wrobel_krk 241 Opublikowano 3 godziny temu Opublikowano 3 godziny temu Ale to że masz nieskończona amunicję i najlepsza broń nie zmienia dużo?
azgan 467 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu 2 godziny temu, Strilok napisał(a): 34h za mną w Stalker i mam już wyrobioną opinię o grze. Gra będzie dobra jak ją połatają. Ma solidne fundamenty tj. klimat, który budowany jest przez oprawę audio-wideo oraz całkiem niezły feeling strzelania. Fabularnie nie jest źle, ale liczyłem na coś więcej. Co jest spartolone? Ogromna ilość rzeczy począwszy od zwykłych bugaj tj. stalker NPC utyka w drzwiach, lub zatapia się w podłodze. AI w tej grze nie istnieje. Przeciwnicy mają Aim-boot'a. Wielki system A-Life 2.0, który zapowiadali w ogóle nie działa. Chyba że miał to być zwykły spawn najczęściej za naszymi plecami jakiegoś mutanta albo kilku wrogów. Życia w Zonie w ogóle nie widać. Stalkerzy nie polują, nie szukają artefaktów i nie unikają anomalii. Często gęsto potrafią jak barany w rzędzie przejść przez anomalie i tam po prostu zginąć. Co do mutantów to nie ma podziału gdzie może być np. Bloodsucker, tylko często jest to losowe. Pojawia się często w miejscach gdzie mało kto sobie z nim poradzi. Mutanty mają pancerne HP i wysoki współczynnik szybkości. AI też nie posiadają. Przykładowo w poprzednich odsłonach "Zmutowana Świnia" jak była sama to uciekała, a jak w stadzie to atakowała. Teraz cały czas mają ustawione agro na nas i atakują. Nie wspominam o starych błędach. Mimo tego że nowy silnik to błędy te same co na X-Ray. Przykładowo obiekt składa się z nakładających się na siebie tekstur i widać łączenia się ich czasem nawet paski jak by czegoś brakowało. Na ten moment w mojej ocenie gra zasługuję na 5/10. Czekam na połatanie i dodanie funkcjonalności jak A-Life 2.0 oraz scenę modderską, która już zaczęła działać Na ten moment to u mnie S.T.A.L.K.E.R 2 poleciał już z dysku i nie mam ochoty nawet dokończyć fabuły i nudzić się przez kolejne godziny. No nic, nie polubiłem się z tym tytułem i idę grać w coś innego ale Wam życzę dobrej zabawy i wytrwałości 😁. 2 1 1
Frog67 116 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu Z psami jak i większością przeciwników jest taki myk że trzeba wykorzystywać otoczenie na swoją korzyść, no nikt nie będzie wdawał w strzelanine na otwartym polu, zawsze się znajdzie jakiś dom czy inna ruina, i wtedy nie ma takiego problemu.
userKAMIL 149 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu Teraz, wrobel_krk napisał(a): Ale to że masz nieskończona amunicję i najlepsza broń nie zmienia dużo? Ale jaką nieskończoną amunicję? Zacytuj gdzie ja takie cos napisałem? Tak samo jaka najlepsza broń? Kreujesz sobie w głowie teraz sytuacje, które nigdy nie miały miejsca.
Kadajo 489 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu Modowanie gry samo w sobie nie jest złe, mało tego zdarza się w takich tytułach szczególnie zaraz po premierze ze oryginalny balans może nie do końca być faktycznie dobry, ale moim zdaniem prawdziwym tutaj jest stwierdzeniem ze ktoś, kto gra bez modów i ktoś, kto gra z modami może ostatecznie mieć całkowicie inny obraz czym jest gra. Skoro z gry survival usuwamy elementy survival albo je nerfimy o polowe czy to nadal jest wyzwanie gdzie niektóre z mechanik wręcz przestają działać prawidłowo ? 1
wrobel_krk 241 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu @userKAMILJesli możesz naprawić ciągle broń albo się nie psuje to masz kasę na amunicję i ciągle dobra broń gdzie bez modów strzelasz tym co znajdziesz. Zmieniasz ekonomię i balans gry. Jak tego nie widzisz to pewnie dlatego że od razu z modami grasz prawie
Kadajo 489 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu Dlatego pisze ze każdą grę powinno się chociaż raz skończyć bez jakiekolwiek ingerencji zmieniająca jej balans, aby moc ocenić czy to faktycznie jest dobry tytuł.
userKAMIL 149 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu (edytowane) 6 minut temu, wrobel_krk napisał(a): Jesli możesz naprawić ciągle broń albo się nie psuje to masz kasę na amunicję i ciągle dobra broń gdzie bez modów strzelasz tym co znajdziesz. Ale nie mogę naprawiać ciągle broni ani nie mam ciągle kasy na amunicję. Broń psuje się o połowę wolniej ale dalej psuje i dalej muszę ją naprawiać. Tyle, że nie wydam 10K na naprawę a np: 5K i w moim osobistym odczuciu taki balans jest lepszy. Czuję progres i to, że przez kilka godzin zwiedzam i zbieram wszystko co znajdę a zarobionych pieniędzy nie muszę all ładować w naprawę. Ty piszesz o jakiejś nieskończonej amunicji, nie psuciu się broni etc... Nic takiego nie ma tu miejsca. Poczytaj sobie wątki na redicie o balansie właśnie kosztów naprawy broni etc. Ludzie sporo tam narzekają i widać, ze nie tylko mi to przeszkadza... Edytowane 2 godziny temu przez userKAMIL
Vulc 330 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu 2 minuty temu, Kadajo napisał(a): Dlatego pisze ze każdą grę powinno się chociaż raz skończyć bez jakiekolwiek ingerencji zmieniająca jej balans, aby moc ocenić czy to faktycznie jest dobry tytuł. Dla niego to i tak będzie dobry tytuł i świetna zabawa, bez modów jest mniej świetna, z modami bardziej świetna. A jak coś ci nie działa to sobie kup Xboksa. Co prawda tam też nie działa, ale przynajmniej nie ma modów. 1 1
userKAMIL 149 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu @Vulc Przecież sam zwracałeś uwagę na te bolączki z balansem na które ja używam mody. XD
JSTMB 3 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu (edytowane) 1 godzinę temu, DyndaS napisał(a): Poprzednie części stalkera są grywalne czy już totalne drewno? Wiem, że są jakieś mody, ale często przez mody gry wyglądają bardzo nierówno. Graj w trylogię bez modów, jest bardzo dobra Granie w coś po raz pierwszy i wgrywanie modów jest dziwnym podejściem według mnie, bo wtedy nie wiesz jak wygląda na prawdę tylko wariacje fanowskie Edytowane 2 godziny temu przez JSTMB 2
Necronom 74 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu Z tymi modami do starych części jest tak, że one bardzo mocno ingerują w mechanikę, zmieniając fabułę itp. A są jakieś mody, które zmieniają tylko grafikę, bez ingerencji w mechaniki?
Vulc 330 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu 5 minut temu, userKAMIL napisał(a): @Vulc Przecież sam zwracałeś uwagę na te bolączki z balansem na które ja używam mody. XD Co w związku z tym? Oceniać się powinno wersję vanilla, a nie grę po modach, które często całkowicie zmieniają balans rozgrywki. Ładując tyle poprawek do gry o survivalowym fundamencie, w zasadzie ten element eliminujesz. Wtedy ze Stalkera zostaje strzelaninka do mutantów i bandytów. Wrzuciłeś na przykład mod na brak wagi jedzenia i amunicji, o czy tutaj rozmawiać? To równie dobrze można w ogóle wyrzucić wagę ekwipunku i dać unlimited sprint. Po co się ograniczać. Gra ma bolączki na gruncie mechaniki, ale obracanie wszystkiego o 180 stopni to tak samo kiepskie rozwiązanie. 1
userKAMIL 149 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu (edytowane) 8 minut temu, Vulc napisał(a): Ładując tyle poprawek do gry o survivalowym fundamencie, w zasadzie ten element eliminujesz. Nic nie eliminuję tylko robię to bardziej sensowne w moim odczuciu. Jak poczytasz fora to się okazuje, że nie tylko w moim. Daję sobie rękę uciąć, że twórcy sami to zmienią w większym lub mniejszym stopniu. Raz jeszcze podkreślę, że mody które używam nie sprawiają, że masz nieograniczoną amunicje, plecak czy darmową naprawę... 8 minut temu, Vulc napisał(a): To równie dobrze można w ogóle wyrzucić wagę ekwipunku i dać unlimited sprint. Po co się ograniczać. No właśnie po to aby nie było tego o czym piszesz... Edytowane 2 godziny temu przez userKAMIL
galakty 235 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu 3 godziny temu, Strilok napisał(a): oraz scenę modderską, która już zaczęła działać Ciekawe kiedy modderzy wydadzą paczkę łatek... bo na devów nie ma co liczyć
DITMD 148 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu Obserwowałem grupę stalkerów, których spotkałem w terenie. Razem przemierzyliśmy kilka różnych lokacji. Pomogli mi w walce z bandytami, a później wrócili do głównego obozu. Jeden z nich udał się do jakiegoś domu na odpoczynek, drugi stanął przy barykadzie. Wygląda na to, że ten system jakoś tam działa, a przynajmniej częściowo.
wrobel_krk 241 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu Teoretycznie nie a praktycznie tak wiesz że 2x taniej i 2x wolniej się psuje to już 4x lepiej jak w vanilla. Do tego dokładasz że nosisz amunicji i żarcia pod korek bo nic nie ważą. Czyli wg mnie grasz w Stalkera shootera bez survivalu. Wg mnie twórcy gry mogą taki poziom trudności zrobić a nie podstawę gry zmieniać. Problem ze to jest nudne też bo mało jest różnych tych potworów i trzeba w nie pół magazynku wpakować. Że sprawnuja się co chwilę nawet w polu widzenia. Bawisz się dobrze i spoko ale oceniasz nie te gra co powstała tylko taka wersję pod siebie.
DITMD 148 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu Ja tam gram z modami: na dłuższe dni, -50% kosztów naprawy, i ten od gościa od Gammy na balans hp mutantów, i tyle jak na razie. 1
userKAMIL 149 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu (edytowane) 5 minut temu, wrobel_krk napisał(a): Bawisz się dobrze i spoko ale oceniasz nie te gra co powstała tylko taka wersję pod siebie. Być może tak ale finalnie to ja mam się dobrze bawić i tak jest. Edytowane 2 godziny temu przez userKAMIL 1
Reddzik 322 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu 16 minut temu, Necronom napisał(a): Z tymi modami do starych części jest tak, że one bardzo mocno ingerują w mechanikę, zmieniając fabułę itp. A są jakieś mody, które zmieniają tylko grafikę, bez ingerencji w mechaniki? Sam to używam https://www.moddb.com/mods/stalker-complete-2009/downloads/stalker-complete-15, to jest tylko upiększenie podstawowej wersji gry, jedynie te wpisy mogą świadczyć o jakiejś zmianie w ekonomii itp, ale fabuła wszystko co jest związane z oryginalnym pozostało takie same. Player resistance, precision, damage of enemies, ballistics, economy: Skaim NPC vision and reactiveness: m!g NPC movment: Zoust Spoiler ZRP Mod: Metacognix/NatVac High-poly models ported by Nestandart_5443, color edits: Artistpavel Dynamic Shaders: Meltac, Sky4ce, Kingo64, BAC9-FLCL, Daemonjax, LoNer1, LVutner, Lyoko774, DDraig, OGSE Team, Thunderfreak, Gnomus, CeeJay.dk, Marty McFly, Crosire, Ket, soft water: Zero_3, settings: Artistpavel Grass and foliage: Artistpavel, Vurt, Russo, Serbin, CoP files X-Ray Extensions: Malandrinus, Kolmogor, K.D., RayTwitty (aka Shadows), Real Wolf, Kstn, _призрак_, SkyLoader Particle Physics: Kingo64 HUD, PDA, binoculars, main menu, player damage, grenade explosions, material textures and other graphical updates: Artistpavel Sound design: Michael Tornabene (sQwurm) Music: Koshkamoroshka, Cover_Park EAX effects: Macron, Antares, LeWiz_PT, implementation: Skaim Player resistance, precision, damage of enemies, ballistics, economy: Skaim NPC vision and reactiveness: m!g NPC movment: Zoust Crows variable flight height: Prefab Selected textures: Warezeater, Andrey0007, Seaz5150 NPC variants ported by Kallipsoul, models by MegaFenix, ОтшельНИК, Aaz, СЯК, DEXXX, Dawnrazor, Greshnik 13rs, voices by KitLis (Luda), Турбо Зайчиця, Девушка Играет, Alina Rin, Kallipsoul, Martha Harms, Colleen Clinkenbeard and Lydia MacKay, implementation: Skaim, color edits: Artistpavel Lens flare, sounds and selected cubemaps: Cromm Cruac Night sky nebula: DrJacopo Rain sound: JMP-Jack Chinese translation: s.zoo 4K, 1440p fonts: CaptSarge 16:9 cursor: Tiger_Vlad 1
Keel 27 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu Nie sądziłem że w Zonie używają Symanteca 2
Sheenek 68 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu 44 minuty temu, wrobel_krk napisał(a): @userKAMILJesli możesz naprawić ciągle broń albo się nie psuje to masz kasę na amunicję i ciągle dobra broń gdzie bez modów strzelasz tym co znajdziesz. Zmieniasz ekonomię i balans gry. Jak tego nie widzisz to pewnie dlatego że od razu z modami grasz prawie Ty grasz w ta gre? Gram na najtrudniejszym poziomie, jeszcze bujam sie po smietniku wiec jestem niezbyt daleko. Amunicji mam juz w w tysiacach wiec nie wiem skad wziales pomysl ze jest z nia problem? Zwykla bron a ulepszona nie robi az tak kosmicznej roznicy w obrazeniach, wiem bo sam z braku kasy na naprawe ciagle uzywam tych samych broni tylko znaleznych bez ulepszen, bo jak sie popsuje idzie w smietnik. Tylko wlasnie przez to wogole nie masz funu z zabawy swoja zmodyfikowana bronia. Tutaj tworcy bardzo to zepsuli moim zdaniem tymi kosmicznymi cenami za naprawe I szybkoscia psucia sie.
userKAMIL 149 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu 14 minut temu, DITMD napisał(a): Ja tam gram z modami: na dłuższe dni Masz taki co wydłuża dzień ale zostawia noc bez zmian?
DITMD 148 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu Używam tego https://www.nexusmods.com/stalker2heartofchornobyl/mods/47 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się