Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 minutę temu, Reddzik napisał(a):

FG jest skopane, mam kartę z 8gb vram, nawet z dlss wydajność, balans, preset średni i nic nie daje, i tak jest wyciek vram, poza miastem jest ok, ale w mieście, im bliżej miasta widać jak wzrasta vram, nawet nie dobije do 8gb, a już ok 7.6gb potrafi być limitem i gra się wykrzacza, crashe mam przez FG, zaś dropy do 7fps mam bez FG, tu nie ma crasha, ale trzeba restart gry.

Dokładnie tak, jak napisałeś. To samo u mnie. Ciekawe, czy to załatają. Jak tak zostanie, to ja się chyba załamię.

Opublikowano
5 minut temu, Jinx napisał(a):

Czy Stalker 2 jest bardziej zabugowany niż CP2077 na premierę?

Jeśli chodzi o różne glicze to CP miał ich więcej. Ale wyglądał znacznie lepiej. A samo działanie gry na PCtach było zdecydowanie lepsze od Stalkera. Ustawienia detali lepiej się skalowały z wydajnością i łatwiej było ogarnąć pod słabsze GPU.

Opublikowano
4 minuty temu, Devils1100 napisał(a):

Dokładnie tak, jak napisałeś. To samo u mnie. Ciekawe, czy to załatają. Jak tak zostanie, to ja się chyba załamię.

Teraz to ja się załamie bo na szybkości zamówiłem 3060 Ti 8GB żeby móc pograć na 1440p medium z DLSS do czasu pojawienia się 5000 :stukniety: a tu wychodzi, że 8GB Vram też lipa 8:E

  • Sad 2
Opublikowano
4 minuty temu, MJRegul napisał(a):

Teraz to ja się załamie bo na szybkości zamówiłem 3060 Ti 8GB żeby móc pograć na 1440p medium z DLSS do czasu pojawienia się 5000 :stukniety: a tu wychodzi, że 8GB Vram też lipa 8:E

Brak słów przykro mi ;/ u mnie tez nie lepiej na 4060ti

Opublikowano

Co jak co ale game pass na PC jest doskonaly to ogrywania takich g*wno gierek jak stalker ;)

 

Moge wziac na miesiac i ograc takiego stalkera, call of duty 6 kampanie no i Indiana Jones jak wyjdzie.

 

To samo zreszta z abo Ubisoftu. Wyjdzie AC: Shadows to obczaje w abo jaka to giereczka czy warto brac tuz po premierze czy czekac na patche. No i zalicze sobie Star Wars Outlaws, Jedi Survival itp

 

Fajna sprawa

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Nie widziałeś co wrzucałem? @MJRegul Tutaj najlepsze rozwiązanie to RX 6700xt, zjada mojego RTX i wypluwa w całości, znajomy gra, na luzie ustawisz wyższe detale, albo dostosujesz tak jak Ci pasuje, ale nie powinno być wycieków vram i można dać lepszej jakości detale + FG, który nie spowoduje crashy, bo mamy sporo vramu, on gra na wersji GamePass i nie ma żadnych crashy, jego ogranicza mój stary Ryzen 3600, którego ma, ale sama grafa w tej grze robi robotę, jeśli chodzi o taki poziom i cenę za grafikę)

Aktualnie na dzień dzisiejszy, z modem: https://www.nexusmods.com/stalker2heartofchornobyl/mods/7?tab=description (Original Main version of the mod - bo jest ich tam kilka wersji)

Gra dopiero co odpalona, nic nie grałem poza zrobieniem przebieżki po mieście dla testu vs bez moda, jest kilka fps więcej i mniej rwania, ale detale to mix średnie + wysokie, ale tekstury średnie + dlss performance by ograniczyć użycie vram)

20241124164135_1.thumb.jpg.298b5573f8e8d3eded7a4f9358ae2a55.jpg

 

@MJRegul sorka, to jest bez moda, sam nie wiem co piszę, zakręcony :P  z modem mam kilka fpsów więcej.

Edytowane przez Reddzik
  • Upvote 1
Opublikowano

Nawet na full średnich detalach, różnych detalach, za każdym razem gdy się wychodzi z budynku czy to w mieście, czy gdzieś poza zawsze następuje takie dziwne rozjaśnienie wszystkiego. Strasznie to irytuje, i psuje odbiór gry, która i tak jest brzydka, a to jeszcze jest gorsze.
Detale pokazane w  1:15. Specjalnie ustawiłem na wysokie, dystans i tekstury średnie, włosy niskie. Pokazać vram w mieście i poza nim. DLSS performance. W mieście spadek fps poniżej 40fps, czego normalnie na gorszych detalach nie ma.

 

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, Reddzik napisał(a):

Nawet na full średnich detalach, różnych detalach, za każdym razem gdy się wychodzi z budynku czy to w mieście, czy gdzieś poza zawsze następuje takie dziwne rozjaśnienie wszystkiego. Strasznie to irytuje, i psuje odbiór gry, która i tak jest brzydka, a to jeszcze jest gorsze.
Detale pokazane w  1:15. Specjalnie ustawiłem na wysokie, dystans i tekstury średnie, włosy niskie. Pokazać vram w mieście i poza nim. DLSS performance. W mieście spadek fps poniżej 40fps, czego normalnie na gorszych detalach nie ma.

 

Ciekawe, czy faktycznie ten VRAM tak daje w palnik naszym 8 GB, czy po prostu optymalizacja kuleje, a to swoją drogą, bo to niemożliwe. Gra chodzi dobrze po wyjściu z miasta itp. i w dalszym łazeniu, po czym przychodzi miasto i cyk, stuttery, nawet FG nie pomaga zbytnio.🫤

Edytowane przez Devils1100
Opublikowano

Spokojnie będzie patch, czy poprawi, nie chcę być złym prorokiem ani dobrym, jak dałem te detale na filmiku, to gra wygląda ładniej niż to co miałem zanim tak ustawiłem- za każdym razem resetuję grę po zmianach w ustawieniach, DLSS balans zwiększy vram, tu widać jaki jest jego poziom, grywam na przykład w Total War Warhammer 3- jest opcja bez limitu vram, msi pokazuje 8.1gb i ani razu nie wywaliło z gry, bo testowałem i grałem po kilka godzin takim ustawieniem, tak samo w dwójkę, bo ustawiałem tekstury Ultra, i żadnego spadku fps, ani wycieków pamięci, czy crashy. Tutaj sytuacja jest zgoła inna, według mnie gra powinna być grywalna na wysokie z takim zjazdem rozdzielczości przy użyciu DLSS, ale to lipny silnik i lipni pracownicy, którzy jak widać spartolili robotę.

Cały czas czekam na jakieś ciekawsze porównania graficzne od kogoś kto ogarnia, może ustawienia konsole, z dlss jakoś by to poszło, ale na dzień dzisiejszy jest padaka.

Czasem wydaje mi się, że mod działa, a czasem nie, co odpalenie miewam czasem inny fps i raz tnie w mieście a raz nie. Nie wiem co powoduje takie odpały. Coś jest z grą nie tak, bo tylko tu są takie cyrki.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, MJRegul napisał(a):

@Devils1100 GF przeszkadza nawet bo zabiera VRam :) 

Ciekawe czy da rade to odratowac jeszcze ;[

4 minuty temu, Reddzik napisał(a):

Spokojnie będzie patch, czy poprawi, nie chcę być złym prorokiem ani dobrym, jak dałem te detale na filmiku, to gra wygląda ładniej niż to co miałem zanim tak ustawiłem- za każdym razem resetuję grę po zmianach w ustawieniach, DLSS balans zwiększy vram, tu widać jaki jest jego poziom, grywam na przykład w Total War Warhammer 3- jest opcja bez limitu vram, msi pokazuje 8.1gb i ani razu nie wywaliło z gry, bo testowałem i grałem po kilka godzin takim ustawieniem, tak samo w dwójkę, bo ustawiałem tekstury Ultra, i żadnego spadku fps, ani wycieków pamięci, czy crashy. Tutaj sytuacja jest zgoła inna, według mnie gra powinna być grywalna na wysokie z takim zjazdem rozdzielczości przy użyciu DLSS, ale to lipny silnik i lipni pracownicy, którzy jak widać spartolili robotę.

Cały czas czekam na jakieś ciekawsze porównania graficzne od kogoś kto ogarnia, może ustawienia konsole, z dlss jakoś by to poszło, ale na dzień dzisiejszy jest padaka.

Czasem wydaje mi się, że mod działa, a czasem nie, co odpalenie miewam czasem inny fps i raz tnie w mieście a raz nie. Nie wiem co powoduje takie odpały. Coś jest z grą nie tak, bo tylko tu są takie cyrki.

 Na szybko wpadłem na taki pomysł. Spróbuj wymieszać tak: Tekstury Wysokie, Odległość Widzenia Daleka. Cienie i te oświetlenia spróbuj dać na Niskie, resztę średnia.

Edytowane przez Devils1100
Opublikowano
12 minut temu, Reddzik napisał(a):

Spokojnie będzie patch, czy poprawi, nie chcę być złym prorokiem ani dobrym, jak dałem te detale na filmiku, to gra wygląda ładniej niż to co miałem zanim tak ustawiłem- za każdym razem resetuję grę po zmianach w ustawieniach, DLSS balans zwiększy vram, tu widać jaki jest jego poziom, grywam na przykład w Total War Warhammer 3- jest opcja bez limitu vram, msi pokazuje 8.1gb i ani razu nie wywaliło z gry, bo testowałem i grałem po kilka godzin takim ustawieniem, tak samo w dwójkę, bo ustawiałem tekstury Ultra, i żadnego spadku fps, ani wycieków pamięci, czy crashy. Tutaj sytuacja jest zgoła inna, według mnie gra powinna być grywalna na wysokie z takim zjazdem rozdzielczości przy użyciu DLSS, ale to lipny silnik i lipni pracownicy, którzy jak widać spartolili robotę.

Cały czas czekam na jakieś ciekawsze porównania graficzne od kogoś kto ogarnia, może ustawienia konsole, z dlss jakoś by to poszło, ale na dzień dzisiejszy jest padaka.

Czasem wydaje mi się, że mod działa, a czasem nie, co odpalenie miewam czasem inny fps i raz tnie w mieście a raz nie. Nie wiem co powoduje takie odpały. Coś jest z grą nie tak, bo tylko tu są takie cyrki.

 

 

 

 

Screenshot-20241124-204445-Samsung-Inter

 

Screenshot-20241124-204534-Samsung-Inter

  • Haha 2
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Pamiętam jak ciśnieto po Forspoken, że pusty swiat... Tutaj jest identycznie, spokojnie ze schowana bronią biegam od pomarańczowego znaczka do znaczka, nawet omijać nic nie trzeba sru lecisz prosto i po drodze tylko krzaki, drzewa ewentualnie jakiś złom leży.... XD

Edytowane przez aureumchaos
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
57 minut temu, Devils1100 napisał(a):

Ciekawe czy da rade to odratowac jeszcze ;[

 Na szybko wpadłem na taki pomysł. Spróbuj wymieszać tak: Tekstury Wysokie, Odległość Widzenia Daleka. Cienie i te oświetlenia spróbuj dać na Niskie, resztę średnia.

Zaraz sprawdzę, ale tekstury wydają się być najbardziej zasobożerne, właśnie odkryłem ciekawą rzecz, porobiłem mały test polatałem poza miastem, miasto, zaś poza, i powrót, tak żeby vram latał jak szalony, zaglądałem w pda, mapa, do budynku i wyjście, trochu mi zeszło, prawie godzinka, nic nie wywaliło, ustawiłem wyższe detale tekstury średnie, włosy niskie, zasięg rysowania średnie, ale cieniowanie, oświetlenie dałem na epic, odbicia zostawiłem na wysokie, dałem lock na 30fps w RTSS- bo ustawienie blokady w grze jest skopane, tak jak 60fps nie działa, tak w RTSS co się instaluje w raz msi afterburner, jest ładny sztywny frametime, nie licząc dropów 2-3fps jak się zbliża do miasta, w samym mieście jest raczej w porządku, dałem Epic jakość motion blura, i 40% siły, i choć nienawidzę motion blura i miałem go wyłączonego, tak teraz przy lepiej wyglądającej grafice i otoczeniu dzięki cieniowaniu i oświetleniu da się obejść, na razie takie pierwsze przemyślenia i nie wywaliło ani razu maks 7.7GB z groszami, nie dobiło do 7.8GB vramu. Co ważne DLSS jakość, a nawet balans podbiłem z dlss wydajność, ale wiadomo, bo nie celuję w wyższy fps, więc mam większy pułap.
Ale tekstury będzie problem ustawić, miałem już wszystko na średnie, plus tekstury i materiały na wysokie i miałem memory leaki, choć może to zależy jak długo grałem i od innych czynników.

Edytowane przez Reddzik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Wrzuciłem takie nastawy (buildzoid), które zostały mi polecone w wątku o podkręcaniu DDR5. Potestowałem w ycruncher vt3 ponad 30 min i TM5 przeszedł cały test 90 min bez błędów. Poradzi ktoś co tu jeszcze można ustawić, przestawić, polepszyć?
    • Mozesz myslec, ze sciemniam, ale ja wlasnie tak robie, lubie czasem po prostu popatrzec. Niektóre gry sa tak bogate w szczegoly, ze przygladam sie co chwila. Lubie tez podziwiac wiodczki. Daje mi to poczucie wiekszej imersji. Gdybym w to nie wnikal to w zyciu nie kupilbym sobie 4090.
    • @azgan to prawda gra ma świetnie zaprojektowane miejscówki co może naprawdę się podobać. Ale co z tego jak ten świat nie żyję. Nie widać tam praktycznie życia. Wszystko co może się tam wydarzyć jest oskryptowane i zazwyczaj w momencie gdy zbliżamy się do znaczniki misji. Dalej bardzo ubolewam nad tym A-Life gdzie szumnie zapowiadali rewolucję w tym aspekcie, a mamy klapę. Takie zwiedzanie świata w którym nic ciekawego się nie dzieje w pewnym momencie nuży. Na duży plus mapa bez doczytywania. Feeling strzelania i od biedy można powiedzieć że fabuła. I to jest praktycznie tyle z plusów. Z minusów optymalizacja, bugi, bugi i jeszcze raz bugi, które są do przeżycia. Jednak powtarzanie poprzednich błędów z poprzedniej odsłony że nie możesz wykonać misji fabularnej to klapa całkowita. Moim zdaniem krok wstecz względem poprzednich odsłon. Może i dostosowali oprawę do dzisiejszych standardów, chociaż moim zdaniem można było więcej wyciągnąć z UE5. O AI nie wspomniałem. Nie ma to jak podczas strzelaniny wskoczyć na samochód aby mutanty nie miały pojęcia gdzie jesteśmy. Od razu chowają się lub rozpraszają. Pijawka krążyła wokół samochodu podczas gdy ja ją normalnie z shootguna porobiłem. Nie próbowała wskoczyć na samochód. Biegała radośnie sobie i robiła za tarczę do pocisków. Co do mutantów to mogli jednak popracować nad tym dłużej. Mieli projekty z poprzednich części i modów. Dlaczego tego nie wdrożyli? Dlaczego nie zaprojektowali czegoś dodatkowego? Bo na pewno wymówka typu nie mieliśmy czasu jest tutaj nie na miejscu. Wystawiłem grze ocenę 5/10 i nadal ją podtrzymuję, co więcej gra zaczyna mnie irytować i nużyć. A to nie jest dobra prognoza w dłuższej perspektywie czasu.
    • @Elvis79 ja widziałem na ps5 fat te problemy rozmazanego obrazu , jak odpalałem tryb 30 fps to juz było w miarę ok
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...