Skocz do zawartości

PlayStation 5/5 PRO


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
6 godzin temu, DżonyBi napisał(a):

Nazwałem go uwolnionym klatkarzem. Zawsze go uzywam jak jest taka mozliwosc, ale w TLoU nie sprawdza sie. Sa tam dwa tryby i na jakosci nie idzie grac nawet z tymi fps+. Najbardziej to sie sprawdzilo w Ratchet&Clank. Tam faktycznie poczulem, ze nic nie trace na jakosci. Gralem w trybie RT, bo fpsy byly zadowalajace. Chyba to byla nawet pierwsza gra, ktora korzystala z tego trybu 40fps+. W pozostalych grach niestety dupa blada. Konczylo sie zawsze na jakims trybie posrednim lub performance. Zwykle PS5 nie daje rady i tyle. Jak ktoś stoi przed zakupem PS5 to tylko w wersji pro jest sens teraz brać.

Mi aż tak klatki nie przeszkadzają, nie wiem czy to kwestia tv czy co. Na kompie znowu poniżej 80 jak mam to kręcę nosem i 100+( a najlepiej 120+) wymagam.

Opublikowano
5 godzin temu, Spychcio napisał(a):

PS6 wyjdzie na 100%, jeszcze jest za wcześnie na full striming. Najprawdopodobniej pojawi się w listopadzie 2027r. Czyli klasyczne 7 lat.

 

1 godzinę temu, ODIN85 napisał(a):

Za 3-4 lata pewnie wyjdzie.

Streaming wątpie. Z netem nie jest tak świetnie wszędzie jak u nas. To będzie dalej tylko opcja.

 

Oczywiście że wyjdzie, przecież Sony wydając PRO Station chciało przetestować upscalingu AI, znany jako PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR). Poza tym ludzie chcieli dostać lepsze CPU więc już te dwie rzeczy oraz wsparcie dla jeszcze lepszego RT/PT zachęcają do PS6 a dołożyć mogą i powinni Frame Generation, większy dysk NVME w bazowym modelu ect. Zdecydowanie jest miejsce na PlayStation 6. Streaming to jeszcze nie teraz chociaż można z niego już korzystać jako jedna z opcji.

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Joloxx9 napisał(a):

Mi aż tak klatki nie przeszkadzają, nie wiem czy to kwestia tv czy co.

Gram na oledzie C3. To nie jest kwestia TV. 30-45fps to je po prostu za mało. Ten tryb fps+ nie oszuka wzroku, bo stare porzekadło mówi "z gówna bata nie ukręcisz". Wracając do Pro to jak wyjdzie więcej nowych gierek to sam pewnie wymienie swoją slimke. Natomiast teraz nie widzię powodów dla ktôrych miałbym to zrobić. Stellar Blade, którego demo sprawdziłem i mega mi podeszło wkrótce wychodzi na PC. Jeszcze Astro bot mam na liście do ogrania, ale do tego slimka starczy. Jestem aktywnym graczem od PS3 i np. jak widzę ładniejszy Bloodborne, w którym mam ze 200h to jakoś mnie to już nie interesuje. Jak pisałem wyżej, szkoda że pro wychodzi dopiero teraz.

Edytowane przez DżonyBi
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Ogrywanie nowości na digitalu wychodzi za drogo. To trochę przepalanie hajsu, ale nie każdy ma parcie na nowości, a jest przecież abonament w którym jest dużo fajnych gierek, gdzie sporo z nich jest w stanie wykorzystać moc Pro. Mi się udało kupić PS premium na rok za ~330zł.

 

Ja oczywiście opowiadam się za napędem. Pamiętam jak jeszcze miałem PS3 to wymieniałem gry w empiku. Swego czasu to też było opłacalne. Potem rozpowszechnił się OLX. Na wielu grach nic nie straciłem, a miałem przypadki, że odsprzedałem z małym zyskiem.

Edytowane przez DżonyBi
Opublikowano
22 godziny temu, voltq napisał(a):

1. Czy napęd z ps 5 slim pasuje

 

Tak pasuje

20 minut temu, voltq napisał(a):

Strasznie drogie te cyfrowe gry na PlayStation , 300-400 zł za nowość i brak możliwości odsprzedaży tragedia to jest bez napędu 

Konsola bez napedu to dla mnie zwyczajny elektroniczny smiec, ok na chwile mozna pograc w gry z plusa, czy tam jakies starsze jak sie ich nie ogralo. Ale wlasnie naped to jest to, kupujesz gre za 250, przechodzisz sprzedajesz za 200 i taki biznes sie oplaca. Dlatego tez, $ony predzej niz pozniej to calkowicie utnie. Ja to sie dziwie, ze jeszcze nie wprowadzili  jakiejs opcji zaszytego klucza w plycie, ktory jak sie aktywuje to przypisze gre do konsoli, cos takiego microsoft chcial wprowadzic ale ich wysmiali, teraz powoli staje sie to rzeczywistoscia niestety. 

34 minuty temu, DżonyBi napisał(a):

Gram na oledzie C3. To nie jest kwestia TV. 30-45fps to je po prostu za mało. Ten tryb fps+ nie oszuka wzroku, bo stare porzekadło mówi "z gówna bata nie ukręcisz". Wracając do Pro to jak wyjdzie więcej nowych gierek to sam pewnie wymienie swoją slimke. Natomiast teraz nie widzię powodów dla ktôrych miałbym to zrobić. Stellar Blade, którego demo sprawdziłem i mega mi podeszło wkrótce wychodzi na PC. Jeszcze Astro bot mam na liście do ogrania, ale do tego slimka starczy. Jestem aktywnym graczem od PS3 i np. jak widzę ładniejszy Bloodborne, w którym mam ze 200h to jakoś mnie to już nie interesuje. Jak pisałem wyżej, szkoda że pro wychodzi dopiero teraz.

30 FPS widze na tv, nie jest tak straszne jak na monitorze ale widac to, za to ten trybik 40 aka 120 klatek nie przeszkadza mi. To juz moze byc kwestia personalna, w sumie ile lat slyszelismy, ze na konsolach 30 wystarczy :E 

Opublikowano
Godzinę temu, azgan napisał(a):

 Streaming to jeszcze nie teraz chociaż można z niego już korzystać jako jedna z opcji.

Streaming jeszcze dlugo, bardzo dlugo nie przejdzie. Nie patrzcie pod katem tego jak to wyglada w duzych miastach w Polsce, ktora jest niszowym rynkiem dla takiego Sony, wiele krajow w tym USA ma bardzo ograniczone mozliwosci szybkiego polaczenia i/lub sa bardzo drogie, nie rzadko sa to polaczenia z limitem gigabajtow. To raz a dwa, bardzo duzo ludzi ma w domach konsolki/tv podlaczone poprzez wifi, do tego jest to zazwyczaj starsze wifi, ktore by powodowalo takie lagi, ze glowa mala. Po 3 do tego trzeba miec porzadne zaplecze jak np Nvidia, zeby tak sobie gry rzucac w streaming. Glupi PS portal dzialajacy tylko na domowym wifi potrafi meic nie lada problemy a ktos by tu chcial streaming :E 

  • Upvote 3
Opublikowano (edytowane)
34 minuty temu, Joloxx9 napisał(a):

w sumie ile lat slyszelismy, ze na konsolach 30 wystarczy

Nie tylko na konsolach, a na PC też, bo nie zawsze był wybór Jak udało mi się wyciągnąć hajs od rodziców na nowe GPU to zanim doniosłem do domu to już karta była za słaba, bo co chwila wychodziła gra, która ubijała gpu, więc jak się nie miało tego co się lubiło to się lubiło to co się miało. Jestem z rocznika '82 i klimaty lat 90-tych są mi dobrze znane.

 

Odnośnie streamingu to można go potestować w abonamencie playstation premium. Bez światłowodu to nie ma sensu. U siebie mam LTE z realnym transferem ~200Mb/s i chodzi to strasznie. Musi być bardzo stabilne łącze.

Edytowane przez DżonyBi
Opublikowano
8 minut temu, DżonyBi napisał(a):

Nie tylko na konsolach, a na PC też, bo nie zawsze był wybór Jak udało mi się wyciągnąć hajs od rodziców na nowe GPU to zanim doniosłem do domu to już karta była za słaba, bo co chwila wychodziła gra, która ubijała gpu, więc jak się nie miało tego co się lubiło to się lubiło to co się miało.

 

Odnośnie streamingu to można go potestować w abonamencie playstation premium. Bez światłowodu to nie ma sensu. U siebie mam LTE z realnym transferem ~200Mb/s i chodzi to strasznie.

Kiedy to bylo... Ja testowalem miesiac temu gamepass i nvidie bo akurat znajomy mial, mam symetryka 1Gbps i realnie ma zawsze ponad 900mbps+, w domu wifi 7 plus urzadzenie, ktore go obsluguje i co? No bylo ok, w malo dynamicznych grach, chcesz pograc w fpp albo cos dynamicznego? No to sobie nie pograsz :E

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Niepokoi mnie fakt ze podobno to cale pssr jest aztucznie wyostrzone, purysci grafiki obawiam sie ze zostana przy natywnym 4k w 30fps niestety. Osobiscie mnie ciekawi jak duzy upgrade bedzie w SW outlaws, ogrywalem ms ps5 I bednie ten rt wygladal I sama rozdzialka nawet w trying fidelity. Coral wieksze zaczynam miec watpliwosci czy Warto brac prosiaka. Swego czasu ps4 pro to byl dosc wyrazny przeskol, tutaj chyba tak to niewyglada niestety. 10 tfl vs 16 srednio

 

The last of us 1 I 2 podobno wyglada duzo gorzej niz tryb 4k 30natywny ktory jest na OG ps5

Edytowane przez SethJames
  • Like 1
Opublikowano
10 minut temu, Qrdello napisał(a):

Podrzuć źródło... ?

Jestem na neogaf I resetera. Outlaws podobno taz ma tylko jeden tryb defaultowo 60 fps I jakosc grafiki jest dyskusyjna, szczegulnie slabo wyglada roslinnosc I trawa. Oby wprowadzili 4k natywny 30fps z zacnym RT 

Opublikowano
21 minut temu, SethJames napisał(a):

Niepokoi mnie fakt ze podobno to cale pssr jest aztucznie wyostrzone, purysci grafiki obawiam sie ze zostana przy natywnym 4k w 30fps niestety. Osobiscie mnie ciekawi jak duzy upgrade bedzie w SW outlaws, ogrywalem ms ps5 I bednie ten rt wygladal I sama rozdzialka nawet w trying fidelity. Coral wieksze zaczynam miec watpliwosci czy Warto brac prosiaka. Swego czasu ps4 pro to byl dosc wyrazny przeskol, tutaj chyba tak to niewyglada niestety. 10 tfl vs 16 srednio

 

The last of us 1 I 2 podobno wyglada duzo gorzej niz tryb 4k 30natywny ktory jest na OG ps5

 

Przecież w rekonstrukcji obrazu nie chodzi o to żeby wyglądało lepiej od natywnego 4K tylko żeby wydajność była lepsza a kompromis to właśnie częściowe pogorszenie jakości obrazu. Wyostrzenie to nic złego biorąc pod uwagę że nawet gry z DLSS mają suwak do wyostrzenia obrazu. Przed DLSS było CBR wraz z pojawieniem się PS4 PRO więc to naturalna ewolucja i powoli robi się z tego standard.

Opublikowano
22 minuty temu, SethJames napisał(a):

Niepokoi mnie fakt ze podobno to cale pssr jest aztucznie wyostrzone, purysci grafiki obawiam sie ze zostana przy natywnym 4k w 30fps niestety. Osobiscie mnie ciekawi jak duzy upgrade bedzie w SW outlaws, ogrywalem ms ps5 I bednie ten rt wygladal I sama rozdzialka nawet w trying fidelity. Coral wieksze zaczynam miec watpliwosci czy Warto brac prosiaka. Swego czasu ps4 pro to byl dosc wyrazny przeskol, tutaj chyba tak to niewyglada niestety. 10 tfl vs 16 srednio

 

The last of us 1 I 2 podobno wyglada duzo gorzej niz tryb 4k 30natywny ktory jest na OG ps5


Zero zdziwienia. FSR zdaje się też mocno nadrabia braki mocnym wyostrzaniem przez co na screenshotach nieźle się przezentuje.

 

2 godziny temu, voltq napisał(a):

Strasznie drogie te cyfrowe gry na PlayStation , 300-400 zł za nowość i brak możliwości odsprzedaży tragedia to jest bez napędu 

 

No to wiadomo od lat , że cyfra na konsolach to opcja dla ludzi którzy lubią przepłacać za nic :E  Ja dopiero kupuje cyfrowo jak spadnie do 10-15 euro bo wcześniej wolę płytkę

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Zgadza sie, ale przykladowo fsr jest tragiczne I przy ruchu robi sie pokaz mydla, szemrania I innego gowna. Dls quality wyglada kozacko, reszta wedlug mnie srednio. A pssr to jedna wielka niewiadoma, nieufam nikomu musze to zobaczyc ha wlasne oczy.

 

FSR weyglada dobrze statycznie, ruch psuje wszystko jest niestabilne

Edytowane przez SethJames
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, SethJames napisał(a):

Niepokoi mnie fakt ze podobno to cale pssr jest aztucznie wyostrzone, purysci grafiki obawiam sie ze zostana przy natywnym 4k w 30fps niestety.

Tak tak boisz sie o jakies wyostrzanie ale szachownica gorszej jakosci ,ktora byla wczesniej byla ok?? Bo to twoje udawane 4k to w weikszosci gier nie jest zadne natywne 4k. Garstka gier ma natywna badz bardzo zblizona, a wiekszosc to i tak 1440p skalowae do 4k.

Edytowane przez Phoenix.
Opublikowano (edytowane)

Demon souls remake, spiderman 1,2, GT7,  The last of us 2 I the last of us part 1 obie gry maja natywne 4k bez fssr. Forbidden West,  Ratchet & Clank: Rift Apart, uncharted 4, dodatek tak samo. Troche tego by sie znalazlo mysle

Szachownica na pro 4 byla soludna I niebylo mydla jak na FSR w grace ekskluzywnych

Edytowane przez SethJames
  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano

I chcesz mi powiedzieć, że zenek2gi ciągnie TLOUp1 w 4k30 natywnym ? :D powątpiewam.

Tam i tak jest downscaler i, o ile dobrze kojarzę z filmów DF, obraz kręci się wokół natywnego 4k ale miewa spadki nawet do 1440p w niektórych scenariuszach. 

Opublikowano
1 minutę temu, SethJames napisał(a):

The last of us 2 I the last of us part 1 obie gry maja natywne 4k bez fssr. 

No i działają w 30k/s, to już lepiej grać z tym PSSR w 1440p skalowanym do 4K i żeby było 60fps niż natywne 2160p ale mniej o połowę klateczek

Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, azgan napisał(a):

No i działają w 30k/s, to już lepiej grać z tym PSSR w 1440p skalowanym do 4K i żeby było 60fps niż natywne 2160p ale mniej o połowę klateczek

Kwestia dyskusyjna, ocenie jak zobscze na zywo jakosc . Jestem entyzjasta, natywne 4k to must have dla mnie, nawet kosztem wydajnosci

8 minut temu, Qrdello napisał(a):

I chcesz mi powiedzieć, że zenek2gi ciągnie TLOUp1 w 4k30 natywnym ? :D powątpiewam.

Tam i tak jest downscaler i, o ile dobrze kojarzę z filmów DF, obraz kręci się wokół natywnego 4k ale miewa spadki nawet do 1440p w niektórych scenariuszach. 

Tak na 100% potwierdzone info, ale tylko 30 fps

Edytowane przez SethJames

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • testując nuc 14 pro plus z 185H zignorowałeś Procesor 45/115 ustawiony przez intela na 64/115 ty ustawiłeś 72/72 do testu W mobile tdp jest o wiele ważniejsze by coś wykminić bo produkty sa różne i ograniczone chłodzeniem ale w pc to starczy 100zl by kupić chłodzenie na 200wat. Ogólnie to podejrzewam ze cofając sie w czasie do  historii powstania turbo jest ona powiązana z boxem intela bo taki 14700k vs 14700 niczym sie nie różni
    • dzisiaj za 1500zł masz podstawową kartę  do grania od nvidii. Chyba niżej już nie ma. Same ulepy i frankensteiny z poprzednich generacji. Wtedy miałeś prawie topkę wydajnościową. Dziś na coś takiego musisz wydać grubo ponad 3k zł
    • Mnie to mocno zaskoczyło, że w ogóle ludzie są przyjaźni. Aż mi się głupio grało tuż po premierze. Wszyscy tylko sławetne "dont siut", no to się litowałem na początku :P. Tylko po 3 dniach zaczynało się to robić powoli nudne. Plus raz na jakiś czas zdarzył się gracz, który jednak strzelał, a człowiek przyzwyczajony, że sobie może beztrosko biegać wśród innych nie był na takie coś przygotowany :E.   W innych extraction shooterach 95% jak nie więcej ludzi jest wrogo nastawiona, więc widząc kogoś wiesz, że będzie walka. W Tarkovie może na początku wipe są sytuacje że ktoś mówi na voice, że nie chce walki, bo robi questa, ale im dalej w "sezonie" tym rzadziej się cos takiego zdarza. W Arc Raiders też tak było, w zamkniętych testach pół roku temu i przed premierą prawie każdy do siebie strzelał od razu. To ta "przyjazna" natura graczy po premierze gry była tą "nienaturalną" dla tych co przychodzili z innych extration shooterów, czy grali we wcześniejsze beta testy.   Jako, że jest to pvpve, to trzeba też brać pod uwagę otoczenie, boty/AI. To podstawowy element w tym gatunku. Walczymy z botami na głośno, musimy to robić szybko, w miarę bezpiecznym miejscu. Bo z tyłu głowy cały czas mamy to, że nasza walka z nimi mogła przywołać innych ludzi. Na otwartym terenie jest zbyt ryzykownie, lepiej boty ominąć. Zostawić ich jako czujki na innych graczy, a w tym czasie lootować sobie jakiś budynek. Jak zobaczymy albo usłyszymy, że się agrują, to wiemy że ktoś z tamtej strony nadchodzi. Wyjście z mapy powinno być sukcesem, człowiek powinien czuć satysfakcję, że przeżył raid. Od nas zależy ile jesteśmy na raidzie. Im dłużej tym więcej dobrego lootu możemy znaleźć, ale również większa szansa, że zginiemy. Tak samo podróż w miejsca z dobrym lootem, można się obłowić, ale ryzykujemy spotkanie z wieloma graczami, którzy też mają chrapkę na te miejsca.  Stosunek wyjść na poziomie 40-50% to całkiem dobry wynik w innych grach tego gatunku. W Arcu co prawda nie ma takich statsów, ale na oko mam chyba 90-95% :E.    Jedynie co bym zmienił, to wejście z darmowym sprzętem tylko po 12 minutach trwania raidu albo później, a jak wchodzisz ze swoim to zawsze na początku. Windy nie powinny się zamykać, do końca powinny być wszystkie otwarte. Oraz w solo grze zmniejszył bym trochę ilość graczy, bo jak się wszyscy zaczną napierdzielać, to będzie trochę chaotycznie.   To, że gra prędzej czy później zacznie tracić graczy jest naturalne. Mnie i tak zaskoczyła taka popularność. Nastawiałem się na 200k ludzi w okolicach premiery i koło 80-100 miesiąc po niej. Jest sporo lepiej i bardzo dobrze, bo to świetna gierka z małymi problemami (desynci, balans). Byle jej z czasem nie spierdzielili.   Na horyzoncie kolejne extraction shootery z jakimś tam potencjałem. Nowy PUBG :E, oraz Marathon od Bungie.
    • Ale klikasz obok i masz 253W  Wasze zarzuty byłyby słuszne gdyby właśnie nie to "obok"  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...