możesz doradzać jak robić zwroty procesorów a nie jak konfigurować pc.

Ucisz się już i idź grać spamerze.

Miałeś Intela to spamowales temat o Intelu

Masz AMD spamujesz temat o AMD nie wnosząc wartości dodanej i pisząc bzdury o formatowaniach windowsa.

 

Ps. To nie są timingi od czapy, tylko luźny, w miary pewny nastaw gdzie każdy timing jest policzony zgodnie z zasadami ddr5 ale co ty o tym możesz wiedzieć jak każdy pc który miałeś ci się wieszał albo nie działał.

Zgasiłem Cię jak peta wczoraj, aż wykasowałeś swoją przydługą odpowiedź, więc dzisiaj sobie już daruje, bo nie jesteś wyposażony w żadne argumenty do dyskusji :)

 

Timingi ma dokładnie takie jak powinien mieć na EXPO. 

 

Zrzutekranu2024-12-22154630.thumb.png.234c1c67a627007953a641e3413c11c4.png

 

To ten niestabilny komp jak mniemam :)

Opublikowano (edytowane)

I działa? Czy nie działa? Na AMD nic nie działa stock dopóki tego nie poustawiasz. Expo jest nawet gorsze od xmp na AMD.

Objawy nieskonfigurowanego imc próbujesz rozwiązać formatem windowsa.

Spamuj dalej.

 

A posta skasowałem bo już mi się nie chciało w święta pisać na telefonie:-)

Edytowane przez wallec
  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, PiPoLiNiO napisał(a):

Zgasiłem Cię jak peta wczoraj, aż wykasowałeś swoją przydługą odpowiedź, więc dzisiaj sobie już daruje, bo nie jesteś wyposażony w żadne argumenty do dyskusji :)

 

Timingi ma dokładnie takie jak powinien mieć na EXPO. 

Tak to wygląda w bios, a ja zamiast 40 dałem 38 tcl, trp i tRCD, a tras dałem 96. Resztę przepisałem. 

IMG20241224085116.jpg

 

@PiPoLiNiO tutaj r23

 

Zrzut ekranu 2024-12-25 204200.png

Edytowane przez Adikon
Opublikowano
1 minutę temu, Adikon napisał(a):

Tak to wygląda w bios, a ja zamiast 40 dałem 38 tcl, trp i tRCD, a tras dałem 96. Resztę przepisałem. 

Nie miałeś nic wpisywać, miałeś zrobic reset bios i włączyć EXPO 6000. Nic więcej :)

 

Ale możesz też wpisać ustawienia @wallec i dać znać czy komp się włączył , a jeśli tak to czy stutter zniknął :)

Opublikowano (edytowane)
25 minut temu, Adikon napisał(a):

Tak to wygląda w bios, a ja zamiast 40 dałem 38 tcl, trp i tRCD, a tras dałem 96. Resztę przepisałem. 

IMG20241224085116.jpg

Daj wszystkie tak jak napisalem bo ściny mogą być nawet przez "głupie" tRC jak jest za duże / za małe względem wzoru.

 

Jak wstanie, wejdzie do windowsa i przejdzie tm5 to wtedy trzeba ustawić vsoc i clsldo vddp żeby przeszło vt3.

 

Tematy takie jak te należy debugować krok po kroku eliminując potencjalne przyczyny a kolejność jest:

- stabilny nastaw ram zgodny z wytycznymi specyfikacji

- stabilny imc

- stabilny CPU

- stany zasilania i pstate

Edytowane przez wallec
  • Like 1
Opublikowano
4 minuty temu, wallec napisał(a):

A posta skasowałem bo już mi się nie chciało w święta pisać na telefonie:-)

Przestań kłamać. Rozpisałeś się bo go w całosci przeczytałem, po X minutach zmieniłeś na "nvm" i mod usunął post ;)

Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, PiPoLiNiO napisał(a):

Przestań kłamać. Rozpisałeś się bo go w całosci przeczytałem, po X minutach zmieniłeś na "nvm" i mod usunął post ;)

Usunął bo go sam zgłosiłem do usunięcia.

Teraz piszę, bo już ręce opadają od niekompetencji.

 

Jest dokładnie tak jak mówiłem.

Najprostszy problem -> nikt nie potrafi pomóc a niby u wszystkich wszystko działa. Brakuje tylko porad w stylu użyj DDU.

 

@Adikon jak już Ci się znudzi to śmiało wał na priv. Nie chcę wyłapać bana przez typów w stylu pipolino czy wklejacz linków, którego woła.

Edytowane przez wallec

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Najnowsze posty

    • Jak chcą ludziom zaimponować to niech wrzucą jak sprzątają jedno z nielegalnych składowiska odpadów, najlepiej tych chemicznych
    • Tutaj w filmie masz sporo odpowiedzi. Ale ciekawie odpowiadają kolesie w komentarzach. cytat: "(...)  Cóż, no silników, nawet tych komercyjnych czy open sourcowych jest stosunkowo dużo. Własnych technologii jest jeszcze więcej. A nie jest tak, że kolejne nowe nie powstają. Także z pewnością nie grozi nam robienie wszystkich gier na UE5. Szczególnie, że wielkie korporacje lub duże studia jednak dalej trzymają się swoich rozwiązań. Rockstar - RAGE, Ubisoft - UbisoftAnvil/Snowdrop, EA - Frostbite, Creative Assembly - Warscape, Bohemia Interactive - RV/Enfusion, IO Interactive - Glacier itd. a jeszcze jest pełno firm, które udostępniają swoje silniki jak Crytek - CryEngine, Relic/Supergiant/podstudia Microsoftu - Essence Engine czy XNA, Bethesda - idTech i jego mutacje i wiele innych. No i na to wszystko mamy typowe silniki do wszystkiego (plus kilka znanych przykładów): Godot (Brotato, Dome Keeper), PyGame (stos visual novel), RPG Maker (klasyk, ale wyszedł na nim też np. Felvidek), Gamemaker (Undertale, Stoneshard, Forager, Hyper Light Drifter, Norland, Katana ZERO, ZERO Sievert, Hero Siege, Loop Hero), Unity (Rust, Cities Skylines, The Forest, Fall Guys, Raft, Subnautica, RimWorld, Unturned, Valheim, Cuphead, Kerbal Space Program, Ori Cult of the Lamb) i całą rodzinę UE PUBG, Deep Rock Galactic, ARK, Black Myth Wukong, Civ VI, Squad, Hogwarts Legacy, Palworld, Rocket League, Manor Lords, Sea of Thieves, Stray) (...)".        cytat: "I już się zebrało grono znawców enginów wszelakich i przede wszystkim unreala, większość z Was zna ten engine tylko z wiadomości na portalach. Pracuję zawodowo na UE od wersji 4.2 i na podstawie swoich doświadczeń oraz doświadczeń kolegów z branży, mogę śmiało stwierdzić że na ten moment nie ma żadnej konkurencji dla UE, stworzenie inhouse'owego enigina który byłby konkurencją jest za drogie dlatego większość twórców AAA przesiada się właśnie na niego. Co do plotek o shutteringu i innych bzdetach wyssanych z palcach - ue jak każdy engine posiada optymalizację i jest tylko narzędziem, to od użytkownika zależy jak to wykorzysta/zoptymalizuje."     cytat: " Dużo politycznych odpowiedzi na temat tego dlaczego korzysta się z Unreal'a, a porzuca własne silniki. Rzeczywista powinna brzmieć tak, że firmy tną koszty i taniej jest korzystać z gotowego produktu niż opłacać doświadczonych pracowników i rozwijać swój produkt. Efekty tego widzimy w ostatnich latach, optymalizacja leży, a nowe gry nie oferują niczego innego niż jej poprzedniczki. Nie wspomnę już o sztucznej inteligencji i fizyce w grach, które aktualnie nie istnieją. Po prostu firmy chcą tylko więcej gier, szybciej i jak najtaniej. Jakość schodzi na co raz dalszy plan.  Mieliśmy niesamowicie dobry gamedev w Polsce i masą doświadczonych pracowników znających się na rzeczy. Niestety studia ich nie doceniały, nie chciały godnie płacić i paradoksalnie za to że są dobrzy byli zwalniani, gdyż kosztowali więcej niż randomy ściągane przez HR. W efekcie Ci przebranżowili się na pochodne technologie, a naszymi silnikami nie miał kto się zająć. Ściągnięcie byłych pracowników po takim potraktowaniu stawało się co raz bardziej niemożliwe albo absurdalnie drogie. Aktualnie kadry naszych Polskich studiów zasilane są całkowicie nowymi zespołami, często ściąganych z całego świata.  Po aktualnych raportach widać, że koszty obsługi Unreal'a z czasem zbiegły się, a nawet przewyższyły dawne koszty utrzymania własnych silników. Tutaj za to winę ponoszą w sumie sami gracze, bo najlepiej sprzedaje się to co się mruga, świeci, błyszczy i jest ładne. Wszystkie pozostałe aspekty są ignorowane, dlatego proporcje artystów i programistów przeważają się na tą pierwszą stronę. Ilość osób tworzących gry stale rośnie, bo tworzenie assetów jest czasochłonne i drogie. Tutaj subiektywna opinia, assety stały się dla mnie nudne, w żaden sposób setny raz zobaczenie ładnego budynku, odbić w kałuży wody, refleksów itd., nie sprawia że chcę grać w daną grę, stały się dla mnie zupełnie obojętne. Brakuje mi całego backend'u gier, którym nikt się nie zajmuje."     cytat: "Obwinanie silnika, ze powstaja ch*** gry, to jak prz**** się do składników dań w potrawach, całkowicie pomijając najważniejszy współczynnik, czyli kucharza. Nawet z najgorszych składników dobry kucharz zrobi smaczne danie, gdzie w przypadku ch****, nawet zagotowanie wody sprawi problemy. W przypadku gier mamy dokładnie to samo, słabi kucharze [developerzy] podaja na tacy pieknie prezentujace sie potrwawy, aby po chwili poczuc, ze czesc jest spalona, druga surowa i niedoprawiona. Oczywiście, jezeli mamy tylko jeden silnik, to beda produkowane gry zblizone do siebie, tak samo jak z franczyzami restauracji czy sklepów, jak mcdonalds, ale to nie znaczy, ze ktos nie moze przerobić ta franzyce w całkowicie nowy produkt z większym bądz mniejszym wysiłkiem. Czasem bedzie oplacalniejsze stworzenie od zera, a czasem kilka lekkich modyfikacji sprawi cuda. Wynik moze byc rozny, od wiekszej ilosci engine developerów i stworzenie uniwersalnego narzedzia pod gry, po zaczecie nowych silników przez korporacje bo bedzie sie biznes opłacał. Jedynie co wiemy, ze gry pojda do przodu, niezaleznie od silnika, bo w momencie, kiedy gry z UE5 + nie beda sie sprzedawac, to HR, prezesi, udziałowcy zmusza firme do podjecia dalszych kroków, bo wszystko kreci sie w około $$"             Ale widzisz, w sposób delikatny zmieniasz front  i... super, bo o to mi chodziło. To wszystko, co piszesz, to prawda. Zgadzam się. Ale oszukuje Cię, frustruje, okrada, wypuszcza crapa... DEVELOPER ! I do niego kieruj pretensje. Nie do twórcy silnika. To deweloper w finale wydaje grę i kasuje kesz. I to on ma zadbać, aby gra "odpowiednio" działała. Niech ujmie geometrii, oświetlenia, tekstur. Niech zredukuje to, co powoduje zadyszkę (albo się douczy).   Jeżeli np. taka Toyota wypuści trefne wozy / silniki, które się rozlatują i pękają im bloki, to wnosisz skargę na (?!?) Toyotę raczej, a nie do twórcy silnika diesla, albo odlewani, która te bloki odlewa dla Toyoty. Jeżeli, ktoś wypuszcza grę, która nie działa, to winien jest developer. Mógł nie wypuszczać, mógł dopracować, mógł wybrać inny silnik, mógł zrezygnować, mógł zrobić kilka rzeczy, zanim oszukał gracza. Developer. Nie twórca silnika.  
    • Ten prezes to jednocześnie właściciel firmy. Mogli odmówić, nic by się nie stało. Chodziło mi po prostu o to, że ten wybór, to w 9 na 10 przypadkach zgoda przez łzy. Nie zdajecie sobie sprawy na co ludzie są wstanie się zgodzić, tylko dlatego, że ktoś na odpowiednio wysokim stanowisku tak zarządził.   Edit: Co do tego karpia, niech w końcu handel żywym karpiem skasują. Rzeczywiście niepotrzebne cierpienie dla tych ryb przed śmiercią. Ale jak ktoś już się pofatyguje się tą rybę osobiście złowić, to niech z nią robi co chce. Ewentualnie nich ją uśmierca przed odejściem z łowiska. Z wszystkim można przesadzić.   A Grenlandia? Przejecie przez Stany widzę tylko w jednym scenariuszu. Kiedy Ruscy postanowiliby sobie ją po prostu wziąć, bo i tak się stanąć może. Dania w takim scenariuszu jest za mała, aby miała coś do gadania.
    • Da się już grać w to na 8GB VRAM? Na stronie gamegpu na 6600XT jedynie 13 fps na medium 1080p więc pytanie czy ma to sens.
    • Możesz jeżeli osiągnie temperaturę "krytyczną" to się wyłączy nic nie spalisz jeżeli o to pytasz... okolice 80stopni to nie są jeszcze zbyt wysokie temperatury jak cpu/gpu w laptopie. Włącz hwinfo opcja tylko czujniki zostaw niech działa podczas gry i jak wystąpi to "klatkowanie" zrób screena na rozciągniętym na maxa oknie tak aby było widać wszystkie parametry/temperatury jakie były podczas grania, to samo zrób w tym programie https://www.resplendence.com/latencymon uruchom zielonym trójkątem w lewym górnym rogu przed graniem niech działa i po wystąpieniu tego efektu tak samo wrzuć fotę.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...