Skocz do zawartości

PlayStation 5/5 PRO


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
13 godzin temu, kanon7 napisał(a):

To teraz wytłumacz mi jedno:
- HL2 fizyka   -  > min. Pentium III 1.2 GHz 1 rdzeniowy, lub zalec. Pentium 4 2,4GHz 1 rdzeniowy.
- gry PS5 sterylne, brak fizyki   ->   AMD Zen 2; 8 rdzeni / 16 wątków, 3,5 GHz

Nie widzisz tutaj że po prostu, gdyby chcieli producenci gier, to na tym "słabym" Zen2 zrobili by i fizykę więcej niż w HL2, ale im się nie chce / nie opłaca / nie pozwala księgowość * (wybierz jedno).

Jak się dało fizykę zrobić na 1 rdzeniowcu 1.2-2.4 GHz, to tym bardziej da się na "padace" AMD Zen 2; 8 rdzeni / 16 wątków, 3,5 GHz.

Dało się zrobić RDR2 na tabletowym jagurze 1,6 GHz, ale na PS5 wszystko się krztusi na AMD Zen 2; 8 rdzeni / 16 wątków, 3,5 GHz.

W pewnym sensie tak było zawsze. Sztucznie zawyżane wymagania pchały rynek PC do przodu, bo w innym wypadku do tej pory siedzielibyśmy na core i5 3rd gen :E 

Niemniej, od premiery Gotham Knights zaczął się wyraźny spadek formy w kontekście gier wypuszczanych zarówno na PC jak i konsole. Spadki, nierówny framepacing, glitche, mizerna grafika, brak trybu 60 fps - to co przedtem było sporadyczne, teraz jest praktycznie w każdej pozycji a wyjątki są stawiane na piedestał jako cuda techniki :E swoją cegiełkę dorzuciło UE5, i koszmarek sobie trwa już prawie 3 lata. Co gorsza, nawet w tak opłakanym stanie kupując te gry, sami dokładamy się do tego pato biznesu, bo devi już teraz się nawet nie kryją że premiera to wersja alfa lub beta, a patche sprawiające że gra będzie ok to może za pół roku :E 

 

W tym kontekście uważam, że a) ps5 bazowe, XSX powinny być do dzisiaj wystarczające do gry 1080p-1440p w 60 fpsach - pod warunkiem porządnej optymalizacji gier pod te sprzęty a nie wypuszczania bubli, b) PS5 Pro powinno być w stanie generować obraz 1440p+60, pod tymi samymi warunkami c) konsole typu XSS, czy SD powinny dawać radę w 900p-1080p bez zająknięcia, również pod powyższymi warunkami.

 

Tylko nikomu się nie chce :E 

  • Like 2
Opublikowano (edytowane)

Wiem, takie oferty mi nie umykaja. Odnosilem sie do historycznie niskiej ceny w PS store. Pudlo to i tak bez porownania, bo za ile bys nie kupil to czesc kasy wraca przy odsprzedazy, a na tej ofercie z Amazona to mozna jeszcze "zarobic".

Edytowane przez DżonyBi
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, voltq napisał(a):

 

 

Dla mnie rożni się to tylko lepszą rozdzielczością na PC i lepszym RT na PC , detale i płynność jest tak sama praktycznie

Slowo ,,tylko" jest tutaj kompletnie nieadekwatne. %-)  Jak pierwszy raz odpalilem PT to RT przestalo miec jakikolwiek sens w tej grze. :E Na PRO masz chyba tylko cienie RT w 30 FPS.

Edytowane przez RTXnietylko4060tiUSER
  • Like 2
  • Upvote 1
Opublikowano
10 godzin temu, voltq napisał(a):

to prawda , ale chodzi mi ze jezeli chodzi o same detale to nie ma takiej roznicy dopiero RT FPS i Rozdzielczosc

GeDRGuZXAAEcJRW?format=jpg&name=medium

Kolejna gra dla ktorej warto kupic PS5 PRO

Pod warunkiem, że nie skopią implementacji PSSR. Jeżeli gra powstawała z myślą o tym uspscalingu jest szansa na relatywnie płynną rozgrywkę, chociaż unlocked with vrr sugeruje raczej 50-60 fps jednak :E 

  • Like 1
Opublikowano
16 godzin temu, voltq napisał(a):

to prawda , ale chodzi mi ze jezeli chodzi o same detale to nie ma takiej roznicy dopiero RT FPS i Rozdzielczosc

GeDRGuZXAAEcJRW?format=jpg&name=medium

Kolejna gra dla ktorej warto kupic PS5 PRO

To jest sarkazm?

PSSR jest mega slabe. KCD2 w ruchu bedzie slabe. Statyczny obraz ok

  • Haha 1
  • Confused 1
Opublikowano
2 godziny temu, RTXnietylko4060tiUSER napisał(a):

Trzeba liczyc na to ze dopracuja PSSR i ulatwia implementacje. Szkoda jednak ze Sony wydaje konsole z niedorobiona technologia. Placisz kupe siana za bycie beta testerem ich nowej zabawki, slabe to jest. Dobrze ze sie nie dalem nabrac na ich marketing.

Ty to jesteś gość, nie dałeś się nabrać. Kto by pomyślał.

3 godziny temu, Roman_PCMR napisał(a):

To jest sarkazm?

PSSR jest mega slabe. KCD2 w ruchu bedzie slabe. Statyczny obraz ok

PSSR jest słabe tam, gdzie słaby jest kod gry i nie zostały wprowadzone żadne modyfikacje pod PSSR. Tam gdzie zamysł był od jakiegoś czasu na implementację PSSR wygląda i działa lepiej niż FSR, ale wciąż słabiej niż DLSS.

  • Like 1
  • Thanks 1
Opublikowano
Godzinę temu, Qrdello napisał(a):

PSSR jest słabe tam, gdzie słaby jest kod gry i nie zostały wprowadzone żadne modyfikacje pod PSSR. Tam gdzie zamysł był od jakiegoś czasu na implementację PSSR wygląda i działa lepiej niż FSR, ale wciąż słabiej niż DLSS.

A kurde czaje teraz. Juz wiem dlaczego ludzie chca kupic 5090 dla 1440p.

karta dobra ale deweloperzy slabi. Spoko

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Moral z tego taki ze opieranie marketingu na funkcji ktora jest zalezna od dewelopera bylo strzalem w stope. Teraz bedzie to wytykane do konca zycia tej konsoli i porownywane z DLSS ktory jest znacznie lepszy od rozwiazania Sony. PSSR musi byc wyjatkowo upierdliwy w implementacji skoro tyle gier pokazuje jego slabosci. FSR nie bazuje na AI ani na hardwarowym rozwiazaniu, a i tak w niektorych grach potrafi wygladac lepiej od PSSR. %-)

Edytowane przez RTXnietylko4060tiUSER
Opublikowano
Godzinę temu, Roman_PCMR napisał(a):

A kurde czaje teraz. Juz wiem dlaczego ludzie chca kupic 5090 dla 1440p.

karta dobra ale deweloperzy slabi. Spoko

A jest teraz inaczej? Mało jest gier, które nie osiągają 4k60 natywnie na 4090 ?? :D 

To też rozumiem, przez słabą wydajność 4090 ? :> 

  • Like 1
Opublikowano
Godzinę temu, RTXnietylko4060tiUSER napisał(a):

PSSR musi byc wyjatkowo upierdliwy w implementacji skoro tyle gier pokazuje jego slabosci.

Tego absolutnie nie wiesz, nie wypowiedział się chyba póki co żaden developer, który by to robił na etapie tworzenia gry. Ale bić pianę musisz. To samo z porównywaniem do dlss. Poza spamerami jak Ty nikt tego nie robi. Z prostych przyczyn, dlss to rzecz rozwijana od 6 lat. Byłoby blamażem dla dlss i całej nvidii gdyby pssr, które dopiero wystartowało było porównywalne lub lepsze, czy fsr które staż też ma znacznie krótszy. 

  • Confused 1
  • Upvote 1
Opublikowano
24 minuty temu, RTXnietylko4060tiUSER napisał(a):

@Kowal_To dlaczego te gry z PSSR tak wygladaja? Jesli implementacja bylaby prosta i przechodzila gladko to gry wygladalyby super z PSSR. To sie nazywa logiczne myslenie. Digital Foundry porownuje z DLSS wiec nie tylko ja. Sam zes jest spamer.

Spamujecie Ty i jeszcze paru tutaj pieniaczy w kółko te same argumenty. Co jest chwila spokoju pojawia się jakiś następny ze swoimi mądrościami a'la insider z koziej wólki. 

 

Godzinę temu, Roman_PCMR napisał(a):

Nie nie jest. Zaraz bedzie 640p na 6090 bo devi kiepscy

A tutaj możesz mieć smutną rację. Krąży po sieci taka fama, że procesory graficzne powoli zaczynają dobijać do sufitu pod kątem surowej wydajności. Gdyby było inaczej nV miałaby wysiusiane na skalery jak dlss i pakowałaby więcej rdzeni RT, większe core i w konsekwencji podnosiła TGP kart aż ponad 1kW - co im to przeszkadza. Tymczasem od początku ery RTX, przez postęp w jakości oświetlenia, generowania głębi w obrazie - akceleratory nie są w stanie surową wydajnością nadążyć. W konsekwencji mamy najpierw DLSS, potem FSR, XeSS a teraz PSSR.

Rośnie rozdzielczość, i to nie 1,5x czy 2x, tylko z 1080p w 2017-18r. mamy teraz przynajmniej 1440p, a spore grono ludzi ma i chetnie korzysta z ekranów 4K - często podpinając 2-3 takie monitory pod kartę i rzucając nań obraz z gry. Jednocześnie parcie jest cały czas na coraz ładniejsze ale i płynniejsze gry, a najlepiej w otwartych swiatach i na 30-40h każda. To są zasoby, i to potężne zasoby. 

Więc Twój upośledzony sarkazm, ironia, czy cototo było może być za 4-5 lat prawdziwy. Skaler wyciągnie z 640p obraz 8k, dorzuci 3 fakowe klatki pomiędzy, wyostrzy i violia! Ostry jak żyleta obraz :E 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

@QrdelloNo jak te same? Przeciez wychodza kolejne gry ze skopanym PSSR i ja odnosze sie do tych kolejnych przypadkow a nie do tych samych ktore juz byly. Wychodza kolejne newsy, kolejne negatywne fakty, wiec sie wypowiadam. Jesli PSSR jest prosty w implementacji to wychodziloby na to ze ta technologia w obecnej formie to kaszana, bo wiele gier wyglada zle. Zakladam wiec ze implementacja nie jest prosta. Jesli Ci to przeszkadza to moge specjalnie dla Ciebie nie wypowiadac sie wiecej w tym temacie :) 

Edytowane przez RTXnietylko4060tiUSER
Opublikowano (edytowane)

Te same, PSSR jest z dupy i do dupy - pierwszy wpis gdzieś z 60 stron temu :E 

Problem jest w tym, że aktualizacje dostają stare gry, najczęściej takie - które nawet w bazowych wersjach miały rozliczne problemy z jakością obrazu. W konsekwencji, skoro developerzy nie potrafili nawet w podstawie obrazu ogarnąć, po co mieliby przykładać się bardziej do wersji PRO? Dostaną za to ekstra kasę? Wątpię :E olewka.

Mnie podejście developerów zupełnie nie zaskakuje, wkurza mnie brak kontroli po stronie SONY - bo skoro są takie kwiatki, to zwyczajnie tych łatek nie powinno się na serwer wrzucać, ot co.

Edytowane przez Qrdello
  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...